דרוש שיר חדש

דרוש שיר חדש

רע לי . רע לי בגלל שאני יודע שלא יהיו יותר שירים חדשים של פינק פלויד, מה שיש - עם זה צריך להסתדר. אני לא רואה בינתיים שום להקה שמצליחה להלהיב אותי כמו פינק פלויד ,ורע לי כי אני מכיר את כל השירים שלהם ואני רוצה עוד ועוד ועוד ולא יהיה עוד
 
ברוך הבא למועדון!

ואני במצב הרבה יותר גרוע ממך: פרנק סינטרה, דוריס דיי, ג'ין קלי נראה לי מזמן כבר.... - ומה עם הביטלס? סיימון וגרפונקל לא יוציאו משו חדש... ועוד רבים וטובים אבל אין מה לעשות ולא צריך שיהיה לך רע.
 

Norweign Wood

New member
אני לא במועדון

אני כ"כ מפחדת להצטרף אליו שלפני 3 חודשים קנו לי במתנה 3 דיסקים של פינק פלויד ושמעתי רק אחד כי אני מפחדת שכבר לא יהיה לי מה לשמוע...
 

XCLASS

New member
אותה בעיה יש לי גם

ביגלל שאני שומע יותר מוזיקה משנים קודמות אני תמיד חושש שבסוף יגמר לי מה לשמוע אבל כול פעם יוצא לי לגלות שיר/להקה/זמר חדשים
 

the dark ooze

New member
צריכים להגמל.. וככל נגמל, התרופה

הכי טובה זה התחליפים.. יש מאות להקות נוסטלגיות עם צלילים דומים לפינק פלויד..ג'נסיס, קאמל ועוד ועוד (טוב ת'אמת אין לי שמץ על עוד, אבל אם למישהו בא לתת עוד הצעות לתחליפים...בע)
 

WhiskyBar 1

New member
אתה מתכוון לעוד להקות רוק מתקדם?

למה כי תחליף לפינק פלויד לא נראה לי שקיים אבל לא חסרים סגנונות דומים: king crimson van der graaf generator genesis jethro tull gemtle giant camel ועוד...
 
מאסתי במתקדם

הלכתי על תחליפים יתר בכיוון של לד זפלין,ג'ימי הנדריקס ובתקופה האחרונה יש את queens of the stoneage , the strokes שהם חביבים
 

OzzzzzY

New member
מעבר חד מידי....

לעבור ופרוג לqueens of the stoneage , the strokes??? מעבר חד וקיצוני מידי לדעתי...
 

annagr

New member
למה?

ג'ימי הנדריקס ולז זה טוב.... כל עוד אתה מקבל את המנה היומית שלך של פינק פלויד...
 

OzzzzzY

New member
לא אמרתי שזה רע....

אני חולה על ג'ימי הנדריקס ול"ז , אבל אם היית מתאמץ קצת יותר היית מגלה שאני מדבר על להקות אחרות...
 
רוק מתקדם

אני בין אלו שאינם רואים את פינק פלויד כלהקת פרוג. אין שום דבר דומה - מוזיקלית או רעיונית - ביניהם ללהקות המוזכרות ברשימה לעיל, למשל. ריק רייט היה היחיד מבין חברי הלהקה שהושפע מפרוג בתקופה מסויימת (בסביבות 1970), כפי שהעיד בעצמו. אבל חוץ מזה - לא. תמיד נחמד להרחיב אופקים ולשמוע מוסיקה חדשה, מכל סגנון שהוא. אני מבטיחה לכם שלא "יימאס" לכם ממוסיקה לעולם. זה לא "נגמר" אף פעם. זה נכון לגבי מוסיקה בכלל, וגם לגבי אמנים ספציפיים; גם אם אתם חושבים שאתם מכירים את כל מה שאמן מסויים הוציא, תמיד יש דברים חדשים לגלות, גם אחרי שנים. ואת זה אני אומרת מנסיון של *אהמ* הרבה שנים.
 

