גר בארץ נוכריה

JimmyGee

New member
$5,000 פחות מרכב בנילונים זה שווה

החישב שלי מאוד פשוט:
רכב ממוצע (for example, Toyota Camry) עולה בגזרת ה $20,000 ומניב 150K - 200K מיליים. בחישוב גס כול 10,000 מיילים שווים $1,000 - $1,350.
פלוס זה שלרכב חדש אין שום טיפולים חוץ מ- oil change ואחריות מלאה בשנים הראשונות גם שווה כסף.
בסיכום קל $4,000 זה ה break even לאוטו חדש מול אוטו עם 30,000 מיילים נניח.
במיקרה שלך אם אתה עושה הרבה פחות מיילים מהממוצע, יכול יהיות שהחישוב שונה. לא היתעמקתי כי זה לא המצב אצלי.
 

danakama10

New member
אני מנחשת שהמשומשים

נקנו עבור הילדים? אלו עוד יתרונות יש מלבד מה שציינת (שזה מובן מאליו)?
בנושא מכוניות אני מחזיקה בדיעה של אבא שלי שהמוטו שלו הוא אני לא מספיק עשיר כדי לקנות בזול. אני חושבת שלאחר שמגדירים איזה רכב רוצים, כדאי לקנות את הכי טוב שאפשר להרשות לעצמנו. גם כי כל מספר שנים נוספים עוד ועוד אמצעי בטיחות לרכב וגם כי גם בדיקה במוסך לא בהכרח מראה את כל הבעיות שיש באוטו.
 

Boston Guy

New member
הילדים שלי נוסעים בתחבורה ציבורית וב UBER...

יש הרבה חסרונות לחיים באזור עירוני צפוף, אבל אחד היתרונות הגדולים הוא המצאי והזמינות של תחבורה ציבורית. במרחק של 100 צעדים מדלת הכניסה של הבית שלי לכיוון אחד יש תחנה של ה"רכבת הקלה" של בוסטון. במרחק של 100 צעדים לכיוון ההפוך - יש תחנה של קו אחר של הרכבת הקלה. במרחק של קילומטר הליכה (או תחנה אחת ברכבת הקלה) יש סוג של "טרמינל" שממנו יוצאים כמה קווי אוטובוס מקומיים.
הילדים שלי הלכו לבית הספר היסודי שלהם ברגל (5 דקות הליכה) - בהתחלה איתנו, ומכיתה ה' בערך עם חברים. לתיכון הם הלכו ברגל (10 דקות הליכה) רוב הזמן - למעט ימים שבהם מזג האוויר היה לא הגיוני (מינוס 20 פרנהייט ומטה, FREEZING RAIN וכיוצ"ב).
וכשממהרים או צריך להגיע למקום שאינו על ה GRID - לוקחים UBER. יש פה כל כך הרבה כאלה, שלא צריך לחכות יותר מ 5 דקות עד שאוספים אותך.

אז לא, המשומשים לא נקנו עבור הילדים. הם נקנו עבור בת הזוג שלי ועבורי.
המוטו של אביך מאוד דומה למוטו שלי - אלא ש "לא לקנות בזול" אינו בהכרח מקביל ל "לקנות רק חדש".
דוגמא: אני לא עשיר מספיק בכדי לקנות רכב חדש מ BRAND שידוע כ"זבל עופות" - כדוגמת ה"פיאט בתחפושת" (דודג', שברולט) או חס וכרפס את ה ORIGINAL SIN (פיאט עצמו).

במקרה שלנו - היה לנו מזל בשני המקרים למצוא רכב שהיה מיצרן שמוכר כיצרן אמין שבונה "סוכה לנצח", שהיה SINGLE OWNER ועם מיילג' מאוד נמוך בגלל שהנהג היה אדם "סולידי" שנסע מעט, יחסית. אנשים מיושבים שקנו רכב סולידי בכדי להסיע את האנשים היקרים להם בביטחה - לא "נהגי שודים בגילאי עשיית רושם". כן, אני יודע מי היו הנהגים - שניהם היו "מהשכונה"...

אני למדתי שהטעם שלי (ולא רק בכלי רכב) נוטה לקניית ציוד שיש לו מוניטין של "כלי בעל חיים ארוכים" - כאלו שבנויים לשרוד ולהשתמר 20 שנה ויותר.
מכוניות מהסוג שבו גם בגיל 15, הרכב עדיין מרגיש וגם נראה כמו "אוטו חדש". רכב הפולקסוואגן היה אנומלייה מבחינתי - ואכן , כשהוא עבר את גיל 5 זה ניכר בו.
 

JimmyGee

New member
אני בידוק במצב ההפוך

אני גר במקום עם 0 תחבורה ציבורית. התיכון הראשון של הבן היה במרחק 25 דקות באוטו והשני במרחק 50 דקות באוטו ובלי school bus.
Uber היה עולה $40 לכיוון ובפעם האחת שניסינו להזמין הוא אפילו לא הגיע.
כך שהדרך היחידה להישאר שפויים היתה לתת לו אוטו משומש אבל אמין.
 

debby12

New member
מנהל
תודה
תוכל לפרט לגבי ה COST OF OWNERSHIP

ברכבים יד שניה? אני מניחה שאתה מתכוון ל COO באופן כללי - בלי קשר לאם קנית מאדם פרטי או מדילר? וגם- ציינת "כאן בארה"ב" - האם יש בעיניך יש פרמטרים פה שמבדילים את ארה"ב מישראל? הדבר היחיד שאני יודעת, עוד מקטנות, (כמו שהיתה אומרת סבתא שלי
), זה שרכב חדש מאבד לא מעט מערכו דקה אחרי שקנית אותו בעודך יוצא ממגרש החניה שבו נקנה. מה עוד יש? ראיתי בעבר בקרייגליסט שמוכרים פרטיים של רכבים מציינים שלקנות מהם יחסוך כל מיני DEARLERHIP FEES אבל אני לא יודעת מהם. מס קניה משלמים בין כך ובין כך
 

JimmyGee

New member
אני קניתי רק מדילרים ב25 שנים שאני כאן

אז אין לי מושג לגבי קניה מבן אדם פרטי. אני יודע יותר to negotiate על רכב חדש כי הרבה יותר קל להשוות בן הדילרים ולמרות ההפסד הראשוני התיאורטי, זה לא ממש משנה אם אתה מחזיק את האוטו הרבה שנים.
לגבי הילדים היה לי מזל עם הראשון שקיבל אוטו שהחזקתי 8 שנים. לשני היתי צריך לקנות משומש. בסוף היום ההפסד השנתי דומה בן חדש שיורד לו הערך הרבה כול שנה ומשומש שדורש טיפולים במוסך שאינם זולים פה. לגבי ישראל אין לי מושג. לא גרתי שם כמבוגר.
 

vinney

Well-known member
אני מכרתי בקרייגסליסט כמה פעמים

בדרך כלל למכור רכב עדיף באופן פרטי ולא לטרייד אין כי המוכר מקבל יותר כסף והקונה משלם פחות כסף על חשבון הרווח שהדילר היה לוקח. בנוסף, דילרים מנסים תמיד להעמיס דברים (תוכניות טיפולים, אחריות מורחבת, שכבת הגנה לצבע, וכל מיני שטויות מהסוג הזה). אז כן, לקנות באופן פרטי כנראה שיהיה יותר זול כמו שלמכור באופן פרטי כנראה יהיה יותר משתלם.
&nbsp
הCOO באופן כללי זה הדברים הרגילים: הפחת, הטיפולים, התיקונים, וכד'. ככל השרכב חדש יותר כך הפחת גדול יותר. זה נכון שרכב חדש נדנש שנמכר לראשונה מאבד משמעותית מערכו (יש אומרים שכ10%) ברגע העברת הבעלות הראשונה (עוד לפני שבכלל הנעת אותו בדרכך לצאת מהדילרשיפ. רכבים חדשים גם עולה יותר לטפל - אנשים לרוב ילכו לדילרשים לטיפולים "רגילים" כמו החלפות שמן וכד' עבור רכב חדש, דברים שאפשר לעשות בשליש מחיר במקומות אחרים. עם רכב בן 10 אף אחד לא יטרח ללכת לדילרשיפ אלא יחליפו שמן בJiffy Lube או בעצמם בבית.
&nbsp
מצד שני, רכבים ישנים ידרשו יותר תיקונים.... היה לי רכב בן 10 רק פעם אחת למשך כשנה, ומכרתי אותו כשהגיע הזמן להחליף רצועות.
 

JimmyGee

New member
רק לגבי טיפולים לרכב חדש, אני לא מסכים

כול מה שרכב חדש צריך ב3 השנים הראשונות זה oil change שגם אותו היצרן נותן בחינם בשנים הראשונות. מניסיון אישי ב3 שנים הראשונות הוצאתי $0 דולר על טיפולים. ב3 שנים הבאות זה כבר הרבה יותר. Brakes, tires , rotors, axles
וגם לא אצל דילר הטיפולים האלה מאוד יקרים במיוחד למי שלא מבין מספיק במכוניות ולא יודע מה כן לעשות ומה לא לעשות ומתי.
 

vinney

Well-known member
איזה יצרן נותן oil change בחינם?

אני ראיתי את זה ברכבי יוקרה, שם הרכב עצמו עולה בערך פי 2-3 מהרכבים שאני קונה ופעמיים בשנה oil change בכלל לא נכנס לקנה מידה של המחיר.
 

DV Selectee

New member
Honda ו Ford

עשיתי ליס להונדה סיויק 2018 חדשה לשנה וקיבלתי oil change אחד חינם.
רכשתי פורד פיוז'ן חדשה וקיבלתי 3 החלפות שמן חינם. עבור הפיוז'ן אני יכול לאמת שמחיר החלפת השמן לא היה מגולם במחיר הרכב. איזור סיאטל.
 

vinney

Well-known member
אולי זה טרנד חדש...


פעם אחרונה שקניתי אוטו זה היה לפני 6 שנים וגם זה יד שנייה...
 

JimmyGee

New member
Toyota Camry 2014

קיבלתי oil change חינם לשנתיים ואחריות limited על דברים גדולים engine and powertrain לכול החיים. את האחריות עוד לא ניסיתי אז לא יודע איך היא תעבוד.
 

Boston Guy

New member
ה Cost Of Ownership הוא סובייקטיבי כי הוא תלוי מיילג'

והוא גם תלוי בסוג הרכב הספציפי ובקצב ירידת הערך שלו.

בקונסטלצייה העכשווית של החיים של המשפחה שלי, המיילג' השנתי שאנחנו נוהגים בכלי הרכב שלנו ירד בצורה משמעותית יחסית לעבר.
במשך יותר מ 15 שנה היה לי קומיוט של 60-100 מייל למשרד - כשהפטור היחיד ממנו היה בזמן נסיעות עבודה. לפחות אחד מכלי הרכב בבית היה עובר (ובגדול) את ה"סטריאוטיפ" האמריקאי של 10,000-12,000 מייל לשנה.
שיקולי הכדאיות שלי אז היו אחרים.
אבל... ב 4 השנים האחרונות אני עובד מהבית... גם כשצריך לנסוע לשדה התעופה - אני נוסע באובר. יותר זול מחנייה בשדה...
הרכב הנוכחי שלי נסע בשלוש השנים האחרונות פחות מ 7,000 מייל בשנה.
הרכב של בת זוגי נוסע עוד פחות מזה - הקומיוט היומי שלה לעבודה וחזרה הוא טיפה יותר מ 4 מייל...
לכן, לרכוש רכב איכותי משומש אך נמוך במיילג' - נגיד בן 3, או 4, או אפילו 5 - נותן לנו כמה וכמה שנים טובות של הנאה ושימוש ברכב לפני שהוא מגיע לגיזרת ה 100K מייל \ 150K מייל שבו הוא עלול להתחיל לרצות TLC.

עוד יתרון של רכישת רכב בן כמה שנים לעומת רכב חדש: הבנה יותר טובה של "אמינות המוצר" הספציפי.

שנמשיך? עם רכב בן 5 - אין לי שום אינסנטיב לעשות את התחזוקה שלו אצל דילר של היצרן. אין שום "אחריות שתיפקע אם יטפל ברכב אדם לא מורשה".
אני תמיד אעדיף ללכת למוסך עצמאי - רצוי קטן, בעל מוניטין טוב של "חכם ולא יקרן" - ושמתמחה ביצרן הספציפי. ויש כאלו. אפשר למצוא אותם דרך WORD OF MOUTH בסושיאל מדיה של "מועדוני החובבים של כלי הרכב הזה".

ועוד:
גם ליצרנים הכי טובים, וגם במודלים הכי טובים - יש לפעמים "שנת דגם" לא מוצלחת, שלרכבים שיוצרו בה יש כל מני מחלות. אם יש אילושהם "גרמלינים" במודל שהבו אני מעוניין באותה שנת דגם - די סביר שכבר יצא שימעם עד שהוא יגיע לגיל שבו אני ארכוש אותו.

ולשאלתך: אני כותב לגבי "כאן בארה"ב" כי אני, כמו שכתב גם ג'ימי, חי בארה"ב כבר המון שנים... הפעם האחרונה שקניתי כלי רכב בישראל הייתה בשנת 1993 - זמנים פרה-היסטוריים של לפני המצאת ה"ליסינג" בכלל וה"ליסינג התפעולי" בפרט בשוק הישראלי. באותם ימים חשוכים "רכב מהמעביד" היה משהו שרק עובדי שטח ומנהלים בכירים קיבלו - זה טרם הפך לחלק מחבילת התיגמול הסטנדרטית בשוק העבודה הישראלי.
אז אין לי מושג מה קורה בשוק הרכב שם כיום - למעט "תצפיות מנקודת מבט של תייר" שלימדו אותי שהשוק שם השתכלל עד מאוד מאז שעברתי לכאן.
 

liat1271

New member
אני התאכזבתי מקוסטקו

אמנם לא ישירות מקוסטקו, כי באמת המחיר היה נמוך, אבל הדילר הוסיף כל מיני תוספות לרכב, והמחיר עלה בכמעט 2000 דולר! בהצעה מקוסטקו היה רשום, שהדילר יכול לחייב עם תוספות שהוא מוסיף, בסוף קנינו את האוטו במחיר זול יותר ממהצעה של קוסטקו.
 
למעלה