דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
ישנה נטייה לעתים בקרב חלק מהגולשים לאמץ

איך קבעת שהיא מיותרת? על סמך דעתך האישית ?
אמא שלי נוסעת כל יום ברכבת מצומת חולון עד למרכז.והיא אומרת שתמיד יש הרבה אנשים . והמצב כבר לא כמו שהיה פעם,שבקושי היו אנשים ברכבת.
היא יוצאת לעבודה ב6:20 וחוזרת מהעבודה בסביבות 6:30 .

במקביל חשוב לא לשכוח שהולך לקום מיני אזור תעשייה בדיוק על צומת חולון.לכן אין סיכוי שהתחנה תבוטל.
הרי היא נבנתה עם שתי כניסות/יציאות משני הצדדים כדי לשרת את האנשים שיבואו לאזור תעשייה.
ישנה נטייה לעתים בקרב חלק מהגולשים לאמץ
ראייה קצרת טווח ביחס לתחנות וקווים חדשים. זה בסדר והתחנה גם בסדר; גם רומא לא נבנתה ביום אחד.
 

easylivin

New member
המגיבים צודקים, לא צריך לבטל אותה אלא

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
המגיבים צודקים, לא צריך לבטל אותה אלא
לשפר את הנגישות לתחנה הזו שנמצאת במיקום "אסטרטגי", לפרסם אותה יותר, ולייעל את ההגעה אליה ברכבת באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז (נקווה שזה באמת ישתפר בלו"ז החדש ובבאים אחריו). ולתקן את פער המחירים התמוה.
 
לא צריך לבטל אפשר לצמצם

המגיבים צודקים, לא צריך לבטל אותה אלא
לשפר את הנגישות לתחנה הזו שנמצאת במיקום "אסטרטגי", לפרסם אותה יותר, ולייעל את ההגעה אליה ברכבת באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז (נקווה שזה באמת ישתפר בלו"ז החדש ובבאים אחריו). ולתקן את פער המחירים התמוה.
לא צריך לבטל אפשר לצמצם
לא כל הרכבות צריכות לעצור בצומת חולון וולפסון, וכך נוסעים מראשון מערב יגיעו לתל אביב יותר מהר.
רכבת 1 בשעה בצומת חולון ו2 רכבות בשעה בוולפסון למשל.
 

amit1270

New member
לא. אלה תחנות פרבריות

לא צריך לבטל אפשר לצמצם
לא כל הרכבות צריכות לעצור בצומת חולון וולפסון, וכך נוסעים מראשון מערב יגיעו לתל אביב יותר מהר.
רכבת 1 בשעה בצומת חולון ו2 רכבות בשעה בוולפסון למשל.
לא. אלה תחנות פרבריות
ואם תוריד בהן את התדירות לרכבת או שתיים בשעה הן יאבדו גם את המעט שעוד נוסעים בהן.
 

easylivin

New member
את התדירות לא מצמצמים בשום פנים ואופן.

לא. אלה תחנות פרבריות
ואם תוריד בהן את התדירות לרכבת או שתיים בשעה הן יאבדו גם את המעט שעוד נוסעים בהן.
את התדירות לא מצמצמים בשום פנים ואופן.
כי זו הדרך הבטוחה "לייבש" את התחנה לגמרי, במקום לנצל את הפוטנציאל שלה (כאמור יש פוטנציאל, והרבה).
 

elior515

New member
שנה לא הספיקה לנצל את הפוטנציאל שלה?

בחלק משעות היום התדירות היא שתיים בשעה
כיום.
שנה לא הספיקה לנצל את הפוטנציאל שלה?
עוד מעט וכבר שנה הקו הזה פעיל...
נוסעים שהם נוסעים יום-יום בקו הזה נפגעים מהעיכוב הבלתי רצוי הזה,
ששוב- אפשר לספור על כף היד את כמות האנשים שעולים ויורדים מהתחנה הזו.

