המרחק לאילת כל כך גדול שפרמטר הזמן, לא קובע. וזה בניגוד לכל יעד אחר. וזה לא באמת נוחות: המרחק מהתחנות בדרך ירושלים לתחנות על הרמפות זה 250 מטר. מרחק די ארוך כשאתה נסחב עם מטען. מרציף ההורדה בקומה 6, לסוף הקומה זה 200 מטר. בלי שני רמזורים שצריך להמתין בהם ומדרכה צרה.
המדרכה לא עד כדי כך קצרה, זו הגזמה (הייתי שם מספר פעמים). והמרחק של 250 מטר הוא רק בכיוון הנסיעה מהרצליה לאילת, בכיוון של החזור זה 190 מטרים בלבד. חסכת טרטור עם מזוודה 20 קמ״ש של נסיעה מהרצליה לתחמ״ת ת״א. אני באמת לא מבין מה כל כך מפריע לך תוספת התחנה הזו. גם התחנה בצומת סירקין מרוחקת מהעיר עצמה (על אף שיש בה אופציה לרדת ממש בתחנת אילת).
תיקח לשם השוואה את תחנת צומת פלוגות בקו 390: התחנה נועדה לשרת את תושבי קרית גת, למרות שמדובר בתחנה סתמית ולא ראשית. פרמטר הזמן מאוד תופס פה מקום: הכניסה לתחנה מרכזית קרית גת ויציאה מרחוב דרך הדרום לוקחת 7 דקות לפחות יותר מעצירה בצומת פלוגות, אבל דווקא בגלל שהקו ארוך- יש אינטרס מובהק לקצרו אפילו ב7 דקות (או רבע שעה בשעות העומס (קח בחשבון שהעומס ברמזור של צומת פלוגות לדרום הוא יותר גדול מהעומס ברמזור של צומת פלוגות למזרח וכניסה לעיר)), זאת בגלל שקרית גת עיר בינונית עם ביקוש לא גבוה לאילת (בהשוואה לערים כמו תל אביב ובאר שבע).
אותו דבר לגבי תחנת צומת בית רבן (תחנה לא ראשית אך שמרכזת בתוכה ביקוש מ3 מועצות: יבנה, אשדוד וגדרות) בקו 390, ותחנת הרצל/ויצמן בקו 393 לכיוון תל אביב שהיא תחנה פחות ראשית מתחנה מרכזית אך מקצרת בהרבה את המסלול.