האם מוסר הוא רק ענין תאורתי

Diana M

New member
אתי ארהמי../images/Emo140.gif

אתי, אם תקראי את כל השירשור, תראי כי דעתי דומה למדי לשלך. גם אני איני חושת , בלשון ההמעטה כי בחירה שכזו עבור אדם אחר, היא בחירה לגיטימית או מוסרית. ובענין הדיון, הנושא אינו תאורטי, כנראה שבחירות מסוג זה מתקיימות . ומסיבה זו בדיוק יש לדון בכך. אי דיון הרי לא יגרום לביטול המקרים. ודיון אולי יעלה למודעות בדיוק את מה שכתבת.
 
Diana M

קראתי את הדיון בעיון, עניתי כך כדי לחדד עוד יותר את הנושא. המטרה העלאת המודעות למי עדין לא הבין כמה לא נעים לילד לגדול עם מגבלה בחברה עויינת שאיננה מקבלת עדין את השונה כשווה בין שווים. איך אמר דרווין " יש חוק הברירה הטבעית" "אחד הולך לעולם שאולי כולו טוב כדי שאחר יתפוס את מקומו". לאנשים שבידם ממון, משעמם בחיים, רבים מצד אחד מקבלים הכל על מגש של כסף, מצד שנייה העולם ה "נאור" ביודעין איננו נותן מענה לבעיות טריוויאליות. כי איננו מעוניין בכך. דוגמת הרעב באפריקה, הקרבות במקומות שונים בעולם כולל השמדה המונית במחנות האיומים במלחמות העולם והדוגמאות רבות. העולם ה"נאור" יודע! אבל ושתק. חשוב לדעת מה מסתתר ביקום מסביב אבל לא מעניין מה קורה כאן על פני כדור הארץ. רק האינטרס למלא את הכיסים בכסף הוא השולט יחד עם הנפט לדאבוני הרב. מי אנחנו ה"ג´וקים הקטנים" האנשים שחיים את היום יום שנקבע? ישנן מספר מעצמות "על" שהן מחליטות מי יחיה או מי לא. הן שנותנות את הטון ועל פיהן ישק דבר. גם ישראל לדאבוני תלוייה בארה"ב של אמריקה. מבלי לפגוע בזכויות. אז איזה עולם זה? זו כבר שאלה פילוסופית אחרת ומקומה לא כאן
 

ronen1981

New member
דיון מענין.

קראתי את דבריכם. ואני יגיב מחר אני מקווה (זהו לחזור ללמוד צריך). מכל מקרה אפשר להרחיב ולהעלות שאלות לאור הקידמה שלנו במיפוי הגנום האנושי והמחקר בדנ"א . האם מותר להורים לעשות "קניות " לגבי ילדיהם ולבחור להם תכונות וכד...(דבר שאני מאמין שאנחנו קרובים לו מעשית יותר משנדמה לנו). האם מותר לזוג הורים להרוג עוברים או למנוע היוצרות של עוברים בעלי לקויות למיניהם ..... אני יגיד רק שאני בהחלט מבין את הצורך הביולוגי שלהם בילד חרש כמותם. (וניתן להקצין ולשאול האם לדעתכם להורים חרשים אסור ללדת ילדים בהנחה וחרשות מולדת היא תורשתית ,שכן הרי אז ברור בסבירות גבוהה שילדיהם יולדו חרשים.....) כעת אם נוסיף. ונסבך תסוגיה ונזכר באנשים כגון בטהובן . או אנשים שסבלו מלקות שונה כדיסלקציה למשל אלברט אינשטיין או לאונרדו דוינצי. איך העולם היה נראה אם היה בא "הורה" ו"הורג" אותם ומונע מהם לבוא לעולם.
 

Diana M

New member
רונן.

