יפה שהיא קרובה, זה לא אומר שהמעבר נוח
כי הוא מזוויע
מעבר יותר נוח מהמחלף ברעננה מערב. שם המרחק בין התחנות הוא גדול. בתחנה המרכזית המעבר מקווי הרצליה ל-370 הוא נוח כי שניהם בקומה 6. או מי שרוצה רכבת, המעבר מהאוטובוס לרכבת בתחנות האוניברסיטה, השלום או הרצליה הוא נוח. ממילא נסיעה לאילת היא לא נסיעה רגילה והצורך לתכנן מראש קיים. ולמרות שהרכבת מחוץ לשעות השיא היא פעם בשעה הרוב המוחלט מעדיף אותה על 370. שלפי כמות התיקופים שלו יכול גם להסתפק בפעם בשעה.
התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.
אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
במקרה הזה אין סרבול כי זה שתי נסיעות אחת באמצע הלילה והשנייה מוקדם בבוקר.
אבל בגלל המרחק הגדול, ולמען הנוחות של הנוסעים, למעט ירושלים שהקישור אליה הוא דרך ים המלח, ששאר הנוסעים יעשו את ההפסקה שלהם בזמן שהם מחליפים בתחנה המרכזית בבאר שבע. כיום הקווים לאילת עוצרים להפסקה בבית קמה של 15 דקות. למה שלא יעשו את ההמתנה הזאת בין החלפת האוטובוסים. לא צריך קווים לאילת לגוש דן ובטוח לא צפונה מזה. אולי רק את נסיעות הלילה. בעיה נוספת עם קווי אילת זה שבגלל המרחק היא בתעריף מיוחד, ורוב הנוסעים קונים כרטיס מאגד כמו פעם, ולא דרך רב קו/אפליקציה, וכך קשה למשרד התחבורה ולנו (דרך "מר קו") לדעת מהו העומס בקווי אילת.