האחריות להבין

"באמצע" חחחחחחחחחח../images/Emo140.gif

יש ריבת חלב באמצע העוגה יתרון באמצע השורה (קולנוע) הפסקה באמצע היום (עבודה) ספירה לאחור באמצע הטיסה (זמן) מנה עיקרית באמצע ארוחה
גם סכנה באמצע מהומה כאב חד באמצע הציר (לידה) לרוב באמצע יותר חיובי מאשר שלילי מה זה,זה "העצמה" זה
זה כדור או משחה מתוק או מלוח עם או בלי מכפתלי אני אני רוצה
 

סמסרה1

New member
לאשה אורחת

שלא יהיו אי הבנות, אינני מתעלמת, חס וחלילה, מילדיי, מבן זוגי מהורי ומאנשים מסויימים. מילדיי ומהורי אני גם מוכנה לספוג דברים קשים.
 
Deerest

כתב "בני הקטן כועס (בלשון המעטה) על אחיו שהציק לו" כשהוא הציק אין ספק שרצה להעביר לו מסר....המסר הוא חשוב ואסור להתעלם ממנו....אבל תגובה ממש לא חייבים....אפשר לדבר על המסר עם הילד....אפשר להשוות איתו את התוצאה פעם שהגיב ופעם שהתאפק ולא החזיר לו. המילה "התעלמות" מזכירה...רוע,הזנחה,התנשאות ואולי בגלל זה מתנגדים לה. אז בואי נחשוב אם נחליף אותה ב לא להגיב....לא להחזיר....להתאפק...זה ישנה אצלך את ההרגשה? ושוב אני אומרת חוסר תגובה לא אומר דווקא שלא התייחסנו...אלא בחרנו ללמוד הפעם בשקט בתקווה שהפעם הבאה לא תהיה הצקה בכלל.....וזה לא משנה אם זה אח,אמא,בן זוג או חברים בפורום....סך הכל כולנו מציקים לפעמים. ועוד משהו אני מוכנה לקבל את אותו הדין גם על עצמי.נגיד אני מציקה ....הייתי מעדיפה שאנשים שיכולים, יכילו אותי ולא יחזירו לי ב
לא יגיבו לי "יתעלמו" אבל שיחשבו מה מפריע לי. ושוב אנחנו מדברים על הצקות ולא כעס שצריך להתייחס ולהגיב הצקה = איתות חוסר תגובה= איתות חוזר
 

spectacular

New member
מותר להתרגז ולפעמים אף רצוי...

לצד המסביר ולצד השומע יש תפקיד בדו-שיח יש אחריות להקשיב אבל מה זה אחריות להבין? אם הקשבתי ולא הבנתי ,האם לא נשאתי באחריות? לדעתי חשוב יותר להקשיב מאשר לדבר, להתעלם ממשהו מרגיז אינו אפשרי, וגם אם אני עושה את עצמי כמתעלמת זה ממשיך להרגיז, אני חושבת שלהתעלם זה אקט מעליב.
 
הסתכלות מצד ה NLP

ב NLP יש הנחת יסוד שאומרת: "המשמעות של התקשורת היא בתגובה שאתה מקבל" היינו, אם אני בתור המשדר, רוצה להשיג X מאדם מסויים (כאשר X יכול להיות כל דבר מפעולה ועד הבנה של נושא) האחריות לביצוע השידור באופן שאותו אדם יקלוט באופן שאני רוצה ע"מ לקבל את תוצאה X היא עלי. ואם קיבלתי תוצאה Y, זהו משוב שלא העברתי את החומר באופן הכי נכון לאותו אדם לקבל אותו. אותו מבט מכיוון אחר: בסדנאות תקשורת "דיאלוגיקה" לומדים 4 שפות תקשורת שונות. כולן בעברית אבל עדיין 4 שפות תקשורת שונות מקדם, מנתח, תומך ומשימתי. אם אני משוחח לדוגמה עם אדם שאני יודע שסגנון התקשורת שלו (בהקשבה) הוא מקדם: אני אדבר עם דוגמאות. אם אני משוחח לדוגמה אם אדם שאני יודע שסגנון התקשורת שלו (בהקשבה) הוא משימתי: אני אדבר בשורות תחתונות. זה לחלוטין על אחריות המשדר. גם אם מדובר בספר, מאמר, שידור רדיו או טמבליזיה, בנוסף כמובן לדיאלוגים ודו-שיח. מצד שני. לכל אדם יש את אחריותו ללמידה (אני מפריד בין הבנה ללמידה) שכן יכול להיות שיבוא אלי משדר שמדבר בסינית. והוא יתאמץ מפה עד הודעה חדשה.. אני יכול להתאמץ גם כן, אך אם הוא לא ידבר עברית או אני לא אדבר סינית, הסיכוי קלוש שאני אבין אותו. אך בנוגע ללמידה, נניח שיש מורה אשר לא למד סגנונות תקשורת או NLP והוא מתקשר בסגנון הקבוע שלו, ונניח שהסגנון שלו ממש ממש לא תואם את הסגנון שלי. עדיין הרצון שלי כאן הוא ללמוד משהו ולכן אחריותי למצוא את הדרך להבין אותו וללמוד משהו. (בניגוד לכל אלא שמיד מתנגדים לאדם ומשתעממים או מעבירים את הזמן בהתקשקשות והפרעה) בברכה רוח מדבר
 
