האם יש איזה להקה עכשווית שהיא

האם יש איזה להקה עכשווית שהיא

"היורשת של פינק פלויד" מבחינה מוסיקלית, כלומר ממשיכה את אותו קו מוסיקלי או מתפתחת מאותו מקום בו "סיימה" פינק פלויד או עושה דברים דומים למה שפלויד עשתה בעבר ?
 

avki

New member
לא.

ישנם להקות שממשיכות את רוח האקספרימנטליות של הפינק פלויד, אבל הם ממש לא דומות לפינק פלויד, אולי בקטעים מסויימים. Radiohead, Porcupine Tree ועוד. אבל בגדול, לא נשמע שום דבר כמו פינק פלויד כבר הרבה שנים. מThe Final Cut למעשה. אני לא שמעתי על להקה כזאת, בכלאופן.
 

flowerboy69

New member
יש להקה בשם

mustly autonum משהו כזה.קראו להם בזמנו "היורשים של הפלויד".משום מה כמעט ולא שמעו או שומעים עליהם.מה שכן הם באמת עושים מוזיקה מופלאה והמלצתי לא פעם על הדיוידי הכפול שלהם שבו יש הופעה אחת של שירי הפלויד בביצוע שלהם והופעה שניה של המיטב שלהם ויש שם כמה קטעים מדהימים מוזיקלית וויזואלית.להקה מיוחדת שבהחלט יש בה משהו שאפשר טיפה לקשר לפלויד...
 

holo

New member
רדיוהד נחשבת לאחת כזאת

אפשר לשמוע אצלה קצת השפעות ונגיעות פלוידיות באלבום OK Computer. ההפקה המרשימה, הקונספט בשידרוג לשנות ה-90, המלנכוליה שאופפת את האלבום, ברובה, פסימיות מוקצנת והרגשת אפסות מול העולם- רובם מאפיינים בולטים ומיוחדים לפינק פלויד. לא סתם כינו את האלבום של רדיוהד כ"הצד האפל של הירח" של שנות ה-90. חוץ מהאלבום הזה, אני לא מוצא ממש קשר (ממה שיצא לי לשמוע), ואפשר לשמוע יותר השפעות של להקות כמו REM נירוונה ופיקסיס, בתקופה המוקדמת של רדיוהד.
 

Liorking

New member
לצערי לא

אין תקווה במוזיקה של היום, הכל טחון, חרוש, קצור, ממוחזר וממוסחר. אין באמת משהו חדש ואין באמת יורשים. גם כאלה שדומים לאמנים הגדולים, לא מגיעים לקרסוליים שלהם וגם כשכן משהו לא טוב קורה להם. אואזיס היו רוצים להיות היורשים של הביטלס, אבל כולם יכולים להסכים שאצלם המרחק בין הרצוי למצוי נמדד בשנות אור. פורקיופיין טרי יותר מדי נשמעים כמו פינק פלויד והם לא מספיק טובים. רדיוהד היה להם פוטנציאל להיות היורשים של פינק פלויד, אבל הם בחרו לפנות לכיוון אלקטרוני. גאנז אנד רוזס יכלו להיות היורשים של לד זפלין, אם רק אקסל היה מתגבר על בעיות האגו שלו וסלאש היה נשאר!
 

The Walrus

New member
בקשר לרדיוהד

אתה אומר שהם פנו לכיוון אלקטרוני, אבל ידעת שפינק פלויד עצמם היו אלקטרוניים מאוד לתקופתם? קטעים כמו on the run, שילוב אפקטי קול בשיריהם, המספר העצום של האפקטים שחברי הלהקה (בעיקר גילמור) נהגו להשתמש בהם - הכל היה נחשב מאוד חדשני באותה תקופה. אם פינק פלויד היו פועלים היום, יש סיכוי מאוד סביר שהם היו משתמשים באלקטרוניקה מודרנית אף יותר מרדיוהד - הרי בזמנם, הם השתמשו בכלים האלקטרוניים הכי חדישים.
 

Liorking

New member
נכון

זה עניין אישי שלי שאני פשוט לא אוהב את האלקטרוניקה של רדיוהד. אם OK Computer היא מוזיקה חולה (באמת, תשמע את האלבום הזה כשאתה חולה), אז Kid A ואמנזיאק פשטו לא אנושיים.יכול להיות שפינק פלויד היו עושים את זה יותר אנושי ויותר פלוידי. בכל זאת, גילמור הוא הגיטריסט שלהם.
 

