גילוי דעת

העין

New member
האבולוציה...

אתה רוצה באמת דיון אמיתי בוא נשוחח בטלפון אם אתה מעונין צור קשר...
 

erez zon

New member
לא תודה.את הדיון הזה אני רוצה

כאן בפורום.אם יש לך חדש בנושא,בבקשה הבא אותו בפני כל חברי הפורום.
 

amirjak

New member
אין זה משנה

מתי חובר הזוהר, למרות שרוב ההוכחות גורסות שזה רשב"י.. בכל מקרה אם רבי משה דה ליאון חיבר אותו מסתבר שהוא היה גאון ממש.. (ולפי שאר כתביו הוא לא היה כזה..) נ.ב : אני לא מדבר על הפירושים, אני מדבר על ספר "מתן תורה" - ספר מדהים!!, ממליץ לכולם בחום לקרוא אותו..
 

G ove rn or

New member
'למרות שרוב ההוכחות גורסות שזה

רשב"י..' האר נא את עינינו. אילו הוכחות יש לך שרשב"י כתב את הזוהר? ומה הרעיון בספרו של אשל"ג "מתן תורה"? הרי לארוע זה אין שום הוכחות והוא מתואר רק בחבור אחד ויחיד - המיתולוגיה היהודית...
 

G ove rn or

New member
לא משנה לאיזה ספר תפנה אותנו.

הזהר חובר בסוף המאה ה-13, ע"י ר' משה דה-לאון מאוילה, ספרד. יש לך הוכחות סותרות? הוציאן אלינו ונדען...
 

amirjak

New member
הוכחה מעולה

נמצאת כאן אנא הקדש זמן וקרא אותה היטב.
 

G ove rn or

New member
מדוע מתוארים מנהגי ימי הביניים

בזוהר? מדוע לא נזכר הזוהר כחבור או כספר בכתבי מי מגדולי ישראל שלפני 1286? מדוע לא מעיד מי מגדולי ישראל שאחרי 1286 כי ראה אי פעם את כתב-היד? מדוע ניתן לזהות בזוהר תחביר ספרדי ומלים ספרדיות והארמית שלו משובשת? מדוע ניכר בזוהר כי תאור ארץ-ישראל נשאב ממקורות תלמודיים ולא כעדות של תושב? מדוע הודתה אלמנת ר' משה דה-לאון כי לא היה חבור של רשב"י מעולם בידי בעלה? הרי נכבדי ספרד היו משלמים כל סכום בו היתה מואילה לנקוב, וכך היתה מבטיחה את זקנותה ונדוניה נאה לבתה. הזהר חובר בידי ר' משה דה לאון מאוילה ספרד ב- 1286...
 

גל נעים

New member
גוברנור-אתה לא מבין../images/Emo35.gif

הוא מדבר על הצדדים הנפשיים הנרכשים מלימוד הזהר, ולכן אין זה משנה אם באמת רשב"י כתב אותו, הם לומדים את הזהר לא בגלל הערך שרשב"י כתבו, אלא מפני התוכן הטמון בו. KAPISH?. לעניות דעתי-אם הייתי "מתחבר" לזהר, אם רשב"י כתבו או לאו, לא מעלה ולא מוריד כהוא-זה מהתוכן העיוני העמוק שישנו בזהר.
 

G ove rn or

New member
OK, הבנתי. ההתיחסות לספר צריכה

להיות על פי תכנו, ולא על פי מחברו. עם זאת, אין להתיר הגנבה בדלת אחורית של טענה כי הזהר חובר בידי רשב"י. העובדות מדברות בעד עצמן...
 

גל נעים

New member
שוב-העובדות לא מעלות ולא מורידות.

ובנושא הזה לדעתי אתה נלחם בשדים ורוחות. האמן לי שכשלומדים פרק מהזהר,לא אכפת לאף אחד שרשב"י כתב את אותו החלק. מעניין מה כתוב שם ["מה קרי ביה?"] יש רבנים רבים שסוברים כמוך שאכן רשב"י לא כתב את ספר הזהר,אלא כתב פרקים מסויימים שגם עדויות שלהם ניתן למצוא בדברי רשב"י בגמרא, ועליהם נוספו פיתוחים של רבני ימי הבניים. (כמו הרב מרדכי איבן טיבון, הרב איבן צרצא, הרב יוסף ג'אקטיליה ועוד).
 

