דיון-אז למה בעצם אולפנה?

וואי, זה כ"כ לא נכון..

לפחות אצלנו באולפנא... זה שמקבלים מראש רק בנות טובות- תלוי איפה.. גם לאולפנא שלי היו תנאי קבלה, אבל אם תסתכלי עכשיו על הכיתה שלי ממש לא יראה שכולן בנות טובות...(אולי סתם התקלקלו במהלך השנים..
) זה ממש לא נכון שבתיכון המורים משקיעים יותר!! בשיא הרצינות- אני חושבת שיהיה מאוד קשה למצוא אולפנא שהמורות משקיעות בתלמידות כמו באולפנא שלי...אולי יהיה מצחיק להגיד- אבל אני אישית ממש אוהבת את המורות אצלנו, משקיעות בנו בלי סוף... וסתם לידע כללי- תראי לי עוד אולפנא אחת ששלושת רבע מהצוות הוראה למדו באולפנא ואח"כ גם חזרו ללמד בה..!!! וזה שבאולפנא מדברים על להיותת "דתיה טובה" ועל כלל ישראל וכו'.. זה לא אומר שלא מדברים איתנו על להיות בני אדם טובים יותר...(מדברים המון על תיקון המידות..) אני חושבת שאחד ההבדלים בין אולפנא לתיכון זה גם הרכב הרבנים (אם יש בכללל...) אצלנו באולפנא יש 3 רבנים: הרב שמלמד מחשבת ישראל, הרב שמלמד תושבע רק לכיתות גבוהות, והרב של האולפנא.. ו3 הרבנים פעילים מאוד ומעבירים שיחות, וזה חלק מההווי של האולפנא.. ונראה לי גם שאם תספרי תמצאי יותר הרקדות באולפנות מאשר בתיכונים דתיים.... ובאופן כללי- כל ההווי באולפנות שונה מבתיכונים...
 

mgirl

New member
בדיוק, מדברים על תיקון המידות

אבל המידות זה לא הכל. יש דברים אחרים שהופכים אותך לבן אדם טוב, דברים שאותם אי אפשר לכתוב בגדול על הלוח ולעשות להם שמש אסוציאציות. זה צריך לבוא בין השורות ואת זה מפספסים באולפנות, אולי בגלל שמשקיעים כל כך באספקט ההלכתי של הכל.
 

hili2006

New member
שתהיי בריאה!!

את מוציאה לי תמחשבות מהראש... אני פשוט לא יודעת לנסח את זה יותר טוב ממה שאת כתבת..!!
 

