האם יש גבול למיסחור? מיוחד ליום הזיכרון

אראסמוס

New member
האם יש גבול למיסחור? מיוחד ליום הזיכרון

מומלץ לקרוא כתבה זו המציגה כיצד טריאתלון ת"א ע"ש סא"ל אייל וייס הפך לטריאתלון GARMIN תל אביב
אולי כאן תובא תגובת האיגוד, שנעדרת מן הכתבה?
מה דעתכם?
 
אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים

הידיעה שקרית! טריאתלון GARMIN תל-אביב נקרא כך גם בשנה שעברה, כאשר הונצח שמו של אייל וייס ז"ל. לכן הטענה שההנצחה הוסרה לטובת חסות מסחרית איננה נכונה. בעצה אחת עם המשפחה ובהחלטה משותפת עם איגוד הטריאתלון הוחלט שהחל מהשנה, אייל וייס ז"ל לא יונצח במסגרת הטריאתלון. להחלטה זו אין קשר לעניין החסות המסחרית והיא נובעת מהרצון של האיגוד להפוך את התחרות לתחרות בינלאומית, תחרות שאינה יכולה לקיים הנצחה במסגרת שמה.
חבל שלא מובאת בכתבה תגובת איגוד הטריאתלון.
 

Ilan Zisser

New member
רגע רגע רגע

לפני שעינת(?) מסבירה לנו למה להאמין ולמה לא, נראה לי שכדאי שהיא תזדהה בצורה יותר ברורה.
הנה ניחוש: טריאתלון תל אביב מופק על ידי חברת כפיים שהפיקה גם את מרתון תל אביב. לפיכך נראה שמי שכתב את ההודעה הזו הוא נציג (או נציגת) חברת כפיים. מין הראוי לומר זאת כאן. לא?
לאחר שנדע את העובדות ואת זהות האנשים שמדברים על העניין, יתכן ויהיה יותר קל להבין אותו ולגבש דעה משל עצמנו.
 

אראסמוס

New member
מזדהה, ולא מזדהה

אני מזדהה עם דעתך בעניין הגילוי הנאות, אילן

פתחתי את ההודעה כאדם פרטי חסר כל מעורבות או קשר לאירוע (אפילו לא כמשתתף) שקרא ידיעה בעיתון וחשב שיש בה עניין לציבור שכאן. לכן הזהות האישית שלי אינה רלוונטית לעניין.
 
בוודאי שהאירוע מופק על ידי כפיים

חשבתי שהדבר ידוע לכל
בכל מקרה, זו תגובה רשמית של כפיים, כמו כל תגובה שאני כותבת כאן בפורום.
 

Ilan Zisser

New member
עד עכשיו זה לא נאמר

המילה "כפיים" לא הוזכרה בתגובה שלך. איך אנשים אמורים היו לדעת את זה?
ונשאלת גם השאלה: אם את דוברת חברת כפיים, למה את לא מזדהה ככזו וממשיכה לקרוא לעצמך בשם שהוא לקוח מתחום אחר?
ולמה דובר(ת) של חברה צריכה להסתתר מאחרי פסבדונים?
 
לשאלתך

אני לא דוברת, אני מנהלת התוכן של מטה ההפקה
במסגרת תפקיד זה כלולות גם רשתות חברתיות ואתרים, והפורום הוא סוג של רשת חברתית
זה הכל. אין פה כוונות נסתרות
 

Ilan Zisser

New member
אולי אין כוונות נסתרות

אבל התגובה שלך הסתירה את העובדה שאת (האם זו בכלל את? למה אין כאן שם?) מדברת בתוקף היותך עובדת בחברה שיש לה אינטרס בעניין.
הנושא שהועלה כאן הוא נושא טעון ורגיש. רצוי להגיע לדיון אליו בידיים נקיות. את התגובה שלך הבאת לא כאדם פרטי אלא כעובדת בחברה וראוי היה לומר זאת.