Tomer 123

New member
לא נכון

פינק פלויד עשתה רוק מתקדם בשנים 70-75. אמנם זה לא היה קינג קרימזון, לא יס ולא ELP, אבל קשה לי להבין איך אפשר לומר שדארק סייד, אטום הארט מאדר ואפילו וויש יו וור היר הם לא רוק מתקדם. בוא ניקח לדוגמה את דארק סייד אוף דה מון. מאפיינים רבים של רוק מתקדם מצויים באלבום הנפלא הזה. שימוש נרחב באפקטים, הרבה קלידים וסינתיסייזרים, קטעים אינסטרומנטליים, סולואים ובכלל החיבור בין השירים, שהופכים את האלבום ליצירה אחת. ככה גם אטום הארט, שעשה את הדבר הבסיסי ביותר של רוק מתקדם, חיבור בין מוסיקה קלאסית ורוק. בקיצור, פינק פלויד, לא כל הזמן, אבל גם לא מעט, עשו רוק מתקדם, נקודה.
 

UMMAGUMMA1

New member
תקשיבו זה אני מגלל או

pink floyd fan שיניתי את הניק וזהו רק לידע כללי
 
כן נכון

תומר, ראשית, אין דבר כזה "נקודה". לאף אחד אין את המילה האחרונה על נושא כלשהו. אתה זכאי להחזיק בדעתך ולפרטה, וכך גם אני, וכל המשתתפים והאורחים האחרים בפורום. וכמו שיש לנו זכות לדעותינו, אנו גם מחוייבים לכבד דעות של אחרים, גם אם אנו חולקים עליהן. השאלה האם פינק פלויד היו להקת פרוג או לא, היא שאלה שנויה במחלוקת בקרב רבים (לפחות בחו"ל) ונושא לגיטימי לדיון. שנית, אני חולקת עליך. שימוש באפקטים, סינתיסייזרים, קטעים אינסטרומנטליים וסולואים קיימים בהרבה סגנונות מוסיקליים אחרים, לא רק בפרוג. אתה רוצה קטעים אינסטרומנטליים? מה עם ג'ז? עם פיוז'ן? יש. סולואים - ראה ערך מטאל; בלאו הכי ה"סולואים" אצל פלויד לא נועדו לאותה מטרה לה נועדו בפרוג ובמטאל. שם, הם נועדו "להרשים" את הקהל (הצעיר עד צעיר-מאוד, ובעיקר בנים) במיומנות-לכאורה של הנגן; אצל הפלויד הכלים לא עמדו בפני עצמם, אלא היו חלק מהשלם, מהמכלול, וראה דברים שכתבתי במקום אחר בשרשור למטה. אלבומי קונצפט? אפילו דונובן עשה אלבומי קונצפט. אתה מחפש אפקטים? אפילו אצל הביטלס והסטונס. דווקא האלמנט הזה לא היה חזק בפרוג, למיטב זכרוני. אבל הוא קיים בהחלט במוסיקה נסיונית ובאמביינט, שהתחילו באותה תקופה שעליה אתה מדבר ושהפלויד, לדעתי, הם מאבותיהם. כנ"ל שימוש בסינתיסייזרים, שבלאו הכי חדרו למיינסטרים עד אמצע שנות השבעים. היינו, שימוש באלמנטים אלו, גם אם חלקם היו גם בפרוג, לא הופך את הפלויד ללהקת פרוג. ונעבור הלאה, לטיעונים המרכזיים. חוץ מרייט, אשר כאמור כן הושפע מפרוג - וזה בולט בנגינתו באותה תקופה - אף אחד משלושת האחרים לא ראה עצמו קרוב בכלל לפרוג, מוסיקלית או רעיונית. זה לא עניין אותם בכלל. גילמור בא מהבלוז הבריטי וזה נשאר הבסיס המוסיקלי שלו עד היום. למייסון לא היתה כנראה תפישה מוסיקלית ברורה כלשהי. ווטרס היה מעוניין יותר בהעברת מסרים ורעיונות – שלא היה להם דבר וחצי דבר עם הנושאים שהעסיקו את הפרוג באותה תקופה. נהפוך הוא: במידה רבה הרעיונות החברתיים (והאישיים) שהפלויד קידמו (בתחילה באופן הססני, אח"כ בצורה יותר בוטה) היו ההפך הגמור מהפרוג. וזה, לדעתי, האלמנט שמבחין, יותר מכל, בין הפלויד לבין הפרוג של אותה תקופה. למעשה, לדעתי כיוון ההשפעה היה הפוך: מרבית להקות הפרוג הושפעו – ולדעתי בצורה חזקה – ממה שהפלויד עשו, (מוסיקלית, לא טקסטואלית) ולא ההפך. ראה גם את ההבדל בין מי שהיה הקהל של הפלויד לבין הקהל של להקות הפרוג באותה תקופה. היתה אמנם חפיפה מסויימת, אבל היא היתה חלקית בלבד. לפלויד היה קהל מיינסטרימי שהלך וגדל עם הזמן, וכלל אנשים (בנים צעירים, בעיקר) שפרוג לא עניין אותם בכלל. זה היה נכון בעיקר בבריטניה (ואח"כ בארה"ב), בעוד באירופה ובישראל היתה חפיפה יותר גדולה בין הקהלים, בעיקר בשל העדר החשיפה להופעות של הלהקה, דבר שהביא לתפישה מעוותת של המוסיקה שלהם – טעות שלצערי הונצחה וקיימת עד היום, ולראיה ההודעה שלך, ושל אחרים, בפורום זה. בסופו של דבר, הזמן הוא המבחן הקובע: הפלויד שרדו, וסיבובי ההופעות שלהם בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים משכו קהל עצום – גדול הרבה יותר מאשר סיבובי הופעות קודמים – בעוד להקות פרוג נעלמו מהשטח ואלו שהמשיכו להתקיים ניגנו בפני קהל זעום. להקות שלהן קהל בסדר גודל כזה של הפלויד – נניח "להקות אצטדיונים" – הן להקות שמטבען פונות למיינסטרים, לא לשוליים; רוב הקהל שבא להופעות שלהם בשנות התשעים לא ידע כלל מה זה "פרוג", גם אם הכירו כל תו ב-Dark Side of the Moon.
 

