האם לנהגי אוטובוס בקווי שירות מותר לדבר בנייד עם אוזנייה?

Paper Gahan

New member
האם לנהגי אוטובוס בקווי שירות מותר לדבר בנייד עם אוזנייה?

התחנה שבונים היא תחנת מזכרת בתיה
כמו תחנת קריית מלאכי - יואב, גם תחנת מזכרת בתיה מתוכננת להתווסף לקו המאסף נהריה - הרצליה שעוצר בכל התחנות בין באר שבע ללוד.
האם לנהגי אוטובוס בקווי שירות מותר לדבר בנייד עם אוזנייה?
שלום לכולם,
לאחרונה יצא לי לנסוע הרבה עם קווים למודיעין, בגלל השבתות הרכבת לצורך העבודות. שמתי לב שבהרבה מאוד מקרים הנהגים מקבלים שיחות באמצע הנסיעה ומנהלים שיחות ארוכות. הם אמנם משתמשים באוזניית בלוטות', אבל עדיין, זה נראה לי חסר אחריות כשמסיעים אוטובוס להיות מוסח. האם זה חוקי בכלל?
 

יבגני מ

New member
אסור, לפי תקנה 169 לתקנות התעבורה

האם לנהגי אוטובוס בקווי שירות מותר לדבר בנייד עם אוזנייה?
שלום לכולם,
לאחרונה יצא לי לנסוע הרבה עם קווים למודיעין, בגלל השבתות הרכבת לצורך העבודות. שמתי לב שבהרבה מאוד מקרים הנהגים מקבלים שיחות באמצע הנסיעה ומנהלים שיחות ארוכות. הם אמנם משתמשים באוזניית בלוטות', אבל עדיין, זה נראה לי חסר אחריות כשמסיעים אוטובוס להיות מוסח. האם זה חוקי בכלל?
אסור, לפי תקנה 169 לתקנות התעבורה
ככל שאני זוכר (והחיפוש בגוגל העלה את מספר התקנה והציטוט המדוייקים), תקנה 169 לתקנות התעבורה קובעת ש-"לא ינהג אדם רכב ולא ילך עובר דרך בכביש כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי".

אני לא עורך דין, אבל בוודאי שעורך דין לענייני תעבורה יוכל לחדד, לתקן או להעיר בנושא.
 

Paper Gahan

New member
לדעתי לנהג רכב *פרטי* מותר לדבר באזנייה, כל עוד הטלפון מקובע

אסור, לפי תקנה 169 לתקנות התעבורה
ככל שאני זוכר (והחיפוש בגוגל העלה את מספר התקנה והציטוט המדוייקים), תקנה 169 לתקנות התעבורה קובעת ש-"לא ינהג אדם רכב ולא ילך עובר דרך בכביש כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי".

אני לא עורך דין, אבל בוודאי שעורך דין לענייני תעבורה יוכל לחדד, לתקן או להעיר בנושא.
לדעתי לנהג רכב *פרטי* מותר לדבר באזנייה, כל עוד הטלפון מקובע
אין לנהגי רכב ציבורי חוקים שונים? אולי אחד מנהגי האוטובוס בפורום יוכלו להגיד מה ידוע להם.
 

MightyKnight

New member
לי זה נראה קטנוני הסיפור הזה

האם לנהגי אוטובוס בקווי שירות מותר לדבר בנייד עם אוזנייה?
שלום לכולם,
לאחרונה יצא לי לנסוע הרבה עם קווים למודיעין, בגלל השבתות הרכבת לצורך העבודות. שמתי לב שבהרבה מאוד מקרים הנהגים מקבלים שיחות באמצע הנסיעה ומנהלים שיחות ארוכות. הם אמנם משתמשים באוזניית בלוטות', אבל עדיין, זה נראה לי חסר אחריות כשמסיעים אוטובוס להיות מוסח. האם זה חוקי בכלל?
לי זה נראה קטנוני הסיפור הזה
שכל נוסע מרגיש מבקר בטיחות של הנהג.
בסופו של דבר אותו הנהג הוא עובד, שיושב 9 שעות מאחורי ההגה ולפעמים יש לו גם עיסוקים אחרים.
אז לתפוס את הטלפון ביד זה כמובן אסור, אבל לנהל שיחה מדי פעם באוזניה - לדעתי זה אנושי ולא היתי נתפס בזה.
 

