האם כדאי וראוי לטפל באנסים או להסתפק בשליחתם לכלא?

מעמקים39

New member
האם כדאי וראוי לטפל באנסים או להסתפק בשליחתם לכלא?

אני אולי אפתיע אתכם אבל משיחה שהיתה לי לפני שנים רבות עם אנס מורשע שעבר סירוס מרצון הגעתי למסקנה ששווה להשקיע בטיפולים פסיכולוגיים לאנשים האלה.
אני תמיד חשבתי שלא כדאי להתאמץ עבור חלאות האדם האלה עד אותה שיחה בה השתכנעתי שהבחור מצטער ומבין את מעשיו כפי שלא הבין קודם. הוא היה עסוק כל כולו בחרטה ובמחשבות איך יוכל לתקן את הנזק שגרם. הרגשתי כנות אמיתית ואני מקווה שלא מדובר באיזו הצלחה חד פעמית עם בחור אחד.
כששאלתי אותו אם יפסיק יום אחד לקחת את הכדורים הוא הזדעזע מהמחשבה על כך רק בשל הסיכוי הקטן שהוא עלול לפגוע שוב במישהי בעולם הזה.
הוא דיבר בצורה מכבדת על נשים וצערו היה אמיתי עד כאב.
אשמח לשמוע דעתכם בנושא וגם פתוחה לשנות דעתי אם יהיה צורך...
 

ga26

Member
אני ברגש מאמין גדול בנקמות

אנס - שיחתכו לו
רצח - עונש מוות
וכו'
&nbsp
בשכל אני מעדיף שכל שיטת הענישה תשתנה ובמקום להכניס פושע קטן לכלא ל"אוניברסיטה של עולם הפשע" כדי שילמד גם לאנוס ולרצוח עדיף שישקיעו בשיקום. לטווח ארוך נקבל חברה מתוקנת יותר.
&nbsp
 

מעמקים39

New member
זה נכון ורק אוסיף

ששיקום קודם כל לקורבנות.
אם לא הייתי רואה במו עיניי שהשיקום הזה מצליח הייתי ממשיכה לאחל להם שיירקבו בכלא.
 

pov2

New member
עקרונית- עדיף לשקם, להיות עשיר ובריא. ועכשיו- למציאות:

עד שלא מוצאים תקציב לשיקום הקורבנות- שלא יעיברו שקל לשיקום הפושעים.
יש תור ארוך של נזקקים שיש להקצות להם כספים, לפני אנסים ושאר ירקות רקובים.
לאחר שמילאו את כיסם של הנזקקים הקודמים- מומלץ מאוד להקצות תקציב גם לשיקום האנסים.
עד אז, יש להכריז ולבצע מולם מדיניות של חיתוך איבר המין ומאסר עולם בצינוק.

המדיניות הנוכחית לפיה, גם נותנים עונשים מגוכחים לעברייני מין
וגם משחחרים אותם לחופשי לאחר ריצוי המאסר ,ללא שום קשר לחומרת מסוכנותם לחברה- היא ביזיון שאת האחראים עליו (מחוקקים, ושופטים)- יש להעמיד לדין על סיכון הציבור.

אלא שציבור הנשים לא ממש נחשב.
אם האסיר המשוחרר היה קנאי מוסלמי שמוסיף להאמין ברצח יהודים, ברור שזה לא היה עובר בשתיקה ציבורית/פוליטית.
 

מעמקים39

New member
חחח פוב יצור אכזר שכמותך


בדיוק גילי ואני סיכמנו בשלוות נפש את העניין ואז באת וקלקלת הכל.
אין ספק שמקריאת דבריך חושבת שוב על העניין. גם ציינתי קודם ששיקום לקורבנות זה בראש סדר העדיפויות.
אבל צריך לדבר על זה כי אולי בכל זאת שיקום אנסים כן יכול לתרום ולעזור לנשים.
אני צריכה ללכת אבל לא מיצינו את הנושא:)
 