ההצעה הכי טובה:
כיום בשעות השיא קיימות 3 רכבות בשעה בקו, ושעוברות בתחנה
(xx:03, xx:23, xx:43)
מה שהכי טוב לפי דעתי, שרכבת אחת בשעות השיא לא תעצור שם.
 

elior515

New member
ואני בטוח שזה לא יפריע,

שנה לא הספיקה לנצל את הפוטנציאל שלה?
עוד מעט וכבר שנה הקו הזה פעיל...
נוסעים שהם נוסעים יום-יום בקו הזה נפגעים מהעיכוב הבלתי רצוי הזה,
ששוב- אפשר לספור על כף היד את כמות האנשים שעולים ויורדים מהתחנה הזו.

ההצעה הכי טובה:
כיום בשעות השיא קיימות 3 רכבות בשעה בקו, ושעוברות בתחנה
(xx:03, xx:23, xx:43)
מה שהכי טוב לפי דעתי, שרכבת אחת בשעות השיא לא תעצור שם.
ואני בטוח שזה לא יפריע,
ל6 אנשים שעולים מהתחנה הזו, לעומת מאות נוסעים שמתעכבים לחינם
 

amit1270

New member
כתבתי לך למעלה שהתחנה לא אשמה כמעט בעיכוב

שנה לא הספיקה לנצל את הפוטנציאל שלה?
עוד מעט וכבר שנה הקו הזה פעיל...
נוסעים שהם נוסעים יום-יום בקו הזה נפגעים מהעיכוב הבלתי רצוי הזה,
ששוב- אפשר לספור על כף היד את כמות האנשים שעולים ויורדים מהתחנה הזו.

ההצעה הכי טובה:
כיום בשעות השיא קיימות 3 רכבות בשעה בקו, ושעוברות בתחנה
(xx:03, xx:23, xx:43)
מה שהכי טוב לפי דעתי, שרכבת אחת בשעות השיא לא תעצור שם.
כתבתי לך למעלה שהתחנה לא אשמה כמעט בעיכוב
הרכבת לא באמת חייבת לעצור שם זמן ארוך. הבעיה היא שלוח הזמנים של הקו מלא ריפודים שמאריכים את זמן הנסיעה ונוצר הרושם שמקור העיכוב הוא התחנה. אם אתה רוצה מאבק צודק באמת שלא יקפח תחנה קיימת עדיף שתיאבק לקיצור הריפודים ובראש ובראשונה להשלמת הכפלת קו ת"א-פ"ת. השלמת ההכפלה תאפשר גם להעלות את התדירות בקו.
 

easylivin

New member
וחשוב שזה גם יישאר להיות כך רק *בחלק* מהשעות.

בחלק משעות היום התדירות היא שתיים בשעה
כיום.
וחשוב שזה גם יישאר להיות כך רק *בחלק* מהשעות.
חשיבותו העיקרית של קו פרברי באה לידי ביטוי בעיקר בשעות השיא ובכיוון השיא, כידוע.
 

alantan

New member
הייתי אומר שדווקא החשיבות באה בשעות השפל

וחשוב שזה גם יישאר להיות כך רק *בחלק* מהשעות.
חשיבותו העיקרית של קו פרברי באה לידי ביטוי בעיקר בשעות השיא ובכיוון השיא, כידוע.
הייתי אומר שדווקא החשיבות באה בשעות השפל
בשעות השיא יספקו רכבות בתדירות סבירה ממילא, אבל כדי שקו יצליח, הנוסעים צריכים להיות בעלי בטחון שאפשר להשתמש בקו בקלות בכל שעה.
 

easylivin

New member
לבטחון, 2-3 רכבות לשעה מספיקות מעל ומעבר...

הייתי אומר שדווקא החשיבות באה בשעות השפל
בשעות השיא יספקו רכבות בתדירות סבירה ממילא, אבל כדי שקו יצליח, הנוסעים צריכים להיות בעלי בטחון שאפשר להשתמש בקו בקלות בכל שעה.
לבטחון, 2-3 רכבות לשעה מספיקות מעל ומעבר...
ועדיין אין לי ספק שהחשיבות באה בשעות השיא, כי קו פרברי כהגדרתו הוא קו ליוממים בראש וראשונה.
http://en.wikipedia.org/wiki/Suburban_rail
 

alantan

New member
3 לכל הפחות, וגם זה לא ממש מספיק לקו מטרו

לבטחון, 2-3 רכבות לשעה מספיקות מעל ומעבר...
ועדיין אין לי ספק שהחשיבות באה בשעות השיא, כי קו פרברי כהגדרתו הוא קו ליוממים בראש וראשונה.
http://en.wikipedia.org/wiki/Suburban_rail
3 לכל הפחות, וגם זה לא ממש מספיק לקו מטרו
פרברי. הכוונה לרכבת פרברית מטרופוליטנית, לא רכבת תחתית... רצוי 4 בשעה במהלך כל היום, אבל בלי חשמול זה לא קורה בדרך כלל.
 

