דיוני סדרות #85

מילי08

Well-known member
ראיתי את שני הפרקים הראשונים של the Gilded Age. בינתיים לא מאוד עניין אותי והפרק הראשון היה כאורך הגלות.
נראה לי שאת שני הפרקים הבאים ייצא לי לראות רק ביום שלישי
סוף סוף ראיתי את הפרק הראשון של The Gilded Age (העידן המוזהב)
וזה היה ארוך.
כלומר ליטרלי - הפרק הראשון הוא שעה ועשרים דקות.
אבל זה גם היה טוב אז אני ממליץ לכולם לראות. במיוחד למי שאהב את אחוזת דאונטון.

קשה לי שלא להשוות לאחוזת דאונטון, למרות שיש המון הבדלים.
למשל שזה מתרחש בניו-יורק
וכ30 שנה מוקדם יותר
*(אם כי זה אולי קצת מאזן זה את זה כי בניו-יורק היו אולי מודרניים יותר ב1880 מאשר באזור הכפר האנגלי ב1910)
יותר משמעותי זה שיש שתי משפחות ראשיות
ועושה רושם שהמשרתים הם דמויות הרבה יותר זניחות לעומת המשמעות שלהם באחוזת דאונטון.

אז קצת סדר בדמויות:
אז יש את משפחת ואן-ריאן/ברוק
בראשה אגנס ואן-ביורן (קריסטין ברנסקי) שמאוד חשוב לה המעמד של המשפחה שלה. היא מתפארת לא רק בזה שהמשפחה של בעלה המת הייתה חשובה, אלא גם המשפחה של אמא שלה הייתה בניו-יורק עוד מ1670 או משהו.
איידה ברוק (סינתיה ניקסון) היא אחותה של אגנס וכנראה מעולם לא התחתנה (לפי זה שהשם משפחה שלה נותר ברוק) וחיה עם אחותה ועל חשבונה.
מריאן ברוק, האחיינית של שתיהן שנותרה ללא כלום אחרי שאבא שלה מת ונאלצת לחיות אצל הדודות שלה שאיתן לא היה לה בכלל קשר כי הן היו מסוכסכות עם אחיהן.
ויש את אוסקר ואן-ביורן שעד כמה שראיתי בנתיים הוא הבן היחיד של אגנס. ברגע שראו אותו אמרתי לעצמי: אה, הנה הדמות של ההומו ההכרחי. אבל איכשהו חשבתי שיקח זמן עד שנקבל לזה הוכחה ברורה. אבל זה עידן מודרני (העידן שלנו לא שלהם) ולכן הפרק כבר נגמר בזה שהוא מנשק את המאהב שלו שאולי אפילו גר איתו? (אני מניח שלא ממש)

ויש את משפחת ראסל
ג'ורג' ראסל איש עסקים שעשה את הכסף שלו בעצמו והוא לא נולד ל"אצולה" האמריקאית
ברת'ה ראסל (קארי קון) שרוצה שהמשפחה שלה תתקבל בחברה הגבוהה והישנה של ניו-יורק שאליה היא לא שייכת
לארי ראסל צעיר בוגר הארוורד שהרבה פחות מוטרד מלהתקבל לחברה הגבוהה מאשר אמו
גלדיס ראסל צעירה שעדיין לא "הוצגה לחברה"

חוץ מזה יש משרתים לכל משפחה (הרבה יותר משרתים למשפחת ראסל, בעוד למשפחת ואן-ריאן יש רק איזה 4 משרתים)

אבל הדמות הכי חשובה שהיא לא בת אחת המשפחות היא פגי סקוט - אישה שחורה שמתחברת במקרה עם מריאן כשמריאן עושה את דרכה אל ניו-יורק לראשונה.
האמת שבשלבים מסויימים תהיתי אם פגי מרמה את מריאן איכשהו, שהיא גרמה לגנבה של הארנק כדי להתחבר אליה ולהגיע לבית עשיר. זה פשוט הרגיש קצת יותר מידי מקרי. אבל היא לא יכלה לחזות את מזג האוויר שהוא מה שגרם למריאן להזמין אותה לבית של הדודה שלה.
בכל מקרה אז אגנס מגלה שיש לה כתב מאוד יפה ושהיא למדה בבית ספר מיוחד לשחורים שבעלה(?) היה פטרון שלו, והיא שוכרת אותה בתור מזכירה שלה, שזה בעיקר לכתוב בשבילה מכתבים.
לפגי יש שאיפות לכתוב מאמרים או סיפורים לעיתונים ואפילו לכתוב ספר מתישהו. ומזה שרואים אותה כותבת בחדר שלה עולה לי המחשבה שהיא כותבת על המשפחה שהיא גרה בה.

