למה???......
האדם היהודי דתי אינו אמור ל"התקרב" לאלוהיו....אני חולק עליך במהות. אני מודע ויודע כי יש תפישות כאלה ביהדות, אולם- אני בוחר ביהדות של הרמב"ם. הרמב"ם התריע בפני תפישה כזו ואף המשיל אותה לעבודת אלילים. האמירה של "התקרבות לאלוהים" היא למעשה התקרבות לעצמך. לכן הוא פירשה כעבודת האל. אי אפשר לתפוש את הבלתי נתפש ולהגביל את הבלתי מוגבל וכך נסיון של "התקרבות לאל" משמעו הורדת האל למטה. והוא מטבעו (מה לעשות....) ומעצם הגדרתו לא שייך לתפישתך. הנסיונות האלה להתקרב לאלוהים (וחלק מתורת הקבלה דנה בכך אבל רובה מסתייגת מכך- ולצערי החלק אשר דן בכך יותר "פופולרי" בקרב אנשים-ולא בכדי...). לומר שאתה מתקרב לאלוהים פירושו (עפ"י הזרם הדתי איתו אני מסכים) לעבור על הציווי התורתי "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם". וידועים הפסוקים הרבים המזהירים בפני נטיית הלב בכל הקשור להשגת\הבנת אלוהים. הפסוק שהבאת "צדיק ורע לו רשע וטוב בו" למעשה מסביר מדוע אין שכר ועונש בעוה"ז, ואני ממליץ לך לפתוח את תלמוד בבלי מסכרת ברכות דף ז ע"א. אשר משם נלקחה המובאה הזו "צדיק ורע לו רשע וטוב לו". את שפינוזה אפשר לרכוש בכל חנות ספרים שיש בה מחלקה רצינית של פילוסופיה בפרט ברשתות הגדולות כמו "צומת ספרים וכו'" אם מעניינת אותך השקפתו של האיש בנושא עליו דיברנו ואתה מעוניין להכיר את הנושא הזה אצל שפינוזה באופן יסודי אז...לעניות דעתי כדאי לך לקרוא תחילה את "תורת המידות" אח"כ את "מאמר על תיקון השכל" ואח"כ את "מאמר קצר על אלוהים, אדם ואושרו" ואח"כ את "מאמר תאולוגי מדיני". לגבי הסיפא של ההודעה שלך אני מסכים בכל ליבי
. אחלה יום אחי
אחזור בערב
האדם היהודי דתי אינו אמור ל"התקרב" לאלוהיו....אני חולק עליך במהות. אני מודע ויודע כי יש תפישות כאלה ביהדות, אולם- אני בוחר ביהדות של הרמב"ם. הרמב"ם התריע בפני תפישה כזו ואף המשיל אותה לעבודת אלילים. האמירה של "התקרבות לאלוהים" היא למעשה התקרבות לעצמך. לכן הוא פירשה כעבודת האל. אי אפשר לתפוש את הבלתי נתפש ולהגביל את הבלתי מוגבל וכך נסיון של "התקרבות לאל" משמעו הורדת האל למטה. והוא מטבעו (מה לעשות....) ומעצם הגדרתו לא שייך לתפישתך. הנסיונות האלה להתקרב לאלוהים (וחלק מתורת הקבלה דנה בכך אבל רובה מסתייגת מכך- ולצערי החלק אשר דן בכך יותר "פופולרי" בקרב אנשים-ולא בכדי...). לומר שאתה מתקרב לאלוהים פירושו (עפ"י הזרם הדתי איתו אני מסכים) לעבור על הציווי התורתי "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם". וידועים הפסוקים הרבים המזהירים בפני נטיית הלב בכל הקשור להשגת\הבנת אלוהים. הפסוק שהבאת "צדיק ורע לו רשע וטוב בו" למעשה מסביר מדוע אין שכר ועונש בעוה"ז, ואני ממליץ לך לפתוח את תלמוד בבלי מסכרת ברכות דף ז ע"א. אשר משם נלקחה המובאה הזו "צדיק ורע לו רשע וטוב לו". את שפינוזה אפשר לרכוש בכל חנות ספרים שיש בה מחלקה רצינית של פילוסופיה בפרט ברשתות הגדולות כמו "צומת ספרים וכו'" אם מעניינת אותך השקפתו של האיש בנושא עליו דיברנו ואתה מעוניין להכיר את הנושא הזה אצל שפינוזה באופן יסודי אז...לעניות דעתי כדאי לך לקרוא תחילה את "תורת המידות" אח"כ את "מאמר על תיקון השכל" ואח"כ את "מאמר קצר על אלוהים, אדם ואושרו" ואח"כ את "מאמר תאולוגי מדיני". לגבי הסיפא של ההודעה שלך אני מסכים בכל ליבי

