גברים בעידן המודרני-מהמגזר דתי

Y e d i d

New member
בעל חולה נפש אינו כשיר לגרש

לכן אין לזה שום רלבנטיות למה שכתב השיח.
 

שילה1

New member
סליחה ידיד ידידי.טוענים כי מחכים עד

לרגע של שפיות,בו אומר ,רוצה אני"(ציטוט לא כל כך מדויק),ואז יכול גם יכול. אבל-והיה אם האישה חולת נשפ,לא עלינו,מקבל גט מיידית.נכון. מנפלאות התבונה של בתי הדין הרבניים!
 

Y e d i d

New member
זה נכון אבל...

באותו רגע של שפיות כהגדרתך, הוא אינו חולה נפש. גם אשה חולת נפש לא מגרשים על כורחה, אם כי הבעל יוכל לקבל היתר לשאת אשה שניה אם מצבה של האשה הוא כרוני ובלתי הפיך. כלומר, צריך לדעת את העובדות ואז לכתוב ולא לכתוב לפי תחושות בטן או התנסויות אישיות שלא תמיד מיצגות.
 

XUXA141

New member
אבל אישה לא יכולה גבר שני..

גם אם בעלה חולה נפש.. למה?
 

Y e d i d

New member
לכן הכלל הוא שדי בשפיות זמנית

של הבעל, כדי שניתן יהיה לחייבו במתן גט.
 