אז בראש הסדרה נמצאות שתי הנשים הראשיות של המשפחות ברת'ה ואגנס.
כאשר מובהר מיד שברת'ה היא לחלוטין כסף חדש (כולל בית ענק וחדש שמעוצב באופן שונה מהבתים הישנים)
ואחד הדברים החשובים לאגנס זה הבידול של המעמד שלה (האנשים הישנים) מהמעמד החדש הזה (האנשים החדשים)
ואת המחסום הזה ברת'ה עובדת קשה על לעבור
ואגנס אומנם נתפסת בתור האישה שהכי עומדת נגד הקבלה של החדשים, אבל כל המעמד שלה מתנגד לזה ואת זה אנחנו רואים באופן הכי בולט בקטע הנוראי שברת'ה עורכת מסיבה שאליה היא מזמינה המון אנשים, אבל בקושי מישהו מגיע.

עוד דברים בנקודות:
לארי פוגש את מריאן ברחוב ואולי יתפתח משהו בינהם.
אם כי בסוף אנחנו גם רואים שהצעירה למשפחת אסטור (מבין המשפחות הישנות) מעוניינת כנראה בלארי שאותו היא הכירה בבילוי משותף.
*אגב, משפחת אסטור כמו חלק מהמשפחות האחרות של דמויות משנה, היא משפחה אמיתית מניו-יורק.
ג'ון אדמס, המאהב של אוסקר הוא נכד ונין של נשיאי עבר (ג'ון אדמס וג'ון קווינסי אדמס)
מריאן באופן כללי די מסרבת לחוקים של מעמדות של דודה שלה. מה שגורם לה עוד יותר לא נוח לקבל ממנה כסף.
ג'ורג' ראסל עושה רושם של איש עסקים קשוח מאוד.
מציינים שלאגנס היו חיים לא קלים, שהיא נאלצה להתחתן עם בעלה בגלל שאחיה השאיר אותה ואת איידה ללא כסף, ושבעלה היה אדם לא קל (ונרמז שיותר מזה).

אני מניח שהיו עוד דברים משמעותיים, אבל כבר מאוחר ואני לא זוכר
תודה על הסיכום. סיימתי את הפרק בתחושה שלא הבנתי הרבה למרות שלא היה משהו מבלבל וכן הצלחתי לעקוב פחות או יותר אחרי השושלות השונות.
מריאן באופן כללי די מסרבת לחוקים של מעמדות של דודה שלה. מה שגורם לה עוד יותר לא נוח לקבל ממנה כסף.
קצת הפריע לי שמהר מאוד היא מרגישה שם נינוחה ודעתנית, כי בפועל הן ממש זרות זו לזו. מעולם לא נפגשו או דיברו לפני כן. היתה שם גם את הסצינה עם הכלב שבורח לה מהידיים וזה הרגיש קצת תלוש.. מי הכלב? ממתי ראינו אותו? איך היא כבר יודעת עליו כל כך הרבה? הרי כל הפרק הראשון היה עניין של כמה ימים או שבועות ספורים שחלפו שם (אלא אם כן פספסתי איזה פרק זמן שעבר שם).
ש לזה קאסט מאוד מעניין, כמו סינת'יה ניקסון מסקס והעיר (שהזדקנה מאוד כמובן, אבל עדיין זיהיתי אותה וזה תפקיד מעניין בשבילה), קריסטין בארנסקי מהקרב הטוב בתפקיד שדווקא נראה מתאים לטייפקאסט שלה
|כן| סינתיה ניקסון עושה כאן תפקיד חמוד ושונה מאיך שזכרתי אותה מסקס והעיר. קריטין בארנסקי היא שחקנית טובה אבל עושה תמיד את אותה דמות של אשה חזקה וקשוחה
ומסתבר שמאריאן זאת הבת של מרלין סטריפ, ונראתה לי ממש מוכרת משום מה, למרות שלא שיחקה בטלויזיה עד עכשיו.
לקח לי זמן להבין שדיברנו עליה בשרשור ונפל לי האסימון רק כשבדקתי את השחקנים. בינתיים היא די חלשה.
אבל הפעם קיבלנו גם תוצאות של הכעס שלה, אפילו שזה מה שבעלה עושה עבורה (אם כי אני לא יודע אם זה היה רעיון שלה או שלו)
כשהוא קונה את כל מה שמוצע למכירה בבאזאר תמורת מחיר מוגזם רק כדי לסיים אותו מהר.
היה די רומנטי במידה מסוימת, וגם סוג של נה בעין לכל השאר כי ראסל בעצם הראה להם שכסף ליטרלי קונה הכל, על חשבון המעמדות.
ממש קצת נכנסים לחיים של המשרתים במשפחת ראסל - גברת ברוס והשף הצרפתי. ממש כלום בנקודה זאת, אבל אולי מתכוונים יותר בהמשך.
אולי כבר הגעתם לזה בפרקים הבאים אבל גם רמזו על רומן כלשהו של המשרתת של ברתה עם מר ראסל. היא בכל אופן מתחילה איתו באופן גלוי והוא לא נראה מוטרד מזה.
*גיליתי שהשחקנית שמשחקת את גלדיס ראסל (הבת של משפחת ראסל) היא אחותה הצעירה של השחקנית ורה פרמיגה (שמבוגרת ממנה ב20 שנה)
כשאתה אומר את זה אני יכולה לראות את קווי הדמיון
אני עכשיו נזכר שמה שהיה בחלום שלי זה שאוסקר הציע נישואים לבת של משפחת ראסל. (וכל מיני דברים בהקשר לזה)
חלום מאוד מאכזב כי זה משהו שבטח באמת יקרה בעתיד. אני לא מבין למה הדימיון שלי לא יכל לתת לאוסקר להציע נישואים ללארי ראסל.
:-D באמת חלום מבאס
מרגיש כאילו הולכת להיות מלחמה על ליבה של מאריאן בין העו"ד לבין הבן של משפחת ראסל.
גם אני חושבת ככה, למרות שדי ברור מה ההעדפה של מריאן
אני מחבבת את ראש המשרתים שם, אהבתי איך שהוא יוצא להגנת פגי.
|כן|
 

