ברית סיני והברית החדשה

גידעון1

New member
יש הבדל בין לסלוח לבין לבטל!

זה שהוא סלח לנואפת זה לא אומר שהוא אישר את מעשיה. גם ביהדות אנו ביום כיפור מתחננים לסליחתו של ה'. סליחה ומחילה איננה המצאה של הברית החדשה. יהושוע בצורה מאוד מפורשת דרש שיקיימו מצוות. הוא אמר זאת לרב שביקש בעצתו והוא אף אמר בדרשה על ההר שמי שלא ימלא מצוות קטון יהיה בממלכת שמיים. בנוגע ליום השבת כאן אתם כבר ממש סותרים את דברי אלוהים חיים. אתם מתכחשים לדיבר הרביעי: זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ, וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ. לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ - כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ. יהושוע למיטב ידיעתי לא ביטל את הדיבר הרביעי.
 

Aeshma Daeva

New member
לא אמרתי

שהוא אישר את מעשיה, התכוונתי שמצד אחד אתה טוען שהוא שמר תורה ומצוות ודרש את זה מכולם אבל מצד שני אם היה נוהג לפי דין תורה היה אמור לנהוג בנואפת כפי שכתוב בתורה, הוא לא היה אוסר על גירושין ועוד דברים אחרים. לגבי מה שהוא אמר, אני מניח שיש פרשנויות שונות בנצרות לאמירה הזאת שלו אבל מה שברור מן הברית החדשה (ברובה) זה שאלה המאמינים בישוע אינם תחת חוקי התורה. בנוגע ליום השבת, אני לא סתרתי את "דברי אלוהים חיים" (התנ"ך הוא לא דברי אלוהים חיים, הוא יצירה אנושית בדיוק כמו הקוראן והברית החדשה ושאר הספרים של הדתות). לפי הכתוב בברית החדשה ישוע כן אמר "האדם הוא אדון השבת" ושהשבת נועדה לאדם ולא האדם לשבת (משהו בסגנון הזה), הוא כן התריס כנגד הצורה בה שמרו היהודים את השבת בתקופה ההיא. למה אתה קורא לו יהושע? עד כמה שידוע לי נהוג אצל הנוצרים לקרוא לו "ישוע" וזה מה שכתוב ברוב התרגומים אם לא כולם.
 

גידעון1

New member
שמו האמיתי היה יהושוע

הוריו נתנו לו את השם יהושוע ולא את השם ישוע. אין אף נוצרי שיאמר שאני טועה. מתוך נימוס אם אתם מתעקשים אני אקרא לו ישוע למרות שזה לא היה שמו. בנוגע למצוות, ברור שהנוצרים לא מאמינים בקיום המצוות אבל אני שואל מדוע הם הגיעו למסקנה הזאת אם ישוע בצורה הכי מפורשת שיש אמר כן לקיים מצוות?
 

Aeshma Daeva

New member
מאיפה לך ששמו האמיתי היה יהושע?

קודם כל, יהושע וישוע זה כמעט אותו הדבר. ישוע זה קיצור של יהושע ושני השמות מופיעים בתנ"ך. דבר שני, הברית החדשה כפי שידוע לך כתובה במקור יוונית. שמו כפי שהוא מופיע בנוסחאות היווניות הוא Iesous והשם הזה ביוונית בברית הישנה (התנ"ך) הוא תרגום הן ליהושע והן לישוע. לכן אתה אינך יכול לדעת אם שמו ישוע או יהושע. מה שכן, קראתי פעם ואני לא יודע עד כמה זה נכון שיש הבדל מסוים בין התרגום ליוונית של השמות יהושע וישוע וההבדל הוא בסימון מסוים שיש מעל השם, כך שנוצר הבדל בין Iesous שמהווה תרגום ליהושע ובין Iesous שמהווה תרגום לישוע. התרגום Iesous לשם ישוע שמופיע בברית הישנה הוא שמו שמופיע בברית החדשה ושמכאן קבעו ששמו ישוע. כמו שאמרתי, אני לא יודע עד כמה זה נכון. אני לא יודע אם יש נוצרי שיאמר לך שאתה טועה, אולי כן אולי לא, בכל אופן נוצרים אומרים ששמו ישוע וכך הם נוהגים לקרוא לו. בנוגע לאי קיום המצוות, זה די פשוט, הנוצרים הגיעו למסקנה הזאת בגלל מכלול הדברים שכתובים בברית החדשה. זה ככל הידוע לי.
 