s h o o s h a

New member
אינפורמציה למעוניינים

עילות לחיוב הבעל בגירושין מידע זה נכתב ע"י עו"ד אלינור ליבוביץ מצבם של גברים שונה לחלוטין בנושא זה ממצבן של נשים. גבר יכול, לדוגמא, לחיות חיי אישות עם אשה אחרת, ועדיין אפשר למחול לו על כך ולא לחייבו בגט. אשה שקיימה יחסי אישות עם אחר, אפילו פעם אחת בלבד, ואפילו הביעה חרטה כנה על כך - יש חובה לגרש אותה והבעל אינו זכאי למחול לה על כך אפילו הוא מעוניין לסלוח. אמנם ניתן לכפות על גבר לתת לאשתו גט בנסיבות מסויימות אם הינו אלים מאד ואם התעלל בה פיסית, אך בפועל קשה להוכיח את הדברים, ורק במקרים קיצוניים של אלימות גופנית יכפה בית הדין על גבר לתת לאשה את הגט בניגוד לרצונו. אחד החיובים העיקריים של גבר הוא עונתה של אשתו, כלומר חובתו לקיים עמה חיי אישות בתדירות מסויימת. אם אינו מקיים את החובה הנ"ל זכותה של האשה לדרוש גט. בעל המסרב לקיים יחסי אישות ושאין לו כל מניעה לעשות כן מחמת מחלה ייחשב בעל מורד. גט מעושה - גט שניתן שלא מרצון הבעל נחשב כ"גט מעושה" גירושין צריכים להיות מבוצעים מרצון ובהסכמה. גט אינו כשר אם הבעל נתן אותו בניגוד לרצונו ואם הכריחו אותו לעשות זאת שלא כדין. גט כזה אינו גט והאשה אינה מגורשת. כפייה פסולה - במידה ומופעל לחץ על הבעל לתת גט או לשלם כסף לאשה, תשלום שיהיה פטור ממנו אם יתגרש - זוהי כפייה. כפייה כזו עלולה לגרום לגט להיות מעושה, ואזי תוקפו של הגט מוטל בספק. אשה יכולה לתבוע גט מבעלה בגין נימוקים אובייקטיביים כגון: מחלות מסוכנות ומדבקות של הבעל המונעות ממנו לקיים יחסי אישות עמה, או מחמת מומים הגורמים לה גועל ממנו. יש הבדל בין מקרה בו האשה ידעה על המומים לפני הנישואין לבין מקרה בו הדבר נודע לה והנישואין בוצעו ללא ידיעתה קודם לכן. גם טענת האשה כי הבעל אינו מסוגל להוליד הינה טענה העשויה לזכות אותה בגט מהבעל, אולם יש צורך להוכיח כי הינה חפצה בילד וכי אין הבעל מסוגל מבחינה פיסית לעבר אותה ואז רק בחלוף עשר שנים תוכל לדרוש את גיטה. כאמור, המקרים בהם בעל מחוייב בגט, הינם לא רבים ודרכה של אשה הפונה לבית הדין הרבני לצורך חיוב הבעל בגט כנגד רצונו - לא קלה. עילות לחיוב האשה בגירושין הגירושין במדינת ישראל נעשים על פי דיני ישראל. הבעל מוסר לאשה את גט הפיטורין – הקרוי ספר כריתות - והאשה מקבלת אותו. הגט הוא מסמך בו מציינים בפירוט ובדייקנות את שמות הבעל והאשה, את כינוייהם, את מקום מגוריהם ואת המועד על מנת שלא תהיה אפשרות של טעות כלשהי, דבר שיביא לפסלות הגט. מרגע שהאשה מקבלת את הגט לידיה היא חדלה מלהיות אשת איש והינה פנויה. הגירושין נעשים בארץ על פי דין תורה. בספר דברים נאמר: "כי יקח אי אשה ובעלה והיה אם לא תמצא חן בעיניו כי מצא בה ערות דבר וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה ושלחה מביתה ויצאה מביתו והיתה לאיש אחר". עולה אם כן שעל פי דין תורה ההחלטה לגרש את האשה הינה של הבעל בלבד ויכול הוא לגרש אותה על פי בחירתו אפילו בעל כורחה. מאז חרם דרבנו גרשון אין מגרשים אשה בעל כורחה. האשה צריכה לקבל את הגט מרצונה החופשי ומתוך הבנה ברורה של התוצאה המשפטית של קבלת הגט. במקרים יוצאים מן הכלל מותר לגרש אשה בעל כורחה. בדרך כלל הגירושין נעשים על פי הסכם בו נקבעים כל התנאים של הגירושין לרבות : מזונות אשה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, מכירת הדירה, איזון משאבים וכיוצ"ב תנאי הגירושין. יחד עם זאת כאשר אין בני הזוג יכולים להסכים על התנאים הכספיים והממוניים ולא עולה בידם להגיע להסכם כולל רשאי כל אחד מבני הזוג לפנות לבית הדין הרבני ולבקש לכפות על הצד השני גירושין. זכות הבעל לכפות גירושין: העילות בהן יכול בעל לחייב את אשתו בגירושין נחלקות לשניים: נימוקים אובייקטיביים ונימוקים הקשורים בהתנהגות האשה. נימוקים אובייקטיביים הינם טענות בדבר מומים באשה והכוונה היא למומים גופניים המונעים ממנה חיי אישות או עקרות. בעל החי עם אשתו עשר שנים ולא ילדה והמניעה לכך הינה ממנה, רשאי הבעל לגרשה. נימוקים הנובעים מהתנהגות האשה הינם נפוצים יותר ועיקרם: עוברת על דת משה – המדובר באשה המכשילה את בעלה וגורמת לו מתוך כוונה לעבור על איסורי הדת כמו אשה מאכילה את בעלה מאכלים לא כשרים בלא ידיעתו או שקיימה עמו יחסי אישות בעת נידה בלא ידיעתו. בעל שלא שמר על כשרות בביתו לא יוכל לעשות שימוש בעילה זו. עוברת על דת יהודית – האשה עוברת על מנהגי הצניעות ונוהגת בפריצות, מקללת מעליבה או מכה את הבעל. החיוב בגט בעילה זו ייעשה רק כאשר מדובר בהתנהגות בה מתמידה האשה ומתוך כוונה רעה, ואין בכך עילה מספיקה אם מדובר במעשים בודדים או במעשים שיש בידה ליתן להם צידוק או הסבר. גם במקרה של עובר על דת משה וגם במקרה של עוברת על דת יהודית, אם הבעל סלח לאשה וחי עמה חיי אישות למרות התנהגותה - אין הוא יכול לעשות שימוש בעילה זו כדי לגרש אותה בעל כורחה. מעשי כיעור – עילה נוספת לגירושין מתקיימת כאשר הבעל טוען שהאשה עושה מעשים שיש בהם כדי להצדיק את החשד שהיא זנתה תחת בעלה אף אם אין עדים לזנות ממש. המדובר במעשים שלפי נסיבות עשייתם מצביעים על מעשה עבירה שנעשה על ידי האשה. גם אם מעשי הכיעור הוכחו כדין זכאי הבעל לגרש את האשה אך אין הוא מחוייב לגרשה, היא אינה אסורה עליו והוא יכול לסלוח לה אם הוא חפץ בכך. אשה אשר זנתה תחת בעלה – המקרה היחיד בו הבעל אינו רשאי לסלוח לאשתו אף הוא מעוניין בכך, הוא המקרה בו האשה קיימה יחסי אישות עם אחר מרצונה. במקרה זה אסור לבעל להמשיך ולחיות עם אשתו והוא מחוייב לגרשה. אשה אשר זנתה תחת בעלה אסורה הן על הבעל והן על הגבר האחר "אסורה על בעלה ועל בועלה" ואין הבעל יכול למחול לה על מעשיה ולהחזיר אותה. מטבע הדברים אשה שזנתה תחת בעלה מפסידה את כתובתה ואף אינה זכאית למזונות מבעלה. אשת איש שנאנסה ויחסי האישות היו שלא מרצונה אינה אסורה על בעלה אלא אם הוא כהן. אשת איש שנאנסה והבעל אינו כהן הינה מותרת לבעלה ואין היא מאבדת את זכויותיה כאשה (מזונות או כתובה) מאחר והדבר ארע שלא באשמתה ואין לה אחריות לקורות אותה. מסורבות גט - ראו קישור
 

