גר בארץ נוכריה

metm98

New member
בנוגע לנסט -

הנסט הרגיל לומד את ההרגלים בלמידה ממוחשבת. בהינתן המערכת, נראה סביר להניח שהחישובים נעשים בשרתים של גוגל ושם גם נשמרת הסטורית הטרמוסטט לפרטי פרטים (שזה מטריד במיוחד בגלל גלאי הנוכחות). גרתי תקופה מסויימת בבית עם נסטים שכאלה וחסמתי את אפשרויות הלמידה כי זה פשוט לא עבד בשבילי.
הנסט E המדובר הוא גרסא מנוונת יותר שמתיימרת רק להיות מתוכנתת ולהישלט דרך הוויפי, אך בעיני זה יתרון. היא גם צורכת פחות חשמל ברמה שבד"כ מאפשרת טעינה מחוטי הבקרה של מערכת החימום מבלי להפעילה. האינטרנט מספר שקורה לפעמים שמערכת החימום רגישה מדי מכדי לאפשר את זה.
נראה לי שווה ניסיון. הזמנתי שתי יחידות הבוקר וראיתי שזה מגיע גם עם משלוח חינם ו-Google Home Mini (מה עושים עם זה?).
 

nogala1

New member
מזדהה ! אחרי כמה שנים פה גילינו שקוסטקו הוא הפתרון ...

הן לקניית רכב והן למשכנתאות - קניית הרכב הפכה לניות חוויה פשוטה , קלה וללא הפתעות ובמשכנתא - הנציג שלהם נתן את התנאים הטובים ביותר
 

JimmyGee

New member
Costco זה לא פיתרון בישבילי

היות ואני יודע שאם קצת מאמץ אני יכול למצוא בפחות אצל dealer אני לא רואה סיבה לשלם יותר, רק כדי לא להיראות את הפרצוף של ה dealer.
אני תמיד קונה מכוניות חדשות ומחזיק אותם עד שהן מתפרקות על הכביש (10 עד 15 שנים). כך שגם עם הדילר דפק אותי כשאני מחלק את הסכום לתקופה שאני מחזיק את האוטו זה סכום אפסי.
 

danakama10

New member
אגב לא ברור לי מדוע את כל כך אנטי דילרים

את יכולה להחליט מראש מהו המחיר המקסימלי שאת מוכנה להוציא על אוטו מסויים,ואם לא מגיעים למחיר שאת מעוניינת בו, את קמה ויוצאת.
כמובן שאם את קונה אוטו משומש יוצר זול יהיה באופן פרטי.
 

JimmyGee

New member
לא ברור למה אנשים שונאים להתעסק עם דילרים?

אתה קונה מוצר מבן אדם שה livelihood שלו זה להוציא ממך כמה שיותר כסף על אותו מוצר. אתם גם לא באותה עמדת כוח משתי סיבות עיקריות
1. רק הדילר באמת יודע מה מחיר המינימום שבו הוא עדין יתן לך את האוטו. כמו שאמר Boston ה invoice price זה לא אינדיקציה לכלום.
2 הדילר הרבה יותר מנוסה ממך במשא ומתן. מה שאתה עושה פעם בכמה שנים, הוא עושה כמה פעמים ביום.

ולכן הסיכוי שבאמת קיבלתי מחיר מינימום הוא נמוך. ואף אחד לא אוהב שדופקים אותו.
 

danakama10

New member
גם כשאתה קונה כל מוצר אחר

אין לך מושג מה עלות המוצר ליצרן ובכמה הוא מכר למשווק.
גם כשאתה קונה בית המטרה שלך למזער עלויות בעוד שמטרת המוכר היא למקסם הכנסות, והסוכנים שמתעסקים בכך מיומנים במשא ומתן.
זו סיבה לשנוא את כל בעלי הבתים וכל המוכרים באשר הם?
בסופו של דבר כוחות השוק הם יקבעו מה המחיר.
אם אתה מציע לסוכן הרכב מחיר שהוא מאמין שמישהו אחר ישלם לו יותר, הוא יתן לך לצאת מהסוכנות בלי לקנות.
אם הוא מאמין שהמחיר שאתה מוכן לשלם עבור האוטו הוא דומה למה שיצליח להשיג מקונים אחרים, הוא יקרא לך לחזור ולחתום.
אם אתה בודק בספר הכחול של קלי ואדמונדס, יש לך דרך להעריך מה מחיר המינימום שיסכימו אליו בסוכנות. ואם לא מצליח לך, פנה לסוכנות אחרת והצע מחיר מעט גבוה יותר.
ודבר אחרון, גם סוכני רכב צריכים להרוויח ואין שום סיבה שתשלם דווקא את "מחיר המינימום".
 

