דריש הגיונית לקו חדש

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
גם ההגעה לרעננה לא כל כך מסובכת

זה לא בדיוק כך
בניין האוניברסיטה הפתוחה בתל אביב, כאשר שימש המרכז המינהלתי של האוניברסיטה כמעט לא שימש כקמפוס שלומדים בו, מהסיבה שלא היה שם מקום גם למשרדים וגם לכיתות לימודים.
המרכז ברמת אביב הפך לקמפוס לימודים בעקבות מעבר ההנהלה והיחידות המנהלתיות של האוניברסיטה לרעננה. וכיום מתנהלים בקמפוס ברמת אביב לימודים בהיקף הרבה יותר גדול מאשר ברעננה.
האוניברסיטה הפתוחה מתבססת, מבחינת קיום לימודים, בעיקר על מרכזי לימוד שונים שמפוזרים על פני כל המדינה וכן על שיטות הוראה מרחוק ולא על קמפוס מרכזי אחד או שניים כמו האוניברסיטאות המסורתיות (שמכונות גם "סגורות").
היקף ההוראה שמתבצע ברעננה ביחס לכלל ההוראה במסגרת האוניברסיטה הפתוחה (כולל ברמת אביב), קטן יחסית.

אם תבדוק כאן למשל בסמסטר חורף הקרוב כמה קבוצות קורסים מתקיימות ברעננה וכמה בקמפוס ברמת אביב, תגלה שעל רעננה תקבל 9 עמודים ואילו על הקמפוס ברמת אביב לא פחות מ-56 עמודים.
גם ההגעה לרעננה לא כל כך מסובכת
היא לא ממש מסובכת, כמו שזה אולי נראה.
מרחוב אחוזה הראשי ברעננה פינת רבוצקי לקמפוס בצפון רעננה, זה כרבע שעה הליכה. עשיתי את זה מספר פעמים והדבר אפשרי.
כיום גם כאמור יש קו 347 המהיר מתל אביב.
מצומת רעננה צפון, אמנם הדרך בהליכה מתחנת האוטובוסים, היא לא הכי אידיאלית, אבל עדיין היא אפשרית.

בנוגע להיקף הלימודים, שכתבת, עמוד השדרה: אולי הוא קטן יחסית, למרכזים אחרים. אבל אני מניח, שאירועים אחרים, כמו כנסים מתקיימים יותר בצפון רעננה, מאשר מרכזים אחרים של האוניברסיטה הפתוחה. אולי גם ימי לימוד מיוחדים מרוכזים בצפון רעננה.
זה אולי בלימודים הנקודתיים האלה. כפי שכתבת, אכן הלימודים עצמם הם בלמידה מרחוק או במרכזי לימוד רבים אחרים, ברחבי הארץ וגם ברחבי גוש דן, מעבר לקמפוס ברמת אביב.
 
רוב הסטודנטים של האו"פ מבלים הרבה יותר במרכזים אחרים, ובפרט

גם ההגעה לרעננה לא כל כך מסובכת
היא לא ממש מסובכת, כמו שזה אולי נראה.
מרחוב אחוזה הראשי ברעננה פינת רבוצקי לקמפוס בצפון רעננה, זה כרבע שעה הליכה. עשיתי את זה מספר פעמים והדבר אפשרי.
כיום גם כאמור יש קו 347 המהיר מתל אביב.
מצומת רעננה צפון, אמנם הדרך בהליכה מתחנת האוטובוסים, היא לא הכי אידיאלית, אבל עדיין היא אפשרית.