hili2006

New member
וואי

זו בדיוק ההגדרה... "באולפנה הדגש הוא על להיות דתיה טובה. בתיכון - על להיות בחורה טובה"!! זו שכתבה מתחתי.. יעל אם אני לא טועה.. זה יותר מדי הלכתי-תיקון מידות... היתה לנו מורה שהיתה נורא שקועה בכל ההלכות שלה כדי להיות מקסימה וכו' ובתכלס היא לא שמה לב שהיא נהיתה סתם זבל.. ונוצר מצב שכל הכיתה- ללא יוצא מן הכלל ואני אומרת את זה בוודאות גמורה- פשוט שנאה אותה והצטרכה לסבול איתה עוד שנה כמחנכת.. הרקדות אצלנו באולפנא היו בהפסקה של ראש חודש.. שמו מוזיקה בהפסקה והיו איזה 6 בנות שהתחילו לרקוד וויתרו אחרי 5 דקות.. בבצפר.. אני משתגעת מכמה הרקדות שיש!! וכל הבנות באות! הן מזה שמחות לבוא.. אין אחת שנשארת בכיתה ומתפלחת מהרקדה.. פשוט אין מצב כזה.. והןגם דוחפות אחרות לבוא.. בתיכון המורים משקיעים יותר.. (לפחות מבחינת האולפנא והתיכון שאני הייתי בהם..) אני יגיד למשל שבאולפנא אני לא זוכרת גם לא שיעור חינוך אחד.. תמיד אותו דבר.. המדירכה מקריאה משו ואומרת אז מזה לומדים שצריך להתנהג ככה וככה.. וכולם רק מתים שזה ייגמר.. כולם הכוונה ל7 בנות שהואילו בטובן להגיע ולא לישון בחדר.. בתיכון שיעורי החינוך הם כ"כ אחרת.. אנחנו דנים בשאלות הלכתיות וחברתיות.. ואנחנו מוצאים פתרון ביחד.. ויש דיבור בכיתה.. אני שמה לב.. באולפנא היה כ"כ יבש... באולפנא בקושי ראיתי את המחנכת שלי.. או כל מורה אחר.. חוץ מהשיעורים הם פשוט נעלמו.. הלכו להם לבית שלהם.. המדריכה כמעט אפעם לא היתה בחדר כדי שסתם נוכל לדבר או וואט אבר.. יותר מהמחנכת אבל לא הרבה..הרבנים לא עשו כלום.. לא דרשו לנו ולא דיברו איתנו בגרוש! בתיכון - כל פעם מחדש אנחנו מפספסים את שיעור מחשבת והלכה כי הבנות שואלות את הרבנים על דברים כאלו ואחרים.. שיעור מחשבת תמיד "מתבזבז" על דיונים כמו למשל על גוש קטיף וכאלו.. באולפנא.. חוץ מהגרפיטי של עוד נשוב או משו כזה.. לא הזכירו את גוש קטיף! אה כן וסליחה.. שכחתי את הסרטים הכתוממים.. בתיכון שלי היה מספר מועט של בנו תשהיו שמאלניות ואפחת!! לא תקפה אותן! ישבו ודיברו כמו בני אדם תרבותיים..!! יש לכן מושג מה היו עושים להן באולפנא?.. היו מתווכחים איתן שעות על שעות... אה וסתם בתור הערה.. נכון יש בנות שהן "אולפניסטיות?"... אז הבנות האלה היו כ"כ אולפניסטיות שהן יצרו כיתה משלהן! אז תגידו לי שזה לא פילוג חברתי..
 
בקטע של המורים..

זה לא כזה קשור אם זה אולפנא או תיכון, זה נראה לי יותר תלוי באופי של המורים... הילי, את מתארת שבאולפנא שאת היית בכלל לא היו שיעורי חינוך נורמליים ושבכלל לא ראיתן את המחנכת וכו'.. אצלנו זה ממש לא ככה.. המחנכת נמצאת כל הזמן... מי שצריכה אותה פשוט הולכת לחדר מורים... שיעורי חינוך בדר"כ ממש חשובים ומעניינים.. מדריכה- אין אצלנו מדריכת שכבה, אבל הבת שירות שהיתה של כל האולפנא- היתה בקשר מעולה עם הבנות!!! (אני בקשר איתה עד היום..! אפילו נפגשנו לדבר השבוע..) הרקדות- יש אצלנו כל ר"ח באולם ספורט במשך איזה שעה וחצי, והרוב המכריע משתתף... וכל ר"ח הולכים להתנדב בבתי אבות בסביבה ולעשות שמייח
המורות אצלנו זמינות לתלמידות כ-ל הזמן.. אין אצלנו מצב שתלמידה צריכה עזרה (לא משנה אם מבחינה חברתית או לימודית..) ואין למי לפנות.. אנחנו מרגישות חופשיות להתקשר למורות גם אחרה"צ במקרה הצורך... במיוחד עכשיו בשביתות- רואים את כל ההשקעה המרובה למרות שהמורות לא מקבלות משכורת, הן דואגות שנספיק את החומר לבגרות שלא ניפגע מהשביתה..
 

hili2006

New member
כן...

בגלל זה כתבתי "(לפחות מבחינת האולפנא והתיכון שאני הייתי בהם..) " כי זה מתחיל כבר להישמע שזה רק באולפנא שאני הייתי בה..
 

mgirl

New member
באופן כללי זו מסגרת פתוחה יותר

כי הם לא דופקים את הראש בקיר. הם רואים מעבר להלכה גם את החלק היותר מציאותי של החיים ולכן הם מצליחים להציל המון המון תלמידות שבאולפנה היו נופלות בין הכסאות בקלות.
 
אולי..