Tomer 123

New member
תגובה

קודם כל, אני מתנצל על הזלזול בדעה שלך, זו לא היתה הכוונה. לדעתי, הדעה שלך משקפת את אחת הדעות הנפוצות בעניין פינק פלויד, והיא: אם הלהקה מצליחה, זה לא יכול להיות פרוג, כי פרוג זו מוסיקת שוליים. זו דעה מוטעית (ואני מתנצל מראש אם אתה לא באמת חושב ככה), ואני חושב שמי שהתפשר היה הקהל עם פינק פלויד ולא פינק פלויד עם הקהל. ההצלחה המסחרית המדהימה של דארק סייד הביאה את פינק פלויד למיינסטרים, ולאלבומים כמו The Wall ו The Final Cut, שאין בינם לבין רוק מתקדם שום קשר. מפלצת האיצטדיונים שפינק פלויד נעשתה, קרתה אחרי סיום התקופה הפרוגרסיבית שלה. לדעתי, הפרוג של פינק פלויד התחיל בסביבות אומהגומה ואטום הארט, והסתיים עם וויש יו וור היר. ובתקופה הזאת הם לא הצליחו כל כך (מלבד דארק סייד ו-וויש יו). ולעניין השימוש בדברים פרוגסיביים. נכון שג'אז ופיוז'ין השתמשו בזה, אבל זו אחת ההשפעות של הפרוג ושילוב של רוק עם ג'אז היה מאפיין פרוגרסיבי נפוץ. ובעניין התפישה, פינק פלויד השתייכו לזרם פרוגרסיבי שנקרא "פרוג אפל" או משהו בסגנון. כלומר, הם יצרו רוק מתקדם שלא השתייך לתפיסת העולם ההיפית והחייכנית של להקות אחרות. לא רק הם עשו את זה, ולראיה יש לי את Red של קינג קרימזון, ותגיד לי שזה לא פרוג. בעניין ההשפעות של חברי הלהקה. אתה צודק בכך שרייט הושפע מרוק מתקדם, וגם בכך שגילמור לא היה מתקדם, ו-ווטרס היה באמת איש של מילים ומסרים ופחות של מוסיקה, אבל איכשהו הם עשו פרוג איך שלא תסתכל על זה. וחוץ מזה, שים לב שבשנות ה 90 הרפרטואר של פינק פלויד כלל שירים מדארק סייד, וויש יו, אנימלס, הפיינל קאט ובעיקר החומה. לא שירים מאטום הארט, מדל, אומהגומה ואפילו לא הפייפר. ככה שפרוג לא נכלל כל כך בהופעות המאוחרות שלהם. וחוץ מזה, איך תסביר את זה שכל ספר שעוסק ברוק מתקדם (גם כאלה שיצאו בבריטניה ובארה"ב) מזכיר את פינק פלויד כלהקת רוק מתקדם לכל דבר?
 