Paper Gahan

New member
אני לא מסכים איתך, ואני אסביר למה

לי זה נראה קטנוני הסיפור הזה
שכל נוסע מרגיש מבקר בטיחות של הנהג.
בסופו של דבר אותו הנהג הוא עובד, שיושב 9 שעות מאחורי ההגה ולפעמים יש לו גם עיסוקים אחרים.
אז לתפוס את הטלפון ביד זה כמובן אסור, אבל לנהל שיחה מדי פעם באוזניה - לדעתי זה אנושי ולא היתי נתפס בזה.
אני לא מסכים איתך, ואני אסביר למה
לפני כן אפתח ואומר שלא התלוננתי על אף נהג ואני גם לא מתכוון לעשות את זה לעולם. אני מבין שהעבודה שלהם קשה בטירוף ולא הרבה היו מתחלפים איתם. ואני מאוד מעריך ומכבד אותם. לא הייתי רוצה להביא לקנס או פיטורים של אף נהג.

אבל לגופו של עניין, כשאתה בנייד, גם באוזנייה, ואני מדבר על שיחות ארוכות בפרט - שזה מה שנתקלתי בו - אתה הרבה פחות מרוכז. כמה פעמים קרה לך ששוחחת בנייד בנהיגה ועברת צומת, ואז שאלת את עצמך "עברתי בירוק בכלל?". אז כשאתה לבד או עם כמה נוסעים ברכב שלך יש לך אחריות גדולה. אבל כשאתה נוהג ברכב גדול ורחב ומסיע עשרות נוסעים, יש לך אחריות גדולה פי כמה. אני מזכיר את התאונה שהייתה בקו 400 לדעתי על כביש 1 כשהנהג סטה לשוליים ונתקל במשאית חונה בצד הדרך. נהרגו בתאונה הזו 6 נוסעים.
אגב אני נוסע הרבה באוטובוסים בחו"ל (בעיקר אנגליה) במסגרת העבודה שלי ולעולם לעולם לא תראה כזה דבר.
 

Ccyclist

Well-known member
בגלל שהזכרת את אנגליה- גם רדיו אין כאן באוטובוסים.

אני לא מסכים איתך, ואני אסביר למה
לפני כן אפתח ואומר שלא התלוננתי על אף נהג ואני גם לא מתכוון לעשות את זה לעולם. אני מבין שהעבודה שלהם קשה בטירוף ולא הרבה היו מתחלפים איתם. ואני מאוד מעריך ומכבד אותם. לא הייתי רוצה להביא לקנס או פיטורים של אף נהג.