אני לא יודעת איך את רואה את זה, אבל מנק' המבט שלי- זה שהאולפנא היא מסגרת פתוחה יותר בלי פיקוח של אנשים 24 שעות, זה גורם לבנות לנצל את זה לרעה ולא ללמוד/להבריז או לעשות בלגאן... האולפנא לוקחת גם את זה בחשבון... כל אחת עושה מה שהיא רוצה... מצד שני יש את הבנות שמעריכות את זה שהאולפנא מביאה להם בחירה מה לעשות ושלא לוחצים עליהם יורת מידי, והן יודעות לנצל את זה לטובה... אז האולפנא עושה מה שהיא רוצה כדי לעזור לבנות החלשות לא להיגרר, או לא ליפול מבחינת הלימודים-אבל זה תלוי בבנות עצמן.. אם יהיה לך קשה ותתיאשי-את תפלי.. אבל אם יהיה אכפת לך-את תדעי למי לפנות ואיך לנתגבר ולא ליפול..
 

mgirl

New member
לא התכוונתי פתוחה מבחינה כזו

התכוונתי פתוחה מבחינת 'ראש פתוח'. וזו בדיוק הבעיה - שהאולפנה עושה מה שהיא רוצה ואיפשהו שוכחת שתלמידה שלא מצליחה זה כישלון של המערכת החינויכת. אין תלמיד שלא רוצה ללמוד, יש מורה שלא יודע ללמד...
 

hodik

New member
מממ... פתוחה

ל"פתוחה" במקרה הזה יש שתי משמעויות, ראש פתוח, וכן-גם השער פתוח, תצאי מתי שבא לך, בהצלחה. **למחשבה.
 

mgirl

New member
נו, בדיוק, יש שתי משמעויות

שונות לחלוטין ונפרדות לגמרי. זה שבית ספר בא בראש פתוח, מוכן לקבל תלמידים שנחשבים "לא טובים" ולהתעלות מעל המראה החיצוני או צורת הדיבור או ההתנהגות הבסיסית ולהבין שהילדים טובים בכל מקרה, לא אומר שהוא צריך לפתוח את השער ולנער אחריות מכל התלמידים.
 
אפשר לענות?

שמתי לב שכיוונת את זה ליעל, אבל יש לי מה לענות.. מותר?!
תראי-האולפנא [שלי לפחות] זה מקום עם בנות מכ-ל הארץ ומכ-ל הסגנונות.. אז יש את הדוסות, יש את האולפניסטיות, יש את העירוניסטיות, וכן.. יש גם פרחות לצערי... די הגיוני שהפרחות תמיד ינסו להתחמק משיעורי חינוך, מוסר ופש"ים ומראש לא יגיעו, לא? אני בטוחה שזה קורה גם בתיכונים רגילים.. מה לעשות שיש בנות שמראש מגיעות עם גישה של 'אנטי'? בקשר להרקדות- אצלנו ב"ה יש הרקדות בר"ח וכמעט בכל מוצ"ש.. תתפלאי או לא, אבל מלאאאאאא בנות רוקדות!! כן, מלאא.. לא מיעוט... תתפלאי עוד יותר-אבל גם הבנות הכי לא דוסות ולא אולפניסטיות רוקדות... מוזר, גם בשבילי.. שיעורי חינוך- לא יודעת איך זה בשיעורי חינוך באולפנות אחרות, אבל אצלנו יש 2 שיעורי חינוך בשבוע [מחנכת ומדריכה] וגם במוסרים או בשיעורים עם הר"מ הרב שלנו שואל אותנו מה אנחנו חושבות לגבי הפעילויות/ערכים/שבתות באולפנא.. חוץ מזה, המחנכת שלי נמצאת אצלנו בחדרים כ-ל לילה.. ממש כ-ל לילה!!! וגם המדריכה, כל הזמן מסתובבת בחדרים, ומדברת עם בנות...!!! אם אצלכם נהיתה קבוצה של ה'אולפניסטיות' אולי זה היה כי הן היו המיעוט.. אצלנו נהיתה 'חבורה' של הבנות ה-איך לומר את זה? הבנהות היותר פרחות? לא יודעת איך להגיד את זה... זה תלוי בכתה עצמה... אני חושבת שגם השבתות באולפנא תורמות לאוירה... אם במשך השבוע אנחנו עסוקות בלימודים, אז בשבת אנחנו יותר מתייחסות לחברות ואיכשהו תמיד יפתח איזשהו דיון שימשך כל השבת... ככה זה גם היה בתקופה של הגירוש [אם כבר הזכרת את זה..] תמיד דנו בזה.. אף פעם לא תקפנו את הבנות שהיו בעד או בדיעה שונה משלנו...
 

hili2006

New member
תראי..

