דרך הפסלים לפי יגאל עומר - זהירות !

טיראן מ

New member
../images/Emo45.gif אכן.... תכסית בעייתית.....

תיאורים בסגנון "עוברים דרך פירצה בגדר", "מיד אחרי שער ברזל לבן", "ליד ספסל עץ", "50 מטר אחרי הבדואי שעושה קפה" או "לפני הסובארו עם הפנצ'ר"....... (האחרונים נוטים מעט להגזמה), תיאורים כאלו נפוצים בספרי טיולים ולא ניתן לנווט לפיהם !! מצד שני, אני מבין את מתארי המסלולים. קשה מאוד לציין נקודה ספציפית לפי תבליט. איך תציין כניסה לסינגל ניסתר לפי תכסית ?? אתה חייב למצוא פריט "יציב" ככל הניתן בשטח ולקוות שלא יזיזו/יצבעו/יהרסו אותו. בקיצור.... לא מנווטים בלי מפה !
 

alfon

New member
שי - איזה שטויות ../images/Emo31.gif

"..אני מאמין שספר טיולי הג'יפים נועד לצפונבונים שקנו גי'פ כי זה אופנתי רכב עם גלגל מאחור. אלו כנראה צריכים תאור הרבה יותר מדויק..." אני לא יודע אם לענות לך או פשוט להשאיר את הציטוט ככה ... אולי אני פשוט אשנה את זה למשהו דומה : אני מאמין שספר טיולי אופניים נועד לצפונבונים שקנו אופניים ב 20 אלף שקל כי זה אופנתי אופניים עם 2 בולמים ,צמיגי 3 אינטש וכו. אלו כנראה צריכים תאור הרבה יותר מדויק.. עכשיו זה נראה לך הגיוני? מקווה שאתה מבין את הנקודה....
 
לא מסכים איתך

א. בראשית עלתה הטענה שהספר לא טוב. ב. טענת הנגד היתה שזה לא שהספר לא טוב, זה שהמשתמש לא טוב. אני טוען, שיכול להיות שהמשתמש לא טוב (וגם יכול להיות שכל השיטה מחורבנת ומכאן המשפט האחרון שלי שלא מצא חן בעיניך), אבל זה לא אומר שהספר לגמרי טוב, כלומר שאין בו טעויות או אי דיוקים או עבודה חפפנית. ונראה לי שכל פעם שרק מעלים על דל הHTML משהו שעלול להשתמע כצל צילה של שמץ שמצה של ביקורת על איזה מוצר מדף שקשור באופניים, או החנות שבה נמצא המדף, ישר פוסלים את הביקורת כאילו זה חילול הקודש. זה מה שאמרתי.
 

מאדמאן

New member
אולי יש כבר מסקנה ???

נאמר כך: הסקתי שאני כנראה לא בסדר - א. כי לא לקחתי מפה . (מודה... מודה...). ב. כי אני לא יודע לנווט. ג. כי אני לא יודע לקרוא. ד. כי ביקרתי את ספר של אדם יקר. ה. ראה ו' ז' והלאה. מאידך - אולי הספר סתם לא בסדר. ו: ר' גם תשובות א' ב' ג' ואילך. נו טוב. שימו לב. הזהרתי. אולי עשיתי את זה כדי שגם אתם לא תכשלו ?. אולי כי כעסתי ?. אולי כי אני לא יודע לקרוא/ לא מכבד מספיק את הכותב/ לא יודע לנווט/ לא לקחתי מפה. לא נראה לי שנצא מזה עם מסקנה ברורה.
 

