גלגל"צ ומדיניותה

דייג2

New member
גלגל"צ ומדיניותה

רבות דובר על המדיניות הנוקשה של גלגל"צ בנוגע לבחירת השירים שישודרו בתחנה. הטענות מדברות על כך שאלדד קובלנץ, על פיו יישק סינגל בתחנה, בוחר רשימה של שירים מסוימים מאוד שנעים בגבולות ברורים מאוד, ומריץ אותם להישחק לעייפה. קולות מתוך התחנה מרמזים שכל רשימת שירים שעורך מכין לתוכנית מסוימת חייבת לעבור דרך אותו הקובלנץ, שמשפץ אותה כראות עיניו. לדעת אלה שחשים את עצמם פגועים ממדיניותה של גלגל"צ הפלייליסט יוצר מצב של ואקום, כאשר כל בחירה מוסיקלית שאינה מתיישבת עם זו של התחנה נשארת בחוץ. ראוי לציין כי גלגל"צ היא ברירת המחדל של רבים ממאזיני הרדיו בבתים או בפקקים, וזאת בשל היעדר הפרסומות שבה וכמות המלל הנמוכה (אם כי נתון זה מועמד לסתירה, אם מחשבים את כמות התשדירים המזעזעים למניעת תאונות דרכים). הפגיעה אם כך, טוענים המוחים, היא לא רק בצרכני המוסיקה שמחונכים בכפייה לשמוע רק סוג אחד של מוסיקה, אלא גם ביצרני המוסיקה - קרי האומנים - שנשארים בחוץ בשל סירובם להתכופף ל"דרישות השוק" שנקבעו ע"י גלגל"צ, או יותר חמור מכך ובשלב האחר של שרשרת המזון - חברות התקליטים, שתעוזה היא מילה זרה להן. המדיניות של גלגל"צ, לשיטתם של מתנגדיה, אינה משליכה רק על עצמה ומאזיניה. הקשר לחברות התקליטים כבר הוזכר, ואולם שכנותיה לסקאלה של גלגל"צ, תחנות הרדיו האחרות, מושפעות גם הן מאחותן הגדולה והמצליחה. כך נוצרת עקביות בין תחנות הרדיו וחברות התקליטים, עקביות שמעצבת את הרגלי ההאזנה של צרכני המוסיקה, ומתאימה אותם להלך הרוח של אמצע הדרך, והידוע מראש, בין שיר שהוא להיט רגוע מתוק ושחוק, לשיר שהוא מוסכמה אייטיזאית בפעם האלף. ופעם ביומיים, בשביל הנועזות איזה "סטיירווי טו הבן". הדבר שמטריד אותי יותר מכל בתחנת הרדיו הזו היא עריכת השירים ובמקרים מסוימים גם השדרנים. יותר נכון, השדרניות. בקשר לעריכה - בשעות השיא שהן בערך מ9:00 עד 22:00... המוסיקה לרוב מאוסה ומה שנורא מכל הוא עריכת השירים. יש כמה שירים ישראליים שמשום מה "נחשבים" בעיני תחנה זו, כמו -"חוזה לך ברח" איזה שיר של מירי אלוני, הבלדה על מישהו "ללכת כי כולם הולכים..." ,"פנקס הקטן" ועוד כמה שירים של החלונות הגבוהים ושל התרנגולים. הם חשים צורך לא מוסבר להעניק לנו את התענוג הזה לפחות פעם בשעה. הבעיה היא, שאיכשהו כששומעים זאת ברצף הגיוני, ביום עצוב או ביום זכרון (לצערי אלה הם הימים היחידים בו שומעים שירים אלה אחד אחרי השני), זה מתחבר. אבל ככשומעים אחד משירים אלה ולאחריו בא שיר של מדונה או REM או פרינס ("כשהיונים בוכות", או "KISS" על האחרים שלו הם לא שמעו) זה פשוט נורא. זה כל כך לא שייך ולא קשור. וגם ברצף ההשמעה הכללי גם אם נחסכים מאיתנו שירי ארץ ישראל אלה, יכול להיות שיר מאוס של בוב דילן או סטינג (שהוא הגדול מכולם בעיני אבל יש לו עוד כמה שירים חוץ מ - "ENGLISH MAN IN NY" - ואז איזה דאנס או טרנס או פתאם שמאלץ של גרגוריוס, ולאחריו פתאם שיר מגניב של נטאשה באמת "מהנדירים" כמו-"צעקה של איש קטן", ולא עוד פעם "עוד נגיעה" (וגם