"המילה האחרונה" של "מחול התדמיות" היא אידיאל !!! (ללא פלייה)
אני מכיר היטב את אופן החשיבה הזו, המדוקלמת על ידי רבים מחסידיו, רק שהם לא חשים בעצמם (ודומני שאף אתה לא חשת בדבריך שלך) כי ניטשה עצמו, בהגותו, הבכיר אידיאל משלו (אפוליני ודיוניסי) כדי לתת לדבריו אחיזה כלשהי. וזוהי סתירה מיניה וביה, שאם אין "אמת", ואין "אידיאל", "ואין רציונל", ואין "תבונה" ואין "עצה", בטח לא כנגד ה', הרי ששום דבר אינו יכול להיות ודאי בעולמנו כלל, אם כן יוצא שוודאותו של ניטשה בדבריו, אינו אלא הסתמכות על ודאות שאיננה ודאות, שזהו סוג של אידיאל חוסר ודאות, הנותן ודאות לחוסר ודאות. מעגל אינסופי המיילד אניטנומיות ופרוליגזמים, שאף בן אנוש לא מסוגל להעלות על דעתו, גם אחרי שתיית ארגז בלק לייבל. לכן, רבים מטובי ההוגים בימינו (יורמסון, קווין וכו') ראו לא רק בו חולה נפש, אלא גם בהגותו. זו טעות כמובן. כדי להבין אותו חייבים לדהור אל שפינוזה, ולהבין מה הוא התכוון, ואז להבין מדוע שפינוזה כן בחר באידיאלים מסויימים, להבין מדוע נישטה טעה, ואז לשאול את שפינוזה האם המוניזם שלו - אינו קונטרה אינטויאטיב (שם יש בסיס לוויכוח "שפוי ואנושי" כלשהו).
הבעיה הפיסכו פיזית אינה המצאתו של ליבוביץ. אלא היא בעיה שלי, ושלך, של מירי רגב ושל זה שעכשיו מקליד במקלדת וודאי לו שהמחשב אשר עיבד את פקודותיו ונתן לו את התשובה במהירות רבה - לא "חשב" לרגע אחד, אלא ביצע פעולות מיכניות מורכבות, ששום חשיבה במובן האנושי לא כלולה בהן.
אני מכיר היטב את אופן החשיבה הזו, המדוקלמת על ידי רבים מחסידיו, רק שהם לא חשים בעצמם (ודומני שאף אתה לא חשת בדבריך שלך) כי ניטשה עצמו, בהגותו, הבכיר אידיאל משלו (אפוליני ודיוניסי) כדי לתת לדבריו אחיזה כלשהי. וזוהי סתירה מיניה וביה, שאם אין "אמת", ואין "אידיאל", "ואין רציונל", ואין "תבונה" ואין "עצה", בטח לא כנגד ה', הרי ששום דבר אינו יכול להיות ודאי בעולמנו כלל, אם כן יוצא שוודאותו של ניטשה בדבריו, אינו אלא הסתמכות על ודאות שאיננה ודאות, שזהו סוג של אידיאל חוסר ודאות, הנותן ודאות לחוסר ודאות. מעגל אינסופי המיילד אניטנומיות ופרוליגזמים, שאף בן אנוש לא מסוגל להעלות על דעתו, גם אחרי שתיית ארגז בלק לייבל. לכן, רבים מטובי ההוגים בימינו (יורמסון, קווין וכו') ראו לא רק בו חולה נפש, אלא גם בהגותו. זו טעות כמובן. כדי להבין אותו חייבים לדהור אל שפינוזה, ולהבין מה הוא התכוון, ואז להבין מדוע שפינוזה כן בחר באידיאלים מסויימים, להבין מדוע נישטה טעה, ואז לשאול את שפינוזה האם המוניזם שלו - אינו קונטרה אינטויאטיב (שם יש בסיס לוויכוח "שפוי ואנושי" כלשהו).
הבעיה הפיסכו פיזית אינה המצאתו של ליבוביץ. אלא היא בעיה שלי, ושלך, של מירי רגב ושל זה שעכשיו מקליד במקלדת וודאי לו שהמחשב אשר עיבד את פקודותיו ונתן לו את התשובה במהירות רבה - לא "חשב" לרגע אחד, אלא ביצע פעולות מיכניות מורכבות, ששום חשיבה במובן האנושי לא כלולה בהן.