דבש הדבורים. ראיה לאמיתות התורה.

Governor

New member
הם לא ידעו. הם חשבו שמדובר בסתם

ליקוט. הם לא הבינו את תהליך יצור הדבש. גם פלאח היה מוסר תאור זהה...
 

דוד1000

New member
הדבש

איני מבין מה חידוש יש בתשובתו. המקור להיתר הדבש אינו בחז"ל אלא בתורה. גם אם יאחר האיש את התורה הרי זה הרבה לפני חז"ל. אם לחז"ל לא היה ידע מדעי והם היו בבחינת מי שאינם יודעים בין מרפקם לישבנם - כלשונו המגונה. אזי חוזר הוא לברירה הפחות טובה עבורו. היינו היתר הדבש מבוסס על ידע טרנסצנדנטי. שוב הוא חוזר על ענין העשבים שאין בגדרם פרחים. כבר הבאנו ממילון אבן שושן שפרחים בכלל עשבים. לפחות פרחי עשבי השה שהם רוב מקור הצוף בטבע אז. מה גם שחז"ל לא באו לטעון אודות מקור הצוף אלא על מקור הדבש ובכך שלא מנו את פרחי העצים במקורות הדבש אין שום ראיה נגדם על ידיעה או בורות. דב
 

דוד1000

New member
פאנאט

לענ"ד אתה אכן צודק הוא מבין בעצמו שתשובותיו נואלות. אך הוא אינו רוצה להודות בכך. שוב אני חוזר על מה שציינתי כבר. בעיתו הינה שמספיק הוכחה אחת כדי שכל הקרקע ההשקפתית שלו נשמטת מתחת לרגליו. אך היות והוא "פאנאט" קיצוני במשומדותו הרי אין שום סיכוי שהוא יסכים להודות במה שהוא. גם אם היה בהר סיני היה אח"כ אומר שזה היפנוזה, שזה עב"מ, שזה פאטה מורגנה. שזו המצאה אנושית של מי שהוא שעדיין לא גילינו את רזיה וכו' הרי צריך להבין שהוא בשום אופן לא יודה בשום דבר. כדאי לציין שגם אחרי מעמד הר סיני היו כאלו שהדבר לא הרשים אותם די, שהרי ראו וחוו ובכל זאת אחר כך הספיקו מהר מאוד לשכוח ועשו עגל ומחולות. במה יהיה שונה חלקו של המשומד הזה מאנשי הערב רב שחוללו סביב העגל אחרי מעמד הר סיני? דב שטיין
 

Governor

New member
מתי נזכה, סופסוף, לראות תשובות

_עניניות_ להפרכותי? מתי יחדלו, סופסוף, ר' דב מאיר שטיין והפומית שלו, דלעת1000, לנפנף בשפתיהם כבכנפיים, ויתנו תשובות פשוטות. מתי? כמה צריך עוד להמתין? הנה ההפרכה...
 

דוד1000

New member
אתה היחידי שסובר שאין כאן ידיעה

מעל הטבע של חז"ל על ידיעתם שהצוף לא נטמא בגוף הדבורה.
 

Governor

New member
מתי נזכה, סופסוף, לראות תשובות

_עניניות_ להפרכותי? מתי יחדלו, סופסוף, ר' דב מאיר שטיין והפומית שלו, דלעת1000, לנפנף בשפתיהם כבכנפיים, ויתנו תשובות פשוטות. מתי? כמה צריך עוד להמתין? הנה ההפרכה...
 

