האם היעד של רכבת ישראל ל-2020 מספיק שאפתני?

amit1270

New member
אף אחד לא טען שהמסילה הרביעית תהיה לפני הקרונועים החשמליים

אם כבר אז ההפך.
 

Rubim88

New member
וגם אף אחד לא טען ההפך

למעשה אין שום טענה שקשורה לזה. תקרא שוב את מה שרשם darkshadow1, הוא טוען שזה לא נכון להשוות את 2 המערכות שנמצאות במצבים שונים אבל אין פה בכלל השוואה אלא הצגת פוטנציאל של תשתית מסילתית.
 

darkshadow1

New member
אם היו מתחילים היום בהקמת המסילה הרביעית,

כנראה שהיו מסיימים במקרה הרע בסוף העשור הנוכחי- בזמן שהעברת כל הציוד הנייד של ר"י שעובר בפרוזדור איילון לציוד חשמלי זה מהלך שיקח שנים רבות.
לגבי מסילת החוף, לעניות דעתי זה פרויקט הרבה פחות מורכב. כדאי לציין שכבר בעתיד הקרוב יהיה 4 מסילות בין תחנת האוניברסיטה לבין מחלף כפר שמריהו מזרח.
 

Rubim88

New member
שנים רבות?

לפי התוכניות העדכניות(ואני זוכר שפרסמתי את זה בפורום תח"צ), תוכנית החשמול תושלם גם בסוף העשור הנוכחי - ואם זה יקרה אז סביר שרוב הציוד(אם לא כולו) גם יהיה חשמלי, בין אם קרונועים חדשים או רכבות מו-דו קיימות עם קטרים חשמליים - זו גם הסיבה שכבר הוציאו מכרז קטרים ומתכוונים להוציא השנה מכרז קרונעים. לגבי מסילת החוף, אני לא יודע מי בין ה2 יותר מורכב אבל זה לא שהוספת מסילה רביעית בן ההגנה למרכז היא כזו מורכבת במקרה שלה יש גם הרבה רעיונות ואפשרויות שונות לאיך בדיוק להוסיף אותה.
 

tapuzoed

New member
אפשר גם להוסיף על חשבון נתיב נסיעה באיילון.

לא יקרה כלום אולי עוד קצת פקקים שישנעו עוד קצת אנשים להגיע ברכבת ולא ברכב שלהם עם 3 מושבים ריקים לידם
 

darkshadow1

New member
נראה לי שאתה קצת אופטימי...

A1 אמור להיות מושלם בתחילת 2018 ולהיפתח כקו החשמלי הראשון בישראל (וכרגע גם יש סיכוי שהמסילה תעמוד שוממת במשך כמה חודשים עד שיסיימו את החישמול).
במילים אחרות- אתה טוען שבתוך שנתיים בלבד ר"י תחליף עשרות קטרים ומאות קרונות, חלקם חדשים, בציוד חשמלי? מן הסתם זה תהליך שיקח הרבה יותר זמן. חוץ מזה, ר"י אמנם תרכוש כמות גדולה של ציוד חשמלי חדש- אבל יותר מסביר שחלק גדול ממנו יופנה להגדלת מספר הרכבות ולא להחלפת רכבות קיימות.
הוספת מסילה רביעית היא הרבה יותר מורכבת: שטח העבודה ממש זעיר וצריך למצוא פיתרון כלשהו לזרימת החורף בנחל איילון שבסבירות גבוהה יכלול קילומטרים של צינור תת-קרקעי בקוטר גדול מאוד.
 

Rubim88

New member
זה לא אני שאופטימי, זו התוכנית של הרכבת

תוכל לקרוא על זה בתשקיף שהיא הכינה לקראת הנפקת האג"ח.
לגבי הציוד - אף אחד לא הולך להחליף קרונות, הולכים להשתמש באותם קרונות הקיימים אבל עם קטרים חשמליים(שלפני שבועיים הסתיים תהליך הגשת ההצעות למכרז שלהם) , חלקם של הקרונות כבר מותאם להפעלה חשמלית וחלקם צריכים לעבור התאמה ע"י בומברדיר. מכיוון שעם פתיחת קווים חדשים והרחבת השירות בקיימים נדרשת תוספת ציוד נייד, יוציאו את מכרז הקרנועים חשמליים כדי לספק דרישה זו.
שטח העבודה ממש לא זעיר, יש שם תעלת ניקוז שלמה ורחבה שברוב ימי השנה לא פועלת, מה גם שלהוסיף מסילה נוספת אפשר לעשות על גבי גשר חד מסילתי בצמוד לדופן, עם ניצבים שיועצבו בצורה כזו שימזערו למינימום את הקטנת הספיקה באיילון - בעיה שבכל מקרה יש צורך לטפל בה וזה לא חייב להיות ע"י "צינור תת-קרקעי בקוטר גדול מאוד".
 

tapuzoed

New member
מסכים איתך המסילה המזרחית זה פרויקט שצריך לצאת לדרך בהקדם

 
למעלה