רונן, קרא את השירשור, לדעתי הכל כבר נאמר. אין דומה לידת ילד עם קושי/מום/נכות/בעיה שיש לטפל בו באהבה ולעשות הכל על מנת שחייו יהיו בעלי משמעות ואיכות. לבין בחירה מושכלת של הורה , אשר בוחר עבור ילדו נכות כי כך הוא רוצה. לא מאהבה לבן זוג, לא ממשיכה, לא מסיבות אחרות. כלום. בן הזוג חסר משמעות מלבד היותו תורם מום גנטי. אין הדבר דומה לבני זוג אשר בחרו איש ברעהו ומשום כך נולד ילד עם מום גנטי. אין שום מקום להשוואה.
 

ahboaz

New member
פלצנות וסרחון: אמונות בסיס על נכות

אינני מיליטנט רטורי אשר מחזיר בעלבונות על עלבונות, אך סרחון ה"פלצנות" הוא דווקא ניחוח האמונות באי-מוסריות המשכיות הנכות המבוססות על (1) העדפה סובייקטיבית וכוחנית של סגנון חיים אחד תוך שלילת סגנונות אחרים, (2) מיתוס הנכות כהפך (בינארי) לטוב, ו(3) טוהרת הגזע תוך קיפוד "החלשים" (או לפחות המשכיות ויצירת "חלשים"). זהו נאד ה"הפילנתרופיה הליברלית." 1. כבר הראיתי בהודעות קודמות כיצד נבנית האמונה הראשונה לתוך ההנחות על מהות האדם ומטרותיו. כך שלפי המשוואה של בריאות סגנון חיים עדיף המצב החברתי נתפס כנתון קבוע, והאדם כנתון משתנה. היכולת של האדם ל"שרוד" או לחיות חיים טובים בחברה תלויה ביכולתו להסתגל לדרישות החברה. אין הנכים אם כן שונים, למשל, מן היהודים האנוסים, אשר "הסתגלותם" לחיים טובים דרשה את המרת דתם ודרך חייהם. ומה ההצדקה לטיעון שכזה? כאשר הבסיס הקבוע הוא החברה אזי הטיעונים הם משתרעים מן הצדקה מינימלית לסוג החברה ועד להצדקה מקסימלית לקיום החברה. כך נטען שהחברה היא טובה, ולכן כדי להמשיך בהצלחתה עלינו לדרוש מכל חבר (ממשי או פוטנציאלי) לענות על דרישות ספציפיות---זו ההצדקה המינימלית. הנכים נמצאים בנקודת פתיחה "חלשה" או מזדנבת ועל מנת שיצליחו לפי מודל ההצלחה הקיים עליהם להיטמע כמה שיותר ולהימנע מלהביא עוד חברים חלשים בעתיד. ההצדקה המקסימלית היא שהחברה עומדת בפני סכנה וללא הגנה על מהותה (דרך חיים מסוימת) היא תתפרק. הנכות, בין כמדד כלכלי (גורמת להוצאות כבדות על ידי החברה) ובין כמדד התנהגותי (התחשבות בנכים, הוספת שירותים שונים לכל קשת שירותי החברה), היא איום על החברה כפי שהיא מתנהלת כיום. 2. ההבניה של מיתוס הנכות כרוע לתוך טיעונים פסודו-ליברלים היא הצביעות הגדולה ביותר של הכותבים השונים. הרי נכות כדבר בלתי נמנע הפכה לדבר מקובל, בניגוד לתפיסות שבהן הנכות סימנה עונש או סימן רע ואז הנכות ובעליה סולקו מן החברה. אך נכות כדבר רצוי אינה מקובלת מכיוון שהתפיסה המיתית של עונש/סימן רע עדיין קיימת---רק שהמקור השתנה: במקום מקור אלוהי/על טבעי המקור הוא האדם עצמו! כך, העונש לגרום לאדם אחר (ילדיך) לחיות בצורה נוראה, או לפחות לתת להם סימן רע בצורת הנכות, הוא דבר בלתי מוסרי בעליל. האחריות עוברת מן יוצר האדם העליון אל ההורים היוצרים ילדיהם. אך האמונה בנכות עצמה כהפך ל"טוב" ממשיכה להיות מוטמעת בטיעונים נגד המשכיות הנכות. אין הטוענים לאי-מוסריות המשכיות הנכות שונים, אם כן, מן הטוענים לאי-מוסריות הנכות עצמה בכלל! "קבלה" של הנכים שכזו היא קבלה צבועה; זוהי קבלה "מרחמים" (ולהלן פילנתרופיה), על שום הנכות כדבר שלילי בפני עצמו, התומכת בנכים כבעלי זכויות (ולהלן הליברליזם). וזו עוד ביקורת חלקית. 3. מה שכן, הטוענים לאי-מוסריות המשכיות הנכות אינם שונים מאלה המאמינים בטוהרת הגזע, כאשר שלילת מוסריות הקיום בצורה זו או אחרת נתפסת כהוגנת כלפי הנשלל ומחויבת בפני השולל (מחויבות לגזע או מחויבות לחיים טובים, והשניים אינם סותרים אחד את השני). כמובן, בכך שוללים את ההחלטה של האדם עצמו לקיום אנושי; כפי שליבוביץ´ כבר ציין, על כל אדם מוטלת האחריות עם להמשיך לחיות או לא---ואפילו את זה שוללים מתוקף שלילת ההמשכיות של הנכות. מה ההבדל אם כן בין הטוענים לקיום עלוב של חיים מסוג זה כלא מוסרי לבין המצדיקים הפסקת חיים אלו? המרחק משלילת מוסריות ההמשכיות לשלילת חופש ההמשכיות (האוגניקה) הוא המרחק בין אמונה ליישום. והנה סרחון ה"פלצנות": פלצנותי בסגנון כתיבתי מאידך, ופלצנות הטוענים המתהדרים במוסריות שעה שאינם אלא האי-מוסריות המודרנית הטהורה!!!
 

