לבין הצלחה כמתכנת או כמהנדס?
אני שואל את זה כי מדברים על כך שרוצים להגביר את לימודי המתמטיקה, פיזיקה ומדעים בבתי-הספר ושכמה שיותר תלמידים יעברו מבחנים של 5 יחידות. אבל לי נראה שיש התאמה אבל התאמה די חלשה.
בנוסף נראה לי שגם אם היתה התאמה חזקה, ההצלחה בלימודים האלו בבתי-הספר היא ענין של כישרון. אם יעודדו תלמידים שאין להם כישרונות מתאימים ללמוד את המקצועות האלו ברמה של 5 יחידות, התלמידים האלו יכשלו. כלומר התלמידים האלו אולי יצליחו בבגרויות אבל ההצלחה הזו לא תועיל להם בחיים. תלמידים אלו יכשלו בכל עבודה שדורשת כישרון וידע במתמטיקה, מדעים או פיזיקה.
אני שואל את זה כי מדברים על כך שרוצים להגביר את לימודי המתמטיקה, פיזיקה ומדעים בבתי-הספר ושכמה שיותר תלמידים יעברו מבחנים של 5 יחידות. אבל לי נראה שיש התאמה אבל התאמה די חלשה.
בנוסף נראה לי שגם אם היתה התאמה חזקה, ההצלחה בלימודים האלו בבתי-הספר היא ענין של כישרון. אם יעודדו תלמידים שאין להם כישרונות מתאימים ללמוד את המקצועות האלו ברמה של 5 יחידות, התלמידים האלו יכשלו. כלומר התלמידים האלו אולי יצליחו בבגרויות אבל ההצלחה הזו לא תועיל להם בחיים. תלמידים אלו יכשלו בכל עבודה שדורשת כישרון וידע במתמטיקה, מדעים או פיזיקה.