גידעון1

New member
זה בדיוק מה שאני לא מבין.

מדוע היה צורך להגיע ל"מסקנה" הזאת אם ישוע אמר פעמיים בצורה חד משמעית שצריך לקיים מצוות ומי שלא יקיים מצוות יהיה קטון בממלכת שמים. בנוסף מדוע הוא אמר לרב שיקיים מצוות?
 
האמונה

אברהם הודצק בזכות אמונתו, ולא בזכות מעשיו. קיום מצוות התורה, ללא אמונה משולה להליכה מסביב לזנב.
 
נכון זה מגוחך

אך זאת עובדה. היהדות הרבנית מקיימת מצוות מבלי להאמין בה', הם מאמינים בחוקים ובהצדקה העצמית שיש להם בזכות מעשיהם לפני ה', אך בה' עצמו הם לא מאמינים ויראתם יראת אנשים מלומדה. אם היו מאמינים בה', גם היו מקבלים את ישוע המשיח לליבם.
 

גידעון1

New member
טוב אתה כבר מתחיל לרדת ברמה וחבל.

מי נתן לך את הזכות לקבוע שהיהודים לא מאמינים באלוהים?? היהודים מתו לאורך תקופות הזמן מתוך אמונה בה'. באינקווזיציה הספרדית למשל יהודים עברו עינויים קשים על מנת שיזנחו את האמונה בה' תחת הדת היהודית. אני כיהודי לא יכול לקבל את ישוע כי יש רק ה' אחד. אין דבר כזה אלוהים האב ואלוהים הבן.
 
