האם ניתן להושיב ילד בן 4 במושב הקדמי עם בוסטר

be_roo

New member
אין הגבלת גיל בשום מושב ברכב,

כל עוד הילד רתום בהתקן בטיחות מתאים.
&nbsp
זה מבחינת החוק הנוכחי.
בקרוב אמורה לעבור תקנה שתאסור על ילד בבוסטר לשבת מול כרית אויר פעילה (כיום זה אסור רק על ילד במושב בטיחות).
&nbsp
מבחינה בטיחותית, במידה וכרית האוירה פעילה מומלץ בכל מקרה להרחיק את המושב לאחור ככל שניתן.
 
תודה רבה

אז היום מותר לשים ילד בבוקסר במושב הקדמי גם כאי אפשר לבטל את הכרית אויר?
נ.ב. אתה שוטר או עו״ד שמתמצא בעניין?
 

be_roo

New member
בבוסטר מותר כרגע, לא בטוח לעוד כמה זמן, אבל לא מומלץ.

אני לא שוטר ולא עו"ד.
 

be_roo

New member
לנטרל את כרית האויר, ואם לא ניתן, להרחיק את המושב לאחור

 

wil

New member
אגב מאיפה את מסיקה שמותר בכלל לנטרל את כרית האוויר

במקרים שהחוק לא כותב במפורש שיש לבצע זאת?
&nbsp
האם מותר גם לנטרל את כרית האוויר כשיושב במושב הקדמי מבוגר?
 

be_roo

New member
מה שהחוק לא אוסר, מותר. ואם ברכב יש פיצ'ר שמאפשר נטרול של

כרית האויר, הרי שכרית מנוטרלת אינה לא תקינה. ואין חוק שמחייב שהכרית תהיה פעילה אם הנוסע מבוגר.
&nbsp
האם זה תקף לגבי נטרול של כרית אויר במוסך, ברכב שבו אין נטרול הפיך? אין לי מושג, יתכן שתאורטית במקרה זה ניתן לטעון שהרכב אינו תקין ולהורידו מהכביש. אבל זה דיון נפרד.
&nbsp
לדעתי האישית עניין הנטרול צריך להיות מוסר מהפרק, בין שהוא הפיך (כי לא תמיד יזכרו להפעיל את הכרית לנוסע מבוגר) ועל אחת כמה וכמה אם אינו הפיך, היות ויש אלטרנטיבה בטוחה ופשוטה של הושבת הילד מאחור.
אבל זה פורום שעוסק בחוקים, וזה החוק, ויצרני רכב עדיין מאפשרית נטרול זמני, אז משתמשים בו.
 

סהר דוד

New member
כריות אוויר אינן אביזר חובה ואין משמעות (חוקית) לתקינותן

אין שום מקום בתקנות התעבורה שמתייחס לתקינותן של כריות אוויר, או עצם המצאותן ברכב.
גם בטסט השנתי אין בדיקה והתיחסות לאביזר זה.
החוק רק אומר - בתקנה 83 , שאם יש כרית אוויר מול מושב קדמי ומושיבים בו ילד, יש לנטרל את מנגנון הכרית.
 

kompy

New member
באמת?! אין התייחסות בטסט לכרית אויר?!

אז לידיעתך, רכבים נפסלים מדי יום על נורית כרית אויר שדולקת בלוח השעונים(בין אם היא תקולה ובין אם היא נוטרלה).
התר הפסילה ניתן מתקנה 380 - שינוי מבנה רכב(אם זכרוני אינו מטעני) ו/או תקנה 306 - תקינות רכב.
לידיעתך, רכבים גם מורדים מהכביש על שנורית כרית אויר דולקת בלוח המחוונים.
בעבר כבר הערתי לך על נושא זה.
כמו כן, הנך מוזמן לקרוא זאת גם פה.
 

סהר דוד

New member
כאמור, אין שום התייחסות לתקינות כרית האויר.

מצאו החכמים כי "נורית אזהרה" דולקת היא סיבה לפסילה בטסט, אבל נורית זו תדלק גם במקרה של ניטרול ידני מכוון.
לטסטר אין שום ידע ו/או כלים לבדוק מה הסיבה שהנורה דולקת.
בפועל, אף אחד לא בודק את הכריות, המנגנון, המחשב, המערכת הפירוטכנית והסנסורים.
כמו כן, כאמור, עדיין אין בתקנות התייחסות לכריות האויר, ולא חובה שימצאו בכלל ברכב.
כבוחן משטרתי, אני פועל תחת ההנחיה הזו,וגם במשטרה לא בודקים כריות אויר.
אם הנהג מוציא את הפיוז הראשי של הכריות, הנורה לא תדלק....אבל המערכת לא מתפקדת.
כנ"ל אם הוא מפרק את הפירוטכניקה.
 

