דיון בגין מהירות

gady19

New member
טוב לדעת

בכל אופן מה המהירות המותרת באיילון
90 100 110
 

kompy

New member
creth11, אני נוטה להסכים עם פרשנותך אך...

ראה את הנאמר בסיפא של תמרור 426 - הוצב מעל הכביש, יחול רק על הנתיב שמתחתיו
אין כל סייג בהצבת תמרור חשמלי/אלקטרוני, כך שהוראת התמרור שונה מפרשנותך.
נכון, יהיה קשה לאכוף זאת אך אנו מתייחסים אל החוק היבש.
 

kompy

New member
ומהי בכל זאת התייחסותך לסיפא של התמרור?

 

creth11

New member
המישטרה אוכפת לפי המהירות המותרת בכביש

ולא לפי תמרורים מתחלפים.
ניראה לך מישפטית שהשוטר יכול להיתעדכן כל רגע ברשום בתמרור המיתחלף ולשנות את סף האכיפה כל רגע?
מה יעשה השוטר שהשילוט האלקטרוני מורה לכל נתיב מהירות אחרת ?
איך אמור השוטר להעיד במישפט מה הייתה המהירות בשלט המיתחלף לאותו נתיב לאותו רכב שעבר תחתיו ונילכד כמה מאות מטרים אחרי ?
בקיצור האכיפה והמהירות המחייבת היא זו שהוגדרה בתקנות לאותו קטע כביש ולא לפי שילוט מתחלף לפי העומסים בכל נתיב.
גם אם לדעתך לשוטר אין שכל אזי לתביעה המנחה אותו יש קצת ניסיון וידע מישפטי.
 

kompy

New member
למה תמיד לרדת לפסים אישיים?!

איפה בהודעתי קראת שלשוטר אין שכל?
נהפוך הוא!
תחזור אל הודעתי ותראה שכתבתי שהאכיפה תהא בעיתית במקרים מעין אלו.
כל רצוני היתה התייחסות להוראת התמרור, וזאת באתי על מבוקשי...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מנסיון אישי

אין שום קשר בין המהירות בפועל למהירות שהתמרור מראה
-
ולמיטב ידיעתי אלו תמרורי הגבלת מהירות לכל דבר ועניין
זה שאינם נאכפים זה סיפור אחר - ואין הבדל בינם לבין תמרורים רבים אחרים שאינם נאכפים
 

kompy

New member
הבעיתיות באכיפתם נמצאת בעצם מיקומם

הם נמצאים על הגשרים, רכב היורד במחלף אינו יודע את המהירות המצויינת בהם.
לכן ניתן לאכוף רק ע"י דבורה כשהכביש פנוי(ומתי הוא בדיוק פנוי? אולי באישון ליל) ולא ע"י אמצעי אכיפה אחרים.
 

be_roo

New member
הבעתיות היא לא רק המיקום אלא גם השינוי

אין כל תיעוד לערך שהם מראים בכל רגע נתון וגם אם היה איש לא יכול לדעת האם נהג מסויים ראה את התמרור לפני שהערך התחלף או לאחר מכן. ולכן לא ניתן לבצע אכיפה לפיהם.
 

gady19

New member
כל אחד כותב משהו אחר

זה מנתיבי איילון
http://www.ayalonhw.co.il/template/default.asp?maincat=5&catId=6&pageId=31
הבעיה היא שלפי מה שהבנתי זה כנראה לא בדיוק תמרור אלא שלט שמתחלף פעם הודעה פעם מהירות , ונוסף לכל
לכל המהירות כנראה נקבעת עי נתיבי איילון לא המשטרה , כך שיתכן שקצת יהיה קשה להגדיר
את טיבו והאם החוק היבש מאפשר אותו, ונוסף לכל הצרות זה כל פעם זה תמרור מהירות אחר.
וכן צריך לבדוק לעומק את ההגדרה המשפטית שלו.
בכל אופן הנה עוד משהו
http://engineering.org.il/Uploads/Files/1543.pdf
אז כנראה זה כן מחייב איך אוכפים או פותרים בעיות זה סיפור אחר.
 

פופאי 100

New member
הפרסום שלך ישן מ2011

אני קיבלתי את זה משרשור של עובדי מחלקת תנועה שעובדים בתחום
הם טוענים שהפעילו את המצלמות בניגוד להסכמים שלא להפעיל בנתיים באיילון
זה שווה בדיקה ואימות
אני כמאת ולא נוסע באיילון ואני יתחיל להפעיל את בקרת השיוט ברכב
 

wil

New member
כיום אין שום מצלמות קבועות בנתיבי איילון.

קיימת כמובן אכיפה ע"י שוטרים מדי פעם.
 

lasik

New member
עצה אחרת לגמרי!

כתבי מכתב למפנ"א בו את מודה באשמה, מציינת את עברך הנקי וכו'. מנסיון דומה, זימון לבית משפט על ידי מצלמת מהירות (לא גטסו) ללא עבר. המכתב במקרה הדומה הביא לביטול מלא של הדוח ושל הזימון לבית המשפט.

בהצלחה!
 

gady19

New member
בכקשר לכל הנושא

בכניסות לנתיבי איילון יש הגבלת מהירות ל 90 לא בכביש עצמו
כלוצר אם יעלם תמרור מאחת הכניסות יוצר מצב פרדוקסלי
מה החוק אומר בנושא
 
הפוך

המצב הוא הפוך. אם תעבור מדרך מהירה לדרך עירונית ולא תפגוש תמרור המורה על כך בדרכך. תהיה לך הגנה טובה לגבי אופי הדרך
 
לא כל תמרור מתבטל בצומת

תמרור "דרך מהירה" לפי האמור בלוח מתבטל רק עד לתמרור 217 (ביטול דרך מהירה) או 424 (דרך עירונית)
כמו כן לא סביר גם שתמצא צומת שתבטל דרך מהירה כי צמתים אינם אמורים להופיע בדרך מהירה :)

בנוסף, חשוב להבהיר בהמשך למה שנשאל על תמרור 90, שבהיעדרו ובקיום תמרור דרך מהירה בלבד מותר לנסוע עד 110 כמוגדר בתקנות התעבורה עצמן הקשורות לתמרור זה וגם זה לרכב פרטי עד 4 טון, לרכבים כבדים יש הגבלה מובנית בתקנות גם אם הותר בתמרור מהירות מיוחדת יותר.
 

gady19

New member
טוב התמרור 90 הוא בכניסה לנתיבי איילון

לא בכביש עצמו
כלומר אם למשל יוסר תמרור באחת הכניסות חלק מהמכונייות יסעו 90 וחלק 110
ולכן השאלה האם לאחר הכניסה הבאה ההגבלה עדיין תופשת
 
למעלה