מילטון גון
New member
לא טענתי שהבעיה אינה פתירה
אלא שלא ידוע לנו על פתרון שאינו מהסוג שכבר נעשה ניסיון לנקוט בו. את התובנות שלך אני בטוח שגם כל אחראי במשרד החינוך יודע, ובאותה מידה אני בטוח שרובם המוחץ לא מצליח ליישם בצורה שקרובה להיות מקסימלית, כי ככה זה עם אנשים - רובם המוחץ טפשים ארורים. עם זאת, כל עוד אינך דן לגופו של כותב מבחן זה או אחר אלא לגופה של שיטה, הביקורת שלך יכולה להיות מופנית אך ורק כלפי השיטה, ובשונה משיטת המיקוד לגביה היו לך טענות ישירות - השיטה הנוכחית של כתיבת המבחנים עצמם אינה בעייתית גם בעיניך אלא רק היישום שלהם. בהקשר הזה - ורק בהקשר הזה - השוויתי אותך לנהג המונית המצוי, שכן אינך מצוי בחדרי כתיבת המבחנים (אני מניח, אחרת הגיע הזמן שתשנה שם משהו), ולכן הטחת אשמה כללית אינה מביאה כל תועלת. מהמעט שקראתי ממך בפורום, אני באמת מאמין שאתה האדם המתאים לכתוב מבחנים כאלה, ושמי שלומד אצלך מה שלא יהיה שהוא לומד מקבל מבחנים יחסית מייצגים, והייתי שמח להשאיל אותך לחלק מהמרצים אצלנו. עם זאת, כפי שכתבתי - אתה חייב להבחין בין הביקורת שלך על השיטה, אותה אתה יכול להטיח מבלי להכיר אישית את הנפשות הפועלות, ובין ביקורת על היישום, בה אין טעם לעסוק אם לא שאנחנו מדברים על כותב מבחן זה או אחר.
אלא שלא ידוע לנו על פתרון שאינו מהסוג שכבר נעשה ניסיון לנקוט בו. את התובנות שלך אני בטוח שגם כל אחראי במשרד החינוך יודע, ובאותה מידה אני בטוח שרובם המוחץ לא מצליח ליישם בצורה שקרובה להיות מקסימלית, כי ככה זה עם אנשים - רובם המוחץ טפשים ארורים. עם זאת, כל עוד אינך דן לגופו של כותב מבחן זה או אחר אלא לגופה של שיטה, הביקורת שלך יכולה להיות מופנית אך ורק כלפי השיטה, ובשונה משיטת המיקוד לגביה היו לך טענות ישירות - השיטה הנוכחית של כתיבת המבחנים עצמם אינה בעייתית גם בעיניך אלא רק היישום שלהם. בהקשר הזה - ורק בהקשר הזה - השוויתי אותך לנהג המונית המצוי, שכן אינך מצוי בחדרי כתיבת המבחנים (אני מניח, אחרת הגיע הזמן שתשנה שם משהו), ולכן הטחת אשמה כללית אינה מביאה כל תועלת. מהמעט שקראתי ממך בפורום, אני באמת מאמין שאתה האדם המתאים לכתוב מבחנים כאלה, ושמי שלומד אצלך מה שלא יהיה שהוא לומד מקבל מבחנים יחסית מייצגים, והייתי שמח להשאיל אותך לחלק מהמרצים אצלנו. עם זאת, כפי שכתבתי - אתה חייב להבחין בין הביקורת שלך על השיטה, אותה אתה יכול להטיח מבלי להכיר אישית את הנפשות הפועלות, ובין ביקורת על היישום, בה אין טעם לעסוק אם לא שאנחנו מדברים על כותב מבחן זה או אחר.