רוח המדבר../images/Emo47.gif ../images/Emo140.gif../images/Emo45.gif

אתה כותב פשוט ומדהים
דרך הכרטיס האישי שלך נכנסתי לפורום דמיון מודרך וNLP...קראתי את כל המאמרים שלך וחלק הדפסתי לי
....בהזדמנות זו אני אשאל אותך אם אוכל להשתמש במאמרים שלך בפורומים אחרים כאשר בודאי אציין תמיד שאתה כתבת ואפילו אפנה אותם לאוסף המאמרים שלך בפורום....יש בהם המון חכמת חיים....כתובים בצורה פשוטה ומשכנעת....כל הכבוד. המאמר מהו אושר או: מה גורסת הפסיכולוגיה של האושר? ריגש אותי במיוחד,כי רק לפני כמה ימים כתבתי כאן בפורום על האושר הפנימי שלי שהוא רק שלי
 
../images/Emo9.gif תודה על המחמאות

לגבי המאמרים, המאמרים מוגנים בחוק זכויות יוצרים! מותר לפרסם, להעתיק, להעביר, לתת כמתנה, לחלק, להדפיס, לשחרר, לפקסס, לשלוח במייל או במכתב ואפילו לעשות את כל זה עם ברכתי
לגבי מהו אושר. התחלתי להעביר סוף כל סוף סדנאות אושר
http://www.happypeople.org.il/sadna13-3.htm
 
רוח

ישנם אנשים שמשנים סגנונות תוך כדי דו שיח. כל אחד מאיתנו משוחח לפחות בשני שפות.... שאלה, אין אתה "לומד" את השפה של האדם השני? הבנה אינה מגיעה מאחריות... כשיש הבנה אין צורך בהסברים.
 
בהחלט אנשים משנים תוך כדי

מיומנות של מקצוען בתקשורת היא להשאר תמיד עם היד על הדופק ולשנות ביחד עם הקולט. לגבי למידה. יש סדנאות מפה עד הודעה חדשה, וחלוקות לסגנונות תקשורת כמספר הסדנאות שיש... סדנה מומלצת היא סדנת דיאלוגיקה, שגם מלמדת להבחין בין 4 סגנונות שונים, וגם לדבר ב-4 הסגנונות הללו. סדנת סופ"ש. אך כדי שהלמידה תהפוך למיומנות (כלומר לאוטומט) ולא נצטרך בכל רגע לחשוב "באיזה סגנון הוא עכשיו?" וכדומה, יש לתרגל, לתרגל ולתרגל שוב. סגנון חלוקה אחר - תלת מימדי: ויזואלי, שמיעתי, תחישתי - נלמד במסגרת סדנאות NLP. בארץ ובעולם. גם כאן כדי שהלמידה תהפוך למיומנות יש לתרגל שוב ושוב.. לגבי ההבנה. ההבנה של הקולט, תלויה בעצם על אחריותו של המשדר. למידה של הקולט, לעומת זאת, תלויה לחלוטין באחריותו של הקולט. בברכה רוח מדבר
 

Deerest

New member
היכן אתה מותח את הגבול?

או יותר נכון - איך אתה מפריד בין הבנה ולמידה? האין הם שזורים? לפחות בהקשר שאנו מדברים עליו כאן.
 
הגבול בין למידה להבנה

לפעמים אדם יכול ללמוד לעשות משהו, מבלי שהוא ממש מבין אותו.. רק הוא יודע שאם הוא עושה א. ואח"כ ב. הוא מקבל תוצאה ג. מבלי בהכרח שיבין כיצד זה עובד. לדוגמה, לא כל בעלי רשיון הנהיגה מבינים כיצד עובד מנוע של אוטו, או את הפיזיקה של הסיבובים, אך כל בעלי הרשיון יודעים שלוחצים גז, מעבירים הילוך, משחררים ברקסים ומתקדמים, מסובבים הגה, מסתובבים. יש אנשים עם סגנונות תקשורת (ואופן חשיבה) שחייבים להבין כיצד זה עובד, אחרת הם ימנעו מעצמם ללמוד. לדוגמה: יש אנשים שלא יעשו רייקי אם הם לא יבינו בדיוק איך ומה וכמה ומי... עד שיהיו להם הסברים מניחים את הדעת (שלהם) ואז הם יאמרו לעצמם, אני מבין כיצד זה פועל, אני יכול להשתמש בזה.. אני לפעמים כזה. ולכן אני מוצא את ההסבר ההגיוני אשר יניח את הדעת של הפן המנתח שבי, כדי שאוכל לעשות דברים מבלי באמת להבין כיצד הם פועלים, רק מתוך הראיה/הידיעה שהם עובדים. רוח
 

Deerest

New member
מישהו פעם כתב לי כאן

תן עוד. אז רוח, תן עוד. הרי נהיגה ומכונאות אמנם קרובים אבל הם תחומי לימוד שונים. לא צריך להבין מכונאות כדי ללמוד לנהוג. אל תיתן לי דוגמאות. אני מהסגנון של המנתח. אגב, ההבנות שאני מדבר עליהן בשרשור זה אין להן קשר ללמידה, אבל יחד עם זאת מעניין אותי איפה אתה מעביר את הקו שמפריד בין למידה להבנה. למידה ללא הבנה... בשביל מה?
 
