דרך הפסלים לפי יגאל עומר - זהירות !

מאדמאן

New member
דרך הפסלים לפי יגאל עומר - זהירות !

היום עשינו 33 ק"מ ורוקנתי 7500 קלוריות על דרך הפסלים לפי יגאל עומר. זה שהדרך נהדרת, זה שהנוף מדהים, זה שעמך ירואל בא בהמוניו, זה שאהבתי כמו תמיד את הארץ הנהדרת הזו, זה לא אומר שיגאל עומר צריך לערוך את הספר מחדש. אין נ.צ. - נו טוב. אין פרטים על הדרך פרט לכיוונים. יגאל עומר מחמיץ פניות, הוא לא מאזכר את קיומן ואת האפשרות לטעות בהן. זה קטלני, חזרנו פעמיים על קטע של 2 ק"מ כי לא היינו בטוחים. חבל. זו לא פעם ראשונה שהספר הזה גורם לנו להתברברות. בדרך שלו מהמוחרקה לדרך נוף הכרמל וחזרה הוא גרם לי ולחברי הטוב משה (..) להתברברות של כ 20 ק"מ.!!! בעליות שבהן נתקלנו - השם שלו לא נישא בבפינו ברום !! אם עושים עבודה כזו - ספר מסלולים - חייבים לחזור על המסלול כמה פעמים ואפילו עם ג'יפ (השם ירחם) ובלבד שלא יתקעו אנשים בלי מים ו/או מזון. (זה לא קרה אמנם ) - אז הספר הזה ? = זהירות ממנו. המפה היא הדבר הנכון כשאתה רוצה להסתמך על הספר. מפת שבילים סיפור הדרך ספידומטר וקצת חוסר אמון לרציפות ההסבר. את אלי סט עוד לא ניסיתי - אבל בטיולי ג'יפים נעזרתי בספר של אבירם - הגורו של מסלול הג'יפים. ההבדל בינו לבין יגאל עומר - עצום ! בספריו של אבירם לא מוחמצת אף נקודת ציון, אף אבל דרך, בשום מקום שבו תעשה איפוס של הספידומטר לא תתקל בטעות במרחקים. אי אפשר לומר את זה על הספר של עומר. חבל !!!
 

קלוזו

New member
צודק ../images/Emo46.gif כנ"ל במסלול נחל קיני ../images/Emo31.gif

יש התפצלות באחד המקומות לשלוש דרכים אחרי מאמצי חשיבה ונסיונות "להבין מה רצה המשורר להביע" כמובן שלקחנו את הפניה הלא נכונה ונקרענו בעליה שבסופה יצאנו בסוף העולם ונאלצנו לחזור 20ק"מ בכביש. מה הבעיה להגדיל את הצומת הזו בספר ולשרטט את הפניה הנכונה במקום לכתוב אין ספור מילים שלא אומרות כלום בשטח
 

davidho

New member
הייתם עם מפת סימון שבילים?

על פי נסיוני - תמיד לקחת מפה. הרי בספר (לא משנה המחבר) אי אפשר לפרט כל סיבוב, פניה ועץ. מספיק שטעית פעם אחת - זה אבוד. אבל אם יש מפה, גם אם טועים ומפספסים פניה, אפשר לתקן, בדרך כלל מבלי לחזור על העקבות בתנאי שאתה יודע לנווט (בכל אופן יצא לי משהו מהשירות הצבאי...)
 

מאדמאן

New member
לא לקחתי מפת סימון שבילים.

אבל באמת מנסיון, אם המנחה מתאר נכון את המסלול אתה לא זקוק לכלום. הרי כל השבילים מסומנים. אם יש צומת - הזכר אותה- אם יש נ.צ. משמעותית ספר עליה. אי אפשר לעשות עבודה שטחית. גם המרחקים לא מדוייקים. אני צריך להבהיר משהו - אני מעריץ אנשים כמו יגאל עומר. רק שצריך להיות יסודי. אי אפשר לחפף. הדבר הזה יכול להיות גם מסוכן. ככה נראה לי. אין כאן קטע של דווקא או של בקורת לא בונה. אדרבא, אני רוצה שיוציאו שבילים ועוד מסלולים ועוד אטרקציות מכל הסגנונות והסוגים. רק לא לחפף, או : נא להתעכב על פרטים. ככה מנווטים. בכל אופן: אם יגאל עומר קורא מה שאני כותב אני אומר לו: תודה, ספר מדליק, רק שתדע שחיפפת קצת. יש דברים שאתה חייב לשים אליהם לב כשאתה שולח אנשים לדרך, תן להם טיפים, הערות על סימנים שהם צריכים לראות ובדוק טוב את המרחקים ואת ההסברים שלך. אנחנו נקנה גם את הספר הבא - אבל אנחנו לא רוצים לרכב הלוך חזור והלוך חזור בגלל הסבר גרוע.
 

