יש הבדל בין לסלוח לבין לבטל!
זה שהוא סלח לנואפת זה לא אומר שהוא אישר את מעשיה. גם ביהדות אנו ביום כיפור מתחננים לסליחתו של ה'. סליחה ומחילה איננה המצאה של הברית החדשה. יהושוע בצורה מאוד מפורשת דרש שיקיימו מצוות. הוא אמר זאת לרב שביקש בעצתו והוא אף אמר בדרשה על ההר שמי שלא ימלא מצוות קטון יהיה בממלכת שמיים. בנוגע ליום השבת כאן אתם כבר ממש סותרים את דברי אלוהים חיים. אתם מתכחשים לדיבר הרביעי: זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ, וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ. לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ - כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ. יהושוע למיטב ידיעתי לא ביטל את הדיבר הרביעי.
זה שהוא סלח לנואפת זה לא אומר שהוא אישר את מעשיה. גם ביהדות אנו ביום כיפור מתחננים לסליחתו של ה'. סליחה ומחילה איננה המצאה של הברית החדשה. יהושוע בצורה מאוד מפורשת דרש שיקיימו מצוות. הוא אמר זאת לרב שביקש בעצתו והוא אף אמר בדרשה על ההר שמי שלא ימלא מצוות קטון יהיה בממלכת שמיים. בנוגע ליום השבת כאן אתם כבר ממש סותרים את דברי אלוהים חיים. אתם מתכחשים לדיבר הרביעי: זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ, וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ. לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ - כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ. יהושוע למיטב ידיעתי לא ביטל את הדיבר הרביעי.