keren or5

Well-known member
ראיתי את שני הפרקים הראשונים של הסדרה Severance (עם אדם סקוט)
אני לא ממש ממליץ כרגע כי אני לא בטוח אם אפילו אהבתי את מה שהיה.
בדיוק נכנסתי לפה לכתוב על הסדרה הזאת. אני כ"כ לא מסכימה איתך. ומזמן אני לא זוכרת פיילוט שתפס אותי כמו הסדרה הזאת. אני קת מצטערת שלא חיכיתי שכל העונה תצא כי אני כ"כ רוצה את כל העונה הזאת עכשיו.
הציפיות שלי להמשך הם בשמיים, ואולי חבל כי אולי אני אתאכזב.
כלומר זה מרגיש מאוד איכותי וזה בהחלט רעיון מאוד מקורי.
זה מוזר והזוי, אבל באופן מורבידי וקצת מצמרר.
אולי זה הסיבה שאהבתי כ"כ.
הקטע הוא שבעצם כשעוברים את התהליך הזה אז נוצרת אישיות חדשה של הבן אדם שחיה רק בעבודה. אין לאדם הזה שום זכרונות מהחיים שלו, גם לא מהעבר שלו. אז בעצם הוא קם לתחיה במקום העבודה והוא חי את כל חייו שם. כלומר בסוף יום עבודה הוא נכנס למעלית והדבר הבא שהוא זוכר זה שהמעלית נפתחת ומתחיל יום חדש בעבודה. הוא אף פעם לא רואה את העולם שמבחוץ, הוא אף פעם לא הולך לישון. ועד כמה שזה מוזר הוא אפילו לא יכול להתפטר כי ההחלטה לעבוד שם היא של האישיות של העולם החיצוני והוא לא יכול להעביר לו מידע.
זה לא ממש מה שהבנתי שקורה. בסוף יום העבודה ובסופי שבוע אתה כן חי בתור הבן אדם שהיית (מינוס העובדה שאתה לא זוכר כלום ממה שעשית בעבודה). בעבודה אתה זוכר את רק את כל הדברים שקרו בעבודה אבל רק את הדברים שקרו בעבודה, ובחוץ רק את הדברים שקורים בחוץ. זה כאילו עשו לך פיצול אישיות ואישיות אחת בעבודה ואישיות שניה מחוץ לזה, וההבדל היחיד זה רק ששאתה יודע שיש לך שתי אישיויות, אבל כל פעם כשאתה באחד מהם אין לך גישה לשום ידע של הדמות השניה.
מותר לך לעשות מה שאתה רוצה כשאתה בחוץ. למשל מארק יצא לדייט ומישהי פוטנציאלית יכולה להיות בת זוג שלו אם היא מבינה את את כל מה שקורה. חשבתי שזה ממש מעניין כשהיא שאלה אותו איך הוא יודע שהוא לא יוצא עם מישהי בעבודה, והוא אמר שהוא באמת לא יודע, אבל זה חלק מהפואנטה.

אני חושבת שרמזו למה מארק עשה את זה מלכתחילה, הייתה איזה שיחה כשהוא היה "הדמות שבחוץ" ורמזו שאישתו מתה וזו אולי הסיבה שהוא עשה את זה (כי הוא אמנם יזכור אותה כשהוא בחוץ, אבל לפחות למשך x שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, הוא לא יזכור שהיא קיימת בכלל, וזה עדיף.
אני חושבת שזה בא לרמוז שממש לא כל אדם יבחר בעבודה הזאת, ואם מישהו בוחר בה, הסיבה היא כנראה מאוד עצובה. מעניין אותי אם יבהירו למה הבחורה הג'ינג'ית (שכחתי כרגע את שמה) עשתה את זה
 

ע.משולם

Active member
את החלק שלי בצפייה בתאגידים מרושעים עשיתי עם הסדרה corporate :-D
כל השאר מדכא מידי, כי ברור שכולנו שבויים של תאגידים קפיטליטסיים
 

Lhuna3

Well-known member
אוקיי, זה בהחלט רעיון מעניין מאוד הניתוק הזה.