אבל לגופו של עניין, כשאתה בנייד, גם באוזנייה, ואני מדבר על שיחות ארוכות בפרט - שזה מה שנתקלתי בו - אתה הרבה פחות מרוכז. כמה פעמים קרה לך ששוחחת בנייד בנהיגה ועברת צומת, ואז שאלת את עצמך "עברתי בירוק בכלל?". אז כשאתה לבד או עם כמה נוסעים ברכב שלך יש לך אחריות גדולה. אבל כשאתה נוהג ברכב גדול ורחב ומסיע עשרות נוסעים, יש לך אחריות גדולה פי כמה. אני מזכיר את התאונה שהייתה בקו 400 לדעתי על כביש 1 כשהנהג סטה לשוליים ונתקל במשאית חונה בצד הדרך. נהרגו בתאונה הזו 6 נוסעים.
אגב אני נוסע הרבה באוטובוסים בחו"ל (בעיקר אנגליה) במסגרת העבודה שלי ולעולם לעולם לא תראה כזה דבר.
בגלל שהזכרת את אנגליה- גם רדיו אין כאן באוטובוסים.
&nbsp
אני חושב שיש פחות רדיו באוטובוסים בארץ משהיה בעבר ( 7 נסיעות זה מדגם חלקי אבל היו אוטובוסים שקטים ואוטובוסים עם מבזקי חדשות ופרסומות ברדיו) אבל בהשוואה למצב בארץ בשנות התשעים אחד מההבדלים התרבותיים הגדולים של המעבר לאנגליה היה היעדר הרדיו באוטובוסים. לא שהיה רדיו בביקורים הקצרים אבל כשנמצאים תקופה ארוכה יותר שמים לזה לב.
&nbsp
בחוק הבריטי אסור להשתמש בפלאפון או המכשירים הפריפריאליים שלו בידיים בעת הנהיגה ומותר להשתמש במכשירים ללא מגע בלבד. אם האוזנייה פועלת ללא מגע היא תהיה חוקית כאן אבל אם צריך ללחוץ עליה היא תהיה בלתי חוקית.
 

Paper Gahan

New member
נכון, לעולם לא שמעתי רדיו שם. ולגבי שנות ה 90

בגלל שהזכרת את אנגליה- גם רדיו אין כאן באוטובוסים.
&nbsp
אני חושב שיש פחות רדיו באוטובוסים בארץ משהיה בעבר ( 7 נסיעות זה מדגם חלקי אבל היו אוטובוסים שקטים ואוטובוסים עם מבזקי חדשות ופרסומות ברדיו) אבל בהשוואה למצב בארץ בשנות התשעים אחד מההבדלים התרבותיים הגדולים של המעבר לאנגליה היה היעדר הרדיו באוטובוסים. לא שהיה רדיו בביקורים הקצרים אבל כשנמצאים תקופה ארוכה יותר שמים לזה לב.
&nbsp
בחוק הבריטי אסור להשתמש בפלאפון או המכשירים הפריפריאליים שלו בידיים בעת הנהיגה ומותר להשתמש במכשירים ללא מגע בלבד. אם האוזנייה פועלת ללא מגע היא תהיה חוקית כאן אבל אם צריך ללחוץ עליה היא תהיה בלתי חוקית.
נכון, לעולם לא שמעתי רדיו שם. ולגבי שנות ה 90
אני זוכר את עצמי כילד בירושלים בשנות ה 80 וה 90 כשהייתי חוזר עם אבא שלי מהשוק בימי שישי בקו 31 ו 32 וכל הנהגים היו שומעים בפול ווליום רשת ג'. זה בשבילי נוסטלגיה אבל בוודאי שטוב שזה השתנה כי זה גם כן מסיח את הדעת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא לכולם זה מסיח את הדעת... אולי לגברים


נכון, לעולם לא שמעתי רדיו שם. ולגבי שנות ה 90
אני זוכר את עצמי כילד בירושלים בשנות ה 80 וה 90 כשהייתי חוזר עם אבא שלי מהשוק בימי שישי בקו 31 ו 32 וכל הנהגים היו שומעים בפול ווליום רשת ג'. זה בשבילי נוסטלגיה אבל בוודאי שטוב שזה השתנה כי זה גם כן מסיח את הדעת.
לא לכולם זה מסיח את הדעת... אולי לגברים
 