גל נעים

New member
תודה.../images/Emo42.gif../images/Emo45.gif

לדעתי יש מקום גם לרציונאליות וגם לאמונה בצורה שלא פוגעת אחד בשני אפילו לא כמלוא נימה.
 

מששה

New member
מה שתכתוב מה שיכתב לעולם לעולם

לא יזיז לגוברנור למה? קרא כאן וכן הופנו אליו בעבר שאלות והוא מתחמק מהן באלגנטיות מופלגה כהרגלו בכל דבר ש"מביך" מעט והם: נשאלת בעבר על ידי כמה משתתפים והתחמקת באלגנטיות אז סיכמתי את השאלות ואשמח אם תענה עליהם ביושר (שלא כמנהגך...) 1) האם משלמים לך לפי הודעות או לפי שעות 2) האם על כל פורום משלמים לך תשלום בניפרד או כהשתלום הוא על כל הפרומים שאתה משתתף (פורום נטעים, אתאיזם ודת, ושאר פורומי תפוז וכן בפורומים של ידיעות אחרונות ושל נענ ושל עוד כמה) 3) האם המשלמים עוקבים אחרי הכשלונות שלך לשכנע אנשים בחילוניות ושאתה נכשל בזה נכשל פעם אחר פעם 4) האם זה לא מעייף ומתסכל לשבת מול המחשב כ- 18 שעות ביממה? האם העולם מבחוץ לא כל כך מעניין כמו הדיונים בפורום. נכון שצריך פרנסה אבל יש גבול כמה אדם מוכן לעבוד בשביל פרנסה 5) האם המימון של המעבידים שלך בא מכספי משלם המיסים או כסף פרטי של שונאי הדת והדתיים? 6) האם הם יפטרו אותך אם הם יגלו שיודעים שאתה מגוייס על ידיהם? אני יודע מראש שתאמר "אני אדם פרטי שכותב בזמני החופשי" (18 שעות ביממה...) אז אשאל אותך בבקשה: 7) האם תוכל להציג כאן לעיננו את תלוש המשכורת שלך כדי שנוכל לדעת את מידת האמינות של טענתך?
 