Berethor

New member
המשפט האחרון שלך מראה עד כמה הדברים שלך מנותקים מהמציאות

האם שכחת כמה מחבלים עם דם על הידיים שחררו? בין אם זה בעסקאות שבויים לא משתלמות בעליל ובין אם זה "כמחווה של רצון טוב" במטרה "לשלום", רוב המחבלים האלו חזרו לפעילות טרור, מה שהיה צפוי. לכן עונשים קלים יחסית הם מגמה כללית בישראל וקשורה לכל העברות ולא רק לעברות מין, גם אולמרט יצא יחסית בזול על כל הכסף שהוא השיג בצורה לא חוקית. אם לא מענישים אפילו רוצחים סדרתיים בצורה חמורה אל תצפה שיענישו עברייני מין בצורה חמורה, אחרי הכל רצח הוא בדרך כלל פשע הרבה יותר חמור מאשר אונס, מאונס יש לא מעט קורבנות שהצליחו להשתקם, מרצח אף קורבן לא יכול להישתקם. זה גם הגיוני שיהיה כעס הרבה יותר גדול כלפי מוסלמים שרוצחים יהודים, גם משום שהפשעי השנאה שלהם חמורים בהרבה וגם משום שהם אויבים של כל היהודים(גברים ונשים). ברוב המקרים של מחבלים אני בעד שהיו מוצאים אותם להורג, אבל זה לא מה שקורה בפועל, בפועל קורה בדיוק הדבר ההפוך, וזאת גם הסיבה שכאשר מחבלים מוסלמים תוקפים יהודים בעזרת סכינים, זה הרבה יותר טוב כאשר הורגים אותם במקום, כחלק מהגנה עצמית וניטרול שלהם, מאשר כאשר עוצרים אותם בחיים, שהרי ברור שאם יעצרו אותם בחיים אז לא יוציאו אותם להורג, ואפילו יש סיכוי גדול שישחרר את הרוצחים המוסלמים "בהמשא ומתן" כלשהו, משום שהמדינה שבא אנחנו חיים היא מאוד הומנית לטוב ולרע, אבל זה לא מפריע למוסלמים לשקר ברחבי העולם שישראל אכזרית כלפיהם.

"ב-13 באוגוסט 2013 שחררה ישראל 26 אסירים פלסטינים,‏ בהם 14 אסירים מרצועת עזה ו-12 מיהודה ושומרון. מרבית האסירים (17) נשפטו על רצח ממניע לאומני, ומיעוטם על סיוע לרצח. מרבית המקרים (21) הם של רצח וסיוע לרצח ישראלים, שני מקרים הם של רצח חיילים, מקרה רצח אחד הוא של תיירת, ושני מקרי רצח של פלסטינים שנחשדו כמשת"פים. כל מקרי הרצח (למעט שניים) אירעו בין השנים 1989–1994, מקרה רצח אחד ב-1985, ואחד ב-2001. בחלק מהמקרים מדובר בשחרור מוקדם זמן לא ארוך קודם לזמן השחרור שנקבע קודם למשא ומתן: שניים מהאסירים היו אמורים להשתחרר תוך חצי שנה, ועוד 8 - תוך 3 שנים, שלושה אסירים נוספים היו מיועדים להשתחרר בעוד 9-12 שנה, והיתרה (13) היו במאסר עולם שלא נקצב. שחרור המחבלים לווה במחאה חריפה, בעיקר מצד המשפחות השכולות והארגונים ישראל שלי ואלמגור - ארגון נפגעי טרור."

"הפעימה השנייה של שחרור המחבלים הייתה ב-29 באוקטובר 2013, בה שיחררה ישראל 26 אסירים פלסטינים. גם במקרה זה השחרור לווה במחאה חריפה ובהפגנות, בעיקר מצד המשפחות השכולות והארגונים ישראל שלי ואלמגור - ארגון נפגעי טרור, בין השאר בהפגנת אלפים ליד כלא עופר."

"הפעימה השלישית של שחרור המחבלים הייתה ב-31 בדצמבר 2013, בה גם בפעם הזאת שיחררה ישראל 26 מחבלים‏."