ברור שאם היתה קיימת טכנולוגיה כזאת אז הרבה חברות היו שמחות להשתמש בזה כדי לוודא ששום מידע סודי לא ידלוף החוצה, ובמיוחד חברות שעוסקות בבטחון, מודיעין, וחברות עם סודות מסחריים מאוד יקרי ערך.

אבל גם חברות שעושות דברים רעים ואסורים וזה כמובן בעיה אדירה, כי לא רק שזה מאפשר לחברה לעבור על החוק בלי להסתכן שמישהו יחשוף אותן, זה גם מאפשר לה לנצל את העובדים ולפגוע בהם מאוד.
כלומר מה ימנע מחברה למשל לגייס נשים שחושבות שהן הולכות לעבוד בארכיון חסוי, ובמקום זה להשתמש בהן לצרכי זנות? כשהן יוצאות הן לא זוכרות כלום אז אין להן סיבה לא לחזור.

בעיה קשורה ונוספת היא שאפילו במקרה שלא עושים לעובד שום דבר רע (אבל על אחת כמה וכמה אם כן), יש חלק מהיום שהוא בנאדם חסר חיים, שאין לו שום זכרונות מחוץ לעבודה, כלומר הוא מבחינתו כלוא בה לנצח, רק יוצא ומייד חוזר, ודי בטוח שזה מצב מאוד אומלל פסיכולוגית, שאין לך שום דבר לצפות לו חוץ מעוד ועוד שעות עבודה, שמבחינתך הן נצחיות.
ואין לך גם דרך (אולי) להעביר לעצמך שבחוץ את המידע שאתה אומלל שם ורוצה להפסיק עם זה.
(למרות שמה מונע ממנו לשים לעצמו מכתב בכיס? גם אם הוא מחליף בגדים נראה לי שזה אפשרי לפי מה שראיתי בינתיים, אולי יש הסבר בהמשך.)

מה שקצת מבאס אותי זה שיש לי חשש שבמקום לדון רק בהשלכות של זה, שזה דיון מד"בי מעניין בעיניי, הולכים להתמקד בדברים הרעים שהארגון הזה עושה. זה מה שכמעט תמיד מאכזב אותי בסדרות וסרטי מד"ב, כי אז זה מה שאני קוראת שהמד"ב הוא רק רקע לסיפור גנרי על ארגון סודי שעושה דברים לא מוסריים והגיבורים מנסים לחשוף את זה.
מקווה שאני טועה.
 

dory30

Well-known member
עיר הרצח נראית לי סדרה ששווה להשקיע בה. רק מהפרק הראשון אפשר לדעת את זה, כי מדובר בפרודיה על סרטי וסדרות "פשע אמיתי". קונאן אובריאן בהופעה טובה למדי, מצליח לפענח את הרצח של עוזרת הקוסם. מעניין מה יהיה הלאה?
 

Lhuna3

Well-known member
באופן כללי זה מרגיש כאילו זה הרבה יותר ניסוי באנשים מאשר עבודה אמיתית.
גם אני חשבתי ככה.
בכל אופן זה ברור שזה שעבוד כמו שטוענים המתנגדים בחוץ, זה מובהר לנו מזה שאי אפשר להתפטר.
וחדר המנוחה נשמע לי כמו משהו שעושים בו שטיפת מוח.
הקטע הוא שבעצם כשעוברים את התהליך הזה אז נוצרת אישיות חדשה של הבן אדם שחיה רק בעבודה. אין לאדם הזה שום זכרונות מהחיים שלו, גם לא מהעבר שלו. אז בעצם הוא קם לתחיה במקום העבודה והוא חי את כל חייו שם. כלומר בסוף יום עבודה הוא נכנס למעלית והדבר הבא שהוא זוכר זה שהמעלית נפתחת ומתחיל יום חדש בעבודה. הוא אף פעם לא רואה את העולם שמבחוץ, הוא אף פעם לא הולך לישון. ועד כמה שזה מוזר הוא אפילו לא יכול להתפטר כי ההחלטה לעבוד שם היא של האישיות של העולם החיצוני והוא לא יכול להעביר לו מידע.
זה לא ממש מה שהבנתי שקורה. בסוף יום העבודה ובסופי שבוע אתה כן חי בתור הבן אדם שהיית (מינוס העובדה שאתה לא זוכר כלום ממה שעשית בעבודה). בעבודה אתה זוכר את רק את כל הדברים שקרו בעבודה אבל רק את הדברים שקרו בעבודה, ובחוץ רק את הדברים שקורים בחוץ. זה כאילו עשו לך פיצול אישיות ואישיות אחת בעבודה ואישיות שניה מחוץ לזה, וההבדל היחיד זה רק ששאתה יודע שיש לך שתי אישיויות, אבל כל פעם כשאתה באחד מהם אין לך גישה לשום ידע של הדמות השניה.
זה לא שונה ממה שניק כתב.
מבחינת ה"איני" (זה שבפנים) הוא אישיות חדשה וכיוון שהוא לא זוכר כלום ממה שקורה כשהוא בחוץ, מבחינתו כל הקיום שלו הוא בעבודה והוא לעולם לא באמת יוצא ממנה.
אני חושבת שרמזו למה מארק עשה את זה מלכתחילה, הייתה איזה שיחה כשהוא היה "הדמות שבחוץ" ורמזו שאישתו מתה וזו אולי הסיבה שהוא עשה את זה (כי הוא אמנם יזכור אותה כשהוא בחוץ, אבל לפחות למשך x שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, הוא לא יזכור שהיא קיימת בכלל, וזה עדיף.
כן, אני חושבת שזה היה די מפורש.
ומאמינה שנראה גם את הסיבות של האחרים או לפחות חלקם.