בנוגע להיקף הלימודים, שכתבת, עמוד השדרה: אולי הוא קטן יחסית, למרכזים אחרים. אבל אני מניח, שאירועים אחרים, כמו כנסים מתקיימים יותר בצפון רעננה, מאשר מרכזים אחרים של האוניברסיטה הפתוחה. אולי גם ימי לימוד מיוחדים מרוכזים בצפון רעננה.
זה אולי בלימודים הנקודתיים האלה. כפי שכתבת, אכן הלימודים עצמם הם בלמידה מרחוק או במרכזי לימוד רבים אחרים, ברחבי הארץ וגם ברחבי גוש דן, מעבר לקמפוס ברמת אביב.
רוב הסטודנטים של האו"פ מבלים הרבה יותר במרכזים אחרים, ובפרט
ברמת אביב, מאשר ברעננה.
מדי פעם (ולרוב הסטודנטים לעיתים די רחוקות) צריך להגיע לרעננה, אבל רעננה היא ממש לא מרכז ההוויה של הסטודנטים באו"פ.
רוב הקורסים של האו"פ מתקיימים במרכזים אחרים יותר מאשר ברעננה. הקורסים העיקריים שמתקיימים רק ברעננה הם קורסים ייחודיים כמו קורסי מעבדה וקורסים מיוחדים אחרים.
ולכן התיאור שהאוניברסיטה הפתוחה החליטה לעבור ממקום נגיש כמו רמת אביב למקום לא נגיש כמו רעננה ולא התחשבה בסטודנטים זה תיאור לא נכון.
להיפך - המעבר לרעננה איפשר את הסבת הבניין ברמת אביב לקמפוס הוראה.
 

GLSRA

Active member
תודה על הההבהרות - מכל מלמדי השכלתי

רוב הסטודנטים של האו"פ מבלים הרבה יותר במרכזים אחרים, ובפרט
ברמת אביב, מאשר ברעננה.
מדי פעם (ולרוב הסטודנטים לעיתים די רחוקות) צריך להגיע לרעננה, אבל רעננה היא ממש לא מרכז ההוויה של הסטודנטים באו"פ.
רוב הקורסים של האו"פ מתקיימים במרכזים אחרים יותר מאשר ברעננה. הקורסים העיקריים שמתקיימים רק ברעננה הם קורסים ייחודיים כמו קורסי מעבדה וקורסים מיוחדים אחרים.
ולכן התיאור שהאוניברסיטה הפתוחה החליטה לעבור ממקום נגיש כמו רמת אביב למקום לא נגיש כמו רעננה ולא התחשבה בסטודנטים זה תיאור לא נכון.
להיפך - המעבר לרעננה איפשר את הסבת הבניין ברמת אביב לקמפוס הוראה.
תודה על הההבהרות - מכל מלמדי השכלתי
 

moz7700

New member
תחנת רכבת הרצליה משם לרעננה

תודה על השאלה המצוינת הרמת לי להנחתה
כי את כל השאר כבר ניסיתי...
רכבת לחיפה, 947, סיוט - במיוחד בחזרה.
הלוך כנ"ל, חזור דרך צומת רעננה ואוטובוס לרכבת מרכז - סיוט שבסיוטים
בחזור לצומת רעננה ואוטובוס לרכבת הרצליה - סיוט.
בית יהושע נראה לי אפשרות מצוינת - אילו רק היה אוטובוס... ומדוע שלא יהיה? זה ככ הגיוני, אני לא מבינה איך עד עכשיו אין קו כזה...
תחנת רכבת הרצליה משם לרעננה
מיקום האופ" ברעננה הוא פשע, היו חייבים למקם בתחנת רכבת בלוד
 

קצף גל

New member
מרכבת הרצליה לצומת רעננה ו/או חזרה: עדיף ברגל.