יש רק אלהים אחד

ועם זאת לאלהים יש בן. א לָמָּה רָגְשׁוּ גוֹיִם וּלְאֻמִּים יֶהְגּוּ-רִיק׃ ב יִתְיַצְּבוּ מַלְכֵי-אֶרֶץ וְרוֹזְנִים נוֹסְדוּ-יָחַד עַל-יְהוָה וְעַל-מְשִׁיחוֹ׃ ג נְנַתְּקָה אֶת-מוֹסְרוֹתֵימוֹ וְנַשְׁלִיכָה מִמֶּנּוּ עֲבֹתֵימוֹ׃ ד יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק אֲדֹנָי יִלְעַג-לָמוֹ׃ ה אָז יְדַבֵּר אֵלֵימוֹ בְאַפּוֹ וּבַחֲרוֹנוֹ יְבַהֲלֵמוֹ׃ ו וַאֲנִי נָסַכְתִּי מַלְכִּי עַל-צִיּוֹן הַר-קָדְשִׁי׃ ז אֲסַפְּרָה אֶל-חֹק יְהוָה אָמַר אֵלַי בְּנִי אַתָּה אֲנִי הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ׃ ח שְׁאַל מִמֶּנִּי וְאֶתְּנָה גוֹיִם נַחֲלָתֶךָ וַאֲחֻזָּתְךָ אַפְסֵי-אָרֶץ׃ ט תְּרֹעֵם בְּשֵׁבֶט בַּרְזֶל כִּכְלִי יוֹצֵר תְּנַפְּצֵם׃ י וְעַתָּה מְלָכִים הַשְׂכִּילוּ הִוָּסְרוּ שֹׁפְטֵי אָרֶץ׃ יא עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּיִרְאָה וְגִילוּ בִּרְעָדָה׃ יב נַשְּׁקוּ-בַר פֶּן-יֶאֱנַף וְתֹאבְדוּ דֶרֶךְ כִּי-יִבְעַר כִּמְעַט אַפּוֹ אַשְׁרֵי כָּל-חוֹסֵי בוֹ׃ ( מזמור תהילים ב') דִּבְרֵי אָגוּר בִּן-יָקֶה הַמַּשָּׂא נְאֻם הַגֶּבֶר לְאִיתִיאֵל לְאִיתִיאֵל וְאֻכָל׃ ב כִּי בַעַר אָנֹכִי מֵאִישׁ וְלֹא-בִינַת אָדָם לִי׃ ג וְלֹא-לָמַדְתִּי חָכְמָה וְדַעַת קְדֹשִׁים אֵדָע׃ ד מִי עָלָה-שָׁמַיִם וַיֵּרַד מִי אָסַף-רוּחַ בְּחָפְנָיו מִי צָרַר-מַיִם בַּשִּׂמְלָה מִי הֵקִים כָּל-אַפְסֵי-אָרֶץ מַה-שְּׁמוֹ וּמַה-שֶּׁם-בְּנוֹ כִּי תֵדָע׃ (משלי ל': 1-4) המשיח הוא בן-אלהים, והדבר ידוע גם לחז"ל, התלמוד עצמו מכנה את המשיח, בן-המבורך, ובן-האלהים. וגם הזהר. אני כיהודי לא שוכח את האינקוויזיציה הספרדית, והפרעות הקשות שחווה העם שלי, באלפיים השנים האחרונות, שנעשו בשם של ישוע המשיח. ועם זאת המעשים הזוועתיים האלה נוגדים כליל את האופי של ישוע ואת כל מה שישוע לימד. האנשים שעשו את המעשים הרעים האלה, הם לא תלמידי המשיח, ואין להם כל חלק ונחלה במלכות האלהים. ועם זאת הדת היהודית רבנית, תעתה, תועה ומתעה. היהדות הרבנית מאמינה בעצמה יותר מאשר באלהים, ושמה את חכמיה כסמכות רוחנית שאפילו אלהים חייב להישמע להם. הדבר חמור, ועם זאת יש לנו לעם היהודי עוד תקווה להיוושע.
 
רק שקיום מצוות התורה לא מצדיקות

ולא יכולות להצדיק את מי שמנסה לקיים אותן, כייון שלא ניתן להיצדק לפני אלהים. ואנחנו נמצאים תחת הסמכות של הברית החדשה, ולא תחת סמכותה של התורה.
 

גידעון1

New member
אבל ישוע הוא מבשר הברית החדשה.

ובתור מביא הברית החדשה הוא דרש לקיים מצוות.
 
הוא לא דרש

הוא הבהיר שהוא לא בא להפר את התורה, ואכן הוא לא הפר את התורה, וגם אנחנו המאמינים בשמו, לא מפירים את התורה, באמונתנו במשיח ישראל - ישוע בן-דוד בן האלהים.
 

גידעון1

New member
הוא אמר לקיים מצוות. הוא אמר זאת בדרשה על ההר

כמו כן הוא אמר לרב שעליו להמשיך ולקיים מצוות. זאת אמירה חד משמעית של ישוע שצריך לקים מצוות.
 
גדעון היקר

הבאתי כבר את הציטוט מהדרשה על ההר, אני יודע מה ישוע אמר. תוכל להביא לי את המקום המדוייק בו ישוע אמר לרב שעליו להמשיך ולקיים מצוות? ואנחנו נוכל להמשיך ולקיים את הדיון. ושוב, אם תקרא דברים שכתבתי למעלה, אתה תראה שכבן אמונת ישוע, אתה מקיים את המצוות של התורה, באמונת ישוע המשיח.
 

גידעון1

New member
זאת כבר פרשנות.