JimmyGee

New member
בהחלט, גם builder מנסה לידפוק אותך

אבל לי זה מרגיש קצת אחרת. בית זה נכס ששומר על ערכו והרבה פעמים גם משביח. אוטו זה מוצר צריכה מיתכלה. ברגע שיצאתי מהדילר הערך יורד באלפי דולרים ולא מפסיק לרדת עד שיום אחד הוא מגיע לאפס. ולכן לי אישית הרבה יותר מפריע לשלם יותר ממישהו אחר על אוטו מאשר על בית
וזה שגם הדילר צריך להרויח זה לא לא נותן לי הרגשה טובה עם לא עשיתי מספיק שעורי בית, יצאתי פריאר ושילמתי יותר מאנשים אחרים.
אני מסכים עם מה שתיארת איך להידפק פחות מדילר ואני עושה דברים דומים. אבל אני עדין לא נהנה לשבת אצל הדילר ולדעת שהוא מנסה לידפוק אותי.
 

vinney

Well-known member
הבעיה היא ששוק הרכב הוא הרבה יותר מונופוליסטי

בדרך כלל עבור יצרן אחד יש דילר אחד בסביבה, גג שניים. לא כולם חיים באזור כמו שלך בו את יכולה לנסוע שעתיים ולעצור בארבע דילרים של אותו יצרן, אצל רוב האנשים זה לא משהו שהם יכולים לעשות. אז אין באמת ״שוק״.
 

JimmyGee

New member
היום המצב יותר טוב ביזכות ה-internet

כשאני קונה אוטו (כימעט תמיד חדש), אני בודק ברדיוס של עד 8 שעות נהיגה ממני. כולל emails ושיחות עם dealerships.
יצא לי כבר ליקנות אוטו (דווקא שנה על הכביש) במרחק של 5 שעות. החיסכון היה 2,000 דולר. פעם רישונה שדילר לא דפק אותי.
גם אם בסוף אני קונה קרוב לבית, לפחות יש לי קצת יותר אינדיקציה מהו אותו "מחיר מינימום" שבו דילרים עדיין מוכנים לשחרר לי את האוטו.
 

vinney

Well-known member
לא בהרבה...

קודם כל זה דורש מיומנות אינטרנטית שלנו נראית ברורה מאילו ולהרבה אנשים - עדיין לא, אבל ניחא.
&nbsp
אני שומע את הסיפורים האלה של אנשים שקונים מדילרים מרוחקים, אפילו שמעתי על מישהו שקנה מסטייט אחר (אפילו לא שכן, במרחק חצי מדינה אחר), אבל זה מאוד נדיר. למעשה, רק שמעתי על האנשים האלה, מעולם לא פגשתי אחד כזה.
&nbsp
מה שהאינטרנט עשה לריטייל עדיין רחוק בתחום המכוניות, אפילו לא באופק.
 

JimmyGee

New member
מסכים, זה לא מושלם

וכבר אמרתי כמה אני "אוהב" דילרים.
אבל לי זה נותן אינדיקציה כולשהי למחיר המינימלי שאפשר לקבל את האוטו.
אם יש איזה דילר באיזה חור ב Kansas שמוכן לתת לי את האוטו במחיר X אז אני לפחות יודע לאיזה מחיר אני צריך לישאוף להגיע עם דילרים שהם יותר קרובים אלי. אני כניראה לא יגיע למחיר האופטימלי (מניסיון) היות וכול market שונה. זאת אומרת יכול ליהות שהיצרן נותן לדילר ב Kansas הרבה יותר incentives / kickbacks להיפתר מהמכוניות אבל לפחות יש לי אינדיקצית מחיר טובה.
 

vinney

Well-known member
איך קלעת... הסיפור ששמעתי היה אכן מKansas


 

Boston Guy

New member
את הפולקסוואגן קניתי במרחק 3 מדינות מהביית... 7 שעות נסיעה

זה היה לפני עשור - אבל כבר אז עשיתי את רוב המחקר והשוואות המחירים בעזרת האינטרנט.
לדגם שאז קניתי היה WAITING LIST של חצי שנה במסצ'יוסטס - והדילרים לא התביישו לדרוש עבורו מחיר גבוה מה MSRP ב 500$ ואפילו ב 1000$.
אחרי חיפוש אינטנסיבי - מצאתי את הדילר שאצלו קניתי את הרכב ב 3,000$ פחות ממה שדרשו עליו במדינה שלי, וחיכיתי לו "רק" חודש וקצת...
לקח לי יום שלם להביא את האוטו הביתה - 7 שעות נסיעה ברכבת לאיזה חור באמיש קאונטרי של פנסילוונייה (איש המכירות בא לאסוף אותי מתחנת הרכבת ולהסיע אותי לדילרשיפ), ומשהו כמו 7 שעות נהיגה חזרה באוטו החדש...

את האחריות המורחבת על אותו רכב קניתי מדילר בטקסס שעליו שמעתי בקבוצות של "חובבי פולקסוואגן דיזל" באינטרנט כשעשיתי את המחקר בנושא - ש(לפחות אז) מכר את חוזי השרות הללו בחצי מהמחיר שדרשו עליהם בדילרשיפ במסצ'יוסטס ובשני שליש מהמחיר שדרשו עליהם בדילרשיפ בפנסילווניה.

למדתי מהנסיון הזה הרבה - ולכן כשיגיע הזמן לרכב חדש, אחרי שאני אתפקס על הדגם והשנתון של הרכב הבא אני אתחיל להתחפר במדיה החברתית שתהיה רלוונטית באותו זמן (הגילגול של מה שפעם היה בפורומים, היום שוכן ברדיט, והשד יודע מה יהיה כשנגיע לצורך).
 

Boston Guy

New member
אני אשתדל לא לקנות יותר רכב חדש

יצאתי מדילרשיפ עם רכב חדש 4 פעמים ב 22 שנים האחרונות. למעט אחד מהם, כל אחד מכלי הרכב הללו שירת אותי יותר מ 12 שנים (האחד ש"הכזיב" הוא הפולקסוואגן שנמכר חזרה ליצרן במסגרת הפיאסקו של רמאות הדיזל. הוא שרת אותי "רק" 7 שנים).
אבל שני כלי הרכב האחרונים שרכשתי היו יד שנייה - ואחרי כמה שנים איתם אני מתחיל להבין שיש לרכב יד שנייה (כאן בארה"ב) יתרונות משמעותיים - בעיקר בתחום ה COST OF OWNERSHIP.
 

JimmyGee

New member
יד שניה במיוחד עם mileage נמוך, זה אכי טוב

אבל דורש הרבה יותר negotiation skills עם הדילר.
כול אוטו משומש זה משהו אחר. mileage אחר, שנתון אחר וכו... זה גם תלוי בכמה יצא פריאר זה שעשה trade in לאוטו המשומש.
מאוד קשה להשוות בין הדילרים. אם זה אוטו מבוקש (למשל Toyota Camry יחסית שנתון צעיר) אז לא חסר פריארים שיסכימו לשלם לדילר מחיר מופקא. ולכן הדילר לא לחוץ להעיף את האוטו. גם אוטו משומש כזה מושך לקוחות לדילר, שהדילר כבר מוצא דרך להלביש אליהם אוטו אחר (bait and switch).

בתור אחד שמושך מכוניות עד כימעט 15 שנה, ההפסד הריאשוני בליקנות רכב בנילונים פחות מטריד אותי ואז אני גם יודע שלא קרעו אותו לפני, או שזה איזה חתול בשׁק.
 

vinney

Well-known member
היה לי נסיון טוב בלקנות רכבי יד שניה מדילר שהיו בהשכרה

בדרך כלל יש להם מיילג' די גבוה לשנה הראשונה, אבל הם מקבלים certified, והמיילג' שלי הוא בדרך כלל מאוד נמוך, מה שעושה אותם בסוף אטרקטיביים כשאני מוכר אותם למרות המיילג' הגבוה בהתחלה.
 

JimmyGee

New member
כמה אתה חוסך על כזה אוטו?

ליפני 5 שנים קניתי Camry חדש ב $18.5K ליפני מס. משומש עם 30K miles מהשכרה רצו $2,000 פחות. אז בישביל $2,000 שאני משלם יותר לאורך הלפחות 10 שנים שאני מחזיק את האוטו שווה לי לקבל אוטו שניטחן דק על ידי עשרות, אם לא מאות שוכרים שונים?
אוטו לילדים שהם נהגים חדשים (כמו שיש לי בבית) זה משהו אחר. רק אוטו ישן (אחד מאלה שקניתי ליפני 8 שנים). למה אחרי שהם נוהגים עליו שנתיים, אני בספק אם גם מיגרש גרוטואות יסכים לקבל אותו.
 

vinney

Well-known member
קניתי רק פעם אחת ככה

ההפרש היה בערך 5 אלף מחדש מהניילונים, להערכתי, בשביל רכב שעולה משהו כמו 20 אלף זה הפרש די משמעותי. אם הייתי קונה משומש מהרחוב אולי הייתי חוסך קצת יותר, אבל מצד שני נדיר שאנשים פרטיים מוכרים רכב בן שנה בלבד.

מכרתי אותו אחרי כשלוש שנים עם הפרש של כ2000 ממחיר ששילמתי עליו.
 
למעלה