תחנת רכבת הרצליה משם לרעננה
מיקום האופ" ברעננה הוא פשע, היו חייבים למקם בתחנת רכבת בלוד
מרכבת הרצליה לצומת רעננה ו/או חזרה: עדיף ברגל.
 

olli3

New member
מנהל
זה כבר לא נכון, לאחרונה הועבר קו 39 כך שיסע במהירות בין רכבת

מרכבת הרצליה לצומת רעננה ו/או חזרה: עדיף ברגל.
זה כבר לא נכון, לאחרונה הועבר קו 39 כך שיסע במהירות בין רכבת
הרצליה לרעננה, כך שהוא פועל בנוסף לקו 9 הקיים לרעננה. החלפה באחוזה או בצומת רעננה מרכז לקווים המגיעים לאונ' הפתוחה היא אופציה לא רעה בכלל ואינה עולה יותר מכיוון שיש מעברים לא מוגבלים למשך 90 דקות.
 
אני תוהה האם למי שמגיע מנקודת מוצא שצפונית לחיפה

זה כבר לא נכון, לאחרונה הועבר קו 39 כך שיסע במהירות בין רכבת
הרצליה לרעננה, כך שהוא פועל בנוסף לקו 9 הקיים לרעננה. החלפה באחוזה או בצומת רעננה מרכז לקווים המגיעים לאונ' הפתוחה היא אופציה לא רעה בכלל ואינה עולה יותר מכיוון שיש מעברים לא מוגבלים למשך 90 דקות.
אני תוהה האם למי שמגיע מנקודת מוצא שצפונית לחיפה
עדיף המסלול: רכבת לבנימינה, החלפה לרכבת להרצליה, קו 39 לצומת רעננה וקו מצומת רעננה למחלף רעננה צפון / האוניברסיטה הפתוחה
על פני המסלול:
רכבת לחוף הכרמל + קו 947 עד למחלף רעננה צפון

ניחוש (מושכל) שלי: עדיף 947
 

olli3

New member
מנהל
גם לטעמי עדיף 947.

אני תוהה האם למי שמגיע מנקודת מוצא שצפונית לחיפה
עדיף המסלול: רכבת לבנימינה, החלפה לרכבת להרצליה, קו 39 לצומת רעננה וקו מצומת רעננה למחלף רעננה צפון / האוניברסיטה הפתוחה
על פני המסלול:
רכבת לחוף הכרמל + קו 947 עד למחלף רעננה צפון

ניחוש (מושכל) שלי: עדיף 947
גם לטעמי עדיף 947.
 

אורי404

New member
לדעתי קו 947 או רכבת+347. הסיבות לדעתי

אני תוהה האם למי שמגיע מנקודת מוצא שצפונית לחיפה
עדיף המסלול: רכבת לבנימינה, החלפה לרכבת להרצליה, קו 39 לצומת רעננה וקו מצומת רעננה למחלף רעננה צפון / האוניברסיטה הפתוחה
על פני המסלול:
רכבת לחוף הכרמל + קו 947 עד למחלף רעננה צפון

ניחוש (מושכל) שלי: עדיף 947
לדעתי קו 947 או רכבת+347. הסיבות לדעתי
מכיוון חיפה כנראה עדיף קו 947. יש זמני נסיעה מוגדרים, בהשוואה לנסיעה מצומת רעננה דרום או צפון לכיוון חיפה.
נכון, שיש כניסה לנתניה. בנסיעות שלי, הדבר הזה האריך בכרבע שעה את הנסיעה. אולי בשעות עמוסות יותר, המצב פחות טוב. עדיין זה הרע במיעוטו.

לכיוון חיפה, כנראה עדיף קו 347 לרכבת מרכז בתל אביב ומשם רכבת. מרעננה יודעים את זמני יציאת הקו. אמנם ניתן לדעת זמן משוער גם מתחנת הרכבת בתל אביב לכיוון רעננה. ייתכן, שהזמנים במצב הזה פחות או יותר קבועים, בהשוואה להמתנה לקו 947 בצומת רעננה, שמגיע מאזור מרוחק יותר, שבו תנאי הדרך שונים.
אמנם במצב הזה יש לכאורה עיקוף דרך תל אביב. מנגד הנסיעה בקו 347 היא בצירים מהירים. גם הרכבת מתל אביב לחיפה היא מהירה, בהשוואה למצב, שמחליפים רכבות בהרצליה-חיפה או חיפה-הרצליה, לרכבת מאספת. הרכבת גם מגיעה לתחנות נוספות לחוף הכרמל - התחנה היחידה, שקו 947 מגיע אליה. ייתכן שזה גם יתרון. יותר מכך, במידה וההגעה היא לקריות וצפונה.

