לדעתי אפשר אפילו להמנע מהבעיה שם
ע"י זה שתחנה הקצה והמעבר תעבור מבינימינה לחדרה, ורבעיית המסילות בעת הצורך בעתיד תסתיים שם.
עדיף יותר שעיר גדולה כמו חדרה תהיה נקודת העצירה של רכבות מהירות מאשר בינימינה, ובכל מקרה יש שם את העיקול בצמוד ליער שדורש האטת מהירות.
לדעתי אפשר אפילו להמנע מהבעיה שםצפונית לתחנת בנימינה קיימת גם בעיה רצינית
של חוסר מקום להרחבת התוואי העובר דרך היישוב. ייתכן שלא יהיה מנוס מעקיפת בנימינה על ידי מסילה שתעבור בסמוך לכביש 4 (יתרון: תהיה קרובה יותר גם לאור אקיבא) ותתחבר בחזרה לתוואי הקיים מצפון לקיסריה-פרדס חנה. זה גם מה שתושבי בנימינה כנראה רוצים, בזמנו היה ניסיון להתחיל בקמפיין וייתכן שהוא יתחדש בעקבות ההצעה להוסיף מסילות.
אם יצליחו להתגבר על בעיית בנימינה, אפשר יהיה להכפיל עד לתחנת זכרון העתידית, שיהיו בה לפחות 4 מסילות כך שתוכל לשמש כתחנת קצה של הקו הפרברי. בקטע זכרון-חיפה איני צופה כמות כזאת של רכבות פרבריות שיצדיק ריבוע המסילה.
ע"י זה שתחנה הקצה והמעבר תעבור מבינימינה לחדרה, ורבעיית המסילות בעת הצורך בעתיד תסתיים שם.
עדיף יותר שעיר גדולה כמו חדרה תהיה נקודת העצירה של רכבות מהירות מאשר בינימינה, ובכל מקרה יש שם את העיקול בצמוד ליער שדורש האטת מהירות.