דרך הפסלים לפי יגאל עומר - זהירות !

IlanShacham

New member
מסכים איתך לחלוטין

לספרים האלה, למרות שגיאות פה ושם, יש תפקיד חשוב בכך שטיולי האופניים הגיעו לאן שהגיעו בארץ. וכמובן, לא יוצאים לשטח בלי מפת סימון שבילים...
 

רמי לשם

New member
ועוד משהו

זה דווקא מאוד חשוב לשמוע שהמסלולים בספר הם לא מדוייקים, ככה כשיוצאים לרכב ע"פ מסלול מספר צריך להיות הרבה יותר עירניים. וחוצמזה אני בטוח שעומר וגם אלי (וגם יורם וכל מי שכותב תיאורי מסלול)ישמחו לשמוע ביקורת עניינית על המסלולים שלהם.
 

רֶשֶף

New member
דבר אחד למדתי (שוב) מהדיון הזה

מה שלא תגיד/תכתוב, תמיד יהיה מישהו שיבוא, יתפס לאיזו מילה או שתיים, יסרס אותה, יעוות אותה, יקצין אותה, יוצא אותה מהקשרה ויבסס ויכוח שלם סביב "המסר שלך" כביכול
אני אסכם שוב, בנקודות, ואברור מילים אחת אחת, כדי שלאף אחד לא תהיה עילה להשתלח עם סיסמאות כמו "עליהום", "התקפה", "הכללות", "מרי אזרחי" וכד' (אבל לפי התיאוריה בפסקה הקודמת זה יקרה ממילא, אז מה זה חשוב
):
לא יוצא בשום חרם גורף כנגד אלי סט או כל מחבר ספרי טיולים לאופניים באשר הוא. לא יודע מאיפה הבאת את הרעיון הפרובוקטיבי הזה
ספרי הטיולים הם אכן תרומה מבורכת לענף בעיקר משום שהם כוללים מידע נוסף מעבר למסלולים עצמם - קצת רקע, קצת הסטוריה, צילומים, אטרקציות והם כלי נהדר לקבל רעיונות לטיולים ומושג כללי על המסלול המיועד
בכל זאת, מההערות בשרשור זה ובדיונים קודמים בנושא, מסתמנת הסכמה כללית (כולל המחברים עצמם הממליצים להיעזר במפות), לכך שסיפורי הדרך המובאים בספרים אלו אינם הכלי האמין ביותר לניווט (ואין לזה קשר אם "כולם מסכימים איתי" או כולם לא מסכימים איתי. אני לא ה-issue פה בכלל). זה לא אומר שאי אפשר להצליח לסיים איתם מסלולים בשלום, אבל גם אתה למעשה מסכים שאתה בסה"כ "נהנה להתבסס על רעיונותיו". לא ממש לנווט לפיו
עיקר התגובות לא התייחסו כלל לאיכויות של ספר זה או אחר, אלא לעצם העובדה שמאדמאן ביצע מסלול בלתי מוכר על בסיס הספר בלבד. ללא מפה, ללא התייעצות, ללא "חוות דעת נוספת". ההערה (הבונה) היתה - כגודל ההשקעה במסלול כך תהיה רמת הניווט. ההערה הובאה ברוח ידידותית ולוותה ב-
במטרה למנוע ממנו לשרוף שוב לריק 7,500 קלוריות שהשיג לעצמו בעמל רב
לצאת בנונשלנטיות
לאיזור לא מוכר עם ספר טיולים חביב ואז למחות "איזה חפיפניק המחבר, בגללו נתקענו 7.5 שעות בשטח" זה אולי טוב בכדי לשחרר אגרסיות
ולשרוף עוד קצת קלוריות על עצבים, אבל לא ממש פרודוקטיבי. עדיף ללמוד לקח ולהכין שעורי בית טוב יותר בפעם הבאה במקום לצפות מהסופר שישפר את המוצר. לא חייבים "ללמוד ציר" או להיות בוגר בה"ד 1 בכדי לעבור מסלול טיול בשלום. חמש דקות עם מפה עושות הרבה שכל
גם אני למדתי בדרך הקשה
לא נולדתי נווט וגם היום, עם מפה ו-GPS יש לא מעט מקרים שהשטח מתעתע. מתברברים. זה קורה. בשביל זה לוקחים מקדמי סיכון. זה הכל דברים נלמדים.
אני יודע שלא כולם מסכימים איתי וטוב שכך. אם כולם היו מסכימים איתי, היה לי נורא משעמם. עם מי הייתי מנהל דיונים? עם הצל שלי?
יאללה, יש עוד מישהו שרוצה לעשות עלי "עליהום"?
 