מעניין האם תיווצר מערכת יחסים בחוץ בין מארק והחדשה.

מעניין אותי קצת גם באיזה שנה זה אמור לקרות בעקרון, כי הטכנולוגיה היא כאילו עתידית, אבל זה נראה שאין לאנשים סמארטפונים, ושהמחשבים בתוך לומן נראים מדגם עתיק. אבל לפיטי בסוף כן יש טלפון נייד (שנראה כמו דור 3).
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אני שמח שאפילו שלא ממש המלצתי עליה עדיין גם אתן ראיתן את Severance
בדיוק נכנסתי לפה לכתוב על הסדרה הזאת. אני כ"כ לא מסכימה איתך. ומזמן אני לא זוכרת פיילוט שתפס אותי כמו הסדרה הזאת. אני קת מצטערת שלא חיכיתי שכל העונה תצא כי אני כ"כ רוצה את כל העונה הזאת עכשיו.
הציפיות שלי להמשך הם בשמיים, ואולי חבל כי אולי אני אתאכזב.
הקונספט בהחלט מעניין מאוד וגם לי יש ציפיות להמשך. אבל המורבידיות קצת דחתה אותי.

לגבי העניין של זה שעכשיו אנחנו "נאלצים" לראות את הסדרה בקצב של פרק בשבוע - אני מאוד חלוק לגבי זה.
מצד אחד זה כיף לי לראות סדרה ברצף לפי הקצב שלי כשאני יכול לעשות בינג' מהיר שלה. יש פחות סיכוי שאני אשכח משהו ויש סיפוק יצרים גדול.
אבל מצד שני הרבה פעמים אני ממש שמח על סדרות שמאלצות אותי לראות בקצב של פרק בשבוע כי זה נותן לי זמן לשבת עם כל פרק. במיוחד כשאני יכול כאן לדבר עליו עם אנשים אז זה יתרון גדול, אבל אפילו בלי זה, אז אני יכול לחשוב על מה שקרה בפרק בעצמי וכל פרק חדש הוא יותר חוויה.