זו נחמה לשמוע), אז איזו יש איזו אנחת רווחה, שיר זה לא מהארכיון המשעמם לא מארכיון ישראל-גל"צ-צה"ל ולא קיטש, אל דאגה מיד אח"כ הם יאכזבו שוב באיזה שיר מאוס. דבר שני... כמה דברים בקשר ללילך ברנע: האורגזמות שלה בנוגע לשקיעות הנ-ע-י-מ-ו-ת... נמאסו!!! תתעוררי. יש משהו הרבה יותר יפה בשעת השקיעה הגדולה (שנמשכת אצלה לצערי יותר משעה) מאשר אורגזמה משעממת שלא נגמרת בקולה הרדום של לילך. דבר שני, השיחות שלך עם זאת ממסוק הפלאפון מעצבנות, הבדיחות הפרטיות (והילדויות) שלכן על השד יודע מה-מיותרות, ויאללה תעברו לדיווחים! אז זהו. אני מעדיפה לשמוע דאנס,שנות ה-80, או טרנס ב 99FM לשמוע מתקתקות ב- 100FM ולשמוע להיטים ברצף פחות משעמם ברדיו ת"א, ושירי ארץ ישראל ברשת גימל. חופשי אני משחקת לי בין התחנות ועושה לי מעניין ומגניב ואם אין ברירה אני מעבירה לגלגל"צ אולי יש משהו לשמוע בינתיים בזמן הפרסומות, לרוב יש שיר מאוס או ששומעים את הזוועה הבאה "אמא אני רוצה לשתות... אלה מילותיה האחרונות לפני שנדרסה..." אז די. נמאסתם!! תחנות רדיו כמו גלגל"צ יש בכל העולם, כחלק מפילוח של הסקאלה לתחנות רדיו שמיוחדות לז'אנרים שונים. מי שיוצא לו להתגלגל ללונדון למשל, יכול להיווכח כמה הפלייליסט של וירג'ין-רדיו למשל, הרבה יותר שמרני ומסחרי (אפשר לקלוט את התחנה גם בארץ, דרך הכבלים). תחנה שממונת על ידי כספי הציבור כמו גלגל"צ, צריכה להצדיק את קיומה, ולצערנו כהצדקה מובאת הצלחת התחנה, מתורגמת מנתוני הרייטינג, ולא התרומה של גלגל"צ לתרבות הישראלית. ככה זה עובד, אבל בהקשר הזה גלי-צה"ל עצמה בעייתית הרבה יותר, ככה שהדיון על המיינסטרים ששולט בגלגל"צ נעשה מעט לא רלוונטי. מה שבעיני חבל הוא המקובעות המוזיקלית שגלגל"צ מחדירה למאזינים, בעיקר צעירים, כשהיא מצמצמת את העולם המוזיקלי לסינגלים של שמות מוכרים וללהיטים ישנים של 'קווין', כאילו שמעבר לאותו פלייליסט שורר חושך מוחלט. דווקא 'הקצה', שעתיים מבורכות של אלטרנטיבה ערוכה היטב, היא זאת שאהודה בדרך כלל על מתנגדי גלגל"צ, ומחנכת אותם שכל מה שבא לפניה, או אחריה, הוא בעצם כלום לעומת הדבר האמיתי. גלגל"צ מלאה באנשים שלא אוהבים מוזיקה. הם אוהבים לשמוע את הקול שלהם מלחשש במיקרופון. גלגל"צ זה אסקפיזם מוחלט. יש חדשות כל שעה, אבל האירועים לא מתרחשים בעולם של גלגל"צ, שבו השמש זורחת כל בוקר, והשדרנית תמיד מעריכה שיהיה טוב (וקבלו את 'דאנסינג קווין'). בימי זיכרון מותר לשים גם בלאדות של ה'ספייס גירלס', זה הרי עצוב, לא? סביר להניח שהדבר היחידי שיעיר את אחד מהפקידים שיושבים מול המיקרופונים של גלגל"צ, יהיה המסוק לדיווחי תנועה, נכנס במגדלי עזריאלי, או בבנין התחנה ביפו. הבעיה היא שהיום כולם גלגל"צ. כל תחנות הרדיו האחרות שטבעי היה שיקפצו על החסך שנוצר באלטרנטיבה מוזיקלית וינסו למלא אותו, נרדמו בהליכה בדרך לבנק. הצעה לגישה חדשה, קונספט מהפכני - אולי העורכים המוזיקלים באמת יקשיבו לדיסקים עצמם, ינסו לאתר בתוכו מוזיקה להמונים, ויפסיקו להיות ניזונים מסינגלים בלבד. עוד יש אנשים שמקשיבים למוזיקה. באמת.
 

