בשורה לתושבי השרון הנופשים באילת

EHP12

Well-known member
שוב, אתה יכול להתווכח איפה אתה הולך יותר מטרים (דבר שניתן אגב לבדיקה במפות גוגל תחת לשונית מדידת מרחק וסימון תוך כדי הליכה), אבל אין ויכוח שהרבה יותר פשוט לתושבי הרצליה לעלות מתחנה שבתוך העיר שלהם. תסתכל כמה קווים עוברים ברכבת רעננה מערב לצפון ולדרום ואתה פשוט תשתהה מהנוחות שזה נותן, לעומת קווים בתדירות הרבה יותר נמוכה ובמסלול הרבה יותר ארוך מאשר באופציה שפתחו פה.

ושוב אני חוזר: המרחק מהרצליה לאילת מתקצר אם אתה נוסע במחלף האמור, הרבה יחסית לעומת נסיעה למרכזית ת״א והחלפה אפילו לקו 790, כל שכן לקווים 390 ו393 הידוע לשמצה..
המרחק לאילת כל כך גדול שפרמטר הזמן, לא קובע. וזה בניגוד לכל יעד אחר. וזה לא באמת נוחות: המרחק מהתחנות בדרך ירושלים לתחנות על הרמפות זה 250 מטר. מרחק די ארוך כשאתה נסחב עם מטען. מרציף ההורדה בקומה 6, לסוף הקומה זה 200 מטר. בלי שני רמזורים שצריך להמתין בהם ומדרכה צרה.
 
המרחק לאילת כל כך גדול שפרמטר הזמן, לא קובע. וזה בניגוד לכל יעד אחר. וזה לא באמת נוחות: המרחק מהתחנות בדרך ירושלים לתחנות על הרמפות זה 250 מטר. מרחק די ארוך כשאתה נסחב עם מטען. מרציף ההורדה בקומה 6, לסוף הקומה זה 200 מטר. בלי שני רמזורים שצריך להמתין בהם ומדרכה צרה.
המדרכה לא עד כדי כך קצרה, זו הגזמה (הייתי שם מספר פעמים). והמרחק של 250 מטר הוא רק בכיוון הנסיעה מהרצליה לאילת, בכיוון של החזור זה 190 מטרים בלבד. חסכת טרטור עם מזוודה 20 קמ״ש של נסיעה מהרצליה לתחמ״ת ת״א. אני באמת לא מבין מה כל כך מפריע לך תוספת התחנה הזו. גם התחנה בצומת סירקין מרוחקת מהעיר עצמה (על אף שיש בה אופציה לרדת ממש בתחנת אילת).

תיקח לשם השוואה את תחנת צומת פלוגות בקו 390: התחנה נועדה לשרת את תושבי קרית גת, למרות שמדובר בתחנה סתמית ולא ראשית. פרמטר הזמן מאוד תופס פה מקום: הכניסה לתחנה מרכזית קרית גת ויציאה מרחוב דרך הדרום לוקחת 7 דקות לפחות יותר מעצירה בצומת פלוגות, אבל דווקא בגלל שהקו ארוך- יש אינטרס מובהק לקצרו אפילו ב7 דקות (או רבע שעה בשעות העומס (קח בחשבון שהעומס ברמזור של צומת פלוגות לדרום הוא יותר גדול מהעומס ברמזור של צומת פלוגות למזרח וכניסה לעיר)), זאת בגלל שקרית גת עיר בינונית עם ביקוש לא גבוה לאילת (בהשוואה לערים כמו תל אביב ובאר שבע).

אותו דבר לגבי תחנת צומת בית רבן (תחנה לא ראשית אך שמרכזת בתוכה ביקוש מ3 מועצות: יבנה, אשדוד וגדרות) בקו 390, ותחנת הרצל/ויצמן בקו 393 לכיוון תל אביב שהיא תחנה פחות ראשית מתחנה מרכזית אך מקצרת בהרבה את המסלול.
 

EHP12

Well-known member
המדרכה לא עד כדי כך קצרה, זו הגזמה (הייתי שם מספר פעמים). והמרחק של 250 מטר הוא רק בכיוון הנסיעה מהרצליה לאילת, בכיוון של החזור זה 190 מטרים בלבד. חסכת טרטור עם מזוודה 20 קמ״ש של נסיעה מהרצליה לתחמ״ת ת״א. אני באמת לא מבין מה כל כך מפריע לך תוספת התחנה הזו. גם התחנה בצומת סירקין מרוחקת מהעיר עצמה (על אף שיש בה אופציה לרדת ממש בתחנת אילת).
לא מפריע לי תוספת התחנה. שבהתחשב שעות הפעילות באמת לא נורא, אלא עצם קיומו של קו 399.
 

Ccyclist

Well-known member
לא מפריע לי תוספת התחנה. שבהתחשב שעות הפעילות באמת לא נורא, אלא עצם קיומו של קו 399.

גם קיום הקו וגם תוספת עוד ועוד תחנות בעייתית.

הרי למה שלא יהיו לו על הדרך גם תחנה בפולג, תחנה בסגולה, שיכנס גם לתחנה המרכזית של פתח תקווה וישיק לקו האדום, ושיעצור גם באלעד ושוהם במקום שיעלה על כביש 6 במחלף נחשונים, או לחלופין - שימשיך בכביש 40 לצומת אל-על ומשם ישרת גם את לוד ורמלה בדרכו למחלף נשרים. הרי סירבול כזה יכפיל את מספר תחנות האיסוף ויוסיף לו לפחות חצי שעת נסיעה ומעלה במחלפי המרכז (בארץ ממעטים לשים כיכרות רב נתיבות במחלפים והעונש על כך הוא צמתים מרומזרים בירידות ואף בעליות מסויימות למחלפים).
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20250112_105231_Maps.jpg
    Screenshot_20250112_105231_Maps.jpg
    KB 949.3 · צפיות: 0

Ccyclist

Well-known member
אילת לא מושכת המוני נוסעים. היא לא מקום כל כך אטקרטיבי. מה כל כך בעיה שכל הנוסעים לאילת, יעשו קונקשן בבאר שבע במקום ההפסקה בבית קמה? גם השבתת רכבת אין קשר ל

יש הבדל פסיכולוגי מסויים בין נסיעה משלימה של חצי שעה עד שעה מתחנת הרכבת לנסיעה של 2-3 שעות. מהסיבה הזו אני לא רואה איך למקום מרוחק כמו אילת אפשר לוותר על קישור ישיר למקום מרכזי כמו תל אביב.

בנוסף - אילת היא יעד שהמדינה מנסה לקדם. זה נעשה בין השאר עם הפטור מע"מ (וההאשמה שאת הפטור בעלי החנויות גורפים לכיסם מול הטענה שבלעדיו עלויות השינוע היו מכתיבות מחירים גבוהים יותר). אני חושב שקו מתל אביב צריך לשאר כחלק מהקידום הזה.
 
למעלה