בשורה לתושבי השרון הנופשים באילת

מנחם403

Active member
המרחק לאילת כל כך גדול שפרמטר הזמן, לא קובע. וזה בניגוד לכל יעד אחר. וזה לא באמת נוחות: המרחק מהתחנות בדרך ירושלים לתחנות על הרמפות זה 250 מטר. מרחק די ארוך כשאתה נסחב עם מטען. מרציף ההורדה בקומה 6, לסוף הקומה זה 200 מטר. בלי שני רמזורים שצריך להמתין בהם ומדרכה צרה.
המדרכה לא עד כדי כך קצרה, זו הגזמה (הייתי שם מספר פעמים). והמרחק של 250 מטר הוא רק בכיוון הנסיעה מהרצליה לאילת, בכיוון של החזור זה 190 מטרים בלבד. חסכת טרטור עם מזוודה 20 קמ״ש של נסיעה מהרצליה לתחמ״ת ת״א. אני באמת לא מבין מה כל כך מפריע לך תוספת התחנה הזו. גם התחנה בצומת סירקין מרוחקת מהעיר עצמה (על אף שיש בה אופציה לרדת ממש בתחנת אילת).

תיקח לשם השוואה את תחנת צומת פלוגות בקו 390: התחנה נועדה לשרת את תושבי קרית גת, למרות שמדובר בתחנה סתמית ולא ראשית. פרמטר הזמן מאוד תופס פה מקום: הכניסה לתחנה מרכזית קרית גת ויציאה מרחוב דרך הדרום לוקחת 7 דקות לפחות יותר מעצירה בצומת פלוגות, אבל דווקא בגלל שהקו ארוך- יש אינטרס מובהק לקצרו אפילו ב7 דקות (או רבע שעה בשעות העומס (קח בחשבון שהעומס ברמזור של צומת פלוגות לדרום הוא יותר גדול מהעומס ברמזור של צומת פלוגות למזרח וכניסה לעיר)), זאת בגלל שקרית גת עיר בינונית עם ביקוש לא גבוה לאילת (בהשוואה לערים כמו תל אביב ובאר שבע).

אותו דבר לגבי תחנת צומת בית רבן (תחנה לא ראשית אך שמרכזת בתוכה ביקוש מ3 מועצות: יבנה, אשדוד וגדרות) בקו 390, ותחנת הרצל/ויצמן בקו 393 לכיוון תל אביב שהיא תחנה פחות ראשית מתחנה מרכזית אך מקצרת בהרבה את המסלול.
 

EHP12

Well-known member
המדרכה לא עד כדי כך קצרה, זו הגזמה (הייתי שם מספר פעמים). והמרחק של 250 מטר הוא רק בכיוון הנסיעה מהרצליה לאילת, בכיוון של החזור זה 190 מטרים בלבד. חסכת טרטור עם מזוודה 20 קמ״ש של נסיעה מהרצליה לתחמ״ת ת״א. אני באמת לא מבין מה כל כך מפריע לך תוספת התחנה הזו. גם התחנה בצומת סירקין מרוחקת מהעיר עצמה (על אף שיש בה אופציה לרדת ממש בתחנת אילת).
לא מפריע לי תוספת התחנה. שבהתחשב שעות הפעילות באמת לא נורא, אלא עצם קיומו של קו 399.
 

Ccyclist

Well-known member
לא מפריע לי תוספת התחנה. שבהתחשב שעות הפעילות באמת לא נורא, אלא עצם קיומו של קו 399.

גם קיום הקו וגם תוספת עוד ועוד תחנות בעייתית.

הרי למה שלא יהיו לו על הדרך גם תחנה בפולג, תחנה בסגולה, שיכנס גם לתחנה המרכזית של פתח תקווה וישיק לקו האדום, ושיעצור גם באלעד ושוהם במקום שיעלה על כביש 6 במחלף נחשונים, או לחלופין - שימשיך בכביש 40 לצומת אל-על ומשם ישרת גם את לוד ורמלה בדרכו למחלף נשרים. הרי סירבול כזה יכפיל את מספר תחנות האיסוף ויוסיף לו לפחות חצי שעת נסיעה ומעלה במחלפי המרכז (בארץ ממעטים לשים כיכרות רב נתיבות במחלפים והעונש על כך הוא צמתים מרומזרים בירידות ואף בעליות מסויימות למחלפים).
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20250112_105231_Maps.jpg
    Screenshot_20250112_105231_Maps.jpg
    KB 949.3 · צפיות: 1

מנחם403

Active member
גם קיום הקו וגם תוספת עוד ועוד תחנות בעייתית.