גלעד2211

New member
אז אני אתקן בשבילך

רבות דובר על המדיניות הנוקשה של גלגל"צ בנוגע לבחירת השירים שישודרו בתחנה. הטענות מדברות על כך שאלדד קובלנץ, על פיו יישק סינגל בתחנה, בוחר רשימה של שירים מסוימים מאוד שנעים בגבולות ברורים מאוד, ומריץ אותם להישחק לעייפה. קולות מתוך התחנה מרמזים שכל רשימת שירים שעורך מכין לתוכנית מסוימת חייבת לעבור דרך אותו הקובלנץ, שמשפץ אותה כראות עיניו. לדעת אלה שחשים את עצמם פגועים ממדיניותה של גלגל"צ הפלייליסט יוצר מצב של ואקום, כאשר כל בחירה מוסיקלית שאינה מתיישבת עם זו של התחנה נשארת בחוץ. ראוי לציין כי גלגל"צ היא ברירת המחדל של רבים ממאזיני הרדיו בבתים או בפקקים, וזאת בשל היעדר הפרסומות שבה וכמות המלל הנמוכה (אם כי נתון זה מועמד לסתירה, אם מחשבים את כמות התשדירים המזעזעים למניעת תאונות דרכים). הפגיעה אם כך, טוענים המוחים, היא לא רק בצרכני המוסיקה שמחונכים בכפייה לשמוע רק סוג אחד של מוסיקה, אלא גם ביצרני המוסיקה - קרי האומנים - שנשארים בחוץ בשל סירובם להתכופף ל"דרישות השוק" שנקבעו ע"י גלגל"צ, או יותר חמור מכך ובשלב האחר של שרשרת המזון - חברות התקליטים, שתעוזה היא מילה זרה להן. המדיניות של גלגל"צ, לשיטתם של מתנגדיה, אינה משליכה רק על עצמה ומאזיניה. הקשר לחברות התקליטים כבר הוזכר, ואולם שכנותיה לסקאלה של גלגל"צ, תחנות הרדיו האחרות, מושפעות גם הן מאחותן הגדולה והמצליחה. כך נוצרת עקביות בין תחנות הרדיו וחברות התקליטים, עקביות שמעצבת את הרגלי ההאזנה של צרכני המוסיקה, ומתאימה אותם להלך הרוח של אמצע הדרך, והידוע מראש, בין שיר שהוא להיט רגוע מתוק ושחוק, לשיר שהוא מוסכמה אייטיזאית בפעם האלף. ופעם ביומיים, בשביל הנועזות איזה "סטיירווי טו הבן". הדבר שמטריד אותי יותר מכל בתחנת הרדיו הזו היא עריכת השירים ובמקרים מסוימים גם השדרנים. יותר נכון, השדרניות. בקשר לעריכה - בשעות השיא שהן בערך מ9:00 עד 22:00... המוסיקה לרוב מאוסה ומה שנורא מכל הוא עריכת השירים. יש כמה שירים ישראליים שמשום מה "נחשבים" בעיני תחנה זו, כמו -"חוזה לך ברח" איזה שיר של מירי אלוני, הבלדה על מישהו "ללכת כי כולם הולכים..." ,"פנקס הקטן" ועוד כמה שירים של החלונות הגבוהים ושל התרנגולים. הם חשים צורך לא מוסבר להעניק לנו את התענוג הזה לפחות פעם בשעה. הבעיה היא, שאיכשהו כששומעים זאת ברצף הגיוני, ביום עצוב או ביום זכרון (לצערי אלה הם הימים היחידים בו שומעים שירים אלה אחד אחרי השני), זה מתחבר. אבל ככשומעים אחד משירים אלה ולאחריו בא שיר של מדונה או REM או פרינס ("כשהיונים בוכות", או "KISS" על האחרים שלו הם לא שמעו) זה פשוט נורא. זה כל כך לא שייך ולא קשור. וגם ברצף ההשמעה הכללי גם אם נחסכים מאיתנו שירי ארץ ישראל אלה, יכול להיות שיר מאוס של בוב דילן או סטינג (שהוא הגדול מכולם בעיני אבל יש לו עוד כמה שירים חוץ מ - "ENGLISH MAN IN NY" - ואז איזה דאנס או טרנס או פתאם שמאלץ של גרגוריוס, ולאחריו פתאם שיר מגניב של נטאשה באמת "מהנדירים" כמו-"צעקה של איש קטן", ולא עוד פעם "עוד נגיעה" (וגם