דיון מעניין על שילוב אמונות

Heathen Dawn

New member
אין לי סבלנות למשחקי תוויות

השמות אינם המציאות. הם רק עזרים לבני אדם לתקשורת ביניהם. אני מחפש אחר המציאות האלוהית ולא אחר תגים ותוויות ושאר דברים שטחיים כאלה. היו ברוכים. HD
 

אורי רז

New member
אחלה של גישה

אבל ... "השמות אינם המציאות. הם רק עזרים לבני אדם לתקשורת ביניהם." רק כדי שהשמות, התגים, והתוויות יוכלו לעזור לבני אדם לתקשר ביניהם, הם צריכים לשקף את המציאות, אחרת השפה מאבדת את משמעותה ואנשים מאבדים את היכולת לתקשר ביניהם. מה הפואנטה בכתיבת המשפט 'השמות אינם המציאות' אם הקורא מבין אותו כ'ראיתי אתמול דרקון ירוק' ?
 

Heathen Dawn

New member
השמות במקומם המתאים

בתקשורת בין אנשים. אבל הרוחניות אינה המקום לזה. אין שום דרך להעביר מאדם לאדם את החוויות הרוחניות במילים. כשמישהו אומר לך "אני ויקני", הוא מעביר לך מידע על דברים שהוא עושה ושהוא מאמין בהם, אבל הוא לא מעביר לך את החוויה הרוחנית שהוא חווה. המעשים לגבי דידי אמצעי להגעה למטרה, והאמונות יוצאות מהחוויות הרוחניות שהאדם חווה אותן. החוויות, החוויות הן העיקר, הן הדבר המהותי. כמה מלחמות היו נחסכות מן העולם אילולא התנצחו אנשים זה עם זה על אורתופראקסיה (מעשים נכונים) ואורתודוקסיה (אמונות נכונות)! אני יכול לומר לך מה אני עושה בחיי הדת שלי ובמה אני מאמין, ולצורך זה אשתמש בשמות, במילים, אבל עליך לדעת שכל זה חיצוניות בלבד. את המיסתורין הגדולים אי אפשר להעביר במילים. אמת ואושר, HD
 

אורי רז

New member
אמרת את זה יפה בעצמך

'כשמישהו אומר לך "אני ויקני", הוא מעביר לך מידע על דברים שהוא עושה ושהוא מאמין בהם' והעברת המידע הזאת אינה מתרחשת אם אין הסכמה בין הדובר לשומע על מה עושה ויקאני ובמה הוא מאמין, ובמילים אחרות על מי מדביקים את התוית 'ויקאני' ועל מי לא. ומכאן הטענה המקורית שלי - אם אדם מאמין בדת מסויימת, אתה חייב לקבל בסיס משותף, איזה גרעין מהדת, או שאתה לא מאמין בדת הזאת, אלא בדת אחרת. המשפט "אני יהודי" אומר, בין השאר, "אני מאמין באל אחד", או שהוא 'לא מעביר לך מידע על [מה שאני] מאמין בהם'.
 

gwizard

New member
מאמר נחמד

שמות ותארים קשורים לאגו והצורך האנושי להיות שייך. אתה לא יכול לצפות מאלו המבקשים להתקדם בדרכם הרוחנית, בתנאי שזו השאיפה, לזנוח את השמות, התארים והמסגרת. זה מגיע אחר כך בשלב מסויים. כמו כן, כדי להתקדם אתה קודם כל חייב להבין מי אתה ואיפה אתה עומד. לפעמים זה מלווה בשבירת המסגרת, הרבה בכי ומרירות ולא מעט כעס. לפעמים פונים בדרך ההפוכה רק כדי להוכיח לעצמך שטעית. וזה כואב. אבל זהו שלב וחשוב לי שתבין את זה. כדי להיוולד מחדש, קודם כל חייבים למות. וזו לא סתם אמירה מצוצצה מספר, זו המציאות אשר חוויתי ועדיין חווה כל יום מחדש בכל תחום מחיי. כמה שיותר תמשיך להיאבק בזה, כך יותר זה יכאב. אבל (!), ברגע שתשלים עם זה - אתה תיוולד מחדש לפרפר יפהיפה.
 

אורי רז

New member
אתה מדבר על אספקט אחר של שמות

ותארים שלא אליו התייחסתי בהקשר של דיון זה. השתמשת במילה תארים, ואיזה משמעות בסיסית יותר למילה תאר מזאת של description ? אם 'X ויקאני', אז X בחר בסט אמונות בסיסיות כלשהן, או שהוא אינו מתואר על-ידי המילה 'ויקאני'. רוחניות אינה מחייבת לדבוק, או לזנוח, מסגרות, שמות, או תארים. אבל חלק מלהבין מי אתה ואיפה אתה עומד פירושו להיות מסוגל לנסח בצורה בסיסית איפה אתה עומד ביחס אליהן. האם ויקאני שאינו מסוגל לאמר 'אני לא מונותיאיסט - התואר הזה לא מתאר אותי, אין מקומה של התוית הזאת עלי' הוא ויקאני שמבין את יסודות האמונה שלו ? האם אתה נמצא ברמת תפיסה נמוכה הרואה בשפה רק מוסכמה ומסגרת ותקוע בשלב של מרד נעורים בהם, או שכבר התקדמת מספיק כדי להבין שמוסכמות השפה השרירותיות אינן אלא בסיס לשם מטרה גדולה יותר הקרויה תקשורת, משהו שנחוץ כדי לאפשר לאנשים לבחור בין שווה הערך של חיי בידוד בצינוק ובין אינטראקציה עם אנשים וחיי חברה ?
 

אורי רז

New member
ההודעה כלל לא הופנתה אליך

אבל אם אתה נזקק לתירוץ קלוש שכזה כדי להתחמק מהדיון, אז באמת אין טעם להמשיך אותו איתך.
 
למעלה