זה לא ממש מה שהבנתי שקורה. בסוף יום העבודה ובסופי שבוע אתה כן חי בתור הבן אדם שהיית (מינוס העובדה שאתה לא זוכר כלום ממה שעשית בעבודה). בעבודה אתה זוכר את רק את כל הדברים שקרו בעבודה אבל רק את הדברים שקרו בעבודה, ובחוץ רק את הדברים שקורים בחוץ. זה כאילו עשו לך פיצול אישיות ואישיות אחת בעבודה ואישיות שניה מחוץ לזה, וההבדל היחיד זה רק ששאתה יודע שיש לך שתי אישיויות, אבל כל פעם כשאתה באחד מהם אין לך גישה לשום ידע של הדמות השניה.
מותר לך לעשות מה שאתה רוצה כשאתה בחוץ.
כן, זה מה שתיארתי.
והאישיות של זה שבעבודה אף פעם לא בחוץ, אף פעם לא בבית שלך, אף פעם לא נהנה מסופש.
על פני השטח זה די נהדר לאישיות שבחוץ כי זה כאילו אתה אף פעם לא צריך לעבוד. אבל יהיה מעניין אם נראה שגם להם זה קשה.
אני חושבת שרמזו למה מארק עשה את זה מלכתחילה, הייתה איזה שיחה כשהוא היה "הדמות שבחוץ" ורמזו שאישתו מתה וזו אולי הסיבה שהוא עשה את זה (כי הוא אמנם יזכור אותה כשהוא בחוץ, אבל לפחות למשך x שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, הוא לא יזכור שהיא קיימת בכלל, וזה עדיף.
אני חושבת שזה בא לרמוז שממש לא כל אדם יבחר בעבודה הזאת, ואם מישהו בוחר בה, הסיבה היא כנראה מאוד עצובה. מעניין אותי אם יבהירו למה הבחורה הג'ינג'ית (שכחתי כרגע את שמה) עשתה את זה
כן, גם אני זוכר שקלטתי שאשתו מתה, אבל אחר כך לא זכרתי אם זה משהו שממש נאמר או רק נרמז והבנתי את זה ככה.
בכל מקרה נראה לי שהבעיה של מארק היא שזה לא עוזר לו. כי אומנם הוא לא זוכר אותה כשהוא בעבודה, אבל מבחינתו (כלומר מבחינת האישיות שלו שבחוץ) הוא אף פעם לא בעבודה. ולמעשה אין לו אפילו את עיסוק בעבודה שיסיח את דעתו מלחשוב עליה.
(למרות שמה מונע ממנו לשים לעצמו מכתב בכיס? גם אם הוא מחליף בגדים נראה לי שזה אפשרי לפי מה שראיתי בינתיים, אולי יש הסבר בהמשך.)
כמו שראית מסבירים שיש להם טכנולוגיה שמונעת את זה במעליות. אם כי לא ראינו אם יש משהו כזה כשיוצאים למדרגות כמו שהלי יצאה בפרק הראשון.
מה שקצת מבאס אותי זה שיש לי חשש שבמקום לדון רק בהשלכות של זה, שזה דיון מד"בי מעניין בעיניי, הולכים להתמקד בדברים הרעים שהארגון הזה עושה. זה מה שכמעט תמיד מאכזב אותי בסדרות וסרטי מד"ב, כי אז זה מה שאני קוראת שהמד"ב הוא רק רקע לסיפור גנרי על ארגון סודי שעושה דברים לא מוסריים והגיבורים מנסים לחשוף את זה.
מקווה שאני טועה.
אני מסכים שזה בעיה.
אבל לא לחלוטין. כלומר אני חושב שזה היה קצת משעמם אולי אם היינו רק רואים חיים רגילים של האנשים האלו בתוך עולם כזה כל הסדרה. אבל כן הייתי רוצה לראות משהו כזה לתקופה מסויימת לפחות כדי לקבל רושם של איך נראית התנהלות רגילה של דמויות במצב כזה לפני שדברים מתחילים לסטות מהרגיל.
אני לא אוהב את זה שעל הפרק הראשון אנחנו פוגשים מישהו שהצליח לנתק את הדבר הזה שגורם לפיצול וזה כבר מאיץ את כל העלילה של לגלות מה בעצם "זוממים" שם.
היה הרבה יותר אפקטיבי לדעתי אם רק בסוף העונה הראשונה מישהו היה עושה את זה.
כי כרגע אנחנו פוגשים את פיטי אחרי שהוא חיבר את שני חלקי האישיות שלו. היה מעניין יותר אם זה היה קורה אחרי שהכרנו אותו עונה שלמה.
אבל גם חברות שעושות דברים רעים ואסורים וזה כמובן בעיה אדירה, כי לא רק שזה מאפשר לחברה לעבור על החוק בלי להסתכן שמישהו יחשוף אותן, זה גם מאפשר לה לנצל את העובדים ולפגוע בהם מאוד.
כלומר מה ימנע מחברה למשל לגייס נשים שחושבות שהן הולכות לעבוד בארכיון חסוי, ובמקום זה להשתמש בהן לצרכי זנות? כשהן יוצאות הן לא זוכרות כלום אז אין להן סיבה לא לחזור.
פתאום זה מאוד מזכיר לי את הרעיון שיש בבסיס הסדרה Dollhouse (גם של ג'וס ווידון, ובכיכוב אלייזה דושקו ששיחקה את פיית' בבאפי)
שם הקונספט הבסיסי הוא שיש ארגון שיש לו "בובות" שהם אנשים שכל הזיכרון והאישיות שלהם נמחקו ומתקינים בהם אישיות חדשה בשביל לקוחות - ובסדרה מראים המון אפשרויות למה שעושים איתם, אבל ברור שהדבר המתבקש בערך זה שישתמשו בהם לזנות.
האמת שקצת בא לי לראות אותה שוב מתישהו.
מעניין אותי קצת גם באיזה שנה זה אמור לקרות בעקרון, כי הטכנולוגיה היא כאילו עתידית, אבל זה נראה שאין לאנשים סמארטפונים, ושהמחשבים בתוך לומן נראים מדגם עתיק. אבל לפיטי בסוף כן יש טלפון נייד (שנראה כמו דור 3).
יש כל מיני סדרות כאלו שהן מאוד עמומות לגבי השנה שזה אמור לקרות בה, בעיקר מבחינת הטכנולוגיה הקיימת.
לדוגמה: Tales from the Loop, Maniac, Legion
הדרך הכי טובה להסביר את זה בכולן היא שהן לא באמת מתרחשות בשום שנה בעולם שלנו, אלא בעולם אחר עם התפתחות טכנולוגית אחרת. אז הגיוני שזה תקף גם על הסדרה הזאת.
אם כי דרך אחרת להסביר את זה היא שזה מתרחש ב"הווה" רק שיש גם את הטכנולוגיה הזאת. אבל הסיבה שהמחשבים בתוך לומן נראים עתיקים היא כי זה חלק מ"הדבר הכללי" שעושים לאנשים האלו. הרי מבחינתם החיים שלהם התחילו שם, הם לא מכירים טכנולוגיה מתקדמת יותר מהמחשבים שיש להם שם.
 