בשורה התחתונה אני לא הייתי שולל את קו 947 בקטע הנסיעה הזה והייתי בודק את 347 עם הרכבת.
 
קו 947 לא מתאים לך?

דריש הגיונית לקו חדש
אני תושבת הצפון וסטודנטית באוני' פתוחה. נדרשת להגיע מדי פעם לצומת רעננה צפון.
מסתבר שאין קו אוטובוס המחבר את תחנת בית יהושע עם צומת רעננה צפון, שזה תמוה בעיניי.
האם חברי הפורום המנוסים יכולים לייעץ לי למי וכיצד לפנות כדי שקו כזה יקום ויפעל?
קו 947 לא מתאים לך?
 

mister K

New member
אפשר לשאול מה כל כך סיוט בקו 947?

דריש הגיונית לקו חדש
אני תושבת הצפון וסטודנטית באוני' פתוחה. נדרשת להגיע מדי פעם לצומת רעננה צפון.
מסתבר שאין קו אוטובוס המחבר את תחנת בית יהושע עם צומת רעננה צפון, שזה תמוה בעיניי.
האם חברי הפורום המנוסים יכולים לייעץ לי למי וכיצד לפנות כדי שקו כזה יקום ויפעל?
אפשר לשאול מה כל כך סיוט בקו 947?
הדבר המעצבן היחיד שאני יכול להעלות על דעתי הוא הכניסה שלו לנתניה. זה עדיין לא הופך את הקו לסיוט.
אגב, זה לא מדויק שאין אף קו מבית יהושע לצומת רעננה צפון. יש קו כזה והוא קו 640 של קווים. הוא לא נכנס למתחם התחנה אבל עוצר בצומת הכניסה ויש לו תחנה במחלף רעננה צפון.
הבעיה היא שעות הפעילות המצומצמות שלו, אבל בשעות הבוקר לכיוון רעננה ובשעות אחר"צ לכיוון בית יהושע, מדובר בקו נהדר.
אני הייתי מתמקד בדרישה להכניס את קו 640 לתוך רכבת בית יהושע ולתגבר אותו.
 

alantan

New member
עניתי לפני שראיתי את התשובה שלך...


אפשר לשאול מה כל כך סיוט בקו 947?
הדבר המעצבן היחיד שאני יכול להעלות על דעתי הוא הכניסה שלו לנתניה. זה עדיין לא הופך את הקו לסיוט.
אגב, זה לא מדויק שאין אף קו מבית יהושע לצומת רעננה צפון. יש קו כזה והוא קו 640 של קווים. הוא לא נכנס למתחם התחנה אבל עוצר בצומת הכניסה ויש לו תחנה במחלף רעננה צפון.
הבעיה היא שעות הפעילות המצומצמות שלו, אבל בשעות הבוקר לכיוון רעננה ובשעות אחר"צ לכיוון בית יהושע, מדובר בקו נהדר.
אני הייתי מתמקד בדרישה להכניס את קו 640 לתוך רכבת בית יהושע ולתגבר אותו.
עניתי לפני שראיתי את התשובה שלך...
 

קצף גל

New member
רעיון מצוין. מה לעשות?