[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%90_%D7%95%D7%9E%D7%AA%D7%9F_%D7%91%D7%99%D7%9F_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C_%D7%9C%D7%A4%D7%9C%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D_(2014-2013)#.D7.A9.D7.97.D7.A8.D7.95.D7.A8_.D7.9E.D7.97.D7.91.D7.9C.D7.99.D7.9D[/URL]

 

pov2

New member
לא מנותק משום מציאות ואסביר:

זה נכון שכל העבירות זוכות פה לענישה נמוכה אך ברור שעם עבריינים ערבים מחמירים יותר וחבל שעם היהודים לא. במיוחד בעלי הצוארון הלבן.
ולגבי שחרור מחבלים, אף שופט או שר לא עושה זאת כי מתחשק לו. בניגוד לשחרור עברייני המין, אותם משחררים השופטים ובנוסף, המטרה היא להרוויח משהו בתמורה ושוב: בניגוד לשחרור עברייני המין שניתן ללא כל תמורה. אפילו לא תמורה על הנייר.
אם תרצה הקבלה של שחרור מחבלים לעברייני מין, אז זה בתמורה לדיל עם העם הגברי שיפסיק לאנוס. נניח.

והדבר האחרון, ממנו שוב משתמע עד כמה אתה אנטי פימיניסטי זה קביעתך שרצח לא סתם יותר חמור מאונס, אלא "הרבה" יותר חמור ממנו כי מאונס, "הרבה" משתקמות ובנוסף, אמרת שאוייב של גברים ונשים גרוע הרבה יותר מאוייב של נשים בלבד.
ובכן, יותר גרוע למי?

אם היית יהודי במדינה שבה פוגעים רק ביהודים, היית חושש יותר או פחות מיהודי שחי במדינה הפוגעת ביהודים ומוסלמים גם יחד?

ולגבי חומרת האונס ויכולות ההשתקמות ממנו, הלוואי שיום יבוא ותבין כמה אתה רחוק מהבנה.
אני חושש שזה יקרה רק אם תשוב בגלגול כנאנסת.
 

Berethor

New member
מבחינתי אני גם ככה חי במדינה שפוגעים בא בעיקר ביהודים

משום שמוסלמים מסתובבים חופשי בשטחים של יהודים(כלל המוסלמים מהשטחים), ולכן הם יכולים לרגל ולתכנן פיגוע בעד ובשעה שהם בוחרים, בעוד שאם יהודי נכנס לערים של מוסלמים, ובמיוחד מוסלמים מהשטחים אז יש סיכוי גבוה שיעשו לו לינץ'. זה שמחבלים נהרגים לפעמים, בדרך כלל בעת לחימה בהם, זה לא שווה ערך לאזרחים ישראלים אשר נרצחים בכוונת תחילה על ידי מוסלמים. ההסכמים עם "הפלסטינים" לא שווים כמעט כלום ולכן מה שנותנים להם זה בדרך כלל ללא תמורה, הם לא כיבדו את כל ההסכמים שהם חתמו עליהם, והמטרה שלהם תמיד הייתה השמדת ישראל ואזרחיה היהודים. אין דבר כזה "עם גברי", גברים ונשים הם מאותו עם, זאת גם הסיבה שלא יכולה להיות חומת הפרדה בין כל הגברים והנשים, בעוד שכן יכולה להיות חומת הפרדה בין יהודים למוסלמים. כן אני מאמין שברוב המקרים רצח הרבה יותר חמור מאונס, אונס זה מין בכפייה, רצח זה גרימה למוות בכפייה, הפגיעה העיקרית מאונס קשורה בעיקר להשפלה מאשר לנזקים פיזיים, לכן יש גם הרבה הטלות מום שהרבה יותר חמורות מאונס. אם אתה חושב שצריכים לתת מאסר עולם על אונס אז איזה עונש גדול יותר היו נותנים על רצח? וכפי שכבר אמרתי בעבר, הגישה הזאת שלך יכולה לעודד יותר אנסים להיות גם רוצחים, אם העונש שלהם במלא יהיה זהה, וגם כדי לא להשאיר עדים, זה להבדיל מהמצב כיום שרוב האנסים לא רוצחים קורבנות האונס שלהם. אני מאמין שאידיאולוגיה קיצונית שכמעט ולא מבדילה בין חומרה של עברות שונות, סביר להניח שהיא הייתה מביאה ליותר נזק מאשר תועלת, אם היא הייתה יוצאת לפועל.