הרי למה שלא יהיו לו על הדרך גם תחנה בפולג, תחנה בסגולה, שיכנס גם לתחנה המרכזית של פתח תקווה וישיק לקו האדום, ושיעצור גם באלעד ושוהם במקום שיעלה על כביש 6 במחלף נחשונים, או לחלופין - שימשיך בכביש 40 לצומת אל-על ומשם ישרת גם את לוד ורמלה בדרכו למחלף נשרים. הרי סירבול כזה יכפיל את מספר תחנות האיסוף ויוסיף לו לפחות חצי שעת נסיעה ומעלה במחלפי המרכז (בארץ ממעטים לשים כיכרות רב נתיבות במחלפים והעונש על כך הוא צמתים מרומזרים בירידות ואף בעליות מסויימות למחלפים).
אתה ממש מגזים. אי אפשר להשוות את התחנות בפולג סגולה וכל שכן אלעד לתחנה אחת שמרכזת את כל יישובי הסביבה בתוכה.

פולג היא תחנה מקומית, צומת סירקין זה צומת הנמצאת במזרח מרכז פתח תקווה, והיא היחידה שאתה לא צריך להיכנס לעיר בשבילה (צר לי אבל הגדרתך את התחנה כתחנה ״עירונית״ היא פשוט שגויה ולא נכונה. היא חלק מכביש 40 הבינעירוני שמהירות הנסיעה המותרת בו הרבה יותר מאשר תחנה מרכזית פתח תקווה או מסוף משה ארנס.

ולסיכום: כשאתה רואה קו כמו 390, שכמעט כל השבוע מלא בנוסעים עד אפס מקום (לפחות בנוגע למושבים, פחות נוגע אנשים בעמידה), מה כואב לך שהוא קיים? תיאורטית, אם יש ביקוש- ניתן לקיים קו לאילת כמעט מכל מקום בארץ (אלא שהמציאות בשטח מראה שהביקושים העיקריים הם: תל אביב באר שבע וירושלים, עם ביקוש ממוצע בלבד באזור השרון והנגב המערבי).

בנוגע ל399 עוד ניתן להתווכח אם קיומו נחוץ, אבל מה שטענתם להצריך את כולם לנסוע עד באר שבע ושיהיה קווים לאילת רק משם- זו התעללות מזוויעה בציבור הנוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה ממש מגזים. אי אפשר להשוות את התחנות בפולג סגולה וכל שכן אלעד לתחנה אחת שמרכזת את כל יישובי הסביבה בתוכה.

פולג היא תחנה מקומית, צומת סירקין זה צומת הנמצאת במזרח מרכז פתח תקווה, והיא היחידה שאתה לא צריך להיכנס לעיר בשבילה (צר לי אבל הגדרתך את התחנה כתחנה ״עירונית״ היא פשוט שגויה ולא נכונה. היא חלק מכביש 40 הבינעירוני שמהירות הנסיעה המותרת בו הרבה יותר מאשר תחנה מרכזית פתח תקווה או מסוף משה ארנס.

ולסיכום: כשאתה רואה קו כמו 390, שכמעט כל השבוע מלא בנוסעים עד אפס מקום (לפחות בנוגע למושבים, פחות נוגע אנשים בעמידה), מה כואב לך שהוא קיים? תיאורטית, אם יש ביקוש- ניתן לקיים קו לאילת כמעט מכל מקום בארץ (אלא שהמציאות בשטח מראה שהביקושים העיקריים הם: תל אביב באר שבע וירושלים, עם ביקוש ממוצע בלבד באזור השרון והנגב המערבי).

בנוגע ל399 עוד ניתן להתווכח אם קיומו נחוץ, אבל מה שטענתם להצריך את כולם לנסוע עד באר שבע ושיהיה קווים לאילת רק משם- זו התעללות מזוויעה בציבור הנוסעי

אני בצד שצריך קו מתל אביב לאילת וכן קו מירושלים.

אם ניקח כדוגמה את התוכנית למסילה לערד - ביום שיפתח אפשר להתבסס שם בעיקר על נסיעה בת כחצי שעה מהרכבת במקום להתבסס שם על שלל קווי אוטובוסים.