Diana M

New member
ahboaz

זה כנראה ההבדל בין מי שעוסק בבני אדם לבין מי שעוסק בתאוריות. אתה יכול להרשות לעצמך להיות "יפה נפש" אני בסוף כל יום עושה עם עצמי "חשבון נפש" במה פעולתי תרמה לאיכות חייהם של הילדים והמשפחות איתן אני עובדת. הייתי יותר מתחברת לדבריך לו היית משתף אותנו מלבד בהגיגיך התאורתיים במה אתה עושה על מנת להביא את "החברה" למקום אחר מזה בו היא ניצבת כיום? ובקשה, אנא הגב בתוך שירושור קיים. אין צורך בפתיחת הודעה חדשה לנושא קיים. תודה.
 

ahboaz

New member
הבהרות סופיות

התקפות אישיות אינן מעניינות אותי. מענייני צורות החשיבה הנוגעות למיקום הנכות במרחב החברתי. אינני גם רואה עניין בכניסה לפרטיות שלי: האם זה משנה אם אני רוחץ אנשים משותקים או מנסה ללמד עיוור-חרש את לוח הכפל? אולי רייקי לשליחת חום אוניברסלי לנכים באשר הם (והציניות הוא כולה שלי--על שום היותי "מסטול אינטלקטואלי" בניגוד למאמינים ברייקי)? ישנן צורות "התחברות" אלו או אחרות אך הן אינן רלוונטיות. זאת מכיוון שהבסיס פה הוא התודעה: החשיבה על הנכות ועל נכים המביאים ילדים הדומים להם לעולם. ומה משנה העובדה כי הורי חרשים או לא? והרי לא מדובר פה במקרה הבנוי על מאפיינים אישיים, אלא על הצהרות אוניברסליות על מהות הטוב. האם רגשי הרחמים, צער, דחיה, וחלחלה הם הקובעים כי הנכה הוא/יא אדם מסוג אחר אשר אסורה עליו/ה הבאת ילדים מסוגו שלו/ה? ואולי זו המחשבה כי החברה עומדת בפני סכנה אם ירשו לנכים לעשות את רצונם (לפי משנת מאלתוס, או פרשנות אלכסנדר גראהם בל)? פגיעה באלוהים? כפי שטענו פה באופן מוחלט: האדם הנכה מועד לחיים קשים, ועל שום כך מתבטלת זכות ההמשכיות; לא רק זאת, אלא שאדם הנכה, מתוקף נכותו, אינו אדם מלא ולכן חייו אינו מלאים, וזכותו להמשכיות מתבטלת. ניסיתי להראות את הבסיס לרעיונות אלו כהמשך לדעות קדומות על הנכות. לא נראה שהצלחתי להציג אותם כראות. אך זה לא משנה: התקפות המוסרית של הטיעונים נגד ההמשכיות היא לא רק בטלה שכנגד האדם הנכה, היא פסולה על שום יישומה על האדם "הבריא." על פי הכללים של חיים קשים וחיים מלאים למחות במחי יד את חיי העניים המרודים, את חיי האנשים המתוסכלים העולם גלובלי-קפיטליסטי אשר אינם חיים חיים מלאים ואשר חייהם הם קשים מנשוא, וכך הלאה. לפחות זה יכול לשמש כסימן אזהרה כי הטיעונים ה"נאורים" נגד ההמשכיות הם חשוכים מחושך מצריים. וההגדרה, אם כן, ל"יפי נפש" היא בדיוק ההפוכה: אלו אשר עוסקים בבני-אדם אך לא שאלו עצמם קודם כל מה הוא "בן-האדם." הנכה סבל/ה מ"יפי נפש" על צורותיהם השונות: מן אלו אשר הפכו את הנכות לעסק מרוויח, אלו אשר לעולם יתייחסו אליו/ה ברחמים או אף חמלה, אלו אשר קוראים לקדמה ומשאירים אותו/ה מאחורה, ואלו אשר לא יהססו למחותו מן העולם על שום סבלו/ה או איומו/ה.
 