aFish

New member
אחד הדברים הבעייתיים בניווט ברכיבה

לפחות מנקודת המבט שלי היא תופעת "עם ישראל נווטים זה לזה"... בקבוצה של 10 רוכבים יש 10 נווטים מוכשרים אבל אין שום סיכוי שכולם ינווטו לאותו כיוון על בסיס מסלול יחיד. ישב בנאדם, הכין, חשב, למד, קרא. פתאום כולם נהיו עוזרים, לכולם יש עיצות, כולם בטוחים שהנ"ל טועה בכיוון. לא שזה לא נכון לפעמים אבל מוביל חכם יודע לזהות נקודות בעיתיות, לשאול לעיצת האחרים וגם אז רצוי שלא כולם יתערבו. במשך הזמן אנשים הרוכבים יחד כבר יודעים מי ומה במנווטים אז עדיף לפעמים לתת מרחק ולשתוק. לתת למוביל את השקט הנפשי שלו ולקבל החלטה בצורה שקולה. ואם כבר משוכנעים בטעות, נסו לשכנע בשקט ולא בעצבים. כמה שפחות נווטים יש סיכוי שהטיול יזרום יותר. כמובן שזה תלוי במסלול ועוד כמה וכמה גורמים.
 

shl17

New member
שני דברים

את האזור הנל אני די מכיר לא ברור איך מתברברים שם 7,5 שעות דבר נוסף בחיים אי אפשר לשרוף 7500 קלוריות ברכיבה של 33 קמ ועוד בשטח כמו יער צרעה שלא נחשב לקיצוני במיוחד, סתם ברח לך עוד אפס
 

מאדמאן

New member
איפה כתוב הודעות שלי

שהתברברתי 7.5 שעות ?? - אל תעשה מזה מה שזה לא. צריך לקרוא מה שכתבתי ולא להסחף. 7500 קלוריות זה הפולאר. בשבע וחצי שעות את יכול יפה מאוד גם לשרוף יותר. בדוק.
 

shl17

New member
33 קמ ב7.5 שעות

זה קצת יותר מ4קמש ממוצע ,הצחקת אותנו בבי! כוון הפולאר(או שאתה שוקל 180 קג שאז זה הגיוני)
 

איתי נ

New member
מאדמאן - אתה יודע לבשל?