Aranel Nenharma

Well-known member
אדם סקוט
שבוע שעבר ראיתי ספיישל קורונה פארקס
היום ראיתי פרק ראשון של party down
ובתכנון לראות severance

וזה אפילו לא בכוונה בגלל אדם סקוט, זה סתם יצא במקרה
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אדם סקוט
שבוע שעבר ראיתי ספיישל קורונה פארקס
היום ראיתי פרק ראשון של party down
ובתכנון לראות severance

וזה אפילו לא בכוונה בגלל אדם סקוט, זה סתם יצא במקרה
אבל אם כבר אז כבר
תראי גם את הסדרה הזאת שקרים גדולים קטנים
ויש בנטפליקס סרט בשם Little evil שהוא משחק בו

ראיתי את העונה הראשונה של party down לפני כמה שנים, אבל לא המשכתי לעונה 2 נראה לי.
 

didalf

Well-known member
אדם סקוט
שבוע שעבר ראיתי ספיישל קורונה פארקס
היום ראיתי פרק ראשון של party down
ובתכנון לראות severance

וזה אפילו לא בכוונה בגלל אדם סקוט, זה סתם יצא במקרה
אני רואה פארקס בקצב של יס אנחנו בעונה 3 עכשיו אני מאוהבת שוב|מאוהב|
המבטים שלו למצלמה זה מתנת האל לאנושות|מאוהב|

(אה ונזכרתי שפעם היו לי כוונות לראות פארטי דאון אבל זה לא זמין בקלות והתעצלתי להשיג את זה. בכמה פרקים מדובר והאם כדאי?)

15877611_1424816847816810_8366528230261260288_n.jpg

תראי גם את הסדרה הזאת שקרים גדולים קטנים
נההה לא שווה רק בשבילו. יש לו תפקיד קטן יחסית ולא מעניין וזקן מכוער שם. והיא לא כזאת טובה.
 

Aranel Nenharma

Well-known member
תראי גם את הסדרה הזאת שקרים גדולים קטנים
ראיתי כבר וזאת לא סדרה לצפייה חוזרת
ויש בנטפליקס סרט בשם Little evil שהוא משחק בו
לא מכירה, יש מצב אבדוק את זה, קומדיה?
ראיתי את העונה הראשונה של party down לפני כמה שנים, אבל לא המשכתי לעונה 2 נראה לי.
התחלתי בגלל כל הדיבורים שיש עכשיו על הריבוט שעושים לה
אני רואה פארקס בקצב של יס אנחנו בעונה 3 עכשיו אני מאוהבת שוב|מאוהב|
המבטים שלו למצלמה זה מתנת האל לאנושות|מאוהב|
הוא כזה פשוש העונה 3, ביישן ומואהב
(אה ונזכרתי שפעם היו לי כוונות לראות פארטי דאון אבל זה לא זמין בקלות והתעצלתי להשיג את זה. בכמה פרקים מדובר והאם כדאי?)
כנראה שבגלל הריבוט יותר דודים מזמינים את זה, גם לי לא היה קל למצוא את זה מלא זמן
 

didalf

Well-known member
הוא כזה פשוש העונה 3, ביישן ומואהב
יאוו כל כך|מאוהב||מאוהב|

התחלתי בגלל כל הדיבורים שיש עכשיו על הריבוט שעושים לה
כנראה שבגלל הריבוט יותר דודים מזמינים את זה, גם לי לא היה קל למצוא את זה מלא זמן
טוב יאללה הזמנתי גם.
 

keren or5

Well-known member
התפקיד הכי טוב של אדם סקוט היה בעמוק באדמה כשהוא לכמה פרקים היה מתמזמז עם דקסטר |מאוהב|