והפרשנות הזאת לא הגיונית מאחר וישוע דיבר בצורה מאוד מאוד מפורשת שלא מצריכה שום פרשנות. לדבריו אפילו את המצוות הקטנות אסור להפר. אז איך בדיוק הצלחתם לפרש שמותר להפר מצוות, אני בכלל לא מבין. לצערי לא מצאתי היכן קראתי על המפגש של ישוע עם הרב אבל אני אנסה לחפש שוב. ויש לי עוד שאלה: נניח שהשטן היה מצליח לפתות את ישוע במדבר, האם אז חצי מאלוהים היה עם השטן?
 
הדברים שכתבתי אינם פרשנות

אלא התמונה הכללית של הכתובים. אני מעולם לא כתבתי שמותר להפר מצוות. לא יודע מה היה קורה אילו השטן היה מצליח לפתות את ישוע. אך לשאול שאלה כזאת זה כמו לשאול אם אברהם לא היה מאמין שבגיל מאה הוא יביא ילד לעולם מה היה קורה, או אם ציפורה לא הייתה עושה ברית מילה לבן של משה האם היינו יוצאים ממצרים.
 

גידעון1

New member
השאלה נועדה כדי להבין את השילוש הקדוש.

אתם מדברים על אלוהים אחד בעל פרסונות. לכן אני שואל מה היה קורה ל"אלוהים אחד" אם ישוע היה הולך עם השטן. אם אתה טוען שאסור להפר מצוות אז מדוע הנצרות לא ממלאת מצוות?
 

new2008

New member
אלוהים הוא לא רק השילוש הקדוש

וזו הטעות לדעתי של הטוענים לכך אלוהים הופיע בעבר בלבוש בשר בסנה בוער באל שדי וכו' אלוהים זה לא יישות שאנחנו יכולים להגדיר כמו שאנחנו מגדירים בני אדם מה שכן אלוהים יהווה זה שלמות אחת זה אב אחד וזה שישוע הוא בן אלוהים זה לא כמו בן בשר ואדם אלא זה אומר שהוא אלוהי אלוהים זאת מילת הרבים של אלוה ישוע לעולם לא טען שהוא יהוה תלמידיו קראו לו אדוני ואלוהי כי הוא באמת כזה בן אלוהים! לגבי המצוות.. אכן ישוע לא ביטל את המצוות ועלינו למלא את המצוות אבל שוב ישנם המון מצוות בתנך שנעלמו מן העולם הנוצרי והיהודי והתאימו רק לאותה תקופה ועם זאת ישנם מצוות שניתנו ל"ראשונים" וככל הנראה לא הובנו ולא יצאו לפועל בצורה הנכונה וישוע הסביר לנו אותם.. אם זה ניאוף שבת וכו' אגב לגבי ניאוף זה אולי הדבר הראשון שזכרתי מישוע בפעם הראשונה שקראתי את התנך וזה כמעט הבסיס להכל שלא תמיד המעשה תואם למניע שמגיע מבפנים יכול להיות אדם לא ינאף או ירצח אבל בלבו יחשוק בכך ויכול להיות אדם שיקיים מצווה מסויימת אבל בלבו ימאס בה ולא יאהב לעשותה באמת או שיעשה אותה רק בגלל שזה חובתו בדיוק כמו הברית מסיני שאנחנו מקיימים אותה כדי להצטדק ולהינצל ובגלל שנאמר לנו לעשותה וכי זו חובתנו לכאורה ולא מאהבה באמת.. כמו אדם שעובד ורוצה לקבל את שכרו על העבודה שום אהבה שום חסד..עסק
 
תבורך

בסיני אלהים נגלה למשה והוא נראה אליו כמלאך ה', אך הוא לא לבש בשר, הוא רק היה בדמות של אדם. אלהים נגלה בבשר רק כשהוא נולד ממרים הבתולה ובגיל שמונה ימים קראו את שמו ישוע. ישוע אמנם לא טען שהוא י-ה-ו-ה, אבל הוא י-ה-ו-ה. הוא בן-אלהים והוא אלהים, מתוקף היותו בן-האלהים. באהבה.
 
למעלה