רֶשֶף

New member
למה? אני דוקא חושב שיש מסקנה ברורה

א. תמשיך להנות מהספר ולקבל ממנו רעיונות למסלולים. ב. אם לא קשה לך לסחוב אותו, קח אותו איתך, בשביל ה-Added Values שלו - תיאור האטרקציות בדרך, ההסטוריה של המקום וכו'. ג. בכל מקרה, אל תצא לשטח (והכוונה ל"שטח" לא לסיבוב סביב כפר יונה) בלי מפת סימון שבילים מתאימה. ד. השתדל לעבור על המפה לפני תחילת הטיול ולזהות את הנתיב. נסה לאתר נקודות ייחוס תבליטיות ותכסיתיות בדרך (ערוץ, הר, קו מתח, כביש וכד'). ה. נסה לחזות "בעיות" במסלול - מפגש שבילים מרובה נתיבים שעשוי לבלבל, פיצול Y עם זוויות חדות מאד היוצרות כיוונים סמוכים ליעדים שונים, סינגלים ש"חותכים דוּך" מבחינה טופולוגית (דרך מצבור צפוף של קווי גובה)... כל אלו עשויים להעיד על כך שהמסלול עשוי "לתקוע אותך". ו. השתדל להגדיר "תוכניות מגירה" עבור איזורים בעייתיים - "אם העליה תהיה תלולה מדי, אנחנו יכולים להקיף את השלוחה הזו דרך שביל הג'יפים הזה" או "אם הקצב יהיה איטי מהצפוי ונראה שאנחנו גולשים לחושך נוכל לחתוך דרך השביל ההוא לכביש הזה ולדפוק רייס בחזרה לרכבים" ז. אם אתה מסוגל לזכור בע"פ את כל עבודת ההכנה שעשית, אחלה. אם לא אל תתבייש להכין לך "שליף" עם נקודות מרכזיות ומפגש קווי אורך ורוחב באיזורים הבעייתיים, שיעזרו לך לאתר מהר את הנקודה על המפה. "יותר טוב להשקיע עוד 10 דקות בהכנת מסלול מלשרוף 10 שעות בחילוץ" זה עוד משהו שדפקו לי במוח. אבל נעזוב כבר את המוח הדפוק שלי. מקווה שעזרתי. אה, ועוד נקודה: ח. אם אתה מוצא טעויות/הטעיות מפורשות בספר אתה יכול לאתר את מענו של המחבר ולשלוח לו את האינפורמציה. אני מניח שהוא ישמח לקבץ כאלו הערות ולשלב אותן במהדורה הבאה (מתי שתצא כזו). לפחות שהרוכשים החדשים יהנו מזה.
 

רֶשֶף

New member
גם אני נגנב

איך כל פעם שמישהו עונה תשובה עניינית מפורטת ומנומקת למישהו, שמותח ביקורת על משהו זה מייד חייב להיות מתוייג כ"עליהום" או "מתקפה"
הוא מתח ביקורת על עומר יגאל. אני מתחתי ביקורת עליו. אתה מותח ביקורת עלי. ואני מותח ביקורת עליך בחזרה. הכל לגיטימי. זו בדיוק מהותו של דיון בוגר. למה לעשות דרמה מכל דבר?
 

מאדמאן

New member
רשף - לי אין בעיה שתגלה לי שאני טוע

אני מסכים גם שטעיתי כשלא לקחתי את הסימון שבילים - אבל בכל זאת, יש לי תחושה שהספר נעשה ככה, לא קפדני במיוחד. אולי סתם כעס, אבל כעס. אני בטוח שיש מה להשקיע בתיקון שלו, בוא נאמר - אני חושב, וכבר אמרתי שאני מעריץ אנשים כמו יגאל עומר. מוכן אפילו לעזור לו .. איך זה ? רק שלא יחפף, או , יותר עדין, שלא יתן לי תחושה כזו. שמע לי, יש לי על מה להתבסס.
 

רֶשֶף

New member
עם התחושות שלך אני לא יכול להתווכח

מה שאתה מרגיש זה מה שאתה מרגיש וזו זכותך המלאה להרגיש ככה. יודע מה, עזוב "לעזור לו". קח שנה מהיום ותוציא ספר כזה בעצמך. רק אל תחפף, או יותר עדין, תן לנו תחושה שיש על מה להתבסס.
 