וכשחיפשתי את זה מצאתי עוד קטע חמוד ומחרמן שלו מאיזה סרט או סדרה אחרת-
 

keren or5

Well-known member
בעיה קשורה ונוספת היא שאפילו במקרה שלא עושים לעובד שום דבר רע (אבל על אחת כמה וכמה אם כן), יש חלק מהיום שהוא בנאדם חסר חיים, שאין לו שום זכרונות מחוץ לעבודה, כלומר הוא מבחינתו כלוא בה לנצח, רק יוצא ומייד חוזר, ודי בטוח שזה מצב מאוד אומלל פסיכולוגית, שאין לך שום דבר לצפות לו חוץ מעוד ועוד שעות עבודה, שמבחינתך הן נצחיות.
כן אבל בזמן שאתה בתוך העבודה אתה יודע שיש לגירסה אחרת שלך חיים בחוץ ואז אתה יכול לדמיין שיש לך חיים טובים וכל הדברים האלה (זה למה אני משערת שרק אנשים אומללים לקחו את העבודה, כי למי שיש חיים טובים למה שירצה את זה. כאילו זה סופר עצוב וכל זה, אבל אם החיים שלך גם ככה חרא, אני יכולה להבין למה שתרצה שלמשך כמה זמן ביום אתה לא תזכור את זה, ואולי אפילו תתהה אם יש לך חיים טובים בחוץ.
כן, זה מה שתיארתי.
והאישיות של זה שבעבודה אף פעם לא בחוץ, אף פעם לא בבית שלך, אף פעם לא נהנה מסופש.
אוקי. נכון... אבל אתה קצת הצגת את זה כאילו כל מה שנשאר מהבן אדם זה הדמות שלו בעבודה וגם שהוא לא יודע שיש לו חיים אחרים מחוץ לעבודה. כלומר- הוא יודע שהוא עושה דברים בחוץ, הוא כן יודע שבסביבות 5 הוא יחזור הבייתה והוא ילך לישון, הוא רק לא זוכר מה היו בהם. זה שונה מ-לא לדעת שיש לך גם חיים אחרים, ולחשוב שהעבודה היא כל מה שיש.

מה שקצת מבאס אותי זה שיש לי חשש שבמקום לדון רק בהשלכות של זה, שזה דיון מד"בי מעניין בעיניי, הולכים להתמקד בדברים הרעים שהארגון הזה עושה. זה מה שכמעט תמיד מאכזב אותי בסדרות וסרטי מד"ב, כי אז זה מה שאני קוראת שהמד"ב הוא רק רקע לסיפור גנרי על ארגון סודי שעושה דברים לא מוסריים והגיבורים מנסים לחשוף את זה.
כן, אני גם קצת חוששת מזה, אני חושבת שכל התהליך הזה אם הוא אפשרי, הוא בפני עצמו נושא לדיון. אבל כשנותנים להם עונשים וכל הדברים האלה זה מסיט מהשאלה שאם לא היו עושים להם דברים רעים- האם זה היה מוסרי לעשות את זה. לדעתי כן, כי האדם בכל זאת בחר את זה, אולי הבעיה היחידה שלי הייתה יכולה להיות עם העובדה שאסור להם להתחרט, אם היו משנים את זה (וגם לא עושים להם דברים רעים בעבודה) זה היה יכול להיות דיון פילוסופי מעניין.
 
לא סידרה, אבל מי שלא ראה את הסרט של נטפליקס על בואינג - Falldown: the case against Boeing - שירוץ לראות!!!

אני אפילו לא יכולה לבטא במילים כמה הסרט הזה חשוב. לכל מי שעובד בתעשייה שמשפיעה על אנשים, לכל מי שחי תאגידים, לכל מי שעוסק באיכות, ובכלל - לכל אדם.

אצלי בעבודה הפכתי את הסרט הזה לצפיית חובה לכלל העובדים (ובטח ובטח למנהלים).

סרט מפחיד, ומעורר המון מחשבה
 

מילי08

Well-known member
המבטים שלו למצלמה זה מתנת האל לאנושות|מאוהב|
:-D לגמרי
(אה ונזכרתי שפעם היו לי כוונות לראות פארטי דאון אבל זה לא זמין בקלות והתעצלתי להשיג את זה. בכמה פרקים מדובר והאם כדאי?)
זה חביב וזהו. איכשהו לא לגמרי מתרומם אבל נחמד. לא זוכרת כמה פרקים אבל לא ארוכה במיוחד
התחלתי בגלל כל הדיבורים שיש עכשיו על הריבוט שעושים לה
עושים לה ריבוט?!
אני אפילו לא יכולה לבטא במילים כמה הסרט הזה חשוב. לכל מי שעובד בתעשייה שמשפיעה על אנשים, לכל מי שחי תאגידים, לכל מי שעוסק באיכות, ובכלל - לכל אדם.
את החלק שלי בצפייה בתאגידים מרושעים עשיתי עם הסדרה corporate :-D
כל השאר מדכא מידי, כי ברור שכולנו שבויים של תאגידים קפיטליטסיים
 
את החלק שלי בצפייה בתאגידים מרושעים עשיתי עם הסדרה corporate :-D
כל השאר מדכא מידי, כי ברור שכולנו שבויים של תאגידים קפיטליטסיים
זה לא עיניין של תאגידים מרושעים (אולי כן. אבל חלקית). זה עינין של פשוט לפחד לטוס אחרי שאתה מבין כמה הם קיצצו בנושא האיכות על חשבון לוחות הזמנים והכסף
 
למעלה