רֶשֶף

New member
היחיד שמחפף כאן זה אתה ../images/Emo4.gif

אתה יוצא לשטח? קח מפת סימון שבילים. זה המינימום. יש לך כסף ל-GPS פשוט? אחלה אתה מכוסה פעמיים. נראה לך Overkill להצטייד ב-GPS אבל אתה בכל זאת רוצא לצאת לשטח מוכן? קבל חוות דעת ממי שהיה בשטח ועשה את המסלול, הצלב כמה תיאורי דרך, התייעץ עם חברי הפורום... תעשה עבודת הכנה ראויה. אתה רוצה לנווט רק על פי ספר טיולים קליל? באיזו תדירות לדעתך הוא מתעדכן? האם המעורבים בהוצאתו מודעים לשינויים המתרחשים בשבילים המסומנים ובצבעיהם? האם הם יכולים לעבור יום יום בכל המסלולים ולבדוק ששום שביל לא נחרש ע"י איזה חקלאי מתלהב או נמחק ע"י איזה שטפון ולעדכן מיידית את כל העותקים שבידי הציבור? ראבק! בספרים שגיאות דפוס הן עניין שבשגרה. שני דפים עשויים להדבק בעותק שלך, או שדף אחד עשוי להיעלם בתהליך הכריכה או שבדיוק כשהדפיסו את העותק שלך ראש ההדפסה התלכלך ובמקום 33 רואים 88. גם זו אשמתו של המחבר? נראה לך שהוא יכול לבדוק כל עותק ועותק שנמכר? איכות ההדפסה והבקרות שעוברות מפות הן ללא שיעור טובות יותר מאשר הדפסת "ספרות קלה ומנוקדת בכריכה רכה". "מי שלא משקיע בהכנת מסלול ירוץ כל הלילה הלוך וחזור כמו עכבר מסומם" זה מה שדפקו לנו במוח בבה"ד 1. ממליץ לך להפנים.
 

BikingViking

New member
ועוד.

בתחילת הדרך שלי כרוכב עשינו כל שבוע טיול מהספר של אלי סט. בלא מעט מקרים, הגענו למקום שלא מוזכר בספר, או מקום שמוזכר בספר נעלם מעינינו. ככה זה - השטח משתנה, שבילים משתנים, למרות שאתה מנווט נכון. לגבי מדידת מרחקים - אני לא מכיר 2 רוכבים שהספידומטרים שלהם מודדים את אותו מרחק באותה רכיבה. אני לא מכיר הרבה רוכבים שמכיילים את הספידומטר בדיוק לפי היקף הגלגל הנוכחי שלהם (מדידה אמיתית, לא לפי גודל צמיג רשום). בקיצור - הספר נותן רעיון לטיול וציוני דרך. תמיד צריך להיות עירני לשינויים בשטח.
 

aFish

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif תמיד קל לומר שהרצפה עקומה

 

מאדמאן

New member
שכחתי לציין - רק

שבטיול של אתמול - ובו בלבד לא לקחתי מפת סימון שבילים. בקודמים לקחת ולמזלי עשיתי מה שבקשתם שאעשה. אבל אם לא הייתי עושה, יעני, בוחן הדרך מדבר (מתכתב - איתכם לפעמים וכו') - הייתי מגיע לסוריה (בצחוק..) - אבל מצטער. הספר חפיפי, אין לי מה להוסיף. בלי סיפור הדרך הייתי מגיע טוב יותר לאן שרק הייתי רוצה. סיפור הדרך - חיוור, אני לא מתנצל, אני דוחק בו להשתפר. מה קרה ? אני לא יכול לבקר אותו ? יודעים מה ? נסו ותגידו לי. נסו עם מפת סמ"ש. אבל ממש להדבק למסלולים שלו. עזבו את הספידומטר. בכיול של ספידומטר או אי כיול הסטיה עדין קטנה, לא 150 תוך קטע של 70 מטר נניח. אז אני כותב כאן מה שעלול לקרות לכם.לא רוצים להזהר - לא צריך.
 