Diana M

New member
בהיר כשמש../images/Emo42.gif

שלום ahboaz היות וקראתי בעיון רב את כל התגובות אפילו את שלך. לא ראיתי כי הוקתפת על ידי מאןדהו, אלא אם כן התקפה תחשב בעיניך, אי נכונות לאמץ את הגיגיך הפילוסופיים. כנראה שהפריוילגיה להיות "מסטול אינטלקטואלי" (כפי שבחרת לכנות עצמך) נתונה רק לאלה אשר אינם נדרשים להתמודד עם הנכות. ויכולים להתייחס אליה כ"כסוגיה פילוסופית" לא יכולתי שלא להרהר בחוצות כלכתה תוך כדי קריאת הודעתך, שם אין חמלה, אין מטפלים "אשר הפכו את הנכות לעסק מרויח" ויש המון לגיטימציה לנכות. אגב, שם גם לגיטימי שהורים ישחיתו את ילדיהם ויהפכו אותם לבעלי מום לצרכי פרנסה. דבר שעל פי משנתך , תקף אף הוא. אז אמת אני חסרת סבלנות לחלוטין להגיגים פילוסופיים המעניקים לגיטימציה להטיל מום מכוון בילדך ואני בעד טיפול נאות וחברה הומנית היודעת להתייחס בשיוויוניות וכבוד לכל חבריה. מסכימה איתך כי הדרך לחברה זו רחוקה. אך יש להניח כי לא נגיע לשם בזכות הגיגים פילוסופיים המוכנים להקריב את הפרט על מזבח השינוי האידיולוגי (התאורטי).
 

ahboaz

New member
פסימיות ואופטימיות בדיון--סוף דבר

ניחא אם התנגדויות לטיעונים וניתוחים שהצגתי היו לפחות מוצגים כהגיוניים, אבל כנראה שאין מקום ליצירת הבנה משותפת בדיון חריף שכזה. חושבני שדקדקנותי וביטוייה השתמעו בצורות ומשמעויות פוגעות בצורה שלא התכוונתי אליה; הביקורת שלי עומדת בעיניה, רק אילו ביטאתיה בצורה נוחה. אלא שלי לפחות ברור הדבר כי עמדות המבקרות את המוסריות של המשכיות הנכות הן עמדות שבשום פנים אסור להתפשר עליהן; אין אני יכול לבטא "הבנה" או הסכמה לבבית על אף שעל---בסופו של דבר ההתנגדות הרעיונית החריפה שלי קיבלה טעם רע פה. רק כך אפשר להסביר למה דיאנה מתעקשת להעניק לי את הקרדיט לכינוי "מסטו…[ל] אינטלקטואלי" שאסנת התרהבה בו. רק כך אפשר להבין מדוע לא התפתח דיון על ההנחות המובנות לתוך הטיעונים האנטי-נכות כהמשכיות. רק כך אפשר להבין מדוע פתאום "תאוריות" ו"מציאות" הן שני דברים שונים, כאשר המציאות היא תוצר של תיאוריות ואידיאולוגיה, וכך לטעון שאני עוף מוזר ולא רלוונטי. רק כך יכולה דיאנה וwaterman לרמוז כי אני אדם לא נכה ובשל כך, כפי שאתי טענה ישירות, אני מנותק מהמציאות "הנכה" כמציאות קשה ובלתי רצויה, ובעצם אני אדם בריא שמתעתע בנכים בשמם; ועוד לטעון בשמי טענות מומצאות ("לפי משנתי"? "הקרבת הפרט"?), ואפילו אחרי התקפה אישית כזו (ad hominem), עוד להעיז ולומר כי אין שום התקפות אישיות כאן בכלל? רק כך כותבים יכולים לחזור על טיעונים מעגליים שוב ושוב למרות שכבר עניתי עליהם. ובסופו של דבר רק כך יכולה הפסימיות להפוך לסמן המרכזי ולא האופטימיות. שדיאנה מדברת על פגיעה בילדים לצורך רווחים (כמקבצי נדבות קורעי לב) בכלכותה, אני מדבר על משפחות החולקות דרך חיים משותפת ואהבה וקרבה גדולות יותר; כאשר אסנת מדברת על קבלת הגורל, אני מדבר על יצירת גורל; כאשר אתי מסכינה עם מציאות עגומה, אני מצביע על שיפור כממשי וכאפשרי. ניקח את היהדות, כמשל: מהי הזכות של הורים לבצע בילדם ברית-מילה? הרי זהו מום ישיר, אשר נטען לפוגם בהנאה המינית ואפילו אם לא פוגם הוא בהנאה, זה מום בכל מקרה. מהי הזכות של הורים לקבוע לילדם דת מסוימת (דרך חיים יהודית)? התשובות הן אנלוגיות לנכות: שייכות למשפחה ולקטגוריה תרבותית רחבה יותר אשר יש לה ערך פנימי משותף בין ההורים והילדים (או, רעיונית, בין סוכני דרך החיים הייחודית, ההורים, לבין השליחים, הילדים), המשכיות תפקידים או אחריות (דתי, אינטרסנטי, הומני), וסוג של דרך קיומית (כי להתקיים בסוף חייבים, אבל צורת הקיום משתנה) . כך, בסופו של דבר, הנכים אשר רוצים בילדיהם את עצמם הם אינם שונים מבחינה מוסרית ומעשית מאף צורת המשכיות תרבותית. בדבר אחד הם ייחודים: הנכות כדרך תרבותית היא דרך חיים בעלת מטענים שליליים כבדים, והיסטוריה קצרה ביותר כקיום לגיטימי. ככל שיהיו יותר (א)נשים כגון אלו שהתחילו את כל הדיון (האימהות החרשות לילדים חרשים), כך יפורקו המטענים השליליים ותיווצר היסטוריה לגיטימית של הנכות כתרבות. עד אז, שלום לכם.
 
ahboaz

פלצנות , לדאבוני הרב היא המציאות בה אנחנו חיים. קיים הבדל תהומי בין פילוסופיה לבין המציאות. לגבי הקטע ה"אורטודוקסי" אני מסכימה, כי ה"שרצה" ללא תכלית על חשבון.. גם היא נגועה בפרזיטיות מסויימת. אבל אינני לא דיין ולא שופט. ואינני עוסקת בפילוסופיה. המציאות ישנה. החברה, אלטיסטית. גם היו לאחר השביתה הגדולה של אנשים עם מוגבלויות, אינך רואה כתוביות בטלוויזיה למען החירשים למרות שיורים מעל רשיהם בגילה, מסעדות חדשות נבנות עם מדרגות כדי שרתוקים לכיסאות גלגלים לא יוכלו להכנס, כי הם מכערים את הסביבה. צריך לחיות בתוך זה כדי לראות או לחיות באמת את הנושא כדי להשיב. זה מזכיר לי שבתי ספר לרפואה, עבודה סוציאלית , פיזיוטרפיה ועוד במסגרת השעורים לומדים כיצד לטפל באנשים עם מוגבלויות. כל אחד מהסטודנטים עובר חוויה. נקשרות העיניים. הכל טוב עד שמצלצל פעמון האזעקה. כולם בורחים והעיוור באמת נשאר כי אין מי שיחלץ אותו מהשריפה. לחלופין האזניים נאטמות לחלוטין, פעמון האזעקה מצלצל , כולם בורחים והחירש איננו מבין מדוע. ומי שרתוק לכסא גלגלים נשאר במעלה גרם המדרגות כי המעלית מושבתת והכתה בקומה 3 לצורך זה. מה תאמר עכשיו? לא ניתן לברוח מהמגבלה. אני לא מסכנה , עובדת קשה מאוד למחייתי ומעולם לא בקשתי רחמים. מה שאני מבקשת היא התייחסות כשווה אל שווים. גם אני רוצה ללכת לתיאטרון , לקולנוע, לבלות בבתי מלון או על חוף הים. כל אלו לא נגישים עבורי. ואם "חמוד" או "חמודה" חוסמים לי את החניה כאשר אני לא בבית, אני נשארת ללון ברחוב. אלו הם החיים האמיתיים אדוני. כל התיאוריות נהדרות על הנייר. המציאות אכן נראית כפי שמציעים את המיטה. יום אסל יום בסל. אבל כמה שלא אהיה עליזה ושמחה, המציאות לדאבוני איננה נעלמת והיא מזכירה את קיומה בגלל פלצנים שאינם מבינים בדיוק מה זה להיות בעל מגבלה ולא משנה איזו. תאר לך שמרכיב משקפים אבד אותם מסיבה כל שהיא, אותו אדם לא רק שאיננו רואה גם שמיעתו יורדת והוא ממש תועה במדבר. החברה מעולם לא קבלה אנשים עם מוגבלויות. גם נפוליון האפילפטי סבל קשות. גם ונגוך שסבל ממנייר והתחרש הוכר רק לאחר שהלך לעולמו. ליסט סבל ממחלת נפש אז מה? הוא לא היה בן אנוש, לרוב הגאונים הגדולים בהסטוריה אם תבדוק הייתה מוזרות מסויימת למשן גלן גולד הפסנטרן שם רגל אחת על הפסנתר. אז מה? אני יכולה להוסיף תיאורים מכאן ועד להודעה חדשה. השורה התחתונה היא שניתן לקבל את הלקות כפי שהיא ולחיות אתה מצויין. החברה, כפי שאני נתקלת בה יום יום למרות המודעות, איננה מקבלת נקודה. צריך מהפכה כללית כדי שזה יתקיים. איך אומרים אצלנו חס וחלילה לי זה לא יקרה. זה משפט מצויין כדי להגן עלינו מהגזירות , הפיגועים שפוקדין אותנו לדאבוני מידי יום אבל כאשר זה פוגע, לא ניתן לברוח מזה. וכואב לי שמי שנפגעו בפיגועים האחרונים צריכים להתחנן כדי לקבל טיפול הולם. ולא אכנס לפרטים. חשוב לשמור על מורל גבוה. להנות מכל רגע שאפשר, להמשיך להסתכל קדימה כי מחר יום חדש. שיהיה לך ולכולם ערב נעים ושקט. אתי מנהלת פורום זכויות ומוגבלות (נכים)
 

קורין1

New member
לאתי.....

יש הרבה שלא מקבלים את השונה ואת אלה בעלי מומים, זה לא תמיד בגלל שהם אתומים, זה לא בגלל שהם לא רגישים לבעיות של אחרים, אבל יש כאלה שמאוד קשה להם לראות את השונה בעיקר אם זה מום בולט וכו´, אני למשל לא יודעת איך להתנהג איתם, לא יודעת מה לומר, והרבה פעמים לא מצליחה להוציא הגה מהפה גם אם אני רוצה, קשה לי לראות שמישהו סובל ואני לא יכולה לעזור, לא יכולה להקל עליו, אני לוקחת דברים אישית, יש לי בן דוד שעבר תאונת דרכים, הוא לא כמו שהיה פעם, אני מאוד אוהבת אותו וכואב לי המצב הזה שבוא הוא נמצא, הוא משותק ברוב חלקי גופו, הוא מתקשה מאוד בדיבור, ונורא קשה להבין מה הוא רוצה לומר, כשאני מגיעה אליו (הוא גר רחוק) אני פוחדת שאני אומר משהו שאוליי הוא לא יבין אותי, אני פוחדת שאני אפגע בו, יש בו המון כעס, ואני מאמינה שמבפנים הוא נשאר אותו אחד כמו שהיה לפני התאונה, והוא מתוסכל כי לא מבינים אותו, ועד הרבה דברים, קשה לי, ועוד פעם זה לא בגלל שכן כואב לי המצב שלו. בקשר לזה שיש אנשים שלא רגישים למצב הנכים (כמו נגישויות וכו´..) נכון יש גם כאלה, אני אישית תמיד חושבים על אחרים. באהבה
 
קורין1

אמת, ישנם שקשה להם לראות אדם עם מגבלה. כפי שישנם שפוחדים מלקיחת דם חס וחלילה. כיצד להגיב, הכי טבעי שאפשר. יום אחד נגש אלי ילד בן 4 +- ושאל אותי "מדוע את יושבת על עגלה"? האם החליפה צבעים כ-זיקית ונגשה לקחת את ילדה מהמקום ובקשה סליחה שמו. חייכתי והשבתי לאם. מדוע להסתיר מהילד את האמת? זו לא בושה, ככל שיבין את המציאות, ייקל עליו לקבלה. והסברתי לילד החמוד כך: ישנם אנשים שנולדים גבוהים וישנם שנולדים נמוכים, ישנם שנולדים עם עינים חומות ואחרים עם כחולות, ישנם שמנים וישנם רזים ישנם שיכולים ללכת על שתי רגלים וישנם כמוני שאינם יכולים ללכת על שתי רגלים. כסא הגלגלים משמש לי רגלים. הילד חייך והאם לא ידעה כיצד להודות על ההסבר. השבתי לה שהשקר הטוב ביותר היא האמת
בתקווה לימים טובים יותר קבלת השונה כשווה בין שווים, אולי אוטופיה אולי לא אסור להרים ידים בכל מקרה. מישמרים ידים מפסיד במערכה. שבוע טוב אתי מנהלת פורום זכויות ומוגבלות (נכים)
 
אתי / דיאנה תודה על המילים.

לי אישית אחרי התגובה הראשונה שלי בשרשרת השיחות בנושא כבר יכולתי לראות את הכיוון אני נותנת לסוג כזה תאור אחד מסטו.. אינטלקטואלית והמילים והמושגים שהלכו הלוך וחזור גורמים לי להרגיש כמה טוב שאני בין אלו שחיים במציאות במציאות שמבינה מרגישה ועושה למען . למרות שאני גם עוסקת ברייקי (רייקי 3) ומאד מאמינה בכוחות אבל מסוג של כוחות האהבה לילד שלך כוחות הריפוי שבסוג כזה של אהבה האם האין זה נושא יותר מרגש לדבר עליו מה דעתכן! אולי דוברי המילים היפות והמסוגננות ילמדו משהו גם!! תודה שוב בתגובתכן חסכתן ממני את הצורך לאמץ את המוח שלי ולהכנס למעגל הדיבורים האלו! לילה טוב
 
../images/Emo39.gif מילותיך כפרחים

ואני הרווחתי כי המחר שלי תמיד אחרי שלכם !!! שבוע טוב גם לך ולכולם
 

tivoli2

New member
"איך אלוהים בוחר לו אמא" ? ? ?

איך אלוהים בוחר לו אמא - תקראו בקובץ המצורף,לא לוותר נפלא ועצוב איך אמא בוחרת ילד "היא עושה את מלאכתי, ממש כאילו, היתה עומדת כאן לצידי" גם לך האפשרות להחליט ! אל תתני לילדך להיוולד עם מיגבלה,אין לו ואין לנו את הכוחות מרים
 

tivoli2

New member
"איך אלוהים בוחר לו אמא" ? ? ?

איך אלוהים בוחר לו אמא - תקראו בקובץ המצורף,לא לוותר נפלא ועצוב איך אמא בוחרת ילד "היא עושה את מלאכתי, ממש כאילו, היתה עומדת כאן לצידי" גם לך האפשרות להחליט ! אל תתני לילדך להיוולד עם מיגבלה,אין לו ואין לנו את הכוחות מרים
 

tivoli2

New member
"איך אלוהים בוחר לו אמא" ? ? ?

איך אלוהים בוחר לו אמא - תקראו בקובץ המצורף,לא לוותר נפלא ועצוב איך אמא בוחרת ילד "היא עושה את מלאכתי, ממש כאילו, היתה עומדת כאן לצידי" גם לך האפשרות להחליט ! אל תתני לילדך להיוולד עם מיגבלה,אין לו ואין לנו את הכוחות מרים
 
למעלה