בשורה לתושבי השרון הנופשים באילת

ohadg09

Active member
בתשומה של אוטובוס אחד מחדרה לאילת וחזרה אפשר לתגבר את קווי רמון-אילת בנסיעה נוספת כל שעה.

אין סיבה שתושבי השרון שרוצים להגיע לאילת לא יעשו את דרכם לטיסת פנים בנתב"ג, לרכבת לבאר שבע, או לקווי האוטובוס לאילת במסוף 2000.

במערכת תח"צ מסודרת התחבורה האזורית נועדה לחבר למוקדים עיקריים מהם אפשר לקחת תחבורה ארצית. במערכת שבה מכל מקום יש קווים לאילת - גם תחבורה מקומית תהיה פעם ביום.
זה קשה מאוד כשטיסת הפנים יקרה ומרוחקת מהערים, כשהרכבת לבאר שבע לא תדירה (וכשמדובר בהחלפות לא תדירות, צריך לתכנן את הנסיעה) וכשהקווים מתל אביב יוצאים מהתמחת שאליה ההחלפה לא נוחה בטח לא מהרק"ל והרכבת (חוץ מנסיעות בחצות שיוצאות מסבידור)
 

Ccyclist

Well-known member
זה קשה מאוד כשטיסת הפנים יקרה ומרוחקת מהערים, כשהרכבת לבאר שבע לא תדירה (וכשמדובר בהחלפות לא תדירות, צריך לתכנן את הנסיעה) וכשהקווים מתל אביב יוצאים מהתמחת שאליה ההחלפה לא נוחה בטח לא מהרק"ל והרכבת (חוץ מנסיעות בחצות שיוצאות מסבידור)

התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.

אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
 

ohadg09

Active member
התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.

אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
יפה שהיא קרובה, זה לא אומר שהמעבר נוח
כי הוא מזוויע
 

EHP12

Well-known member
יפה שהיא קרובה, זה לא אומר שהמעבר נוח
כי הוא מזוויע
מעבר יותר נוח מהמחלף ברעננה מערב. שם המרחק בין התחנות הוא גדול. בתחנה המרכזית המעבר מקווי הרצליה ל-370 הוא נוח כי שניהם בקומה 6. או מי שרוצה רכבת, המעבר מהאוטובוס לרכבת בתחנות האוניברסיטה, השלום או הרצליה הוא נוח. ממילא נסיעה לאילת היא לא נסיעה רגילה והצורך לתכנן מראש קיים. ולמרות שהרכבת מחוץ לשעות השיא היא פעם בשעה הרוב המוחלט מעדיף אותה על 370. שלפי כמות התיקופים שלו יכול גם להסתפק בפעם בשעה.

התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.

אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
במקרה הזה אין סרבול כי זה שתי נסיעות אחת באמצע הלילה והשנייה מוקדם בבוקר.

אבל בגלל המרחק הגדול, ולמען הנוחות של הנוסעים, למעט ירושלים שהקישור אליה הוא דרך ים המלח, ששאר הנוסעים יעשו את ההפסקה שלהם בזמן שהם מחליפים בתחנה המרכזית בבאר שבע. כיום הקווים לאילת עוצרים להפסקה בבית קמה של 15 דקות. למה שלא יעשו את ההמתנה הזאת בין החלפת האוטובוסים. לא צריך קווים לאילת לגוש דן ובטוח לא צפונה מזה. אולי רק את נסיעות הלילה. בעיה נוספת עם קווי אילת זה שבגלל המרחק היא בתעריף מיוחד, ורוב הנוסעים קונים כרטיס מאגד כמו פעם, ולא דרך רב קו/אפליקציה, וכך קשה למשרד התחבורה ולנו (דרך "מר קו") לדעת מהו העומס בקווי אילת.
 
למעלה