<<<>>>
פשט המקרא הוא שהאדם נאסר באכילת בשר, והרי נאמר בהדיא לאחר המבול שזה משתנה [בראשית ט]. גם בחזון הנביאים, כשתשוב הבריאה לתיקונה, לא יריעו ולא ישחיתו. בזמן הביניים, הדבר הותר בסייגים רבים. האידיאל של עבודת ה' אינו אלא שילוב בין פולחן לבין הסדר המחייה על פי חוק ומשפט, דאגה לחלשים, מתן צדקה, חשיבה אקולוגית ודאגה לעולם החי ולבריאה כולה. האדם הושם בגן "לעבדה ולשמרה", אלו מצוות עשה ולא תעשה, קרי, אלו מצוות התורה.
התורה לא מחייבת לאכול בשר בשום מקום. היא ציוותה לאכול קרבנות מסוימים, ואלו בכלל קודש אינהו. אני לא אוכל בשר ודגים וכשיהיו קרבנות אעלה לרגל ואוכל כל מה שיצווני. באשר לבשר תאווה ראה ספרי עה; בבלי, קידושין פב, א; גיטין סב, א; בבא מציעא פה, א; בבא בתרא ס, א; חולין טז, ב; פד, א; משנה תורה, שבת כא; שחיטה ד; ספר החינוך תנא, תקנ; ספר העיקרים ג, טו; הרמב"ן לדברים כב, ו; אברבנאל לשמות טז, ב-ד; שו"ת עשה לך רב ג, סז.
איננו מעמיסים דבר על היהדות אלא דולים מתוך המקורות את המצוי בהם. הפוך בה והפוך וכו'.
התורה מוסרת המון אינפורמציה. ליבוביץ טעה או שיקר בעניין.
פשט המקרא הוא שהאדם נאסר באכילת בשר, והרי נאמר בהדיא לאחר המבול שזה משתנה [בראשית ט]. גם בחזון הנביאים, כשתשוב הבריאה לתיקונה, לא יריעו ולא ישחיתו. בזמן הביניים, הדבר הותר בסייגים רבים. האידיאל של עבודת ה' אינו אלא שילוב בין פולחן לבין הסדר המחייה על פי חוק ומשפט, דאגה לחלשים, מתן צדקה, חשיבה אקולוגית ודאגה לעולם החי ולבריאה כולה. האדם הושם בגן "לעבדה ולשמרה", אלו מצוות עשה ולא תעשה, קרי, אלו מצוות התורה.
התורה לא מחייבת לאכול בשר בשום מקום. היא ציוותה לאכול קרבנות מסוימים, ואלו בכלל קודש אינהו. אני לא אוכל בשר ודגים וכשיהיו קרבנות אעלה לרגל ואוכל כל מה שיצווני. באשר לבשר תאווה ראה ספרי עה; בבלי, קידושין פב, א; גיטין סב, א; בבא מציעא פה, א; בבא בתרא ס, א; חולין טז, ב; פד, א; משנה תורה, שבת כא; שחיטה ד; ספר החינוך תנא, תקנ; ספר העיקרים ג, טו; הרמב"ן לדברים כב, ו; אברבנאל לשמות טז, ב-ד; שו"ת עשה לך רב ג, סז.
איננו מעמיסים דבר על היהדות אלא דולים מתוך המקורות את המצוי בהם. הפוך בה והפוך וכו'.
התורה מוסרת המון אינפורמציה. ליבוביץ טעה או שיקר בעניין.