האם אפשר לעשות העברת בעלות

חיים הזגג

כדי להמנע מצרות, עדיף לעשות העברת בעלות במשרד הרישוי כאשר שני הצדדים מאובחנים ע"י משרד הרישוי. לא הייתי לוקחת סיכון כל שהוא בנושא. בהצלחה ותתחדש על המכונית החדשה.
 
נ.ב. עליך להמציא למשרד הרישוי

אישור מהמכס ביפו שמשחרר אותך מתשלום הפרשי מיסים.(התשלום במזומן בלבד) תברר מה הוא טלפונית. לא מקבלים כרטיס אשראי אלא צק בנקאי. כמו כן שים לבך לרשיון שברשותך, העברת בעלות של בעלי מגבלה מתבצעת רק במשרד הרישוי. עליך גם להוריד מנגנונים אם ישנם כולל מעלון מנגנון יד ואחרים ולהמציא אישור על כך למשרד הרישוי. יהיה עליך לעבור בדיקה של מהנדס משרד הרישוי שעולה כסף כדי שייתן אישור שהאיבזור הורד מהרכב. ללא אלו לא תוכל לבצע העברת בעלות.
 

ריטהלה

New member
אתינקה יש שיפורים בנושא

התשלום במכס: צ'ק אישי, מזומנים, צ'ק בנקאי. וזאת על פי הודעתם מלפני שבועיים. לגבי בדיקת רב בוחן משרד הרישוי על הסרת מנגנון עד כמה שזכור לי לא היה בתשלום. לגבי מעלונים, יש דיסאינפורמציה. בשיחת טלפון למשרד הרישוי נאמר לי שאין צורך בפירוק המעלון לצורך העברת הבעלות. לעומת זאת כשנשאל רב הבוחן עצמו, על ידי אדם שהגיע לשם, נאמר לו שיש צורך גם בפירוק מעלון. המידע הזה היה לי מאד חשוב לגבי אפשרות הגעתי למשרד הרישוי עם הרכב. אך שמעתי שניתן גם לשלוח מיופה כח מטעם הנכה (בצירוף תעודת הזהות), לצורך בדיקת רב הבוחן והעברת הבעלות.
 
תעשו לי בבקשה סדר בבלגן

האם חייבים להסיר את המנגנון יד ולעשות בדיקה אצל בוחן לפני העברת בעלות? האם אפשר לעשות העברת בעלות גם בסניף הקרוב למקום מגורי לאחר שנבדקה ההסרה של המנגנון? והאם יש תשלום ואם כן מהו על הבדיקה של הבוחן? תודה מראש
 

ריטהלה

New member
חייבים להסיר את המנגנון

חייבים לעבור בדיקה ואישור רב בוחן של משרד הרישוי לפני העברת בעלות. עד כמה שאני מבינה ניתן לעשות זאת רק בחולון ובחיפה. לגבי תשלום לבדיקת רב הבוחן אין לי מושג. אשמח לשמוע מאלה שביצעו לאחרונה.
 
ומה לגבי העברת הבעלות עצמה?

למרות שרוב הסיכויים שאעשה הכל ביחד בחולון אם לא יהיה לחוץ מידי. אבל האם אוכל להעביר בעלות בסניף אחר או לא?
 
לגבי העברת הבעלות עצמה

קרא מה כתוב על השובר של משרד התחבורה שמצורף לטסט. העברת בעלות רק במשרד הרישוי. אני שלמתי עבור בדיקת המהנדס לאחר שהורדתי את האיבזור כולל מעלון ע"י חברים. מעלון בגוטליב, מנגנון, פשוט ביותר. עדיף לבצע בחולון למרות הטירחה. דאג שיגיע משהוא אתך כי החלונות גבוהים ולא הכל נגיש כפי שהם אומרים בעיקר באיזור בדיקת הרכב. יש תור ארוך של משאיות ומוניות ואחרים, קח בחשבון. הסכום לא גבוה. לאחר מכן עבור להעברת בעלות. בהצלחה. לגבי פטור ממכס, לפני מספר חודשים לא ניתן היה לשלם בכרטיס אשראי או צ'ק. אם יש שינוי, אשמח להתעדכן לאחר שתהיה במקום כדי להכניס לשאלות ותשובות בפורום. תודה.
 
סליחה, אבל לא שאלתי אם עדיף לעשות

את העברת הבעלות בחולון שאלתי אם חובה לעשות את זה בחולון,כי אני מתכוון לעשות את זה בנפרד מהשאר. בפעם הקודמת שהחלפתי רכב לא היה לי מנגנון והעברתי בעלות במשרד הרישוי בנתניה. לכן אני שואל. תודה
 

zvit

New member
העברת בעלות לרכב נכים עם מנגנון

כפי שנאמר יש לפרק מנגנון ולהגיע לעמדה מס' 1 במשרד הרישו בחולון (נמצאת מאחורי הבניין הראשי - יש לנסוע דרך החניה ולהקיפו מימין) לאחר בדיקת הבוחן מקבלים רשיון רכב חדש ללא ההגבלה - עלות השינוי כ-55 ש"ח אגרה. אח"כ יש לגשת (ללא תור) לאשנב שמטפל בתווי החניה לנכים. לשם הפרשי אגרה ולהעביר בעלות (הברת הבעלות ללא תשלום אם היא מתבצעת במשרד הרישוי) למעשה לאחר תשלום הפרשי אגרה והסרת מנגנון - ניתן להעביר בעלות בכל סניף דואר המאפשר העברת בעלות לרכב - אך אז ההעברה היא בתשלום מלא ( 177 ש"ח)
 

אוהד11

New member
ניתן לשלם במכס עם כרטיס אשראי עד

סכום של ששת אלפים (6000) ש"ח. אי אפשר לשלם את הסכום הזה ולהוסיף את ההפרש. דבר זה בררתי במכס ביפו לפני שבועיים.
 

zvit

New member
אישור המכס

משודר אוטומטית למשרד הרישוי, וברגע שיודפס רשיון חדש הוא יהיה ללא ההגבלה. המכס יחתים גם את הטופס שקיבלת לרכישת הרכב החדש וזה ישמש אסמכתא למכס שהמיסים על הרכב הישן שולמו.
 
השאלה הקודמת שלי כבר לא רלוונטית

כרגע כי בכל מקרה אצטרך לנסוע שוב לחולון כי לא הספקתי. טוב נו לפחות הורדתי מנגנון ושיחררתי מהמכס ללא החזר. אבל שאלה אחרת לי אליכם. האם אפשר לעשות את העברת הבעלות עם מיופה כח של הקונה? מישהו עשה את זה? תודה
 

zvit

New member
אפשר - אם הוא בא עם ת.ז. שלו

ותעודת זהות מקורית בלבד (לא צילום, ולא רשיון נהיגה)
 
למעלה