מה כותב בעל הסולם מחבר הפירוש על

הזוהר הקדוש הוא כותב כך בהקדמתו לספר הזוהר הקדוש חיברו התנא האלקי רבי שמעון בן יוחאי. חוץ מהרחוקים מחכמה זו, שיש מהם המפקפקים ביחוסו זה, ונוטים לומר על סמך מעשיות בדויות ממתנגדי החכמה הזו, שמחברו הוא המקובל רב משה די ליאון, או אחרים הסמוכים לו בזמן. ס) ואני כשאני לעצמי, הרי מיום שזכיתי באור השי"ת להתבונן מעט בספר הקדוש הזה, לא עלה על לבי לחקור ביחוסו. והוא מטעם פשוט, כי לפי תוכנו של הספר, עלה בלבי מעלת יקר התנא רשב"י, לאין ערך יותר על כל התנאים הקדושים. ואם היה מתברר לי בבירור גמור, שמחברו הוא שם אחר, כגון רב משה די ליאון ז"ל וכדומה, הרי אז היה גדל אצלי מעלת האיש רב משה די ליאון ז"ל יותר מכל התנאים הקדושים, וגם רשב"י בכללם. אמנם באמת לפי מדת עומק החכמה שבספר, אם הייתי מוצא בבירור, שמחברו הוא אחד ממ"ח הנביאים, היה זה מקובל על לבי ביותר, מליחסו לאחד מהתנאים. ומכ"ש אם הייתי מוצא, שמשה רבינו קבל אותו מהר סיני מהשי"ת עצמו, אז היתה שוככת דעתי לגמרי, כי לו נאה ולו יאה חיבור כזה. ולפיכך כיון שזכיתי לערוך ביאור מספיק השוה לכל בעל עיון, להבין מעט מה שכתוב בו בספר, אני חושב שכבר נפטרתי בזה לגמרי, מלטרוח עוד ולהכניס עצמי בחקירה הזאת. כי כל משכיל בזוהר לא יוכל להסתפק עוד, שמחברו יוכל להיות איש פחות במעלה מהתנא רשב"י הקדוש. סא) אכן לפי"ז נשאלת השאלה: למה לא היה נגלה ספר הזוהר לדורות הראשונים, שבלי ספק היו חשובים במעלה יותר מדורות האחרונים, והיו ראויים לו יותר? ויחד עם זה יש לשאול: למה לא נגלה ביאור ספר הזוהר עד האריז"ל, ולא למקובלים שקדמו לו? והתמיה העולה על כולנה, למה לא נגלו ביאור דברי האריז"ל, ודברי הזוהר מימי האריז"ל עד דורנו זו? ונשאלת השאלה: הכי אכשר דרי? והתשובה היא: כי העולם במשך זמן קיומו של שתא אלפי שני, הוא כמו פרצוף אחד, שיש לו ג' שלישים ראש תוך וסוף, דהיינו חב"ד, חג"ת, נה"י. וזה שכתוב: "ב' אלפים תהו, ב' אלפים תורה, וב' אלפים ימות המשיח" (סנהדרין צז ע"א). כי ב ב' אלפים הראשונים, שהם בחינת ראש וחב"ד, היו האורות מועטים מאד, והיו נחשבים לבחינת ראש בלי גוף, שאין בו אלא אורות דנפש. כי יש ערך הפוך בין כלים לאורות, כי בכלים, הכלל הוא, שהכלים הראשונים נגדלים בכל פרצוף מתחילה, ובאורות הוא להיפך, שאורות התחתונים מתלבשים בפרצוף מתחילה. ונמצא כל עוד שאין בכלים רק העליונים לבד, דהיינו כלים דחב"ד, יורדים שם להתלבש רק אורות דנפש, שהם האורות התחתונים ביותר. וז"ש על ב' אלפים ראשונים שהם בבחינת תהו. ובב' אלפים השניים של העולם, שהם בחינת חג"ת דכלים, ירד ונתלבש אור הרוח בעולם, שה"ס תורה. וע"כ אמרו על ב' אלפים האמצעים, שהם תורה. ו ב' אלפים האחרונים הם נהי"מ דכלים. ועל כן מתלבש בעולם בזמן ההוא אור דנשמה, שהוא האור היותר גדול. ועל כן הם ימות המשיח. גם הדרך הוא בכל פרצוף פרטי, שבכלים דחב"ד חג"ת עד החזה שלו, האורות מכוסים, ואינם מתחילים להאיר חסדים המגולים, שפירושו, התגלות הארת חכמה עליונה, אלא מחזה ולמטה, דהיינו בנהי"מ שלו. והוא הסבה, שמטרם התחילו להתגלות הכלים דנהי"מ בפרצוף העולם, שהם ב' אלפים האחרונים, היתה חכמת הזוהר בכלל וחכמת הקבלה בפרט, מכוסה מן העולם. אלא בזמן האריז"ל, שכבר נתקרב זמן השלמת הכלים שמחזה ולמטה, נתגלתה אז הארת חכמה העליונה בהעלם, ע"י נשמת האלקי רבי יצחק לוריא ז"ל, שהיה מוכן לקבל האור הגדול הזה. וע"כ גילה העיקרים שבספר הזוהר, וגם חכמת הקבלה, עד שהעמיד בצד כל הראשונים שקדמוהו. ועכ"ז כיון שהכלים האלו עוד לא נשלמו לגמרי (נפטר בה' אלפים של"ב), ע"כ לא היה העולם עוד ראוי שיתגלו דבריו. ולא היו דבריו הקדושים, אלא קנין ליחידי סגולה מועטים, שלא ניתנה להם הרשות לגלותם בעולם. וכעת בדורנו זה, אחר שכבר קרובים אנו לגמר ב' אלפים האחרונים, לפיכך ניתנה עתה הרשות לגלות דבריו ודברי הזוהר בעולם, בשיעור חשוב מאד. באופן, שמדורנו זה ואילך יתחילו להתגלות דברי הזוהר בכל פעם יותר ויותר, עד שיתגלה כל השיעור השלם שבחפץ השי"ת.
 
למעלה