"Let the punishment fit the crime? Feh! This is what happens when a law enforcement apparatus is afflicted with Black and White Insanity."

"One has to assume that every crime imaginable is punished in this same way (although The Caligula may feel that disagreeing with him deserves a more harsh punishment than crimes against humanity), which sort of defeats the purpose of law and punishment in the first place. One would almost expect petty criminals, knowing it's execution for them either way, to "go for broke" and engage in more violent crimes for the fun of it or possibly spite and/or despair. In both fiction and real life, this frequently results in a variety of Fates Worse Than Death for the big crimes while a pickpocket "only" gets his head cut off, which, if you think about it, sort of defeats the concept of All Crimes Are Equal in the first place and making it just plain Disproportionate Retribution."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/AllCrimesAreEqual[/URL]



 

ga26

Member
אני תמיד אומר "כשהכל חשוב - כלום לא חשוב"

בעניינינו "כשהכל הכי חמור ונורא - כלום לא כזה"
אונס, רצח, שעבוד אדם, סחיטה, הקמת ארגון פשיעה, לקיחת.פרוטקשן..... כולם חמורים ואין מה לעשות צריך מדרג של ענישה בהתאם לחומרת הפשע.
 

pov2

New member
איני מתנגד למדרוג ענישה

כשאני כותב שצריך מאסר עולם על אונס, זה לא בא להפחית מחומרתו של הרצח.
ואם אתם כלכך רוצים להפריד בין השניים אז על אונס תנו 100 שנה ועל רצח 200.
בינתיים מה שקורה במדינה זה שעל גניבה (או זריקת נעל על שופט) מקבלים יותר שנות מאסר מאשר על אונס.
 

Berethor

New member
אתה שוב מזלזל באינטליגנציה של אנשים, הרי אין לאנשים חיי נצח

ואני לא מכיר אנשים שחיים מתיים שנה, ולא רבים גם זוכים להגיע למאה שנה, אפילו מחוץ לכלא ועל אחת כמה וכמה בתנאים אשר הרבה יותר קשים בדרך כלל של חיים בכלא. ככה שבפועל זה עדיין אותו עונש, ולכן אני מאמין שזה יעודד יותר מקרים של רצח, משום שבמלא העונש הוא אותו דבר או כמעט אותו דבר, ללא הבדלים משמעותיים בין השניים, והעבריין ידע שצפוי לו אותו עונש/כמעט אותו עונש אם הוא יתפס. זריקת נעל על שופטת הרבה יותר קל להוכיח מאשר אונס, זה התרחש לעיני עדים רבים, בעוד שהרבה ממקרי האונס מתרחשים במקומות ללא עדים, וכמובן שגם להוכיח שמדובר היה במין בכפייה ולא במין בהסכמה זה לא דבר כל כך פשוט בהרבה מהמקרים, וזאת הסיבה העיקרית לכך שזה לא כל כך פשוט להרשיע אנשים באונס.
 

pov2

New member
אאלץ להסביר לך שוב מס׳ דברים שלא הבנת:

1. ישנם עבירות שרף החומרה שלהם כלכך חמור, שכבר אין מה להפריד בינהם במס׳ שנות המאסר. העבירות האלו הן רצח ואונס.
העובדה שמאוד חשוב לך לתת לאנסים פחות שנות מאסר מלרוצחים, זה כי אינך מבין את חומרת האונס במקרה הטוב, או כי המעשה לא ממש מפריע לך במקרה הרע.
אף על פי כן, אלך לקרתך ואחמיר יותר עם הרוצחים: עונש מוות על רצח, לעומת מאסר עולם על אונס. נקסט.
2. דבריי על ענישה מגוכחת של אנסים לעומת פושעים אחרים דיברה על מקרים בהם הנאשם באונס, הורשע ולא על מקרים בהם זוכה מחוסר ראיות.
3. הטיעון לפיו עונש שווה על רצח ואונס יגרום לאנסים לרצוח, הוא כמו הטיעון שעונש מוות לרוצחים יגרום להם לבצע יותר רציחות או פיגוע התאבדות כי גם ככה יוציאו אותם להורג גם על רצח של אדם1 בלבד.
ובכן- סביר שיש פושעים שבאמת יעדיפו להחמיר את הפשע שלהם בעקבות העונש הצפוי להם, אך יותר סביר שענישה מחמירה דווקא תרתיע אותם מלבצע את הפשע.
לא כולם יורתעו אך רובם כן.
אם המדינה למשל, היתה תולה את קצב בכיכר העיר, רבים היו חושבים פעמיים לפני שמצפצפים על החוק בדרכם לעוד קורבנית.

בינתיים מה שקורה, זה שאפילו 7 שנות מאסר בלבד, נחשבות פה לעונש חמור על אונס של מס׳ נשים.
 

מעמקים39

New member
נא לא לתת תחושה שאונס זה דבר שקשה להוכיח

יש הרבה עבירות ללא עדים ועל השופטים מוטלת האחריות הכבדה להחליט על פי צו מצפונם ותחושותיהם.
אפילו קטטה בין שני אנשים היא סוגיה לכאורה לא פשוטה כשכל צד טוען שלא התחיל ובכל זאת השופטים יודעים לשפוט ומרגישים תוך שקוראים את האנשים שמולם, מי אשם.
כך פועלים גם קציני חקירות במשטרה.
בפשעים רגילים כמו סחיטה באיומים או שוד למשל כששומעים על חשוד, לא עולה באופן אוטומטי בציבור השאלה האם זה נכון ששדד?
רק במקרים של אונס והטרדה מינית, קודם כל שואל הציבור את עצמו האם היא משקרת.
ולא בגלל שתלונות השווא רבות אלא רק בגלל הלך הרוח שרשעים מפיצים בדבר חוסר אמינות של מתלוננות.
הזעקה שלנו כפולה. גם על הזנחת הקורבנות וגם על העונשים הקלים למי שכבר כן הורשעו.
ולשאלתך עונש על אונס בעיניי צריך להיות זהה לעונש על רצח. למה? כי זה רצח גם אם אתה לא מבין את זה.
וגם אם תכתוב אינסוף דברים על שיקום קורבנות. זו דעתי ולא אנסה להסביר לך אותה יותר מהפעם הזאת.
 

pov2

New member
א. צודקת בכל מילה

ב. ניתן לומר שאונס אף חמור מרצח כי אם ניקח לדוגמה לוחם דעאש שיורה למוות בגבר יזדי ואז אונס את אשתו- אז מי סובל יותר, האשה או הגבר?
&nbsp
ברטור מרבה לדבר על קורבנות אונס משוקמות. ובכן- אם בכלל קיימים מקרים כאלו של שיקום מאונס, הם נדירים מאוד.
לא כל הנוצץ זהב
כפי שלא כל החשפניות שמספרות כמה הן בוחרות ו״נהנות מהכסף הקל במקצוע״
חושפות את מצבן האמיתי.
&nbsp
 

aaa123

Member
יש הרבה דברים שקשה להוכיח

והשופטים יכולים לזכות את כולם מחמת הספק אם הם לא יודעים מי התחיל בקטטה.
&nbsp
העובדות הן שהידע שלנו מוגבל, ואי אפשר להוכיח כל דבר מעבר לספק סביר.
 

pov2

New member
לצערי לא הבנת את המשל על המדינה שמסכנת יהודים

קודם טענת שמחמירים יותר עם מחבלים מאשר עם אנסים כי הם מסוכנים יותר, שהרי הם מסכנים גם גברים וגם נשים.
שאלתי- מסוכנים יותר למי?
כי אם אתה אשה- אז אתה בסיכון רב יותר מאם אתה יהודי.