אורי404

New member
כי אז פתחו את הרמקולים בתוך כל האוטובוס

נכון, לעולם לא שמעתי רדיו שם. ולגבי שנות ה 90
אני זוכר את עצמי כילד בירושלים בשנות ה 80 וה 90 כשהייתי חוזר עם אבא שלי מהשוק בימי שישי בקו 31 ו 32 וכל הנהגים היו שומעים בפול ווליום רשת ג'. זה בשבילי נוסטלגיה אבל בוודאי שטוב שזה השתנה כי זה גם כן מסיח את הדעת.
כי אז פתחו את הרמקולים בתוך כל האוטובוס
למעלה מעשר שנים, מסיבה שלא תהיה, קול הרדיו או הסטריאו נשמע רק ברמקול, שקרוב לנהג. לא בכל האוטובוס. זה לפחות באוטובוסים בתחבורה ציבורית.
גם באוטובוסים של הסעות פרטיות לא נתקלתי שנים רבות במצב הזה. אבל בהם אני נוסע לעתים רחוקות ואני לא בטוח לגבי המצב שם.
באוטובוסים בתחבורה ציבורית אני נוסע יום-יום וכאמור לא נתקלתי במצב הזה הרבה מאוד שנים. רק ב-2011 ביום השחרור של גלעד שליט, הרמקולים באוטובוס היו פתוחים. כנראה בגלל האירוע המיוחד. בכל מקרה לפני כן מאז 2005 או אולי אף קודם לכן, לא נתקלתי במצב הזה ולא לאחר מכן עד היום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי אז אקו"ם לא דרשו זכויות יוצרים...

כי אז פתחו את הרמקולים בתוך כל האוטובוס
למעלה מעשר שנים, מסיבה שלא תהיה, קול הרדיו או הסטריאו נשמע רק ברמקול, שקרוב לנהג. לא בכל האוטובוס. זה לפחות באוטובוסים בתחבורה ציבורית.
גם באוטובוסים של הסעות פרטיות לא נתקלתי שנים רבות במצב הזה. אבל בהם אני נוסע לעתים רחוקות ואני לא בטוח לגבי המצב שם.
באוטובוסים בתחבורה ציבורית אני נוסע יום-יום וכאמור לא נתקלתי במצב הזה הרבה מאוד שנים. רק ב-2011 ביום השחרור של גלעד שליט, הרמקולים באוטובוס היו פתוחים. כנראה בגלל האירוע המיוחד. בכל מקרה לפני כן מאז 2005 או אולי אף קודם לכן, לא נתקלתי במצב הזה ולא לאחר מכן עד היום.
כי אז אקו"ם לא דרשו זכויות יוצרים...
 

אורי404

New member
בעבר כל האוטובוס היה שומע רדיו

בגלל שהזכרת את אנגליה- גם רדיו אין כאן באוטובוסים.
&nbsp
אני חושב שיש פחות רדיו באוטובוסים בארץ משהיה בעבר ( 7 נסיעות זה מדגם חלקי אבל היו אוטובוסים שקטים ואוטובוסים עם מבזקי חדשות ופרסומות ברדיו) אבל בהשוואה למצב בארץ בשנות התשעים אחד מההבדלים התרבותיים הגדולים של המעבר לאנגליה היה היעדר הרדיו באוטובוסים. לא שהיה רדיו בביקורים הקצרים אבל כשנמצאים תקופה ארוכה יותר שמים לזה לב.
&nbsp
בחוק הבריטי אסור להשתמש בפלאפון או המכשירים הפריפריאליים שלו בידיים בעת הנהיגה ומותר להשתמש במכשירים ללא מגע בלבד. אם האוזנייה פועלת ללא מגע היא תהיה חוקית כאן אבל אם צריך ללחוץ עליה היא תהיה בלתי חוקית.
בעבר כל האוטובוס היה שומע רדיו
כיום זה רק בסביבה של הנהג. לא לתפוס אותי במילה, דומני שבמקרה וכל האוטובוס שומע, יש דרישה לשלם זכויות יוצרים לאקו"ם. כך המצב למעלה מעשור.
 

scooby5

Member
אקום היא התשובה.