והיות והנושא הזה מוצה, אז אולי אפשר להגיע לעיקר: איך זה שאת אומרת שמה שנאמר בכתבה הוא שקר בעוד שבגוף התגובה שלך את מאשרת את העובדות? הרי לפני שנתיים הטריאתלון נקרא ע"ש אייל וייס ועכשיו הוא נקרא "גרמין". על זה אין מחלוקת. היכן כאן השקר? ועוד משהו, למה תחרות בינלאומית לא יכולה לקיים הנצחה בשמה? על איזה חוק זה עובר?
 
ממש לא

אתה טועה ומטעה.
אני לא מגיבה אודות ההחלטה המשותפת של המשפחה (כן, של המשפחה עצמה) עם האיגוד להפסיק את ההנצחה - על כך האיגוד יגיב אם יהיה מעוניין בכך. שים לב שהמשפחה לא מצוטטת בכתבה כלל, אלא רק "חבר קרוב".
אני מגיבה לעניין הקישור בין החסות המסחרית לבין הפסקת ההנצחה: אין לחסות המסחרית דבר וחצי דבר עם הפסקת ההנצחה, גם בשנה שעברה הייתה חסות מסחרית והיתה גם הנצחה. הקישור בין השניים מצוין במובהק בכותרת של הכתבה, וזה פשוט שקר וניסיון ליצור סנסציה איפה שהיא לא קיימת.
בשנה שעברה הטריאתלון נקרא: טריאתלון GARMIN תל-אביב ובכותרת המשנה: ע"ש סא"ל אייל וייס ז"ל
לפני שנתיים לא היתה חסות מסחרית לטריאתלון ולכן הוא נקרא רק ע"ש אייל וייס ז"ל
כך שמקום החסות המסחרית לא קשור למקום שם המונצח. שניהם פעלו זה לצד זה בשנה שעברה ולא היתה בעיה.
 

Ilan Zisser

New member
אז ככה

עינת,
(או מי שזה לא יהיה, איכשהו יש לי הרגשה שהאדם שכותב את הדברים הללו לא נקרא "עינת")
אני שותף לדעתך שמטרת הכותרת היתה לעשות סנסציה. יתר על כן, ההרגשה שלי היא שהדברים טופלו היטב ויתכן מאוד שהדבר נעשה בתאום עם משפחתו של אייל ואין כאן בעיה.
אבל אז הגיעה ההודעה שלך וגרמה לי לפקפק בדברים. היא היתה כל ברוטלית, צעקנית וחסרת שקיפות.

הנושא הזה ראוי להתייחסות עניינית, צנועה ורצוי שקופה. התגובה שלך היתה הכל פרט לדברים הללו. אישית, אשמח אם תגיע תגובה יותר שקולה או מכם או מאיגוד הטריאתלון.
 

אראסמוס

New member
החלטה משותפת? של המשפחה? לא נראה ככה

אני מפנה אותך לקרוא היטב את תגובת האיגוד שפורסמה בינתיים
ראי קריאה ספקנית שלי בתגובה נפרדת
 

myselfmei

New member
רציתי לפתוח דיון בעניין

אמנם טריאתלט אני עדיין לא,
אבל ברור לי שביום מן הימים ארצה לעשות טריאתלון,
וכשאעשה, ארצה שזה יהיה בטריאתלון ע"ש אייל וייס ז"ל.

אייל וייס ז"ל היה מפקדי ובתקופה מסוימת אף חברי.
עצוב לי לשמוע שהפרויקט היפה של משפחתו הסתיים.
לא יודע אם זה קשור למסחור או למשהו אחר,
בכל אופן תגובתה של עינת אינה מספקת אותי,
ואני הייתי רוצה לשמוע את נציגי האיגוד בעניין.
 