זו נחמה לשמוע), אז איזו יש איזו אנחת רווחה, שיר זה לא מהארכיון המשעמם לא מארכיון ישראל-גל"צ-צה"ל ולא קיטש, אל דאגה מיד אח"כ הם יאכזבו שוב באיזה שיר מאוס. דבר שני... כמה דברים בקשר ללילך ברנע: האורגזמות שלה בנוגע לשקיעות הנ-ע-י-מ-ו-ת... נמאסו!!! תתעוררי. יש משהו הרבה יותר יפה בשעת השקיעה הגדולה (שנמשכת אצלה לצערי יותר משעה) מאשר אורגזמה משעממת שלא נגמרת בקולה הרדום של לילך. דבר שני, השיחות שלך עם זאת ממסוק הפלאפון מעצבנות, הבדיחות הפרטיות (והילדויות) שלכן על השד יודע מה-מיותרות, ויאללה תעברו לדיווחים! אז זהו. אני מעדיף לשמוע דאנס,שנות ה-80, או טרנס ב 99FM לשמוע מתקתקות ב- 100FM ולשמוע להיטים ברצף פחות משעמם ברדיו ת"א, ושירי ארץ ישראל ברשת גימל. חופשי אני משחקת לי בין התחנות ועושה לי מעניין ומגניב ואם אין ברירה אני מעבירה לגלגל"צ אולי יש משהו לשמוע בינתיים בזמן הפרסומות, לרוב יש שיר מאוס או ששומעים את הזוועה הבאה "אמא אני רוצה לשתות... אלה מילותיה האחרונות לפני שנדרסה..." אז די. נמאסתם!! תחנות רדיו כמו גלגל"צ יש בכל העולם, כחלק מפילוח של הסקאלה לתחנות רדיו שמיוחדות לז'אנרים שונים. מי שיוצא לו להתגלגל ללונדון למשל, יכול להיווכח כמה הפלייליסט של וירג'ין-רדיו למשל, הרבה יותר שמרני ומסחרי (אפשר לקלוט את התחנה גם בארץ, דרך הכבלים). תחנה שממונת על ידי כספי הציבור כמו גלגל"צ, צריכה להצדיק את קיומה, ולצערנו כהצדקה מובאת הצלחת התחנה, מתורגמת מנתוני הרייטינג, ולא התרומה של גלגל"צ לתרבות הישראלית. ככה זה עובד, אבל בהקשר הזה גלי-צה"ל עצמה בעייתית הרבה יותר, ככה שהדיון על המיינסטרים ששולט בגלגל"צ נעשה מעט לא רלוונטי. מה שבעיני חבל הוא המקובעות המוזיקלית שגלגל"צ מחדירה למאזינים, בעיקר צעירים, כשהיא מצמצמת את העולם המוזיקלי לסינגלים של שמות מוכרים וללהיטים ישנים של 'קווין', כאילו שמעבר לאותו פלייליסט שורר חושך מוחלט. דווקא 'הקצה', שעתיים מבורכות של אלטרנטיבה ערוכה היטב, היא זאת שאהודה בדרך כלל על מתנגדי גלגל"צ, ומחנכת אותם שכל מה שבא לפניה, או אחריה, הוא בעצם כלום לעומת הדבר האמיתי. גלגל"צ מלאה באנשים שלא אוהבים מוזיקה. הם אוהבים לשמוע את הקול שלהם מלחשש במיקרופון. גלגל"צ זה אסקפיזם מוחלט. יש חדשות כל שעה, אבל האירועים לא מתרחשים בעולם של גלגל"צ, שבו השמש זורחת כל בוקר, והשדרנית תמיד מעריכה שיהיה טוב (וקבלו את 'דאנסינג קווין'). בימי זיכרון מותר לשים גם בלאדות של ה'ספייס גירלס', זה הרי עצוב, לא? סביר להניח שהדבר היחידי שיעיר את אחד מהפקידים שיושבים מול המיקרופונים של גלגל"צ, יהיה המסוק לדיווחי תנועה, נכנס במגדלי עזריאלי, או בבנין התחנה ביפו. הבעיה היא שהיום כולם גלגל"צ. כל תחנות הרדיו האחרות שטבעי היה שיקפצו על החסך שנוצר באלטרנטיבה מוזיקלית וינסו למלא אותו, נרדמו בהליכה בדרך לבנק. הצעה לגישה חדשה, קונספט מהפכני - אולי העורכים המוזיקלים באמת יקשיבו לדיסקים עצמם, ינסו לאתר בתוכו מוזיקה להמונים, ויפסיקו להיות ניזונים מסינגלים בלבד. עוד יש אנשים שמקשיבים למוזיקה. באמת.
 