בעבר כל האוטובוס היה שומע רדיו
כיום זה רק בסביבה של הנהג. לא לתפוס אותי במילה, דומני שבמקרה וכל האוטובוס שומע, יש דרישה לשלם זכויות יוצרים לאקו"ם. כך המצב למעלה מעשור.
אקום היא התשובה.
בעבר היה נהג בקו 11 של דן (בגלגול הקודם) שלנסוע איתו היה דומה לחפלה/ערב שירה בציבור.
 

olli3

New member
מנהל
זה גם בשל מערכת הכריזה, כי גם לאחר דרישת אקו"ם היו נהגים

בעבר כל האוטובוס היה שומע רדיו
כיום זה רק בסביבה של הנהג. לא לתפוס אותי במילה, דומני שבמקרה וכל האוטובוס שומע, יש דרישה לשלם זכויות יוצרים לאקו"ם. כך המצב למעלה מעשור.
זה גם בשל מערכת הכריזה, כי גם לאחר דרישת אקו"ם היו נהגים
שהשמיעו רדיו בכל האוטובוס. יש אוטובוס אחד במטרופולין שהנהג שלו משמיע באופן קבוע גלגל"צ ברמקולים המיועדים לנוסעים וכשמגיעים לתחנה, הכריזה משתלטת ושומעים אותה במקום את הרדיו.
&nbsp
בשביל לעשות את זה, צריך לשחק במגבר, משהו שלא מותר לנהגים לבצע.
 

846

Active member
הסיבה לביטול השמעת רדיו

זה גם בשל מערכת הכריזה, כי גם לאחר דרישת אקו"ם היו נהגים
שהשמיעו רדיו בכל האוטובוס. יש אוטובוס אחד במטרופולין שהנהג שלו משמיע באופן קבוע גלגל"צ ברמקולים המיועדים לנוסעים וכשמגיעים לתחנה, הכריזה משתלטת ושומעים אותה במקום את הרדיו.
&nbsp
בשביל לעשות את זה, צריך לשחק במגבר, משהו שלא מותר לנהגים לבצע.
הסיבה לביטול השמעת רדיו
לנוסעים באגד היא אכן אקו"ם. בעבר הרחוק אגד שילמה סכום תמלוגים שנתי.
לפני כמה שנים אקו"ם העלה את הסכום למס' עם שישה אפסים.
ברגע זה נותקו הרמקולים לנוסעים.
אין למערכת הכריזה. כל זה קרה הרבה לפהי שהמציאו אותה.
 

olli3

New member
מנהל
אינ מודע לעניין באגד, דיברתי גם על מפעילות אחרות.

הסיבה לביטול השמעת רדיו
לנוסעים באגד היא אכן אקו"ם. בעבר הרחוק אגד שילמה סכום תמלוגים שנתי.
לפני כמה שנים אקו"ם העלה את הסכום למס' עם שישה אפסים.
ברגע זה נותקו הרמקולים לנוסעים.
אין למערכת הכריזה. כל זה קרה הרבה לפהי שהמציאו אותה.
אינ מודע לעניין באגד, דיברתי גם על מפעילות אחרות.
 

MightyKnight

New member
אין ספק שבטיחות קודמת לנוחות, אבל

אני לא מסכים איתך, ואני אסביר למה
לפני כן אפתח ואומר שלא התלוננתי על אף נהג ואני גם לא מתכוון לעשות את זה לעולם. אני מבין שהעבודה שלהם קשה בטירוף ולא הרבה היו מתחלפים איתם. ואני מאוד מעריך ומכבד אותם. לא הייתי רוצה להביא לקנס או פיטורים של אף נהג.