אני בהחלט חושב שצריך לקדם את ההחלפה מהקו לבאר שבע, במיוחד אם הוא יקבל רכבת שניה בשעה בקו מנהריה ועוד יותר אם תהיה גרסה של קו כרמיאל שתסתיים בהרצליה בשעות שלא מוצדק שיהיה קו לכרמיאל - מה טוב. באר שבע מופלית לרעה לעומת שאר תחנות הקצה העיקריות ברשת שמקבלות בין 3 ל 2 רכבות בשעה.

מצד שני אני בהחלט מבין את מי שחושב שהחלפה בבאר שבע זה טיפה מוגזם כשנסיעת ההמשך היא כ 3 שעות. מהסיבה הזו אני בהחלט תומך בקווים לאילת מתל אביב וירושלים.

מה שאני מתנגד לו זה איסוף פרברי ואזורי בקו עד אילת. את האיסוף הזה עדיף להטיל על המערכת במרכז.
 

EHP12

Well-known member
ולסיכום: כשאתה רואה קו כמו 390, שכמעט כל השבוע מלא בנוסעים עד אפס מקום (לפחות בנוגע למושבים, פחות נוגע אנשים בעמידה), מה כואב לך שהוא קיים? תיאורטית, אם יש ביקוש- ניתן לקיים קו לאילת כמעט מכל מקום בארץ (אלא שהמציאות בשטח מראה שהביקושים העיקריים הם: תל אביב באר שבע וירושלים, עם ביקוש ממוצע בלבד באזור השרון והנגב המערבי).

בנוגע ל399 עוד ניתן להתווכח אם קיומו נחוץ, אבל מה שטענתם להצריך את כולם לנסוע עד באר שבע ושיהיה קווים לאילת רק משם- זו התעללות מזוויעה בציבור הנוסעים.
לאחר בדיקה שלי ל-390 לוקח בערך בין שעתיים ועשרה לשעתיים וחצי להגיע לכניסה לדימונה. ל-370 או לרכבת לוקח שעה וחצי, ו-397 באר שבע לכניסה לדימונה 40 דקות. אז זה בערך אותם זמנים. ללא המעבר עצמו. (המשתמש oli3 שהיה הרבה על הקו, היה טוען ב-2012 של-370 לוקח שעה ועשרה או שעה ורבע זה מספרים שרואים אולי בנסיעות של 6 בבוקר או של 12 בלילה). אז למה שהנוסעים לא יעשו את ההפסקה הזאת בתחנה המרכזית בבאר שבע? בעיקר אני חושב שקו ארוך מאילת לא צריך להכנס לעומסים של הכבישים במרכז. לכן יש מקום לקו אילת-תל אביב כנסיעת לילה. אבל לא כנסיעות יום. מבחינת יעילות גם של הנוסעים וגם של המערכת, כדאי באמת שיצאו בתדירות גבוהה יחסית (נניח כל שעה) אוטובוסים מאילת לבאר שבע וההפך, ללא תחנות הערבה, מה גם שלא יצריך התרעננות באמצע, ואז בבאר שבע הנוסעים יוכלו לחלץ עצמות ולהתפזר לקווים שונים לרחבי הארץ. זה גם יבטיח תדירות יותר גבוהה. ומכך חסכון בזמן.

בלי קשר (וזה שרשור נפרד). לערבה התיכונה מגיע שירות אזורי שיכנס לתוך היישובים ויסע לדימונה. כי קודם כל המרחק מהיישובים עצמם לכביש 90 יכול להגיע ל-3 קילומטרים. ומגיע להם שירות אזורי, ואפשר להפעילו על במתכונת דומה למועצה אזורית אילות, עם נהגים של המועצה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אילת לא מושכת המוני נוסעים. היא לא מקום כל כך אטקרטיבי. מה כל כך בעיה שכל הנוסעים לאילת, יעשו קונקשן בבאר שבע במקום ההפסקה בבית קמה? גם השבתת רכבת אין קשר ל

יש הבדל פסיכולוגי מסויים בין נסיעה משלימה של חצי שעה עד שעה מתחנת הרכבת לנסיעה של 2-3 שעות. מהסיבה הזו אני לא רואה איך למקום מרוחק כמו אילת אפשר לוותר על קישור ישיר למקום מרכזי כמו תל אביב.

בנוסף - אילת היא יעד שהמדינה מנסה לקדם. זה נעשה בין השאר עם הפטור מע"מ (וההאשמה שאת הפטור בעלי החנויות גורפים לכיסם מול הטענה שבלעדיו עלויות השינוע היו מכתיבות מחירים גבוהים יותר). אני חושב שקו מתל אביב צריך לשאר כחלק מהקידום הזה.
 
למעלה