כ-ל מ-י-ל-ה ב-ס-ל-ע!!

אני פשוט יותר מכוונת למוסיקה ישראלית, בעיניי היא הרבה יותר ראויה מליסטים לועזיים.. לא שיש לי בעיה איתם.. פשוט מוסיקה ישראלית היא טענה עקרונית!! וראויה לדיון יותר ממוסיקה לועזית אגב, נורא הצחקת אותי על צורת ההגשה.. מדהים עד כמה נכון.. וכו, אכן עוד יש אנשים שמקשיבים למוזיקה. באמת. יום שקט.
 

ori239

New member
../images/Emo45.gif אכן, והבעיה באה לידי ביטוי

לדוגמא גם בתחנה שאני משדר בה, כאשר 'עורך' מסוים מכניס שיר כלשהו כי 'הוא היה בגלגלצ'.. =\ בנוגע למה שנאמר על הסינגלים - הכל כל כך נכון, ולראיה, ארוניות הסינגלים שנמצאות אצלי בחדר או בתחנה, שעמוסות לעייפה דיסקים שהם כמו חלב תנובה - אחרי שבוע וחצי פג תוקפם.. לא אלך רחוק, קחו סינגל מהעת האחרונה - מישהו עוד מסוגל לשמוע את 'טורו' של סאבלימינל (ששוחרר בחודש מאי)? מישהו יוכל לשמוע אותו עוד שנתיים, להיזכר בנחת, ולזמזמם יחד איתו בהנאה? אני בטוח שלא, אבל הסינגל הזה, כמו עוד מאות ואלפים כמותו, תופסים מקום, מעלים אבק, ומורידים את הרמה האינטלקטואלית של המאזין ושל העורך ושל כל מי ששותף להשמעה שלו..
 

limors2

Active member
*נפנוף קטן*../images/Emo54.gif

אני עדיין מסוגלת לשמוע את טוררו ולהנות ממנו. מאד. שירים שאהבתי מהפעם הראשונה ששמעתי אותם, עוד לפני שגלגלצ התחילו לחרוש עליהם, אני תמיד אוהבת....
 

a b u y a

New member
../images/Emo45.gif

כנ"ל לגבי שאקירה
 

ori239

New member
את מיוחדת

רגע רגע, ואם גלגלצ התחילו לחרוש עליהם, את כבר לא אוהבת?
 

limors2

Active member
יש כמה שהחרישות הורסות לי../images/Emo54.gif

אבל זה בד"כ שירים שהתחלתי לאהוב בגלל שהם השמיעו אותם ככ הרבה, ואז הם כבר נמאסו עלי...
 

CoolBarkLand

New member
תראה,

אני לא חושב שגלגלצ מתיימרת לחנך את הדורות הבאים לאהוב מוזיקה איכותית אומשו, כי בתכלס זאת תחנת מיינסטרים שמתמקדת בפופ, בשירים עכשויים, וממיינת את השירים שהיא משדרת לפני הקריטריונים האלה...אני חושב שאפשר לסמוך עליהם שבטח מגיעות אליהם מאות קלטות בשבוע, מלאות שירי שמאלץ או פופ זחוח וסטנדרטי- שפשוט אין מה לשדר אותו כי זה יישמע למאזינים אותו הדבר כמו השירים של האומנים המוכרים יותר...לכן- הולכים על בטוח ומשמיעים אומנים חדשים שמחדשים מעט
בנוגע לשדרנים- לא אתווכח איתך בנושא לילך, למרות שזו צורת ההגשה שלה ורבים אוהבים אותה..בנוגע לשדרנים האחרים, צורת ההגשה בגלגלצ היא כזו שלא רק אומרים שתי מילים ושמים עוד שיר, אלא גם מדברים, מדווחים, מתבדחים וכד'. ותאמין או לא- המאזינים של התחנה, החברים בפורום הזה, אוהבים ומעריכים את זה! יש משהו בזה שמרגיש אישי, מהנה וסתם נחמד לשמוע את קולו של השדרן בין לבין...אפילו אם זה לצחקוק או בדיחה ילדותית. יש בזה משהו חיובי ונעים
באשר לשירים האיכותיים בעיניך, אני רק יכול לומר שלא פעם קרה שהדלקתי גלגלצ והיה שיר נחמד מאוד מהאסכולה שאתה מדבר עליה! זה לא נכון שזה פעם ביומיים, שבוע או וואטבר...בתוכניות שהן לא "סינגלס", שכשמה כן היא ואתה מבין שלא ישדרו בה כאלה שירים, משדרים שירים אחרים ושונים במשך היום! דבר אחרון שיש לי לומר זה בקשר לתשדירי תאונות הדרכים: התשדירים האלה מוגדרים כמאסט, הן לתחנה והן לנו המאזינים. מדוע תשדירים לא נעימים לאוזן אתה שואל? אז הנה התשובה: בדיוק כדי שהם לא יהיו נעימים. התשדירים צריכים לזעזע ולגרום לציבור לחשוב על התאונות ובארץ גם ככה לא מצטיינים בתשדירי מניעה בטלוויזיה כמו בתחנות האירופאיות [ראית פעם תשדיר אירי למשל בטלוויזיה? מזעזע פי אלף]. לכן חשוב שיהיו תשדירים ברדיו למניעת תאונות- הרי המסר יועבר במלואו כשהאדם תקוע בפקק ויוכל לחשוב פעמיים לפני שיתפרע כדי להחלץ ממנו, הלא כן?
 