The Walrus

New member
נכון

אין ספק שגילמור היה עושה את זה יותר אנושי, ושווטרס היה מביא קונספטים (פינק פלויד, אחרי הכל) אבל כל האלה שאומרים ש"אלקטרוניקה הורסת את המוזיקה" ואוהבים פינק פלויד, צריכים לזכור שפינק פלויד עצמם השתמשו בשיא הטכנולוגיה בזמנם. אם פינק פלויד היו פועלים היום, אני מהמר שהם היו אלקטרוניים הרבה יותר. אבל כן, אלקטרוניקה ואנושיות לא תמיד זה נגד זה. יש הרבה דוגמאות - מאחורי סאונד הגיטרה הכל כך אנושי וטהור של גילמור, מסתתרים עשרות פדאלים אלקטרוניים שונים, רובם דיגיטליים. תחשוב על זה...
 

FunkyMonk

New member
הידעת?

אפילו הקלין הכי נקי של גילמור מאחוריו עומדים לפחות כשלושה אפקטים. ד"א, רדיוהד הם לא המשך, כי אין כזה דבר "המשך ללהקה", אבל רדיוהד הם בהחלט המוסיקה החדשה. הם יוצרים רוק חדש ושונה. לעומת להקות אחרות שרק ממחזרות את כל מה שהן עשו לפני, או כל מה שלהקות אחרות עשו לפניהן, רדיוהד מחדשים באופן תמידי לא רק את עצמם, אלא את המוסיקה בכלל.
 

RoieL

New member
זה באמת מעצבן

הם פשוט ממחזרים, ובשירים שלהם חוץ מהשירה של טום יורק לא שומעים אנושיות..
 

The Walrus

New member
לא יודע מה אתה שמעת

גם אני לא מת על kid a, אבל ok computer זה פשוט מאסטרפיס. ואני לא יודע איך אפשר להגיד על שירים כמו karma police שאין בהם אנושיות.
 

FunkyMonk

New member
אני לא יודע איך אפשר

להגיד על שיר כמו How to Disappear Compeletely שהוא לא אנושי. השיר הכי אנושי שקיים. ורדיוהד ממחזרים? תגיד לי, שמעת אי פעם שירים שלהם? ממחזרים מה? הם המציאו את הרוק מחדש, והם ממציאים אותו מחדש בכל דיסק חדש שלהם.
 

FunkyMonk

New member
וואו דוגמאות גרועות...

קודם כל, אואזיס זה ממש לא וואנאבי ביטלס, זה הרבה פחות מזה. זה וואנאבי רדיוהד, זה קודם כל. פורקיופיין טרי ממש לא "יותר מדי דומים לפינק פלויד". הם שונים, יש עליהם השפעה ניכרת, אני לא יכול להגיד לך שאני אוהב אותם, כי אני לא מכיר אותם כל כך, אבל הם לא יותר מדי פינק פלויד. כפי שכבר אמרתי אין כזה דבר "יורש" או "ממשיך", כי זה לא עובד ככה (אלא אם מתכוונים למשל למשהו כמו זה שקינג קרימסון היו ממשיכי הדרך של גיילס גיילס אנד פריפ [אותם אנשים, מוסיקה שונה, שם שונה]). אז רדיוהד לא יכלו להיות היורשים גם אם הם לא היו פונים לכיוון אלקטרוני (וד"א, דווקא התפנית הזו היא מאד פלויידית). גאנז אנד רוזס היו רוצים להיות האבק של לד זפלין. אקסל רוז היה מת שיהיה לו חצי ממנעד הקול של רוברט פלאנט, וסלאש היה מת לנגן כמו ג'ימי פייג'. גאנז אנד רוזס בחיים לא יכלו להיות "לד זפלין הבאים" (לא משנה כרגע מה הכוונה), כי הם פשוט רק מנסים להיות לד זפלין כל הזמן. הם לא חידשו, ואם הם היו ממשיכים הם רק היו ממחזרים את זה יותר.
 

RoieL

New member
אומרים שאאוזיס הם היורשים של

הביטלס בגלל סטאר.
 

Anuerysm

New member
סטארקי גם הצטרף לדה הו

אז עכשיו גם הם היורשים שלהם?
 

RoieL

New member
מבחינת פינת מוזיקה בידיעות אחרונות

לגמרי כן
 
למעלה