מאדמאן

New member
טוב.. מגיע לך תודה על הקישור בעניין

הפנורמה... אבל אחחחממממ... שבו התחלתי את ההודעה נמשך לאור המטלה שהעברת אלי - שמע, לא שנה בסדר ? תן אולי עשר שנים - בטח לא תסכים - איזה חנינה ?? - מה ?? נראה לי קצת קשה העניין - אם בשעה כזו אני מחרטש באינטרנט - זה לא בגלל שלא הייתי ישן טוב עכשו. לסיום: הבנתי אותך. אני באמת לא כזה בכיין. אני אחלה מפרגן, באמת...
ויגאל עומר הוא מה"טובים". אז יללא לילה טוב. אני חייב לישון. מחר עניין גדול בעסוק שלי. אלף תודות על הקישור.
 

hurod

New member
מאדמאן - אל תיקח ללב...

קודם כל באמת שלא ייתממו פה, הרבה ספרים בארץ ערוכים באופן פרטאצ'י (כמו עוד כמה דברים), אני בכלל לא מתפלא אם אכן ישנן טעויות בספר ולדעתי חשוב ונכון לציין מה הטעויות כדי שקוראים ידעו וישימו ליבם אליהם. לא פעם אני נתקל כאן בספר שמדי פעם אני הופך דף ומוצא שהדף הבא הפוך, או שאחרי עמוד 93 בא עמוד 27, אחריו רשימת הפרקים ובאופן הכי טבעי ממשיך לעמוד 1 (שבאמת אמור להופיע אחרי רשימת הפרקים...). מה שמפתיע הוא שעם כל זאת, הכריכה ברוב הספרים נמצאת בחוץ כמו שצריך להיות. (להיות הוגן גם אתה צריך לנהוג משנה זהירות שלא לבקר באופן פרטאצ'י ושמתי לב שאתה עצמך לא מקפיד על פרטים מי יודע מה). ספר טיולים נועד למיטב הבנתי לציין אזורים מתאימים לטיולים ולא, כפי שכבר הסכמת, להוות תחליף למפה. למה לסמוך על ספר שידוע שהסיכוי לטעויות בו אינו קטן כאשר ישנו כלי כה אמין (יחסית) כמו מפת סימון שבילים שכשמו כן הוא? ולכל המשתתפים הקבועים כאן עמכם הסליחה על ההתערבות הגסה.
 

רמי לשם

New member
אני יכול להעיד שפעם ניסיתי

לזהות את המסלול של "הר חורשן" מהספר הראשון של אלי סט. הייתי מצויד במפה ס"ש ואני מנווט טוב. מתשיהו התיאור נהייה יותר אגדת דרך (כאן אמור היה להיות ....) מאשר סיפור דרך כשהטיול נהייה ביזרי משהו. וכמובן שחייבים לקחת מפת ס"ש לכל טיול, ויציאה בלעדיה היא בעיני חסרת אחריות, אבל רצוי שתיאור הדרך יתאים איכשהו למציאות. והספר של עומר יגאל עוד לא בן שנה כך שהייתי מצפה שיהיה עדכני למדי. אבל זה רק אני ואלו רק הציפיות שלי, ואני בכלל בחו"ל, וגם ככה לא הייתי קונה את הספר אז מה אני מקשקש? לא יודע, מאוחר וקר כאן בחוץ...
 

ido mazor

New member
צודק 100%

היה לי אותו סיפור בדיוק באותו מסלול (חורשן) עם אותו ספר... הייתי בטיול עם אורית, רק בזכות המפה שהיתה לי הבנתי את כוונת המשורר... ברור שהשטח משתנה, וגם דרכים מתווספות (אם כי כמעט לא נעלמות), במיוחד בשטחים חקלאיים, בנחלים, ובאזורי פעילות של הבדואים ושל צה"ל, אבל יש גבול למידת הסבלנות ולכמות הטעויות המשמעותיות שניתן לקבל מספר בן שנים בודדות. בקיצור: GPS, ספר טיולים, הכל טוב ויפה... לא לצאת לשטח בלי מפת סימון שבילים, ורצוי מעודכנת - גם סימוני שבילים משנים צבעם ומתווספים ממהדורה למהדורה.
 