easylivin

New member
אבל הכוונה היא לרכבת פרברית, ויש הבדל גדול

3 לכל הפחות, וגם זה לא ממש מספיק לקו מטרו
פרברי. הכוונה לרכבת פרברית מטרופוליטנית, לא רכבת תחתית... רצוי 4 בשעה במהלך כל היום, אבל בלי חשמול זה לא קורה בדרך כלל.
אבל הכוונה היא לרכבת פרברית, ויש הבדל גדול
בינה לבין מטרו. את ההגדרה הקלאסית ראה בוויקיפדיה, הדמיון לקוים עירוניים למיניהם הוא שטחי ביותר, שם באמת מדובר בתדירויות גבוהות יותר. מסילת האיילון הדרומית למרות שעוברת בשטח צפוף לכאורה, לא מזכירה בכלל קווים עירוניים בעולם... התדירות פה היא "פרברית" קלאסית, רחוקה מאוד מתדירות של רכבת תחתית וכך זה יישאר ככל הנראה בעשור הקרוב.
 

alantan

New member
שוב, אני לא מדבר על רכבת תחתית אלא על רכבת

אבל הכוונה היא לרכבת פרברית, ויש הבדל גדול
בינה לבין מטרו. את ההגדרה הקלאסית ראה בוויקיפדיה, הדמיון לקוים עירוניים למיניהם הוא שטחי ביותר, שם באמת מדובר בתדירויות גבוהות יותר. מסילת האיילון הדרומית למרות שעוברת בשטח צפוף לכאורה, לא מזכירה בכלל קווים עירוניים בעולם... התדירות פה היא "פרברית" קלאסית, רחוקה מאוד מתדירות של רכבת תחתית וכך זה יישאר ככל הנראה בעשור הקרוב.
שוב, אני לא מדבר על רכבת תחתית אלא על רכבת
פרברית - לא אמריקאית שנוסעת בשעות השיא ואולי פעם בשעה במהלך היום, אלא אירופאית. כמו ה-S-bahn בערי גרמניה, ה-S-tog בקופנהגן וה-RER בפריז. או ה-Overground בלונדון.

כל הדוגמאות הן של רכבת פעם ב-15 ד' - זה לא תחתית שנוסעת כל 2 עד 10 ד' לכל הפחות, אבל גם לא הדבר הקיקיוני שיש בין מסלולי ה-interstate בארה"ב.

ומה שיש בקטע המרכזי של האיילון כבר ממש מתקרב לדבר האמיתי...
 
ותגדיל את הכדאיות לנסיעה מיוספטל וראשון מערב

לא. אלה תחנות פרבריות
ואם תוריד בהן את התדירות לרכבת או שתיים בשעה הן יאבדו גם את המעט שעוד נוסעים בהן.
ותגדיל את הכדאיות לנסיעה מיוספטל וראשון מערב
עדיף להשקיע בתחנות הללו,
25-30 דקות מראשון מערב לתל אביב זה יותר מידי!
 

david80

Member
ומדובר דווקא בתחנה עם מגרש חנייה!

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
ומדובר דווקא בתחנה עם מגרש חנייה!
 

down under

New member
צמוד ממש לכניסה לתחנה יש מגרש חניה

היכן יש מגרש חניה ב- "צומת חולון" ?
צמוד ממש לכניסה לתחנה יש מגרש חניה
בחינם חינמוביץ' שיש בו כ-100 ומשהו מקומות חניה.
בפועל בפעמיים שלוש שבקרתי שם בסביבות השעה 6 בערב ראיתי כ-20 מכוניות שחונות שם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה