סיכויים במקרה כזה מחושבים על סמך
אחוזים מהאוכלוסיה, כך שהגודל שלה לא צריך לשנות - אלא אם היא מלכתחילה קטנה מדי מבכדי לאפשר לערוך מדגמים מייצגים. אני חושב שההבדל נובע ממקום אחר. בעוד שבוויקה איסור הפגיעה הוא עקרון יסודי, היהדות מחייבת פגיעה ברוטלית באחר במגוון די גדול של מקרים. לדוגמא - א. רצח נושא עונש מוות (שמות כא' יב') ב. אי כיבוד אב ואם נושא עונש מוות (שמות כא' טו' מתייחס להכאת הורים, שמות כא' יז' למקלל את הוריו) ג. חילול שבת נושא עונש מוות (שמות לא' יד') [בעצם כל עבירה על עשרת הדברות נושאת עונש מוות.] ד. משכב בהמה נושא עונש מוות (שמות כב' יח') ה. משכב זכר נושא עונש מוות (ויקרא כ' פסוקים יג'-טז') ו. עין תחת עין, שן תחת שן. עצם הדיונים הנרחבים בהוצאות להורג ביהדות (איזה עבירות נושאות עונש מוות, מי פוסק את העונש, הדרכים לבצע את העונש דוגמאת ארבע מיתות בית-דין) מהווה מצע גידול לאלימות שכזאת, ואני חושב שאין צורך להביא דוגמאות אקטואליות.
אחוזים מהאוכלוסיה, כך שהגודל שלה לא צריך לשנות - אלא אם היא מלכתחילה קטנה מדי מבכדי לאפשר לערוך מדגמים מייצגים. אני חושב שההבדל נובע ממקום אחר. בעוד שבוויקה איסור הפגיעה הוא עקרון יסודי, היהדות מחייבת פגיעה ברוטלית באחר במגוון די גדול של מקרים. לדוגמא - א. רצח נושא עונש מוות (שמות כא' יב') ב. אי כיבוד אב ואם נושא עונש מוות (שמות כא' טו' מתייחס להכאת הורים, שמות כא' יז' למקלל את הוריו) ג. חילול שבת נושא עונש מוות (שמות לא' יד') [בעצם כל עבירה על עשרת הדברות נושאת עונש מוות.] ד. משכב בהמה נושא עונש מוות (שמות כב' יח') ה. משכב זכר נושא עונש מוות (ויקרא כ' פסוקים יג'-טז') ו. עין תחת עין, שן תחת שן. עצם הדיונים הנרחבים בהוצאות להורג ביהדות (איזה עבירות נושאות עונש מוות, מי פוסק את העונש, הדרכים לבצע את העונש דוגמאת ארבע מיתות בית-דין) מהווה מצע גידול לאלימות שכזאת, ואני חושב שאין צורך להביא דוגמאות אקטואליות.