ניסיתי להדגים זאת ע״י משל.
נניח שאתה יהודי שגר בצרפת ושם מאיימים להרוג רק יהודים
לעומת זאת בהונגריה, מאיימים להרוג יהודים וערבים
אז איפה אתה מסתכן יותר? (תשובה- בצרפת).
באותו אופן- אשה מסתכנת יותר כשמשחררים לחופשי אנס שפוגע רק בנשים
מאשר שמשחררים לחופשי מחבל שפוגע בנשים ובגברים.

ולגבי הדוגמה השניה שנתתי ולא הבנת:
אמרתי שלשחרר מחבלים באילוצים או בעסקאות עם הפלסטינים זה אמנם חבל- אבל חמור פחות מלשחרר אנסים בלי שום עסקאות או אילוצים.
את האנסים בניגוד למחבלים- איש לא אומר לשופטים לשחרר, הם עושים זאת מרצונם החופשי ואילו את המחבלים משחררים רק מתוך אילוצים.
אחד האילוצים זה לשחרר חייל חטוף.
לא שמעתי ששחררו מתישהו אנס בתמורה לאשה חטופה.
אילוץ שני זה לשחרר אותם בתמורה לשיתוף פעולה ביטחוני עם הרשות הפלסטינית.
לא שמעתי ששחררו אנסים בתמורה לשיתוף פעולה ביטחוני של גברים כנגד סרסורים למשל.
כלומר- אפילו אם שיתוף הפעולה עם הרשות או עם הסרסורים הוא רק על הנייר- עדיין לא היה שום תנאי כזה לשחרור אנסים.
אותם כאמור, ובניגוד לשחרור המחבלים- משחררים תמיד מרצונם החופשי של השופטים.
למה? כי הם בדיוק כמוך, לא מבינים מה הביג דיל מאונס. קצת השפלה, זה הכל.
חפיף.

״אין כאבים, אין חרדה, אין סיוטים, אין פלאשבקים, אין איימה בלתי פוסקת, אין רצח של הנפש- רק קצת השפלה. ואולי היא אפילו רצתה את זה״
כך כנראה חושבים השופטים. בדיוק כמוך.
 

aaa123

Member
מה שאני הייתי רוצה זה שאנסים ילכו בכל מקום עם אות קין

אחרי שהם משתחררים מהכלא כדי שהציבור יוכל להזהר מהם.
אני לא רוצה למנוע מהם להשתקם אז במקביל הייתי קובע חוקים שמגינים על האפשרות שלהם להתפרנס כי אם אף אחד לא יעסיק אותם אז לא תהיה להם ברירה אלא לעסוק בפשע.
אני בסך הכל רוצה למנוע מהם לחזור לאנוס(אני מאמין שאות קין שיש על מצחם יזהיר את הציבור,ויכול להיות אפקטיבי כדי למנוע מהם לאנוס במיוחד שרוב מעשי האונס אינם מצד מישהו זר).
&nbsp
לדעתי אנס צריך להיות משוחרר מהכלא רק אם הוא מסכים שיהיה לו אות קין על המצח כל ימי חייו.
&nbsp
לדעתי אם הוא מסכים שיהיה לו אות קין על המצח לכל החיים אבל בפועל מסתובב בלי אות הקין הזה אז יש לשלוח אותו לכלא שוב, והפעם באמת לכל החיים.
 

מעמקים39

New member
כשהייתי ילדה ושאלו אותי איך הייתי רוצה לנקום ברשעים

למשל איך הייתי רוצה להחזיר לילד שמשך לי בצמה או קילל אותי, הייתי עונה שהייתי רוצה שיבין מה עשה לי וכך יכאב לו כמו שכואב לי.
אולי אני תמימה אבל גם היום מאחלת לפושעים שיגרמו להם להבין מה הם עשו. הבנה ברמה הרגשית.
זה שוב מחזיר אותי לעניין שיקום עבריינים. נושא שאני עוד לא סגורה עליו...
 

pov2

New member
נראה לי שכך המציאו את גלגול הנשמות:

בפשטות: מי שמשך היום בצמה, ישוב כילדה שמושכים לה בצמה וכך (אולי) יבין- שזה לא נעים.
 
למעלה