XUXA141

New member
מכים? נוקטים עמדה?

יש כל כך הרבה מסורבות גט שהרבנות בעצם אומרת להן "תתפשרו עם הדרישות והסחטנות של הבעל, תוותרו על רכוש, על זכויות שמגיעות לכן, העיקר שהוא יואיל בטובו לתת את הגט"..
 
כימעט חצי שנה . . .

כל הישיבה אצלנו דנה בנושא . זה מורכב רגיש מסובך . כן אני מודה בנקודות מסוימות אפילו רקוב - אבל להיתפרץ לנושא כזה מורבכ באופן כלכך חותך ובור . . זה גובל בניבזות ( אני מאשימ את הכתב לא אש מי שהביא את הכתבה )
 

אישון36

New member
סיפור עצוב.

צריך לקבוע שכל אדם יכול לפרק את קשר הנישואים לאחר בוא נאמר של שנתיים שלוש שהקשר לא מתקיים. ..................אבל.............הידעתם שדולת הנשים פעלה בכנסת למניעת אפשרות שכזאת..........למה........היום לפי החוק אפילו אחרי 10 שנים בעל שאישתו מסרבת לגרשו כל זמן שהיא ממשיכה לומר שהיא רוצה שלום בית צריך לשלם מזונות. אז הבעל צריך להביא הוכחות לבגידה (עיין ערך מתי כספי) בכול אופן דורין שם סרבה לגט....... העיקר להרוס לו. אישון. רגע עסוק..
 

שילה1

New member
אישון..יודעת שיש פסיקות שונות קצת..

גט נותנים ולא בכפייה,אבל-על אישה בנסיבות מסויימות ניתן לכפות.על בעל-לא כל כך.על כן יש מושג של "סרבן" או "סרבנית גט",ויש לכך משקל רב על חיי ה"סרבן/נית". ויתר על כן:בנסיבות כאלה-יתנו לגבר אישור לשאת אישה אחרת "על פניה".ולאישה?יאמרו:"חכי חכי שנים.הרי את רק אישה!" ומזונות משלמים בדרך כלל לילדים.מי שמסרבת לגט-מפסידה את מזונותיה. ללמדך שהחוק הרבני עובד לכאן ולכאן,הפסיקות והתקדימים רבים הם,ורק בעל מקצוע מיומן יכול להתמודד איתם. וכן,צריך להביא הוכחות לקשר עם גבר אחר. אבל לגבר?מותר,גם על פי ההלכה,וגם שיהיו לו ילדים מאישה אחרת.
 

