כל הניסוחים שלך
עשויים מנוסחאות כלליות שהתוכן הגלום בהן הוא מעורפל לגמרי. כאילו הפילוסופיה בכלל והפילוסופיה של קאנט בפרט הם דבר אחד חד משמעי וברור, ואין הדברים כן. אני לא מוצא אצל ליבוביץ שום אורינטציה קאנטיאנית, אבל כמובן שהוא אינו מתעלם מדברי קאנט. הוא אמנם מזכיר את קאנט הרבה, אבל תמיד כדאי לזכור של' מעולם לא הקדיש שום מאמר לקאנט או לפילוסופיה שלו. כל האיזכורים שלו הם בבחינת אנקדוטות. ואילו מבחינת הגותו של ל' ביהדות הרי שהיא אנטיתיזה לקאנט ושלילה גמורה שלו (ראה לדוגמה דברי ל' על "ולא תתורו" שבקריאת שמע).
עשויים מנוסחאות כלליות שהתוכן הגלום בהן הוא מעורפל לגמרי. כאילו הפילוסופיה בכלל והפילוסופיה של קאנט בפרט הם דבר אחד חד משמעי וברור, ואין הדברים כן. אני לא מוצא אצל ליבוביץ שום אורינטציה קאנטיאנית, אבל כמובן שהוא אינו מתעלם מדברי קאנט. הוא אמנם מזכיר את קאנט הרבה, אבל תמיד כדאי לזכור של' מעולם לא הקדיש שום מאמר לקאנט או לפילוסופיה שלו. כל האיזכורים שלו הם בבחינת אנקדוטות. ואילו מבחינת הגותו של ל' ביהדות הרי שהיא אנטיתיזה לקאנט ושלילה גמורה שלו (ראה לדוגמה דברי ל' על "ולא תתורו" שבקריאת שמע).