yuv R

New member
פפפפפ בחייייך רשף

שמע, רובנו לא יוצאים למסלול מאובזרים בקוקפיט אלקטורני מצ'וכלל. הרבה חבר'ה כאן רוצים לצאת ולרכב קצת. החשיבה ה"חפיפניקית" הזו הביאה אותי עם כמה מחברי הטובים למצוא את עצמנו במסלולים מתוך הספר של יגאל עומר כשאנחנו מגלים שאין קשר בין המצב בשטח לבין התאור. זה קרה ככמה הזדמנויות שונות במסלולים מתוך הספר. לפרוטוקול - אני מסכים שצריך לצאת תמיד עם מפה. אבל עדיין תיאור המסלול צריך להיות איכותי יותר. אה... אם זה עדיין רלוונטי, כולנו בוגרי בה"ד 1 חוץ מההוא שהתרוצץ בביס"ט (ועדיין אסיר תודה לך על שסידרת לו את הגלג"שים, אגב). וצופיפניקים, וחוגי סיירות, וניווטנו כבר בחיים, ואכלנו כמה דברים טובים ושתינו כמה דברים טובים. ועכשיו תסלח לי, אני הולך לזווד את הג'ריקן לכידון ולחתום על טופס תערות בשביל המא"ג כי צריך להתכונן למסע אופניים. יש הקפצת עכברים מסוממים.
 

yuv R

New member
../images/Emo45.gifבדיוק../images/Emo70.gifתודה שיותר מוצלח... ../images/Emo6.gif

 

מאדמאן

New member
קח את התברברויות - 7.5 שעות

של טיול במקום יפיפה עם נוף מדליק ולחות קרירה - עליות השפע ורקפות בטונות. 7500 קלוריות זה עוד כלום. אם הייתי מתאמץ יותר שלשום גם ל 10,000 יכולתי להגיע...
 

רֶשֶף

New member
חביירים, אנחנו קצת חוזרים על עצמנו

כולם מסכימים שהספרים האלו לא משהו בתור אמצעי עזר לניווט בשטח לא מוכר. אבל לא חייבים להשתמש בהם. בשביל זה יש קהילת רוכבי אופניים. בשביל זה מתייעצים עם אנשים מנוסים יותר. בשביל זה יש אתרים כמו הרים, רכסים ואפילו גרופי. בשביל זה אנשים מדרגים מסלולים. אני בספק רב אם עומר יגאל או אלי סט יזדרזו להטיב את דרכיהם ולשפץ את ספריהם בגלל איזה קוטראי בפורום קיקיוני
אבל אם יפסיקו להשתמש בספרים שלהם יכול להיות שהם יסיקו את המסקנות. השורה התחתונה - בואו נפסיק להתלונן ונתחיל לעשות. להצביע ברגליים. לקחת את גורלנו בידנו. להיות אקטיביים. להיות עצמאיים. לא לצפות כל הזמן שיעשו בשבילינו ושיתנו לנו ושיובילו אותנו. אפילו אם אנחנו משלמים בשביל זה במיטב כספנו.
 

ido mazor

New member
בוא לא נעשה הכללות

קודם כל, ברוך השם יש פה הרבה דעות בפורום ובטח לא כולם מסכימים להכל. וטוב שלא. שנית, לפחות הספרים של אלי סט, איתם יש ניסיון, תרמו תורמים ויתרמו עוד הרבה לטיילי האופניים בישראל. גם אם לא כל המסלולים מושלמים הרי בגדול אלי עשה את העבודה טוב וגם נווטים דגולים כמוני נהנים להתבסס על רעיונותיו ומסלוליו וללכת בדרכיו. השיטה שלו בסך הכל טובה, ההסברים התיאורים והמרחקים בסדר גמור. ברור שלא מושלם אבל מה בעולם כן מושלם? כמובן שזכותך לצאת במרי אזרחי נועז נגד ספרים לטיולי אופניים באשר הם, אבל לא כולם מסכימים איתך.
 

ido mazor

New member
ועוד דבר קטן

תזכרו מי הביא לנו את מסלול הטיול הכי פופולארי השנה = שביל הגמל האדום. נכון, אלי סט. תחילה במגזין ואחר כך בספר השני שלו. קצת כבוד לאיש עתיר זכויות בענף האופניים הישראלי.
 
למעלה