אתה = את

וזו הפעם האחרונה שאני מזכירה את זה.
"פרוג אפל"? מעולם לא שמעתי על דבר כזה. ואני מספיק זקנה בכדי לזכור את הפרוג בתקופת הזוהר שלו בתחילת שנות השבעים, כשבגל"צ הוא עוד כונה "מוסיקת מחתרת". וגם קראתי מאות (בעצם, אלפי) ספרים, מאמרים ועיתונים על רוק ב-30 השנים האחרונות. באשר לטענותיך: היחסים בין הפרוג למיינסטרים היו מורכבים, אפילו אירוניים (שלא לומר "דיאלקטיים"
). לכאורה, הפרוג היה מוסיקת שוליים מעצם טבעו. הוא התיימר להיות "מורכב" ו"מתקדם", וככזה הוא ניסה להתרחק במודע מה"פופ" המסחרי = המיינסטרים. היומרנות היא אולי התכונה הבולטת ביותר בפרוג, והמוכרת ביותר בדיונים עליו. מאידך, הפרוג הצליח מסחרית, כשהצלחה זו נבעה לא מהאיכות המוסיקלית של הז'אנר, אלא בגלל התאטרליות של ההופעות, והדגש שהושם על הפרסונות של הנגנים, דבר שהרשים מאוד את קהל הבנים הצעירים שלהם. בעברית פשוטה: הם שאפו להפוך לכוכבי פופ מן השורה. חשוב על קית' אמרסון, לדוגמא, או ריק וויקמן. או איאן אנדרסון. וכולי וכיו"ב וכן הלאה. אך עדיין הקהל שלהם האמין - כפי שרואים גם בהודעות בפורומים כאן - שלא מדובר בסתם אמני פופ אלא ב"וירטואוזים" או "ענקים" ו"אגדות" - היינו, מי שנמצאים כמה ספירות מעלינו, בני התמותה - היינו, מעל המיינסטרים. אותו קהל גם האמין שהוא עצמו- קהל ה"מעריצים" -אינו שייך לקהל הפופ ככזה. ראה לדוגמא את התגובות המתנשאות בפורומים כאן, המנסות להבחין בין מאזיני פרוג, לדוגמא, למאזיני בריטני ספירס ודומיה. גם ליומרות האלו אין כיסוי, אגב. אצל הפלויד לא היו שתי התכונות האלו. מלבד AHM, יצירה שעליה התחרטו אח"כ, לא היו להם יומרות מוסיקליות. היומרות שלהם היו בתחום הטקסטים ואיכות ההפקה. (ואולי, אני תוהה, דווקא העדר היומרנות הוא ששמר על איכות המוסיקה שלהם, ועל נצחיותה. נקודה למחשבה). הם גם לא דחפו עצמם לקידמת הבמה. נהפוך הוא. למרות שהתפאורות שלהם בהופעות תאמו את הסטנדרטים הראוותניים של התקופה, הם עצמם נשארו אנונימיים. הסתכל על תמונות של גילמור בהופעה (אפילו בפומפיי): האיש אפילו לא מסתכל קדימה על הקהל! וזה מי שהיה אמור להיות ה-frontman!!. (מי היה זה שאמר/ה שלגילמור היתה כאריזמה כמו לבובת-גרב?) מעטים מנגני הפרוג שרדו את מהפכת הפאנק. אלו ששרדו היו או אלו שהיה להם מה להציע מבחינה מוסיקלית, ושליומרות שלהם היה כיסוי והם הצניעו לכת בעבר (כגון רוברט פריפ - האלבומים המאוחרים של קינג קרימזון היו טובים מוסיקלית. מאידך, הם לא נמכרו בכמויות גדולות, ויש קשר בין שתי העובדות), או מי שעשו תפנית חדה (כגון פיטר גבריאל וג'נסיס בכלל). הפלויד שרדו למרות שהם היוו לכאורה את אחת המטרות העיקריות לשנאה של הפנקיסטים - יותר מלהקות הפרוג ו"דינוזאורים" אחרים. ג'וני רוטן נהג ללבוש טי-שירט שעליה היה כתוב "אני שונא את פינק פלויד". הם