אישון36

New member
כמעט מדוייק.

אני אומר לך, מרגיש לא נוח לתקן, אבל בואי נראה אם אני יכול...קודם כל. גבר שהוא סרבן גט והגיע "למדרגת" כפיה יאסרו אותו בכלא ממש....ואם הוא אסיר ישנו את תנאי הכליאה שלו כך שחישללו ממנו הטבות שונות....כמובן בדרך ישללו ממנו יכולות מסויימות כמו פתיחת חשבון בנק וכו - המאסר אופציה אחרונה. אישא שהיא סרבנית - לא תאסר והגבר בחתימתם של 100 רבנים יקבל אישור לשאת אישא שניה. (היינו אישה לא יאסרו)....ובד"כ גם לא יכפו. אישתו של מתי כספי ניהלה מערכת יחסים זמנית/קבוע עם אחר וידעה שהוא חי עם אחרת אבל הייתה מגיע לדיונים ומבקשת שלום בית, למה ? האם אין זכות למשהו לומר - זהו די לא רוצה אותך ? התשובה תמונה כניראה במזונות אישה שהגבר מחוייב בהם כל עוד נמשך קשר הנישואין. עד כאן פשוט - אבל בואי נניח שיש גבר ואישה כבני 55 שניהם הוא מתאהב בצעירה ורוצה לנטוש, הילדים בגרו והוא רוצה לעזוב. בואי נניח בהנחה היפוטתית שהאישא לא עובדת או משתכרת הרבה פחות. האם לגבר שכזה יש סיכוי לגרושין ? בואי נניח שהוא מסכים לחלוקה של 1/2 הרכוש. האם הוא צריך לשלם מזונות ? התשובה כן. האישה יכולה לסרב לגט ואז היא תקבל מזונות כך שברור שהגבר ישלם לה מזונות או שהיא תקבל חלק הרבה יותר גדול מהרכוש המשוטף - בפועל חלקה של האישה במרבית המקרים גדול יותר. לפני זמן קראתי על אדם כבן 75 שעזב את אישתו אחרי שזו הביאה 3 ילדים והם שניהם בגיל 25. הוא עדיין משלם מזונות הילדים בני 40, והוא משלם מזונות אישה, למה ? למה לעזאזל הוא צריך לשלם מזונות 50 שנה אחרי שהוא קץ בקשר ? את מצאת סיבה. אם כל הכבוד, שדולת הנשים ונעמת אילו הגופים שמתנגדים לכך שיהיה חוק שיאפשר לגבר/אישה לסיים את הקשר ללא מזונות בן זוג אחרי פרידה של שנתיים שלוש. אישון. לא הולך לישון.
 

שילה1

New member
אז למען הסר ספק:אישה "סרבנית גט"

וגבר גם:צריכים אישור של 13 רבנים בבית דין רבני גדול בי-ם. הצעדים באים בהדרגה,שלילת רשיון נהיגה,כרטיס אשראי,צו עיכוב יציאה מהארץ,ולבסוף,במקרים נדירים-מאסר. כןאישון,על שניהם! כפי שעל שניהם בית הדין יכול לכפות גט!! ולהאיר את עיניך:אם אישה,לא עלינו,חולת נפש,יקבל הגבר גט מיד. אך אם הגבר_מחכים לרגע של שפיות,עד שיאמר "רוצה אני!".ואצל חולה נפש?חכי לו אשתו..שנים רבות! זה פיר זה? וסרבנית גט לא מקבלת מזונות,ממש לא. מסכימה איתך לנושא סיום הקשר,רק שהייתי מקצרת את הזמן.נדמה לי שבארץ התפוח הוא עומד על שנה וחצי. למה שלא נאמץ? ובינינו בשושו?רב הנשים עובדות כיום,ומרויחות סביר,או אולי אלה שאני רואה סביבי.מי צריך ולצורך מה את מזונותיו? אלא שלילדים-זו אופרה אחרת. (אישון-מרגישה את הנקודות הכואבות שלך.חשוב על פתרונות יצירתיים.תמיד יש!) שילה כן הולכת,אבל לא כל כך לישון.. ערב נעים חברים!
 