ori239

New member
תגובה

התחנה ועוד איך מתיימרת לחנך את הדורות הבאים - לא לאהוב מוזיקה איכותית (כי כמעט אין דבר כזה שמה), אלא לאהוב את התחנה, את המותג, את הפטיש הזה של 'גמני מאזין גלגלצ' כחלק מאופנה.. והם מצליחים בכך.. עשו לתחנה הזאת החדרה של מותג, ככה גם מריצים אותה.. כתבת שזאת 'תחנת מיינסטרים המתמקדת בפופ' ומנגד אתה טוען ש'אפשר לסמוך עליהם שבטח מגיעות אליהם מאות קלטות בשבוע, מלאות שירי שמאלץ או פופ זחוח וסטנדרטי- שפשוט אין מה לשדר אותו כי זה יישמע למאזינים אותו הדבר כמו השירים של האומנים המוכרים יותר...' אז אם זאת תחנה שמתמקדת בפופ, ומגיעות אליה קלטות של פופ זחוח וסטנדרטי, למה אי אפשר לשדר את זה? כי זה יישמע למאזינים אותו הדבר כמו אמנים מוכרים יותר? ולמה בכלל להשמיע פופ של 'אמנים' מוכרים? למה לא פשוט להעיף אותם לפח (כי הם אפקט של לוק ויחסי-ציבור) ולחפש מוזיקה שהיא לא בגדר 'פופ זחוח וסטנדרטי'? ואם התחנה מתמקדת בפופ, וכל הזמן משדרת את האמנים המוכרים שכל פעם 'מחדשים מעט' כדבריך, אתה ושאר המאזינים נהנים בעצם מהחידוש של הישן? מהמחזור הבלתי פוסק של נינט וחברותיה? כל השירים בעצם בבחינת 'אותה גברת'? זה מה שמסב הנאה למאזיני גלגלצ? כל פעם שיר אהבה פופי, בנאלי ודפוק של ילדה בת 21, פעם בעטיפת נינט, פעם בעטיפת פלס, וכל פעם בעטיפה אחרת? ואם זה המצב, באמת חסרים אמנים מוכשרים בארץ, שכל הזמן משמיעים לכם רק פופ? בנוגע לתשדירים - זאת השטות הכי גדולה שקיימת, כמו תשדירי בנק הפועלים נגד האלימות.. מי שאלים מטבעו - כך ינהג במועדון, וכך ינהג גם בכביש.. התשדירים הם כמו משטרת התנועה, קיימים ע"מ להפריע לאלו שכן הולכים בתלם, כמוני וכמוך, ולא לעברייני התנועה הכבדים באמת.. התשדירים האלה הם בדיוק כמו שיעורי חינוך תעבורתי שהחליטו להנהיג בבצפר.. חסרי תועלת.. ביום שהסטטיסטיקה תראה שכמות התאונות ירדה בטווח הזמן שבו שודרו התשדירים, ישראל תהיה שוויץ.. עד אז, בואו נחנך כל אחד את עצמו, ונפסיק לחשוב שאיזה תשדיר טפשי ברדיו באמת ישפיע על מישהו (ושלא יקומו לי פה כמה שיגידו 'עלי זה כן השפיע')
 