למה אני שואל? כי ספר טיולי אופניים זה כמו ספר בישול. קח עשרה אנשים ותן להם לבשל לפי מתכון מהספר ותקבל עשרה תבשילים שונים. גם לטיול אופניים וגם לבישול צריך להתכונן. קרא הכל לפני שאתה מתחיל. תצטייד במרכיבים החיוניים (וזה כולל מפה מתאימה). תבין היטב את המתכון לפני שאתה מתחיל (זאת אומרת, תבצע התאמה בין המסלול למפה). מעבר לזה, גם ספר בישול וגם ספר טיולים הם לא תורה מסיני. שניהם בגדר המלצה. מסיבות כשרות או בריאות אפשר להשתמש במרגרינה במקום בחמאה ועם קצת נסיון תוכל לדעת איך זה ישפיע על הטעם. טיולים אפשר להאריך או לקצר, להוסיף או לקזז איזו עליה ואפילו לחבר שני מסלולים לטיול ארוך אחד. בשני המקרים יש הפתעות. תבלין שהתכונת להשתמש בו נגמר ואזל. חקלאי מתלהב חרש (וגם השקה) את השביל. הילדים לא שאלו על תכניות הבישול שלך כשהחליטו להאכיל את חתולי הרחוב. ג'יפאים פתחו 18 שבילים חדשים מאותה צומת ואחרי 5 קילומטרים מתברר לך שאתה על השביל הלא נכון (שבכלל לא במפה). יזם מתוחכם התנחל על השביל שלך וגובה מיסי מעבר. מה עושים? מאלתרים... עם הזמן והנסיון האילתורים האלה יהיו מוצלחים יותר ואולי אפילו תתחיל להנות מהם. למי שלא הבין, אני טבח גרוע (אפילו לא מנסה להשתפר) ונווט בינוני מינוס. מתברבר הרבה אבל נהנה מזה (כל עוד אין חריגה מאילוצי זמנים ושעות אור).
 

liorca

New member
שם פרטי עומר משפחה יגאל!

בחור 10! מהכרות אישית. היה מנהל ביה"ס שדה כרמל ומכיר כל שביל (כמעט) בארץ. כמו שכתבו לא יוצאים לטיול בלי מפה, ואני מחמיר ואומר לא יוצאים בלי ללמוד את המסלול מראש. זה בסיס ומחיב במציאות. מי שלא יודע לקרא מפה שלא יצא לטיול ללא מלווה שיודע לנווט. גם הספרים של אלי וגם הספר של עומר נותנים רקע כללי ולעולם לא יהיו במקום מפה אלא רק אמצעי עזר. בזכות הספרים פגשתי מסללים שלא בטוח שהייתי מגיע אליהם בדרך אחרת ולכן תרומתם רבה. אבל לא יוצאים בלי מפה ובלי ללמוד את הנתיב מראש.
 

omerig

New member
תגובה לביקורת על הספר - עומר יגאל

ראשית אני מודה לכל הכותבים על הערותיהם. הפקה של ספר מסלולים הוא תהליך מורכב וארוך שכולל מספר רכיבות הכרות עם כל אזור ולאחר מכן בחירת הנתיב המועדף, רכיבת מדידה וכתיבה ורכיבת ביקורת על כל אחד מ42 המסלולים המופיעים בספר. לא היה לי כל ספק שגם לאחר תהליך כלכך ארוך יפלו מעט שגיאות אם בהדפסה ואם במדידה. למרות שעשיתי מאמצים אדירים שלא כך יהיה. עם זאת דברים משתנים בשטח כל הזמן (לצערי) ויש צורך בעידכונים. כמו כן התאורים שנראים בעיני ברורים כמו פונים ימינה בקצה העלייה ליד עץ הברוש נראים לאחרים כמו ג'יבריש מוחלט. או רוכבים שמנסים לבצע את המסלול הפוך מהתאור או לקצר בכל מיני פינות וכועסים שהתאור לא מתאים (פגשתי זוג כזה בשטח עם ספרי שניסה לרכב את המסלול הפוך מהתאור - אפשרי אבל מסובך. כיוון שידעתי שיהיו הערות ותיקונים - נערכתי יחד עם חברת מפה ובסוף כל ספר ישנה גלויה שמטרה תיקונים ועידכונים. מובטחת אפילו הגרלת פרס לשולחי ההערות והתיקונים. עד היום קיבלתי רק הערות ספורות ושוליות - שאגב נבדקו על ידי ברכיבות הבאות ובמקרה אחד שאכן נפלה טעות היא תוקנה במהדורה האחרונה שיצאה לפני כ ארבעה חודשים. אני שמח להארות והערות ואשמח כמובן להמשיך ולשפר במהדורות הבאות. תודה לכל המגיבים רכיבות נעימות עומר יגאל
 
למעלה