ראה את הנאמר בסיפא של תמרור 426 - הוצב מעל הכביש, יחול רק על הנתיב שמתחתיו
אין כל סייג בהצבת תמרור חשמלי/אלקטרוני, כך שהוראת התמרור שונה מפרשנותך.
נכון, יהיה קשה לאכוף זאת אך אנו מתייחסים אל החוק היבש.
ולא לפי תמרורים מתחלפים.
ניראה לך מישפטית שהשוטר יכול להיתעדכן כל רגע ברשום בתמרור המיתחלף ולשנות את סף האכיפה כל רגע?
מה יעשה השוטר שהשילוט האלקטרוני מורה לכל נתיב מהירות אחרת ?
איך אמור השוטר להעיד במישפט מה הייתה המהירות בשלט המיתחלף לאותו נתיב לאותו רכב שעבר תחתיו ונילכד כמה מאות מטרים אחרי ?
בקיצור האכיפה והמהירות המחייבת היא זו שהוגדרה בתקנות לאותו קטע כביש ולא לפי שילוט מתחלף לפי העומסים בכל נתיב.
גם אם לדעתך לשוטר אין שכל אזי לתביעה המנחה אותו יש קצת ניסיון וידע מישפטי.
איפה בהודעתי קראת שלשוטר אין שכל?
נהפוך הוא!
תחזור אל הודעתי ותראה שכתבתי שהאכיפה תהא בעיתית במקרים מעין אלו.
כל רצוני היתה התייחסות להוראת התמרור, וזאת באתי על מבוקשי...
אין שום קשר בין המהירות בפועל למהירות שהתמרור מראה
-
ולמיטב ידיעתי אלו תמרורי הגבלת מהירות לכל דבר ועניין
זה שאינם נאכפים זה סיפור אחר - ואין הבדל בינם לבין תמרורים רבים אחרים שאינם נאכפים
הם נמצאים על הגשרים, רכב היורד במחלף אינו יודע את המהירות המצויינת בהם.
לכן ניתן לאכוף רק ע"י דבורה כשהכביש פנוי(ומתי הוא בדיוק פנוי? אולי באישון ליל) ולא ע"י אמצעי אכיפה אחרים.
אין כל תיעוד לערך שהם מראים בכל רגע נתון וגם אם היה איש לא יכול לדעת האם נהג מסויים ראה את התמרור לפני שהערך התחלף או לאחר מכן. ולכן לא ניתן לבצע אכיפה לפיהם.
זה מנתיבי איילון http://www.ayalonhw.co.il/template/default.asp?maincat=5&catId=6&pageId=31
הבעיה היא שלפי מה שהבנתי זה כנראה לא בדיוק תמרור אלא שלט שמתחלף פעם הודעה פעם מהירות , ונוסף לכל
לכל המהירות כנראה נקבעת עי נתיבי איילון לא המשטרה , כך שיתכן שקצת יהיה קשה להגדיר
את טיבו והאם החוק היבש מאפשר אותו, ונוסף לכל הצרות זה כל פעם זה תמרור מהירות אחר.
וכן צריך לבדוק לעומק את ההגדרה המשפטית שלו.
בכל אופן הנה עוד משהו http://engineering.org.il/Uploads/Files/1543.pdf
אז כנראה זה כן מחייב איך אוכפים או פותרים בעיות זה סיפור אחר.
אני קיבלתי את זה משרשור של עובדי מחלקת תנועה שעובדים בתחום
הם טוענים שהפעילו את המצלמות בניגוד להסכמים שלא להפעיל בנתיים באיילון
זה שווה בדיקה ואימות
אני כמאת ולא נוסע באיילון ואני יתחיל להפעיל את בקרת השיוט ברכב
כתבי מכתב למפנ"א בו את מודה באשמה, מציינת את עברך הנקי וכו'. מנסיון דומה, זימון לבית משפט על ידי מצלמת מהירות (לא גטסו) ללא עבר. המכתב במקרה הדומה הביא לביטול מלא של הדוח ושל הזימון לבית המשפט.
תמרור "דרך מהירה" לפי האמור בלוח מתבטל רק עד לתמרור 217 (ביטול דרך מהירה) או 424 (דרך עירונית)
כמו כן לא סביר גם שתמצא צומת שתבטל דרך מהירה כי צמתים אינם אמורים להופיע בדרך מהירה
בנוסף, חשוב להבהיר בהמשך למה שנשאל על תמרור 90, שבהיעדרו ובקיום תמרור דרך מהירה בלבד מותר לנסוע עד 110 כמוגדר בתקנות התעבורה עצמן הקשורות לתמרור זה וגם זה לרכב פרטי עד 4 טון, לרכבים כבדים יש הגבלה מובנית בתקנות גם אם הותר בתמרור מהירות מיוחדת יותר.