CoolBarkLand

New member
../images/Emo4.gif

אני לא רואה שגלגלצ משווקת את עצמה כמותג. אם אתה מתכוון שהיא משדרת מאירועים המוניים כמו טעם העיר למשל, ובכך מנציחה את המסחור שלה אומשו, אז זו שטות. המון תחנות עושות את זה, והתחנות האיכותיות יותר כמו 88FM למשל היו מאוד רוצות לעשות את זה, לדעתי לפחות. היא לא מנסה לחנך אותך לשום דבר, לא שמעתי אף אחד מהשדרנים אי פעם מנסה להחדיר לך מסרים סמויים למוח שאומרים לך להאזין לפופ העולץ שהם משדרים שוב ושוב. התחנה משדרת את מה שיותר רווחי לה לשדר, מה שהקהל אוהב, ומי שלא אוהב את המוזיקה נמצא בגדר מיעוט! אין מה לעשות! זו המוסיקה הפופולארית. באשר לדבריי על הקלטות עם הפופ הזחוח, כוונתי הייתה שרבים מהאומנים האלמוניים פשוט מעתיקים במידה מסויימת את שיריהם של האומנים המוכרים, ולכן השירים יישמעו מאוד דומים והקהל לא ייקנה את אותה גברת בשינוי אדרת. לדוגמא, אם זמרת אלמונית תשיר שיר מאוד דומה לסגנונה של שירי מימון- הקהל יראה שהיא וונאבי. כששירי מיימון תוציא שיר חדש או אלבום חדש, סביר להניח שיהיה קצת שינוי בין שיריה [וכן, לדעתי יש איזשהו שינוי. את רוב שיריה אני לא אוהב, אבל יש שוני ביניהם והם בסגנונות קצת שונים] ואם לא בין השירים באותו אלבום, אז השירים באלבום הבא [כמובן שלא שינויים אדירים, אבל קלים...]. ככה זה, אומן מתפתח. אתה רוצה להגיד לי שהסינגל הראשון שהוציאה נינט, לפני שנתיים-שלוש אם אני לא טועה, דומה לסינגל שהיא הוציאה עכשיו ומתנגן בגלגלצ? לדעתי יש שוני. היא נשארה בפופ, אבל בעזרתם של אומנים אחרים לקחה אותו למקום טיפה אחר מהשיר הקודם שהוציאה [ואפילו לא אהבתי את שניהם
]. אני מסכים שיש מקום לשמוע אומנים חדשים, אבל כן מושמעים מעט אומנים חדשים מדי פעם. אלה הבאמת מוצלחים, שעוברים את הסינון הראשוני, מושמעים. להזכיר לך שמירי מסיקה למשל לא הייתה מוכרת במיוחד עד לפני כשנה וחצי אאל"ט? זו דוגמא לאומנית חדשה יחסית, שהפכה לכוכב נוצץ בשמי הזוהר כמובן, אבל לפני כן הייתה אלמונית וניתנה לה הזדמנות...ואל תגיד שהאלבום שלה נשמע כמו האלבום של רוני דואני. בקשר לתשדירים...אני לא מאמין שזה שטויות, ואמנם אנשים שקולי דעת לא זקוקים להם אבל יש איזשהו מרכיב בזעזוע שאתה מקבל מן התשדיר שיגרום לך לחשוב על דברים. כמובן שיש לי עוד זמן עד שאוציא רשיון ואנהג, אינני יודע אם זה יפריע לשיקול הדעת שלי בעתיד, אבל בתכלס- זה חשוב. התחנה ממלאת את חלקה למועצה לבטיחות בדרכים, היא לא יכולה לעשות יותר מדי ואין צורך להתלונן על תשדירים שנועדו למטרה מסויימת, מטרה חשובה ונעלה, לטעמי לפחות. לא צריך להתקטנן בנושא הזה. ואולי זה לא מה שרצית לשמוע, אבל אני כשצפיתי בתשדיר אירי בטלויזיה לפני כשנה בערך, הזדעזעתי. תגיד שזה בולשיט, לוכפת לי. זה מזעזע וזה עובד על אנשים מסויימים- ואני מוכן לשמוע את התשדירים ה"נוראיים" [הם לא נוראיים ככ בגלגלצ] כדי שעל מישהו אחר זה כן ישפיע.
 

ori239

New member
תאמין למה שבא לך

אם דיברתי על הניסיון של גלגלצ לשווק עצמה כמותג, עכשיו אגדיל לעשות, ואומר לך שהאמריקאים כבשו את העולם.. פשוט ככה.. עזוב מה שקורא בעיראק והבלאגן עם הצפון קוריאנים, הם שולטים על העולם, וזה בא לידי ביטוי בסדרות שלהם שנכנסות לכל ערוץ כמעט, לתרבות שלהם שבאה לידי ביטוי בסדרות ואותה הצופים רוצים לאמץ.. קוראים לזה אימפריאליזם תקשורתי.. ומה הביטויים של זה? פתאום אין יותר עברית, כולם משלבים אנגלית בעברית, פתאום הילדים שלנו מקבלים שמות לועזיים, פתאום המקדונלדס והגרסאות המקומיות לסטארבאקס (כמו ארומה) מהווים חלק מהתרבות שלנו, פתאום השמיניסטים מנסים להעתיק את ה'פרום', פתאום אמריקן איידול מיתרגם לכוכב נולד, ויש לך עוד אלפי דוגמאות של 'כיצד אנחנו מנסים לחקות את האמריקאים' (וכך את התרבות שלהם).. וכל זאת תוך שאנו מעלימים את הסממנים שלנו עצמנו ואת הזהות הלאומית שלנו.. אז מה, העולם שייך לאמריקה? האם בעוד 20 שנה כולנו נהיה מדינת חסות של ארה"ב, דוברי אנגלית ובולעי מקדונלדס, אבל עם דגל כחול לבן? אני חושב שאנחנו מתקרבים לזה.. אבל אתה תבוא ותגיד לי, 'אני לא חושב שהאמריקאים רוצים לכבוש את העולם' - נכון, הם אולי לא רוצים, אבל תכלס זה מה שקורה - התרבות שלהם משתלטת תוך שהיא מעלימה את התרבויות האחרות, שנמצאות איתה בקונפליקט.. למה הסינים מצנזרים את גוגל? למה במדינות ערביות אסור לנשים לעשות פרסומות? כל זה כדי שהתרבות המערבית (האמריקאית) ברובה לא תשתלט על התרבות הלוקאלית.. בנוגע לפרסום המאיים - סתם שתהיה בעניין, המון מפרסמים נוטים לא לפרסם בצורה מפחידה/מאיימת, מכיוון שהוכח שלעיתים הפרסומת דווקא משיגה את האפקט ההפוך ממה שמצופה ממנה.. לכן, כמעט ואין פרסום מאיים.. לעומת זאת, הוכח שהומור, בגבול הטעם הטוב, מותאם היטב למערכת החושים שלנו, ולכן פרסומות הומוריסטיות יכולות לעורר השפעה הרבה יותר..
 

Euterpe

New member
לא קראתי כל מה שכתבת אבל

אני לא מבינה מה הקטע? יש לך בעיה עם גלגלצ? אנחנו לא הכתובת! מצידי לך לתחנה ותגיד להם את זה בפרצוף! אנחנו אנשים שאוהבים לשמוע גלגלצ וכל מה שכלול בה ואני לא מבינה למה אנחנו צריכים לשמוע את כל דברי הביקורת האלה! [או מה שזה לא יהיה, זה כבר לא משנה]. get a life כל החיים שלך אתה עסוק בלמצוא דברים רעים בתחנה שכולה רוצה לשדר מוזיקה ולעודד אנשים כשקשה להם ולשמח אותם כשהם שמחים אני באמת לא מבינה מה הבעיה פה.
 

גלעד2211

New member
אגב אנשים ממש לא מרוממים כאשר

הכסף שלהם מוזרם לתחנה הזאת. אני חושב שהם דווקא מרוממים יותר מתחנות שנלחמות על קיומן כמו שהם נלחמים על הלחם שלהם ביושר.
 

ori239

New member
זאת הפואנטה פה?

משום מה, רבים פה נוטים להתמקד בטפל, בשולי, בסוגריים עצמם ולא בעיקר (בערך כמו התחנה שעליה אנו מדברים)..
 
מאיפה יש לך את החוצפה?

להתנשא בצורה כזאת מזלזלת ומגעילה? כמה אתה חושב את עצמך שאתה מדבר ככה אל אנשים? את הנאומים הארוכים שלך קיבלתי, מהזלזול המגעיל והמתמשך נמאס.
 

ori239

New member
האמנם?

היה ראוי יותר לו הייתם מתייחסים לדבריו מאשר לשם ממנו הוא כותב.. זה בדיוק מה שבאתי להעביר.. גם כשבבושקה המרוקאית כתבה פה, רבים פה התמקדו במילים שבהם החליטה להתבטא מאשר במה שבאמת אמרה.. מה הקשר מתנשא? איפה אמרתי פה שאני טוב ממך או ממישהו אחר? ואת הנאומים הארוכים שלי, אני אמשיך לכתוב פה, על אפך ועל חמתך.. עלק 'את הנאומים הארוכים שלך קיבלתי', כאילו שאני חייב לך דו"ח מצב או משהו, חשת לרגע הבוס שלי.. ביום שאצטרך לבקש ממך אישור לדבריי, אפנה עליך.. לא נאה לך? אתה לא חייב לקרוא..
 
למעלה