האם אפלייה מתקנת נדרשת בכדי להגיע לשיוויון בין המינים?

GreenMamba

New member
נו טוב

אז הפַסל יחליט עבורך אם להעמיד אם הפסל בסלון או בכניסה
עזוב, נו. כל טיעון שלך שיציג את היוצר כבעל זכויות יתר על היצירה לאחר שיצאה מידיו יציג אותך באור מגוחך.
 

pov2

New member
הכוונה שהאדם שיצר את הפסל

יקבע אם לצבוע אותו בירוק או סגול, גם אם חברו שרק צפה בפיסול, יטען נחרצות שאסור לצבוע אותו כלל.
למה? כי הזכות לקבוע את צבע הפסל היא של היוצר ולא של החבר שצופה.
&nbsp
&nbsp
 

GreenMamba

New member
כל זה

עד שהושלמה מלאכת היצירה
ברגע שהיצירה הושלמה- מי שיקבע הוא בעליה, וכאן- אין ליוצר עדיפות על אדם אחר.
אגב, איך תתיקיים אנלוגיית הפסל שלך אם נמיד אותה למבחן מציאותי יותר-
הפסל אמנם פיסל את הפסל, אך זה שעמד מן הצד שילם עבור הפסל מלכתחילה (תרם את זרעו, לצורך העניין)
האם גם אז זכותו של הפסל על הפסל כה אבסולוטית?
(במאמר מוסגר- זה הופך את הקערה על פיה כי ברור שמי ששילם על הפסל, משמע איפשר יצירתו- הוא הבעלים האמיתיים של הפסל, והפסל רק כלי בידיו. וללא כספו של הקונה-המתבונן-מהצד- לא תיתכן מלאכת הפיסול. חה)

ואם נחזור לעניננו-
מרגע שנולד הילד, הרי שהוריו- גם על פי החוק- הינם אפוטרופוסיו במידה שווה.
אם אתה מניח שלאם יש זכויות יתר- הרי שצריכות להיות לה גם חובות יתר.
מכאן שהאם היא המטפלת הראשית, עקרת הבית, והבעל, בעל הזכויות המופחתות- הרי שיש לו גם חובות מופחתים.
והנה אנחנו מבטלים את כל השגיה של התנועה הפמיניסטית בתחום המשפחה וחוזרים למאה ה-17.
בירכותיי.
 

GreenMamba

New member
אה, זה לא מסובך

החוק היום, עקב חזקת הגיל הרך (שנחלשה, אך היא עדיין קיימת ו"בועטת") מעניק חזקה כמעט אוטומטית על הילדים לאם, והאב צריך להוכיח כי הוא ראוי למשמורת כדי להפוך את ההחלטה, למשל, למשמורת משותפת.
עוד עיוות "קטן" של הדין- אם הילדים נמצאים במשמורת משותפת, והאם והאב מרוויחים פחות או יותר אותו דבר, הרי שהגיוני שלא יהיה תשלום מזונות וההורים ישאו בכל תשלום במשותף, לא?
והנה גם במקרה כזה, בו המשמורת משותפת, הילדים וההוצאות על מחייתם מתחלקים שווה בשווה- עדיין מקבל האישה מזונות. למה? ככה.
&nbsp
(אין מדובר פה על מקרה בו האישה הקריבה קריירה כדי להיות יותר עם הילדים והבעל פיתח קריירה על חשבון השקעתה- כאן כמובן שמגיע לה להינות גם היא ממשכורתו הגבוהה של הבעל שהובאה בזכות השקעתה במשפחה. מדובר על הורים המרוויחים +- אותו דבר והוחלט על משמורת משותפת)
&nbsp
&nbsp
בקשר לנושא "עד ש.. אין מה לדבר ש..." אני חולקת עלייך קטגורית. לצורך העניין- אם לא סללו ליד הבית שלי כביש- אני יכולה להחליט שעד שלא סוללים לי כביש ליד הבית אני לא משלמת מיסים? אני יכולה להחליט שעד שלא בונים לי בית חולים ליד הבית אני לא משלמת מס בריאות? יש חובות, והן מעוגנות בחוק. אם החוק אינו הוגן (ולדעתי חוק השירות היום הוגן לחלוטין)- יש לשנותו. אבל אם את דורשת זכויות- מן הסתם שידרשו ממך גם חובות. להגיד- "עד שלא אקבל את הזכויות המגיעות לי אל תדברו איתי בכלל על חובות"- אומר בפועל- אל תדברו איתי על חובות, רק זכויות אני רוצה. וזו קריאה מקוממת.
&nbsp
ואחרון-
דוגמא- מילה שהגיעה לעברית מהארמית, והוראת האקדמיה היא לכתבה כ-דוגמה, או גם דוגמא וגם דוגמה- תקינות, אם כי דוגמה עדיפה.
בקשר ללשון הרבים- ניתן דוגמה-דוגמות וגם דוגמא-דוגמאות. אבל מאחר ודוגמות משמש בד"כ כלשון הרבים של דוגמה (dogma) שפירושה קביעה מושרשת- נהוג להשתמש בדוגמאות, לשם ההפרדה.
 
למעלה