דבר ראשון את שוכחת שגם אני הייתי באולפנא שלך ולמרות שזה נשמע מוזר בחלקית אני עדיין שם.. גם מבחנית מה שוקרה באולפנא.. אולי את רואה את המצב אחרת.. אולי מהצד שלך הכל בסדר מהבחניות הנ"ל.. ואני שוב אומרת שMGRIL פשוט מנסחת בצורה הטובה ביותר את כל מה שעובר לי בראש.. בכל מקרה כשאני באולפנא אני רואה מה הולך שם.. לפחות מהשכבה שלי.. או אולי המצב השתנה כבר. אני אל יודעת.. אני כן יודעת שמה שאמרתי היה קיים.. לפחות בזמן שאני למדתי שם.. אני באמת שמחה אם לך זה אחרת.. כי יש לי הרבה דברים להגיד על האולפנא פלוס המון הוכחות.. (שוב נראה לי שההודעה יצאה בתקיפות..=\ חחח מצטערת...
)
 
../images/Emo31.gif

דוגרי-אם היו שואלים אותי, לפחות 20 בנות מהשכבה שלי הייתי רוצה שיעופו..
זה ממש לא נכון שמקבלים לאולפנות רק את הבנות הטובות, זה סתם סטיגמות... באמת..!! אני לא חושבת שבתיכונים שמים דגש על להיות בת אדם ובאולפנות על להיות דתייה... גם באולפנא מדברים איתנו על המידות שלנו [לאו דווקא דת, גם התחשבות, עזרה וסתם בכללי] ועל איך לתרום למדינה ולדאוג לעתיד שלנו... לא רק על צניעות, שבת, הלכה וכל השאר...!! גם מבחינת הלימודים-המורים אצלנו ממש משקיעים בבנות ולוחצים עלינו ללמוד... כי כן, דווקא כן מנסים להחדיר לנו את החשיבות של הלימודים..
 

mgirl

New member
../images/Emo4.gif

כתבת "לפחות 20 בנות מהשכבה שלי הייתי רוצה שיעופו..". את באמת מאמינה שבגלל שהן, כביכול, פחות "טובות" ממך, משמע חיות בדרך שונה ממך ואולי לא דתיות באותה מידה, לא מגיע להן לקבל את החינוך שאת מקבלת באולפנה שלך? ההתיחסות לדברים האלה כ"מידות" היא שמפריעה לי. אלו לא מידות, אלו כללי בסיס. הרבה פעמים החינוך האולפניסטי יוצא מנקודת הנחה שצריך להתייחס לאנשים יפה, לכבד מבוגרים, וכו' בגלל שזו ההלכה - ולא כי זו באמת הדרך להתנהג. מבחינת לימודים - אם נפלת על אולפנה טובה מהבחינה הזו - הרווחת. רוב האולפנות נחשבות טובות מבחינת לימודים, אבל זה כי הבנות שם מלכתחילה היו מוצלחות. המורים שבאמת יודעים להעביר חומר בצורה אינטרקטיבית, לעורר רצון ללמוד ולגרום לתלמידים להתעניין נמצאים בתיכונים.
 
לא הבנת אותי נכון...

לא התכוונתי לזה.. התכוונתי להראות לך שזה לא נכון שמקבלים רק את הבנות הטובות והנחמדותת... =] =] סבבה.. אני קוראת לזה מידות.. תקראי לזה כלי בסיס.. אם הייתי סופרת את מס' הפעמים שאמרו לנו שצריך לעשות משו לא בגלל שזו הלכה אלא בגלל המוסריות שלנו כבני אדם, הייתי משתגעת.. כ-ל הזמן מדגישים לנו את זה!! ברור שזה תלוי בבית ספר עצמו וכל אולפנא היא שונה מבחינת לימודים, אבל אני אישית רואה איך האולפנא שלנו מנסה להרים גם את הבנות החלשות..
 
למעלה