תגובה - חלק ג'
לדעתי, הדיון בעניין התיאטרליות מעט מיותר כשמדברים על המוסיקה. בכל זאת, לא כל להקת פרוג השתמשה בתיאטרליות מופרזת. כמו קאמל, לדוגמה. אבל זה לא העניין, העניין הוא המוסיקה. אני חושב ששנינו מסכימים שפינק פלויד היתה קצת מעל ללהקות המתקדמות האחרות, מה שלגעתי לא מוריד מהעובדה שהיא כן היתה מתקדמת במוסיקה, אבל בדרך אחרת מ ELP, ג'נסיס או קינג קרימזון. ואיזה קטע שלהם נקרא the man and the journey, אם התכוונת לקטע בשם אחר, תגידי, כי לא כל כך הבנתי... לדעתי, אטום הארט מאדר זו יצירה נפלאה ויפהפיה. זכותך לשנוא אותה, אבל שוב, אם הלהקה לא אהבה אותה, זה לא אוסר על מעריצים לאהוב אותה בעצמם. וחוץ מזה, אטום הארט לא היה נסיגה, להיפך, הוא היה צעד משמעותי וחשוב של הלהקה. אז גם אם הם לא חשבו שהם פרוגרים, המציאות היא, שחיבור בין רוק למוסיקה קלאסית יוצר רוק מתקדם, וזו הסכמה כללית, גם אצל מי שלא אוהב פרוג. אבל לעניין הכי משמעותי, איך המוסיקה שלהם היתה מתקדמת. בשביל זה נצטרך לרדת לשורש ההגדרה של "רוק מתקדם". רוק מתקדם היא מוסיקה שמבוססת על: א. קטעים ארוכים, המבוססים על מקצבים א-טונליים ב. קטעים אינסטרומנטליים ג. יצירות המתפרשות על צדדים שלמים של תקליטים ד. מילים ומסרים משמעותיים ה. יכולות נגינה וירטואוזיות ו. אלבומי קונספט ז. שירים שמתחברים אחד לשני אז מה עבד אצל פינק פלויד בעניין הזה? בואי נבדוק: א. מקצבים א-טונליים פחות, אבל קטעים ארוכים היו, והרבה. ב. קטעים אינסטרומנטליים? בשפע...ואין לי כוח להתחיל להזכיר שמות. ג. יצירות על צדדים שלמים? Atom Heart Mother, Echoes ד. מילים ומסרים משמעותיים? אוהו, וכאן תסכימי איתי שישנם הרבה. ה. יכולות נגינה וירטואוזיות? אממממ....גילמור אמנם גיטריסט גדול, ורייט קלידן מעולה, אבל די זהו. אוקיי, כאן ניצחת. ו. אלבומי קונספט? דארק סייד, אנימלס, וויש יו וור היר, החומה. ז. שירים שמתחברים אחד לשני? אולי הדבר המשמעותי ביותר שנמצא בדארק סייד אוף דה מון. אני אסכם את דעתי בכך, שאני מסכים שפינק פלויד לא ראו את עצמם כאמני רוק מתקדם. אבל לדעתי, המוסיקה שלהם, בכל זאת משתייכת לזרם הזה, גם אם בדרך שונה יותר.
לדעתי, הדיון בעניין התיאטרליות מעט מיותר כשמדברים על המוסיקה. בכל זאת, לא כל להקת פרוג השתמשה בתיאטרליות מופרזת. כמו קאמל, לדוגמה. אבל זה לא העניין, העניין הוא המוסיקה. אני חושב ששנינו מסכימים שפינק פלויד היתה קצת מעל ללהקות המתקדמות האחרות, מה שלגעתי לא מוריד מהעובדה שהיא כן היתה מתקדמת במוסיקה, אבל בדרך אחרת מ ELP, ג'נסיס או קינג קרימזון. ואיזה קטע שלהם נקרא the man and the journey, אם התכוונת לקטע בשם אחר, תגידי, כי לא כל כך הבנתי... לדעתי, אטום הארט מאדר זו יצירה נפלאה ויפהפיה. זכותך לשנוא אותה, אבל שוב, אם הלהקה לא אהבה אותה, זה לא אוסר על מעריצים לאהוב אותה בעצמם. וחוץ מזה, אטום הארט לא היה נסיגה, להיפך, הוא היה צעד משמעותי וחשוב של הלהקה. אז גם אם הם לא חשבו שהם פרוגרים, המציאות היא, שחיבור בין רוק למוסיקה קלאסית יוצר רוק מתקדם, וזו הסכמה כללית, גם אצל מי שלא אוהב פרוג. אבל לעניין הכי משמעותי, איך המוסיקה שלהם היתה מתקדמת. בשביל זה נצטרך לרדת לשורש ההגדרה של "רוק מתקדם". רוק מתקדם היא מוסיקה שמבוססת על: א. קטעים ארוכים, המבוססים על מקצבים א-טונליים ב. קטעים אינסטרומנטליים ג. יצירות המתפרשות על צדדים שלמים של תקליטים ד. מילים ומסרים משמעותיים ה. יכולות נגינה וירטואוזיות ו. אלבומי קונספט ז. שירים שמתחברים אחד לשני אז מה עבד אצל פינק פלויד בעניין הזה? בואי נבדוק: א. מקצבים א-טונליים פחות, אבל קטעים ארוכים היו, והרבה. ב. קטעים אינסטרומנטליים? בשפע...ואין לי כוח להתחיל להזכיר שמות. ג. יצירות על צדדים שלמים? Atom Heart Mother, Echoes ד. מילים ומסרים משמעותיים? אוהו, וכאן תסכימי איתי שישנם הרבה. ה. יכולות נגינה וירטואוזיות? אממממ....גילמור אמנם גיטריסט גדול, ורייט קלידן מעולה, אבל די זהו. אוקיי, כאן ניצחת. ו. אלבומי קונספט? דארק סייד, אנימלס, וויש יו וור היר, החומה. ז. שירים שמתחברים אחד לשני? אולי הדבר המשמעותי ביותר שנמצא בדארק סייד אוף דה מון. אני אסכם את דעתי בכך, שאני מסכים שפינק פלויד לא ראו את עצמם כאמני רוק מתקדם. אבל לדעתי, המוסיקה שלהם, בכל זאת משתייכת לזרם הזה, גם אם בדרך שונה יותר.