תראה כל עוד אנו מדברים במישור

הפילוסופי, שם זה ישאר. לאילו הבנות אתה מתכוון? האם אתה מתכוון ל"תובנות" ולא ל"הבנות"? אם כן, אז זה בהחלט דבר שונה. תובנות זה מה שאתה מגיע אליו מתוך לימוד. למידה ללא הבנה.. קבל דוגמה: זוכר את הסרט קראטה קיד? הילד בא אל המורה ללמוד קראטה, והמורה נתן לו כל מני עבודות בית, נגרות, צביעה, וכדומה שלכאורה לא קשורים כהוא-זה ללמידת קראטה. הילד לא הבין מדוע הוא צריך לעשות את הפעולות הללו. הוא גם לא הבין מה הקשר בין הפעולות ללימוד קראטה. ועדיין הוא למד קראטה יש מבין?
רוח
 

Deerest

New member
עיניים אחרות

כשאני ראיתי את הסרט דווקא חשבתי שהמסר מופנה אלי. אני הבנתי מדוע היו תנועות הצביעה והנגרות. ואז אני למדתי עוד דרך ללמד קראטה - באמצעות משחק. אני חושב שאני מבין מה אתה אומר למרות שלא הייתי רוצה ללמוד באופן הזה. זה שטוח לי מדי. אגב, זכור לך לאיזו מוטיבציה הוא נכנס כאשר הוא הבין מה הקשר בין ה"משחקים" שלו לבין מה שרצה ללמוד? אבל הוא היה ילד... ולא על ילדים אנחנו מדברים.
 
../images/Emo10.gif

עניתי לך פה תגובה מפורטת על סוגי לימוד, באמצע הלילה אפילו ואני רואה שהיא בכלל לא מופיעה
(( נו שוין לא נורא
לפעמים לומדים דברים שלא בדרך הרגילה - כלומר דרך המודע.. לפעמים לומדים דרך התת-מודע ואז המודע מגלה שאנחנו כבר יודעים לעשות משהו,רק מעצם זה שהמשהו יוצא החוצה ברגע הכי נכון. היות שהמודע בד"כ מפריע ללימוד מכיוון שהמודע מנסה לארגן מחדש את החומר במקום לראותו כמשהו אחר, חדש. המודע שואל את עצמו (כדי להבין) "למה החומר הזה דומה?" ואז הוא מוצא משהו שדומה לחומר החדש שהוא קיבל, ומקטלג את החומר החדש מתחת למגרה של "מה שהוא דומה לו" ואז בעצם לא נלמד שום כלום חדש. לעומת זאת אם לומדים שלא דרך המודע, התת-מודע מקבל את החומר החדש, כמשהו חדש באמת. ניתן ללמד את המודע לקבל חומר חדש כחומר חדש ע"י השאלות המעצמימות: "במה זה שונה מ...?" ו-"איפה אני יכול להשתמש בזה שאני לא יכול להשתמש בדברים האחרים שאני מכיר?" בברכה רוח
 

Deerest

New member
../images/Emo45.gif, ../images/Emo45.gif, ../images/Emo45.gif

אחד לכל תגובה שלך מהיום. נעים לי לקרוא אותך.
 
../images/Emo13.gif אני בסוף אסמיק ../images/Emo8.gif

מרוב טפיחות על השכם, איך אני אצליח לשכנע את האגו שלי אח"כ שלא יתנפח כל כך? איך אני אעצור את השתן שלא יעלה לי לראש? איך אני אמנע מאפקט הפולניות ("דיי, תפסיק, אני נהנה") שלא ישתולל? סתאםם. תודה
רוח
 
"השאלות המעצמימות"

המודע הזה חבלן אמיתי חחחחחחחחחח תלמד אותנו לשאול "שאלות מעצמימות" איך Deerest אמר.... תן עוד חחחחחחח נהנית לקרוא אותך איש
 

Deerest

New member
אני צריך לשמוע את

ה חחחחחחחחח הזה. זה צחוק או שאת סתם מצודדת?
 
מתוך התלהבות

רציתי לבקש מרוח שיתן עוד דוגמאות ואז נזכרתי ב "תן עוד" שלך...הצחיק אותי שאמצתי את "תן עוד"...וכן,כנראה שרציתי שתשמע...כי זה אמיתי
 
למעלה