רֶשֶף

New member
בטח שאתה יכול ../images/Emo13.gif

ואנחנו... אנחנו רק דוחקים בך להשתפר. מה קרה? אנחנו לא יכולים לבקר אותך?
 
אני נגנב

איך כל פעם כשמבקרים כאן ספר, חלק באופניים או חנות, יש עליהום על המבקר כשכל העולם אשם - כולל המבקר עצמו - רק לא הספר, החלק, או החנות. ואני נתלה כאן באילן גבוה ומצטט את עצמי מלפני כמה שבועות, זו חלק מתגובה על התגובות לביקורת על החנות רוזן ומינץ: "ד. ועוד עניין כללי יותר, המתייחס לכל התגובות בנוסח "תגובה עניינית ומקצועית
" - יש לי הרגשה, שגם כתבתי עליה בעבר בהקשר אחר, שהלקוח הישראלי פחות קשוח ממה שחושבים. הדעה המקובלת היא, שישראלים לא רוצים לצאת פראיירים, לא יודעים לשלם, קוטלים כל דבר, נושכים את היד שמאכילה אותם וכולי. אבל ההתרשמות שלי היא הפוכה - חברי הפורום דווקא נזהרים מאד בביקורות שליליות, כל מה שחברה מוכרת כמו שימנו או רוק שוקס עושים זה "מעולה", כולם מגינים על החנויות בחירוף נפש ומתייחסים למכונאי האופניים כאילו הם אלוהים. המחירים "גבוהים - אבל אין מה לעשות", כמעט כל הביקורות ב"הרים" הן חיוביות - לעומת MTBR ששם קוטלים על ימין ועל שמאל גם מוצרים של חברות מובילות. לא פעם יצא לי לקרוא ביקורת מחורבנת או בינונית בMTBR על מוצר כלשהוא, ואח"כ לקרוא שבחים ב"הרים" - על אותו מוצר בדיוק. אז יש כמה אפשרויות: 1.או שיש פה איזה קסם. 2.או שדווקא בגלל שרוכב האופניים הישראלי רוצה "לא לצאת פראייר" ולהצדיק את המחיר הגבוה שהוא שילם, הוא חייב להרגיש שהמוצר מעולה/ החנות נפלאה. כלומר, במין הגיון של "הפוך על הפוך", זה לא "בכבוד שלי" להתלונן על מוצר שהשקעתי בו את מיטב כספי והוא של חברה מובילה ו"נדפקתי איתו". 3.או שאנחנו פשוט רחמנים בני רחמנים. 4. אנחנו מסונוורים מהמותג - "אם זה של CANE CREEK, זה חייב להיות מעולה". לאמריקאים תבונה צרכנית והם לא מהססים לקטול גם דגם גרוע של חברה עם שם מעולה. מה דעתכם? " עד כאן הציטוט. אשמח לשמוע מה דעתכם דני נ.ב - לגופו של עניין, אני לא מכיר את הספר ולא יודע האם בפתיחה שלו מומלץ או לא לקחת מפה לטיול. כלומר האם המסלולים מוצגים ככאלה שעומדים בזכות עצמם, או שהם רק מתארים מסלול באופן כללי וחייבים לקחת מפה כדי להסתדר. ורשף, אני לא יודע מה "דפקו לך במוח" בבה"ד 1, אבל אני לפני טיול לא רוצה ללמוד ציר בע"פ וגם לא להישאר שבת בשטח. בכל מקרה, אם יש טעויות גסות בספר לא צריך להתעלם מזה וישר לתקוף את המבקר. ועוד דבר, בעיני כל השיטה של סיפור דרך היא דפוקה מהיסוד ומזמינה טעויות, ולכל היותר היא יכולה ללוות מפה טופוגרפית - שתהיה בתוך הספר! למה אין כזה דבר?
 

aFish

New member
איזה גנוב אתה....

כתבת המון דברים (אפילו מצויינים) ובסוף התיישרת עם כולם.... מה בסך הכל אמרו כאן - שלנווט בלי מפה זה לא לענין....מי שמנווט עם מפה יודע (ואם לא אז כדאי שידע) שתמיד, אבל תמיד צריך להעיף מבט על הציר לפני הניווט. אפילו חצי שעה קודם...אבל לך תדע על מה אתה הולך לרכב...זה די מינימום. לא קשור לביקורת בכלל אלא רק לצורת השימוש במוצר. ספר לא מספיק כדי לבצע טיול אופנים. לא טוב, כן טוב - בכלל לא התייחסו לזה.
 