אבל לגופו של עניין, כשאתה בנייד, גם באוזנייה, ואני מדבר על שיחות ארוכות בפרט - שזה מה שנתקלתי בו - אתה הרבה פחות מרוכז. כמה פעמים קרה לך ששוחחת בנייד בנהיגה ועברת צומת, ואז שאלת את עצמך "עברתי בירוק בכלל?". אז כשאתה לבד או עם כמה נוסעים ברכב שלך יש לך אחריות גדולה. אבל כשאתה נוהג ברכב גדול ורחב ומסיע עשרות נוסעים, יש לך אחריות גדולה פי כמה. אני מזכיר את התאונה שהייתה בקו 400 לדעתי על כביש 1 כשהנהג סטה לשוליים ונתקל במשאית חונה בצד הדרך. נהרגו בתאונה הזו 6 נוסעים.
אגב אני נוסע הרבה באוטובוסים בחו"ל (בעיקר אנגליה) במסגרת העבודה שלי ולעולם לעולם לא תראה כזה דבר.
אין ספק שבטיחות קודמת לנוחות, אבל
שיחה האוזנייה זה לא הדבר היחיד שיכול להיות משיח דעת. אם הגעת לעבודה והילד שלך בבית חולים ואתה מחכה לעידכון, זה לא יגרום לאבד ריכוז? יכולים להיות מיליון ואחד סיבות למה בנאדם צריך לקבל שיחה, לכן (לדעתי) גם החוק מתגמש ומאפשר לנהל שיחה בזמן נהיגה. אני למשל נוהג מעט מאד ביום, ומשתדל לא לנהל שיחות ארוכות בזמן הזה, אבל קשה לי לדמיין מצב שלא יכול לענות לטלפון כמעט כל היום.
כולנו יודעים שחברים אלפי נהגים ציבורים, אם נמשיך להקשות עליהם זה לא ימשוך אוכלוסייה איכותית למקצוע. וזה דבר העיקרי שצריך בשביל בטיחות גבוהה - אוכלוסיה טובה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמה פעמים? אפס. אני הרבה יותר מרוכזת בנהיגה מבכל דבר אחר

אני לא מסכים איתך, ואני אסביר למה
לפני כן אפתח ואומר שלא התלוננתי על אף נהג ואני גם לא מתכוון לעשות את זה לעולם. אני מבין שהעבודה שלהם קשה בטירוף ולא הרבה היו מתחלפים איתם. ואני מאוד מעריך ומכבד אותם. לא הייתי רוצה להביא לקנס או פיטורים של אף נהג.

אבל לגופו של עניין, כשאתה בנייד, גם באוזנייה, ואני מדבר על שיחות ארוכות בפרט - שזה מה שנתקלתי בו - אתה הרבה פחות מרוכז. כמה פעמים קרה לך ששוחחת בנייד בנהיגה ועברת צומת, ואז שאלת את עצמך "עברתי בירוק בכלל?". אז כשאתה לבד או עם כמה נוסעים ברכב שלך יש לך אחריות גדולה. אבל כשאתה נוהג ברכב גדול ורחב ומסיע עשרות נוסעים, יש לך אחריות גדולה פי כמה. אני מזכיר את התאונה שהייתה בקו 400 לדעתי על כביש 1 כשהנהג סטה לשוליים ונתקל במשאית חונה בצד הדרך. נהרגו בתאונה הזו 6 נוסעים.
אגב אני נוסע הרבה באוטובוסים בחו"ל (בעיקר אנגליה) במסגרת העבודה שלי ולעולם לעולם לא תראה כזה דבר.
כמה פעמים? אפס. אני הרבה יותר מרוכזת בנהיגה מבכל דבר אחר
והערוץ החזותי אצלי תמיד גובר על ערוצים אחרים. אני עושה אין ספור דברים תוך כדי הקשבה להסכתים, למוזיקה וכו' (בקיצור, תוכני רדיו, אם כי לא בהכרח "רדיו") ולא פעם קורית לי התופעה ההפוכה – אין לי מושג מה נאמר, מה שמעתי, כי אני מרוכזת במה שאני עושה ואם הוא גוזל יותר תשומת לב אני מפספסת את מה שנאמר.
&nbsp
עם זאת, אני מסכימה שלנהג מקצועי שמסיע אחרים יש אחריות גדולה יותר ולכן ראוי לדרוש ממנו גם סטנדרטים גבוהים יותר.
 
ממש לא קטנוני

לי זה נראה קטנוני הסיפור הזה
שכל נוסע מרגיש מבקר בטיחות של הנהג.
בסופו של דבר אותו הנהג הוא עובד, שיושב 9 שעות מאחורי ההגה ולפעמים יש לו גם עיסוקים אחרים.
אז לתפוס את הטלפון ביד זה כמובן אסור, אבל לנהל שיחה מדי פעם באוזניה - לדעתי זה אנושי ולא היתי נתפס בזה.
ממש לא קטנוני

והלוואי שכולנו נשים לב לדברים מסוכנים ונתריע עליהם.

לגבי דיבור באוזניה בנהיגת רכב ציבורי, יש כאן טובים ממני שיסבירו למה זה מסוכן.
הטענה שהנהג עובד 9 שעות לא ממש מורידה מן הסכנה או מהאיסור אם קיים.
 

אורי404

New member
זה לא רק קשור לעניין הנהיגה, אלא לשיחה תוך כדי עבודה

ממש לא קטנוני

והלוואי שכולנו נשים לב לדברים מסוכנים ונתריע עליהם.

לגבי דיבור באוזניה בנהיגת רכב ציבורי, יש כאן טובים ממני שיסבירו למה זה מסוכן.
הטענה שהנהג עובד 9 שעות לא ממש מורידה מן הסכנה או מהאיסור אם קיים.
זה לא רק קשור לעניין הנהיגה, אלא לשיחה תוך כדי עבודה
יש הבדל בין לדבר שיחה קצרה, לעומת שיחה ארוכה.
בשיחה קצרה לדעתי יש פחות בעיה. בשיחה ארוכה, גם בעבודות אחרות זה לא ממש לעניין. צריכים להיות בתוך עבודה, עם כל מה שתפקיד זה או אחר דורש.
יותר מזאת כאשר מדובר בנהיגה ברכב ציבורי.
אני כשאני נוהג ברכב לבדי, כשמתקשרים אליי אלה שיחות קצרצרות. למשל "אנו מחכים לך ב..." או "תגיע ל..." וכו'. כך שלדעתי זה עוד יותר מתבקש ברכב ציבורי. קורים מקרים, שנהג אוטובוס מדבר לאורך הנהיגה בקו. כמה שהוא טוב ינהג, הוא לא יהיה בתוך העניינים. נניח נוסע בתחנה, שמוודא לאן הקו מגיע. אפשרות אחרת של נוסע, שנמצא באזור שהוא לא מכיר ומעוניין לוודא את האזור בו הוא נמצא או לגבי התחנה הנכונה לרדת.
כל אלה עוד בטרם מדברים על סיכונים אפשריים.

כמובן שמן הראוי שתהיינה הפסקות סבירות בין הנסיעות ואזורים נוחים בזה. אך זה לא מצדיק שיחות ארוכות.
 

846

Active member
חמור ביותר!

לי זה נראה קטנוני הסיפור הזה
שכל נוסע מרגיש מבקר בטיחות של הנהג.
בסופו של דבר אותו הנהג הוא עובד, שיושב 9 שעות מאחורי ההגה ולפעמים יש לו גם עיסוקים אחרים.
אז לתפוס את הטלפון ביד זה כמובן אסור, אבל לנהל שיחה מדי פעם באוזניה - לדעתי זה אנושי ולא היתי נתפס בזה.
חמור ביותר!
כל שיחת טלפון גורמת לחוסר ריכוז בנהיגה גם שיחה דרך הרמקול באוטו הפרטי.
אבל באוטו שלך אתה אחראי בעיקר על עצמך ועל מי שנמצא בחברתך.
נהג אוטובוס אחראי על נוסעים ובגלל הגודל, פוטנציאל הפגיעה שלו בסובבים אותו גדול יותר. לכן יש לאסור בחוק על נהגי אוטובוס לשוחח בטלפון במהלך הנהיגה.
באגד מחמירים ולא מאפשרים לגעת במכשיר משום סיבה. נהגים שניתפסים נשפטים במשפט חברים וניקנסים בעשרות שעות עבודה.
 
למעלה