שרדו בגלל כמה סיבות: הם לא היו פרוג (מהסיבות שמניתי), והקהל שלהם היה קהל מיינסטרימי. הקהל הזה נשאר נאמן בגלל כל מיני סיבות, כפי שזה תמיד אצל להקות שלהן קהל מאסיבי, הטרוגני. חלקם נשארו בגלל איכות המוסיקה, חלקם בגלל ההופעות הגרנדיוזיות. חלקם בגלל המיתוס שקשר את הלהקה לסמים. כמו כן, חלק גדול והולך מהקהל שלהם, בשנות השמונים והתשעים, הורכב מצעירים שרוצו לחוות מיד שניה את חוויות הנעורים של הוריהם (הגידול בקהל שבא להופעותיהם בשנות השמונים והתשעים היה, בעיקרו, גידול דמוגרפי). הם שרדו גם משום שמחאת הפאנק היתה, בעצמה, אירונית. אותם פנקיסטים שטענו שהם שונאים את הפלויד, גם העריצו את סיד בארט: סיד וישס אימץ את שמו; ה-Damned רצו שיפיק את אלבומם השלישי (אבל הם נאלצו להסתפק בניק מייסון). רוטן עצמו הודה, שנים מאוחר יותר, שהטי-שירט שלבש היתה רק "הצהרה אופנתית" ושהוא בעצם כן אהב את הלהקה. בכל מקרה, אם הם היו להקת פרוג מן המניין, סביר להניח שלא היינו מוצאים פורום המוקדש להם ספציפית, כגון זה. באשר לטיעון שלך לעניין "פשרה" - נראה לי שאתה סותר את עצמך. מחד, אתה טוען ש"מי שהתפשר היה הקהל עם פינק פלויד, ולא פינק פלויד עם הקהל". מאידך אתה טוען ש"ההצלחה המסחרית... של DSOTM... הביאה את הפלויד למיינסטרים ולאלבומים כמו החומה או TFC שאין ביניהם לבין רוק מתקדם שום קשר". אז מי מתפשר כאן עם מי? לא ברורה לי גם ההבחנה שאתה עושה בין האלבומים השונים, הן מבחינת הסגנון המוסיקלי והן מבחינת בחירת הקטעים בהופעות. לדעתי, אף אחד לא התפשר עם אף אחד (עד סוף שנות השמונים). קהל לעולם לא "מתפשר" עם אמנים; הוא רק בא בדרישות. הפלויד מצדם המשיכו לעשות את מה שבא להם, וזאת ללא קשר לאופנות מוסיקליות חולפות, (וזו תמיד תכונה טובה אצל אמנים - כלל ברזל!) כפי שעשו גם קודם לכן. בשנות השמונים המאוחרות ושנות התשעים הלהקה (בלי ווטרס) בחרה לנגן בהופעות את הקטעים המוכרים יותר, מסיבות מסחריות ברורות. דייב גילמור מנגן כיום בהופעות הסולו שלו את fat old sun וקטעים מאלבומי הסולו של בארט; ווטרס מופיע עם set the controls ו-if, אם לא יותר מזה. אלבום האוסף echoes, שאמור להיות מעין "greatest hits" שלהם, כולל קטעים מכל האלבומים שלהם, מלבד Obscured. איך זה מעיד על הסגנון המוסיקלי של קטעים אלו? על אופנות מוסיקליות? זה לא מעיד. זה רק מעיד על כך שהשירים האלו עמדו במבחן הזמן. באשר לספרות: ספרות שעוסקת ב"רוק מתקדם" רואה בפלויד חלק מהז'אנר. כפי שכתבתי מקודם, ללהקה היתה השפעה (יתכן שאף גדולה) על הפרוג, אבל לא ההפך. מאידך, ספרות שאינה עוסקת ברוק מתקדם, אינה בהכרח רואה בפלויד להקת פרוג. מכאן המחלוקת. יש דעות לכאן ולכאן. ככה זה בחיים. אולי כדאי שתקרא גם ספרות ביקורתית על הז'אנר? תמיד כדאי לראות גם את הצד השני. שבת שלום.
 