אפשר לשאול מה כל כך סיוט בקו 947?
הדבר המעצבן היחיד שאני יכול להעלות על דעתי הוא הכניסה שלו לנתניה. זה עדיין לא הופך את הקו לסיוט.
אגב, זה לא מדויק שאין אף קו מבית יהושע לצומת רעננה צפון. יש קו כזה והוא קו 640 של קווים. הוא לא נכנס למתחם התחנה אבל עוצר בצומת הכניסה ויש לו תחנה במחלף רעננה צפון.
הבעיה היא שעות הפעילות המצומצמות שלו, אבל בשעות הבוקר לכיוון רעננה ובשעות אחר"צ לכיוון בית יהושע, מדובר בקו נהדר.
אני הייתי מתמקד בדרישה להכניס את קו 640 לתוך רכבת בית יהושע ולתגבר אותו.
רעיון מצוין. מה לעשות?
 

mister K

New member
לפנות למשרד התחבורה

רעיון מצוין. מה לעשות?
לפנות למשרד התחבורה
את יכולה גם לפנות לארגון "תחבורה בדרך שלנו" שמטפל בסוגיות של שינויים נדרשים בקווים.
https://www.facebook.com/tachbura.org - העמוד הארצי
https://www.facebook.com/sharon.tachbura.org - העמוד של אזור השרון
מומלץ לאתר עוד סטודנטים שלהם הקו יכול לעזור ולפנות כקבוצה.
 

אורי404

New member
גם לדעתי מוטב לתגבר את קו 640

אפשר לשאול מה כל כך סיוט בקו 947?
הדבר המעצבן היחיד שאני יכול להעלות על דעתי הוא הכניסה שלו לנתניה. זה עדיין לא הופך את הקו לסיוט.
אגב, זה לא מדויק שאין אף קו מבית יהושע לצומת רעננה צפון. יש קו כזה והוא קו 640 של קווים. הוא לא נכנס למתחם התחנה אבל עוצר בצומת הכניסה ויש לו תחנה במחלף רעננה צפון.
הבעיה היא שעות הפעילות המצומצמות שלו, אבל בשעות הבוקר לכיוון רעננה ובשעות אחר"צ לכיוון בית יהושע, מדובר בקו נהדר.
אני הייתי מתמקד בדרישה להכניס את קו 640 לתוך רכבת בית יהושע ולתגבר אותו.
גם לדעתי מוטב לתגבר את קו 640
קו 640 החל לפעול בשנת 2001 או ב-2000. אז מסלול הנסיעה היה צומת רעננה-נתניה והוא פעל בשני הכיוונים במשך כל שעות היום.
מאוחר יותר צומצם הקו, כקו יוממים. בהמשך ב-2009 הוארך הקו לתל השומר.
לפני שנה וחצי הוסיפו נסיעות ושתי חלופות שונות. זה שיפר את המצב, אך עדיין לדעתי מתבקש עוד תגבור ואולי אף הפעלה כקו סדיר לכל שעות היום, כולל ימי שישי. הקו נוסע בצירים ראשיים, כמו כביש 553 וכביש 4 ומקשר בין צמתים מרכזיים, כמו צומת רעננה או מוסדות שונים, כמו האוניברסיטה הפתוחה ברעננה ואוניברסיטת בר אילן או מרכזים רפואיים, כמו בית חולים מאיר בכפר סבא או מרכז תל השומר.
בעניין שתי החלופות, שהתווספו לקו - הדבר הוא לדעתי הוא צעד טוב. אבל נעשה איתן בלבול. את החלופה לאזור התעשייה נתניה, היה לדעתי עדיף, שיהיה לה מספר קו אחר.
החלופה המהירה, שמדלגת על רחוב טשרניחובסקי היא לדעתי גם טובה. אבל גם בקטע הנסיעה, שחופף לחלופה העיקרית התחנות לא אחידות. למשל אין תחנה במחלף גבעת שמואל (או צומת קוקה קולה). בחלופה הזו לכיוון תל השומר יש תחנה במחלף מורשה. לכיוון נתניה לעומת זאת אין תחנה. גם כאן לדעתי, או שתהיה אחידות בתחנות או שימספרו למספר אחר, כדי שיהיה מסודר יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה