אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה
לאחר מכן הקטע שבין ההגנה לשפירים ואף ללוד, בעדיפות שלישית עד מחלף 531/20 ובעדיפות רביעית צפונית להרצליה. אבל המסילה המזרחית לעניות דעתי, למרות חשיבותה, פחות דחופה מכל הדברים הנ"ל. לא קורה כלום אם רכבת משא "נאלצת" לעבור במסילת החוף, בטח שלא אם היא מרובעת ממילא.
עיבוי מרכז המערכת הוא הדבר הטבעי לעשות, לדעתי הסדר שרשמת הוא הנכון. וחוץ מהם יש עוד פרוייקטים אחרים שנמצאים מעל המסילה המזרחית, שלמען האמת אני לא רואה את גודל חשיבותה לנוסעים באזור - הפתרון היעיל ביותר הוא חיבור רוחבי של הישובים עם קווים תדירים שישמשו גם כתחבורה בין הישובים עצמם לקו רכבת תדיר וראשי, בדיוק כמו ההצעה שלך.