מאדמאן

New member
אז פיש אם ככה

למה הסיפור דרך לדוגמא סתם: 700 מ' ימינה בתוך השחור. 1.2 (450) הצתלבות. שמאלה בתוך שדרת ברושים עד למזלג. שוב שמאלה. 1.65 (1.8) עליה במעלה הר חרטא ברטא.. ואז אתה מגלה כך: שאחרי 1.2 אין הצתלבות, יש מזלג ב 1.45. אבל ירידה, באמת שמאלה ובאמת שדרת ברושים - אתה רוכב 450 מ' ואתה באמת רואה עליה במעלה הר - אתה שואל ? מה ? אולי זה לא נכון ? אולי זה לא כאן ? טעיתי ? יללא בוא נחזור לבדוק אתה חוזר. בודק זה בסדר מה שעשית - רק שהתיאור לא נכון ? אז טוב אם סיפור הדרך לא נכון - תגיד איפה יש מסלול , תגיד כך מפה לך תחקור את הארץ ומצאת כי טוב.. אז אני אולי לא מנווט טוב (מנווט טוב, מנווט טוב...) - אולי אני לא מרוכז (מרוכז, מרוכז... ) - אבל זה לא זה. וכדי שיובן: יגאל עומר קובע בפתיח לספר צרעך מפת סימון שבילים - אני לא מכחיש אבל ספר דרך טוב לא צריך מפת שבילים - אמרתי ראו את המדריך של עמיקם לג'יפים. אין פספוס של נקודת ציון, אין השמטה של נקודת דרך שאפשר לאחוז בה. זה סיפור דרך.
 

aFish

New member
ת'אמת...../images/Emo35.gif

לא ממש יודע....אבל אני בטוח שזה מוכר יותר טוב כי הספר נהיה יותר עבה ונראה יותר רציני. ככה כותבים ספרי טיולים...כנראה. תראה את זה כמשהו שמסייע לך לעבור על המפה לפני הטיול....עוד לא נתקלתי בטיול שהיה צריך כזו רמת פירוט בניווט. מדי פעם יש נקודות בעייתיות אבל כל הסימנים האלו כל 100-200 מטר....נראה לי ממש מוגזם. אבל בלי זה לא היה ספר...היתה בקושי חוברת.
 
אני לא מכיר את הספר לג'יפים אבל

אני מאמין שספר טיולי הג'יפים נועד לצפונבונים שקנו גי'פ כי זה אופנתי רכב עם גלגל מאחור. אלו כנראה צריכים תאור הרבה יותר מדויק. מלבד זאת, שבילים רחבים ל 4X4 לא נולדים ונעלמים כל שבוע. לכן קל יותר להזדהות. ספרי טיולי האופניים נועדו כדי לעזור לך להחליט לאן אתה יוצא לטיול ומה אתה עתיד לראות שם. מעבר לזה הנווט עליך. הספר כמובן מספק תאור של דברים משמעותיים במסלול כחלק מתאור הטיול ומהסיוע להשאר בגבולות הגזרה. אני רכבתי בדרך הפסלים בשבת ורכבתי עם מפה ו GPS, כי אין לי את 7500 הקלוריות לבזבז, פשוט אין.
 
אני כן מכיר.

יש לי שלושה מהם בבית, וכן את הספר של עומר יגאל. לגבי ספרי הג'יפים, כמו שכתבתי בקיצור למעלה, לא קרה שהצלחתי לסיים מסלול מתוך סיפור דרך, בלי לאבד אותו, אלא אם כן העליתי את כולו מראש על מפה, או שמדובר במסלול קצר ופשוט שחופף איזה סימון שבילים שקיים בשטח. דווקא מתוך הספר של עומר יגאל הצלחתי לסיים יפה את המסלול היחיד שניסיתי, אבל זה מסלול פשוט למדי. מבחינת איכות ההסברים, לא מצאתי הבדל משמעותי בין הספרים. אם נחזור לבה"ד 1, תמיד "דפקו לנו לראש" דבר חשוב - תמיד עדיף לנווט לפי תבליט (הרים, גבעות, ערוצים וכ') ולא לפי תכסית (שבילים, בתים, עצים וכ'). הסיבה - התכסית משתנה כל הזמן, והתבליט נשאר תמיד מעודכן. הספרים מתבססים בעיקר על תבליט, משום שאלה דברים שלנווט מתחיל קל יותר לזהות, ולכן הם מאבדים קשר עם השטח תוך שנה או שתיים.
 
למעלה