דוד1000

New member
דבש

"זו ההוכחה שמשנה תורה להרמב"ם לא הבין את אפן יצור הדבש: " ת. יכול להיות שהוא לא הבין אופן יצור הדבש ויכול להיות שכן הבין. אף אחד לא טען שהרמב"ם הבין את אופן יצור הדבש. אני טוען שחז"ל באמירה שלהם: בתלמוד (בכורות ז, ב:). "דבש דבורים, מותר. מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן" מראה שהם קיבלו את המידע מבורא העולם. "עצם השמוש במלים "אוכלות" ו- "מעיהן" מעיד כאלף עדים." ת. האם זה מעיד שהחז"ל טעו במה שאמרו שדבש דבורים מותר מפני שמכניסות אותו לגופן ואין ממצות אותו מגופן? ברור שלא. " אנו רואים בעקביות סמנים ברורים לאי הבנת יצור הדבש אפילו אצל מקורות מן המאה ה- 12 (רמב"ם ורש"י). " ת. איזה קל וחומר הפוך אתה כותב. בורא העולם מסר על הצוף שהוא לא מתמצא בגוף הדבורה. אם הוא לא מסר דברים אחרים לחכמינו ברור שהם יכולים לטעות או לא לדעת. כלומר מה שמסר בורא העולם יש לנו ידיעה. ומה שלא מסר אין לנו ולחז"ל ידיעות. מה זה סותר את הראיה שחז"ל ידעו מידע שלא היה ניתן לדעת לפני אלפי שנים? אני חוזר שוב אין אני טוען שחז"ל ידעו כל מה שנעשה בעולם ואין אפשרות שהם יטעו. אני טעון שלא היה ניתן לדעת על הצוף שהוא לא ניטמא בגוף הדבורה.
 

Governor

New member
"יצויין שדבורים אוספות את חומר הגלם

ליצירת הדבש לא רק מפרחים" שטות. הדבש מופק מצוף. תוך כדי יניקת צוף נדבקים לרגלי הדבורה גם גרגרי אבקה, אותם היא מעבירה לפרחים של שיחים/עצים אחרים ומאביקה אותם. זו הסבה שפרדסנים מעונינים שתוצבנה כוורות בפרדסיהם. הדבש אינו מופק משום חלק אחר של הצמח. זו ההוכחה שמשנה תורה להרמב"ם לא הבין את אפן יצור הדבש: http://www.mechon-mamre.org/i/5203.htm אם קוראים את דברי רש"י, מצטיירת תמונה לא פחות עגומה. הוא אומר: "שאוכלות מפרחי האילן ומהן נעשה הדבש במעיהן ואין ממצות אותו דובשנו מגופן" אולם, _אין_ הן אוכלות, אלא מוצצות לתוך שק צוף. _אין_ הדבש עובר במעיהן, אלא מאוחסן בשק הצוף, אליו מופרשים אנזימים מן המערכת הפיסיולוגית של הדבורה, והיא פולטת את תכן השק (שהוא כבר שונה מן הנוזל שמצצה), דרך חדקה (ולא דרך פי הטבעת) לתאים בכוורת. עצם השמוש במלים "אוכלות" ו- "מעיהן" מעיד כאלף עדים. "'דבש דבורים, מותר. מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן' - מראה שהם קיבלו את המידע מבורא העולם" לא. זה מראה שלא הבינו כיצד מיוצר הדבש. "אני טעון שלא היה ניתן לדעת על הצוף שהוא לא ניטמא בגוף הדבורה" לא. הם פשוט לא הבינו את תהליך יצור הדבש... סכום: אנו רואים בעקביות סמנים ברורים לאי הבנת יצור הדבש אפילו אצל מקורות מן המאה ה- 12 (רמב"ם ורש"י)...
 

דוד1000

New member
הדבש

"זו ההוכחה שמשנה תורה להרמב"ם לא הבין את אפן יצור הדבש: " ת. יכול להיות שהוא לא הבין אופן יצור הדבש ויכול להיות שכן הבין. אף אחד לא טען שהרמב"ם הבין את אופן יצור הדבש. אני טוען שחז"ל באמירה שלהם: בתלמוד (בכורות ז, ב:).."דבש דבורים, מותר. מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן" מראה שהם קיבלו את המידע מבורא העולם. אין אני טוען שחז"ל ידעו כל מה שנעשה בעולם ואין אפשרות שיטעו. בורא העולם לא מסר לחז"ל את כל מה שנעשה בעולם ברור שאין מי שטוען שהם יודעים על הכל. אני טוען שלא היה ניתן לדעת על הצוף שהוא לא ניטמא בגוף הדבורה אם הוא לא ניתן על ידי בורא העולם. "עצם השמוש במלים "אוכלות" ו- "מעיהן" מעיד כאלף עדים." ת. האם זה מעיד שהחז"ל טעו במה שאמרו שדבש דבורים מותר מפני שמכניסות אותו לגופן ואין ממצות אותו מגופן? ברור שלא. " אנו רואים בעקביות סמנים ברורים לאי הבנת יצור הדבש אפילו אצל מקורות מן המאה ה- 12 (רמב"ם ורש"י). " ת. איזה קל וחומר הפוך אתה כותב. בורא העולם מסר על הצוף שהוא לא מתמצא בגוף הדבורה. אם הוא לא מסר דברים אחרים לחכמינו ברור שהם יכולים לטעות או לא לדעת. כלומר מה שמסר בורא העולם יש לנו ידיעה. ומה שלא מסר אין לנו ולחז"ל ידיעות. מה זה סותר את הראיה שחז"ל ידעו מידע שלא היה ניתן לדעת לפני אלפי שנים? אני חוזר שוב אין אני טוען שחז"ל ידעו כל מה שנעשה בעולם ואין אפשרות שהם יטעו. אני טוען שלא היה ניתן לדעת על הצוף שהוא לא ניטמא בגוף הדבורה.
 

Governor

New member
"יצויין שדבורים אוספות את חומר הגלם

ליצירת הדבש לא רק מפרחים" שטות. הדבש מופק מצוף. תוך כדי יניקת צוף נדבקים לרגלי הדבורה גם גרגרי אבקה, אותם היא מעבירה לפרחים של שיחים/עצים אחרים ומאביקה אותם. זו הסבה שפרדסנים מעונינים שתוצבנה כוורות בפרדסיהם. הדבש אינו מופק משום חלק אחר של הצמח. זו ההוכחה שמשנה תורה להרמב"ם לא הבין את אפן יצור הדבש: http://www.mechon-mamre.org/i/5203.htm אם קוראים את דברי רש"י, מצטיירת תמונה לא פחות עגומה. הוא אומר: "שאוכלות מפרחי האילן ומהן נעשה הדבש במעיהן ואין ממצות אותו דובשנו מגופן" אולם, _אין_ הן אוכלות, אלא מוצצות לתוך שק צוף. _אין_ הדבש עובר במעיהן, אלא מאוחסן בשק הצוף, אליו מופרשים אנזימים מן המערכת הפיסיולוגית של הדבורה, והיא פולטת את תכן השק (שהוא כבר שונה מן הנוזל שמצצה), דרך חדקה (ולא דרך פי הטבעת) לתאים בכוורת. עצם השמוש במלים "אוכלות" ו- "מעיהן" מעיד כאלף עדים. "'דבש דבורים, מותר. מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן' - מראה שהם קיבלו את המידע מבורא העולם" לא. זה מראה שלא הבינו כיצד מיוצר הדבש. "אני טעון שלא היה ניתן לדעת על הצוף שהוא לא ניטמא בגוף הדבורה" לא. הם פשוט לא הבינו את תהליך יצור הדבש... סכום: אנו רואים בעקביות סמנים ברורים לאי הבנת יצור הדבש אפילו אצל מקורות מן המאה ה- 12 (רמב"ם ורש"י)...
 

דוד1000

New member
דבורים

תצפיות על דבורים בתקופת התורה, בלי הידע המטבולי הקשור לפעילותן והידוע היום לא היתה מאפשרת לקבוע שהדבורים מקיאות את הצוף ואינן ממצות אותו מגופן. היה יותר סביר שאבותינו יגידו איננו יודעים. אך הקביעה הנחרצת המביאה להיתר פשוט של אכילת דבש אינו ייתכן בימיהם. אלא אם נקבל שלחז"ל היה ידע על טבעי.
 
למעלה