Tomer 123

New member
מסכים חלקית

קודם כל, מצטער שחשבתי שאת בן (וואו, אני מתחיל כל הודעה בהתנצלות). אוקיי, אני מסכים שלפלוידים היתה השפעה על אמני הפרוג, אבל את מתעלמת מנקודה חשובה שאני מעלה: בשנים 70-75 הם יצרו מוסיקה שהיתה פרוגרסיבית לחלוטין. הם לא היו תיאטרליים כמו להקות פרוג נוספות, וההופעות שלהם התחילו להיות מנופחות מבחינת תפאורה ועיצוב רק באנימלס, כלומר אחרי התקופה המתקדמת. אבל חוסר התיאטרליות לא אומר שהם לא היו פרוג. אני מסתכל על הדברים מבחינת מוסיקה, והמוסיקה שלהם היתה מתקדמת בשנים שציינתי. מבחינת חומר בהופעות המאוחרות, אם מסתכלים על האלבום Pulse, לדוגמה, הוא לא כולל בכלל חומר מהאלבומים המוקדמים שלהם. לא ידעתי בעניין מה שווטרס וגילמור מנגנים בהופעות שלהם היום, אבל אני יודע שפינק פלויד בהרכב גילמור-רייט-מייסון כמעט ולא ניגנה שירים מלפני דארק סייד. ובעניין אטום הארט, אז מה אם הלהקה שונאת את האלבום? הוא עדיין איכותי ומתקדם לגמרי. ובקשר להבחנה שאני עושה בין האלבומים. היא הרי ברורה לגמרי. לכי תשווי את מדל או דארק סייד לחומה או הפיינל קאט. הסגנון המוסיקלי שונה לחלוטין. היומרות של פינק פלויד היו מוסיקליות, אבל גם מילוליות והפקתיות. ומה? לקינג קרימזון וג'נסיס לא היו יומרות הפקתיות ומילוליות? לעומת זאת, אני חושב שהעובדה שהמוסיקה של פינק פלויד עמדה במבחן הזמן, מוכיחה שהיא קצת מעל להקות פרוג אחרות, ואני חושב שגם אם היא עשתה פרוג, היא היתה קצת למעלה מהם.
 
תגובה - חלק ב'

אולי אני לא לגמרי מבינה למה אתה חותר. ראשית, היה נדמה לי שעניתי לך לגבי התקופה 1970-1975. הוספתי גם מעבר לזה, אבל בעקרון ההתייחסות שלי היתה לתקופה הזו. כתבת: "הם לא היו תיאטרליים כמו להקות פרוג נוספות, וההופעות שלהם התחילו להיות מנופחות מבחינת תפאורה ועיצוב רק באנימלס, כלומר אחרי התקופה המתקדמת. אבל חוסר התיאטרליות לא אומר שהם לא היו פרוג." קודם כל, ההופעות שלהם היו גרנדיוזיות ובעלות אלמנט תפאורתי רציני מאז 1968 לפחות, ובעצם עוד מההתחלה, כאשר בארט שילב תאורה פסיכדלית כחלק מהמופע. אבל הוא עשה את זה כמחווה אמנותית, לא כדרך להאדיר את עצמו או את הלהקה. הוא פשוט ראה את זה כחלק מהמסר האמנותי שלהם. רוב הזמן הלהקה עצמה היתה בחושך. אחרי בארט, כבר ב-The Man and The Journey ב-1969 הם עשו שימוש בבובות שהסתובבו בקהל ובמכשירי סאונד חדישים למיניהם, בהם השוויצו בפני הקהל בזמן ההופעה (הקשב להקלטות בהופעה של Cymbaline לדוגמא; באמצע יש הפסקה ושומעים טריקת דלת, צעדים וכו' - כך הדגימו לקהל מכשיר בשם Azimuth Co-ordinator, צעצוע חדש שרכשו באותה תקופה). זה היה 1969-1970. הם המשיכו גם לאחר מכן, במיוחד ווטרס שמאוד אהב את האספקט הזה. שנית, למרות הגרנדיוזיות, הם לא היו פרוג, גם בגלל הסיבות שמניתי וגם בגלל שהם לא היו תאטרליים במובן של ג'נסיס ושות' - היינו הם לא הפכו את עצמם לחלק מהמופע. הזהות שלהם - כלהקה, כמוסיקאים - לא היתה תלויה בצורת ההופעה שלהם - בתלבושות או בהתנהגות על הבמה (וראה הדוגמאות שנתתי מקודם: אמרסון, וויקמן, אנדרסון וכו'). (מאידך, הם כן נהיו תלויים בתפאורה ובתאורה, לפחות בעיני עצמם, אבל זה סיפור אחר, שאינו קשור לפרוג). כמובן, שככל שהיה להם יותר כסף, כך יכלו להשקיע יותר במופע - וזה תלוי ישירות במכירות התקליטים שלהם בתקופות שונות. שלישית, כתבת "המוסיקה שלהם היתה מתקדמת בשנים שציינתי". איזה שנים? איך זה מוסיקה "מתקדמת" ומה בכלל "מתקדם" בזה (ולאן זה מתקדם?? אחרי כל כך הרבה שנים, אני עדיין לא יודעת). רביעית, כתבת: "אם מסתכלים על האלבום Pulse, לדוגמה, הוא לא כולל בכלל חומר מהאלבומים המוקדמים שלהם. לא ידעתי בעניין מה שווטרס וגילמור מנגנים בהופעות שלהם היום, אבל אני יודע שפינק פלויד בהרכב גילמור-רייט-מייסון כמעט ולא ניגנה שירים מלפני דארק סייד." הסברתי לך שבשנות השמונים והתשעים הם נגנו את "הלהיטים הגדולים" שלהם, בעקרון, היינו את מה שהיה מוכר לקהל. והקהל - בעיקר האמריקאי - מכיר כמעט רק את DSOTM והלאה. הסיבות לבחירה בקטעים האלו דווקא היו מסחריות גרידא. וחוץ מזה, מה זה בכלל קשור לדיון על פרוג? חמישית, כתבת: "ובעניין אטום הארט, אז מה אם הלהקה שונאת את האלבום? הוא עדיין איכותי ומתקדם לגמרי". 1. הם לא רק שונאים את האלבום, הם חושבים שהוא היה טעות מלכתחילה. למה? כי מעולם לא היו להם יומרות כמו לפרוגרים. ובכך הם צודקים. (ובכך גם הצילו את שמם הטוב, לטווח הארוך). 2. האלבום איכותי רק בעיני מי שאוהבים אותו. אני לא ביניהם (חוץ משלושת השירים בצד השני, שהם מעולים. אבל אין להם קשר לפרוג (חוץ מקצת ב-summer 68). ולא לפסיכדליה. ולא לפולק.). 3. איך זה אלבום "מתקדם"? ר' השאלה למעלה. לדעתי - וגם לדעת הלהקה, שמסכימה איתי ככל הנראה - האלבום הזה היווה נסיגה, לא התקדמות. הם עשו דברים יותר מעניינים ומורכבים קודם לכן (ר' the man and the journey), ולאחר מכן. ראה גם דברים קשים שאמר גילמור לעניין זה - אין לי כרגע את הציטוט, אבל הוא חוזר על זה בכל פעם שמעלים את שאלת AHM. שישית, כתבת: "ובקשר להבחנה שאני עושה בין האלבומים. היא הרי ברורה לגמרי. לכי תשווי את מדל או דארק סייד לחומה או הפיינל קאט. הסגנון המוסיקלי שונה לחלוטין". האמנם??? ללא ספק רואים שינוים מוסיקליים בין אלבום אחד למשנהו. אבל אלו שינויי הדגשים, לא ממש שינוי "סגנון". זה לא כמו ג'נסיס, נניח, שעברו מ-Selling England by the Pound, לדוגמא, ל... איך קוראים למה שהם עשו אחרי שגבריאל עזב? שכחתי. אתה יודע למה אני מתכוונת. שביעית, כתבת: "היומרות של פינק פלויד היו מוסיקליות, אבל גם מילוליות והפקתיות. ומה? לקינג קרימזון וג'נסיס לא היו יומרות הפקתיות ומילוליות?" שוב, מלבד AHM, שהיה נסיון אחד, כושל, לא היו לפלויד יומרות לכתוב יצירות סימפוניות, לשלב ג'ז או מה שלא יהיה, בצליל היחודי שלהם, בניגוד לרוב הפרוג. שוב, זה מה ש"הציל" את שמם; זו הסיבה שהאלבומים שלהם - כולם - נמכרים עד היום, ובכמויות גדולות. זו הסיבה שמתייחסים אליהם ברצינות עד היום - גם מבקרים וכותבים ששונאים פרוג בנפש וגם סתם מאזינים שלא אכפת להם מפרוג, כמוני. הם ידעו במה הם טובים ובמה לא, ודבקו במה שהם טובים בו. לקרימזון היו יומרות מוסיקליות, אבל לפריפ גם היה כיסוי ליומרות האלו, לפחות בתקופה המאוחרת של הלהקה, למיטב זכרוני. היומרות המילוליות של קרימזון (In the court וכאלה) לא עומדות במבחן הזמן, וזאת בלשון עדינה. ווטרס, על כל מגרעותיו, היה תמלילן טוב בהרבה ממה-שמו, שכתב לקרימזון באותה תקופה. ושוב, שים לב שהנושאים עליהם פלויד שרו היו שונים מאוד מרוב הפרוג. ולבסוף: "לעומת זאת, אני חושב שהעובדה שהמוסיקה של פינק פלויד עמדה במבחן הזמן, מוכיחה שהיא קצת מעל להקות פרוג אחרות, ואני חושב שגם אם היא עשתה פרוג, היא היתה קצת למעלה מהם." חלק ממה שהפלויד עשו - אולי הרוב - עומד במבחן הזמן בגלל שזו מוסיקה טובה, ללא קשר לקטגוריה שתכניס אותם. זה בכלל לא משנה איך מסווגים להקות. רק לחברות התקליטים זה חשוב, כי זה מסייע להם למכור תקליטים באופן ממוקד, לקבוצות דמוגרפיות מזוהות מראש. ובאשר להיותם של הפלויד טובים יותר או פחות מלהקות פרוג אחרות - את זה אני משאירה לך, כי לי אין עניין בז'אנר הזה, כז'אנר.
 
למעלה