XUXA141

New member
אפרופו מתי ודורין כספי - כדוגמא.

מתי עוזב את הבית בעודו נשוי. הוא חי עם אישה אחרת ומביא ילדה. בהמשך הוא גם מתחתן איתה. אף אחד לא מנע ממנו להתחתן עם האישה האחרת אחרי הגט וכמובן שהילדה כשרה לחלוטין למרות שנולדה כשעדיין היה נשוי לדורין. לעומת זאת אם דורין עושה בדיוק אותו דבר, עוברת לגור עם בן זוג היא לא תוכל לעולם להנשא לו שכן "אסורה על בעלה ובועלה" ואם תמשיך לחיות כך ותביא ילד לעולם ( שוב, כפי שמתי עשה בלי בעיה), הילד הזה יוכרז כממזר על כל הכרוך בזה! למה?
 

אישון36

New member
כידוע אני מקפיד על דיוק.

מתי כספי נשפט על ביגמיה. ושאלה לסיום מתי בפעם האחרונה הוכרז ממזר בישראל ? אישון. תמהה.
 

XUXA141

New member
זה לא מה ששאלתי!!

הוא נשפט על ביגמיה כי התחתן לפני שהתגרש אבל זה לא מה ששאלתי! השאלה שלי היתה על זה שהוא גר עם רחל בעודו נשוי ולא היתה מניעה שכשיתגרש חוקית יוכל לשאת את רחל לאישה, בעוד שדורין אם תגור עם בחור לא תוכל בחיים להתחתן איתו, גם אחרי שהתגרשה כדת וכדין, כי היא התגוררה איתו כשעוד היתה נשואה ולכן "אסורה לבעלה ולבועלה".! זה שאין כלל כזה על גבר כבר מצביע על האפליה. נוסף לזה, זה שלא הכריזו על ממזר לא אומר שהחוק הזה לא קיים. יש גם חוקים נגד עישון, וזה שלא אוכפים את זה אומר שהחוק לא קיים ושאי אפשר להפעילו בכל רגע נתון?
 

אלמרה

New member
מה לא ברור? למה הצביעות כאן!!

ישנה אפליה ברורה לרעת הנשים! כל תירוץ והתפתלות מילולית רק מחמירים את המצב העגום בו שרויים כל מי שמשום מה מנסים "לגונן" על הרבנים והרבנות ועדר צאן מרביתם...
 

אישון36

New member
לפעמים חצי ידע

יותר גרוע מחוסר ידע גלל. ולחשוב שיודעים זה עוד יותר גרוע. ההליך הוא ל"טובת" מי שלא פעם יכונה "השפל" יותר. לדוגמא, אישה שמפסיקה לעבוד או מזייפת את רמת ההוצאות בבית בחצי השנה שקדמה לגרושין. ויש לי שאלה סתם אם האישה מרוויחה 30,000 והגבל 3000 יהיו מזונות ? אבל שנאמר חצי ידע. אישון. לא חצי ידע, בד"כ (במקרה זה כן).
 

s h o o s h a

New member
חצי ידע, רבע ידע או ניסיון

ישנם מקרים שהנם יוצאים מהכלל. כמו אלו שהבאת כדוגמא. אולם, שקר, הרי ידוע לכל, סופו להתגלות. אבל נעזוב את זה. אתייחס דווקא לשאלתך בענין האשה שמרוויחה 30,000 והגבר רק 3,000 יהיו מזונות? התשובה-כן למה? כי המזונות הן חובתו של האב לילדיו. הם לא משולמים לאשה. ועוד יוסיפו ויאמרו לו שאם שכרו אינו מספיק לו, שימצא עבודה נוספת. פייר?- לא עובדה?- כן
 
למעלה