אראסמוס

New member
תגובת האיגוד נוספה לכתבה

יובל חץ, יו"ר איגוד הטריאתלון, מסר בתגובה כי:
"מאחר שאין ביכולתה של כל משפחה להנציח את חלליה באותה צורה, בצה"ל החליטו לא לקרוא אירועים על שם חללי צה"ל משום שהשתתפות באירועים אלו כרוכה בתשלום, ולא לכל משפחה ישנה האפשרות לממן זאת. בישיבת ההנהלה בשנה שעברה החלטנו שאנחנו לא מנציחים יותר תחרויות על שם חללי צה"ל משתי סיבות – מאחר שקיימת פקודה זו בצה"ל ואני פועל ברוח הצבא, ובשל האפליה. הגיעו אלינו מספר פניות לגבי הנצחה בתחרויות נוספות, ואין לנו שום כלי שבעזרתו נחליט מי יונצח ומי לא. יש פה בעייתיות במסחור של האבל, ולכן החלטנו שלא יהיו יותר תחרויות על שם חללים.
"בנוסף, התחרויות בעשור האחרון הולכות ומתייקרות, כך שתחרות לא יכולה לחיות מהכנסות של משתתפים ורשות מקומית. פשוט חייבים למסחר אותה ולמכור אותה לחסות מסחרית. חסות מסחרית לא יכולה לבוא על שם חלל צה"ל, זה מבזה את ההנצחה. טריאתלון 'גרמין' ת"א על שם ז"ל זה משהו שאני לא יכול לראותו ביחד. מאחר שהתקציבים הציבוריים הם כל כך עלובים, החסות המסחרית היא זו שמאפשרת את קיום התחרות.
"הסברתי למשפחה שמתוך הכוונה להפוך את התחרות לגדולה, מסחרית ובינלאומית, היא לא יכולה להיות על שם מישהו. המטרה היא להפוך את התחרות לבינלאומית, בטח בתל אביב. אין תחרות בינלאומית בעולם שקרויה על שם בן אדם. לא יכול להיות שבכל אירוע ספורט במדינה נעמוד דקת דומייה, הספורט לא חייב להיות מחובר כל הזמן לשכול.
"הצעתי למשפחה פתרון יצירתי, שהוא למסחר את התחרות ולקרוא למקצה העממי על שם אייל וייס. ליוויתי את משפחת וייס הנהדרת במשך שנים, והחזון היה שהמשפחה תרתום בני נוער לקראת התחרות, אבל לצערי בטקס הסיום אשתקד הופתעתי לשמוע את ניבה מדברת על כך שזוהי שנתם האחרונה בתחרות. נאמר לי שלמשפחה אין את הכוח והמשאבים לפעול כמו בעבר, והיא בוחרת לפנות לדרך הנצחה אחרת. הכל היה גלוי, הודענו על כך למשפחה כבר לפני שנה ואנשים כנראה התעוררו עכשיו בגלל הקשר ליום הזיכרון.
"אנחנו לא נמצאים במצב כמו לפני 15 שנה, את התחרויות צריך לממן ואני מודה לחברת 'גרמין' שלקחה על עצמה את העלות הגבוהה. ללא החסות הזו, לא ניתן היה לקיים את הטריאתלון במתכונתו המשמחת, החברתית והספורטיבית, והיינו ממשיכים להסתפק באירועים שכונתיים".

קריאה ספקנית, הבחירה שלי:
"הסברתי למשפחה", "הצעתי למשפחה", ""הופתעתי לשמוע", "הכל היה גלוי, הודענו על כך למשפחה" - מדובר בצד חד צדדי של האיגוד, לחלוטין לא בהסכמה עם המשפחה כמו ש"עינת מטה המירוץ" ניסתה להציג זאת כאן.
אשמח לשמוע שאני טועה.
 
מעבר לכל יש כאן ציניות גדולה

של מי שבחר לפוצץ את הנושא בתזמון "מדוייק" ומתוכנן. מעבר לכל מדובר בזילות מוחלטת של יום הזכרון לחללי מערכות צה"ל .

כדאי להיצמד לעובדות ולחוקים :

חוקי צה"ל אוסרים הנצחה של אירוע ספורט ע"ש חללים מתוך הבנה שאין למשפחה אחת זכות ע"פ משפחה אחרת להנצחה עודפת של בנה או של בתה.

מתוקף ההבנה הזו וחוסר היכולת של המשפחה לעמוד בנטל אירוע שגדל במימדים משמעותיים לעומת תחילת דרכו הבנו כי ללא ספונסר משמעותי האירוע לא יוכל להמשיך ולהתקיים במתכונת זו. בצורה הכי עדינה, התקיים דיאלוג עם המשפחה לפני יותר משנה על השנה הנוכחית. ברור שזה מאד כואב, ברור שזה מסב צער. מה החלופות ? לבטל לגמרי ? זה כנראה מה שהתכוון יזם האירוע התקשורתי הזה.
 

myselfmei

New member
נשמע לי קלוש

למיטב הבנתי, איגוד הטריאתלון אינו כפוף לחוקי צה"ל.
אפליה?
אני גר צמוד לרח' דוד אלעזר. צריך להוסיף?
סא"ל אייל וייס היה ספורטאי, טריאתלט.
אפשר למצוא דרך להנציח את זכרו בטריאתלון ת"א, העיר בה גדל, גם מבלי שהמשפחה או צה"ל ידרשו לממן את זה.
לא מבין גדול באירגון מרוצים, אך אני משוכנע שגרמין לא היו רוצים לזכות לפרסום כחברה שמחקה את זכרו של חלל צה"ל.

נדרש כאן פיתרון יצירתי.
 

tamir321

New member
"טריאתלון ליאור ראשון לציון בשיתוף כלל ביטוח"

ומי היה ליאור ?
מתוך אתר האיגוד: http://www.triathlon.org.il/Article.aspx?artID=180
יום שבת 26/4, התחרות הפותחת של העונה, טריאתלון ליאור ראשון לציון בשיתוף כלל ביטוח ובחסות משפחת שבתאי. ליאור נהרג בתאריך 28.2.97 בהיותו בן 19.5 בלבד בקרב קשה בלבנון בהגנה על מוצב "דלעת". ליאור לחם בגבורה תוך חיסול מספר רב של לוחמי עילית של החיזבאללה. בהיותו חשוף בצריח תוך השלכת רימונים וירי במקלע כבד, נפגע מטיל "פאגוט" ונהרג במקום. על גילוי מקצועיות, דבקות במשימה, נחישות, קור רוח, אומץ לב והצטיינות בקרב הוענק לליאור צל"ש–אלוף פיקוד הצפון."

נדרש כאן פיתרון יצירתי. !!
 

בלאלי

New member
חוקי צהל

מאיפה האמירה הזאת
כדי שלפני העלאת אמירה כזאת תבדקו טוב
אנחנו עמותת שמכבדת את הספורט והעוסקים בכך
מעבר לכך אני מוכן לסייע לאיגוד בארגון התחרות ולו בלבד שיהיה על שמו של אייל
יום טוב
 

dugalgali

New member
יש לנו בארץ אלפי חללים לזכור, אבל רק כמה מאות

אירועי ספורט תחרותיים, ומהם כמה עשרות קרויים על שם חללי צה"ל, רובם (למעט כמה בודדים) אירועים מקומיים ואינטימיים יחסית ולא אירועים בומבסטיים כמו טריאתלון תל אביב.

אני לא חושב שקריאת מרוץ גדול על שם חלל צה"ל מכבדת אותו יותר מקריאת אירוע צנוע. אני חושב שההנצחה היפה ביותר לא מתבטאת בגודלו של המירוץ אלא במעורבות האישית של המשפחה והחברים באירגון המירוץ (ראה מירוץ אייל וטריאתלון כפר סבא). ברגע שהאירוע גדל מעבר למה שהמשפחה יכולה לשאת על כתפיה תרתי משמע - קריאת המירוץ על שם הנופל היא אקט פורמאלי נטול טעם.

זאת דעתי.
 
למעלה