kompy

New member
איזו התנשאות וגסות רוח, כבר עדיף שתאלם


"אין שום ידע ו/או כלים לבדוק מה הסיבה שהנורה דולקת"
לידיעתך, המכונים הצטידו במכשירי סריקת OBD(הוראת הנוהל בדבר החלת הביקה בהם מתעכבת במשרד התחבורה) וכן הבוחנים עברו השתלמות לצורך כך.
מה זה בכלל משנה מדוע הנורה דולקת?
נורה דולקת = תקלה. אם בעל הרכב טוען שהיא נוטרלה ע"י מפתח, יתכבד הנ"ל להחזיר למצב ON ובמידה והנורה תכבה - יצלח את הטסט.
מכשירי הסריקה לא נועדו(בטסט) בכדי לתת תשובות למהות התקלה, אלא למקרים בהם ישנן תקלות חבויות מן העין(נורית אזהרה שרופה, קוצרה למקור מתח אחר ו/או תקלות המתגלות רק ע"י הסורק וכיוצ"ב).
בבקשה, תוציא את הנתיך הראשי ותחזור אלינו עם תשובה מהימנה, האם הנורה דולקת אם לאו?
רק שאני מכיר את נפשך. אתה מסוג האנשים אשר מטיל "פצצה" ובורח(ראה שרשורים קודמים - 1. טנדר טויוטה הורדה מהכביש 2. השרשור הקודם בנושא כרית אויר 3. פנית פרסה).
רישיון רכב - מכיר?
זהו ת.ז. של הרכב(נכון?), בדיוק כפי שנדרש לזהות רכב ע"פ מס' הרישוי, שלדה מנוע, סוג הרכב, יצרנו ועוד, גם גם הציונים המופיעים בקוביות למטה חובה שיהיו ברכב(אם צויינו ברישיון)[הגה כח, ת"ה אוטומטית, חלון בגג ועוד, וגם כרית אויר).
לא לכל דבר צריך תקנה פרטנית, לעיתים ניתן לפשט זאת ותקנות 306 ו-380 באות לעזר לשם כך(כמו גם רישיון הרכב).
 

סהר דוד

New member
אתה חי בעולם של תיאוריה

אתם כל כך רחוקים מהמציאות עד שאין לכם מושג מה באמת קורה על הכביש
אילו עשיתם עבודתכם נאמנה- לא היה צריך אכיפה משטרתית.
רמת הבדיקה במכונים היא כה שטחית, ונעשית על מנת לצאת ידי חובה.
בדקתי מאות ואולי אלפי כלי רכב עם צאתם מהטסט ונמצאו בהם ליקויים חמורים המחייבים הורדה.
אז מי שצריך "לאלם" זה אתה . ה"מעיר" הדגול. נמאסת!
 

kompy

New member
מאות ואלפי מכוניות עם צאתם מהטסט?! האמנם?!

אם כך, אז כל שני וחמישי היה צריך לסגור מכון רישוי ו/או להתלות תעודתו של בוחן.
מתי בפעם האחרונה נסגר מכון בשל כך?
העובדות כנראה לא הצד החזק שלך, אלא רק הטלת רפש.
לעולם אינך עונה ומודה בטעויותך(התקפה זו ההגנה הטובה ביותר).
"בוחן רכב" אתה?!(עניות לתעודה)
על סמך איזו תקנה הנך מוריד רכבים תקולים, אם לא תקנה 306 שהזכרתי לעיל?
 

פופאי 100

New member
מה עושים כאשר חברות האיבזור מנתקים את כריות האוויר

במזיד והם טוענים שזה באישור הטכניון רכב
זה נעשה כאשר מתקינים כסא 6 מצבים בכל הדגמים
בלי לידעה את הנהג הנכה ומתקינים חגורות בטיחות ישנות
לא נימתחות ברגע שהנכה בולם בפיתאומיות הוא נימרח על ההגה !!
ואף אחד לא מצייץ כולל מ התחבורה ומנהל מכון בטסטים !!!!
 

creth11

New member
צריך לבדוק את תיק הייצור המאושר לדגם, ייתכן שהשינוי הזה רשום

שם ונעשה מטעם טכני כלשהוא. מרגע שהדגם אושר ע"י מכון הרכב של הטכניון ושל משרד התחבורה אזי זה תקין חוקית.
גם אם לא חכם אבל תקין חוקית.
 

kompy

New member
כשרכב מקבל את כל האישורים כנדרש

אין למערכת הרישוי SAY בנושא.
אגב, נורית כ"א דולקת אין משמעה שכל המע' אינה פעילה/מתפקדת(למרות שיתכן גם מצב כזה).
ברכב נכה או הסעת נכים אשר עבר הסבה, הנורית תדלק עקב חוסר המושב המקורי ולא עקב תקלה במערכת עצמה.
 

פופאי 100

New member
אך אתה מסביר שמסירים את המחשב מתחת למושב ולא מזיזים

למקום אחר ברכב (לי יש רקע כמכונאי רכב ) בגלל עצלות וחיסכון
ומחליפים את חגורות הרכב המקוריות ובמקומם מרכיבים חגורות ישנות לא נימתחות
וכתוצאה מכך הנכה מיסטרלוב אלוף השחיה הרג 2 אנשים+אחד קשה בכביש 4
ליד בא-אילן ועולם ממשיך כמנהגו העיקר שיש אישור אני לא ראיתיו
וחברת האיזור הנ"ל בחקירת433 על גנבה ושוחד למשרד הבריאות ובטוח לאומי
ויש שופטים ועו"דין שתמורת כסף יחליקו כל דבר
 

creth11

New member
אם כונתך לנכה ממיסטבלוב אזי לא מצאתי שום איזכור לתקלה טכנית

או בעיה ברכב שתרמה לתאונה הינה קצת פירסומים בנושא
http://news.walla.co.il/?w=/1/1713355
http://www.one.co.il/Article/162394.html
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=206&messageid=143635572
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3923701,00.html
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/136/109.html

שוב איני יודע איזה התקנות ואיך הן נעשות ברכב נכה כזה או אחר, גם השיקולים הטכניים לא ידועים לי
אני יודע איך עובדות המערכות של החגורות והמחשב שלהן ברכב רגיל ולעניות דעתי ייתכן ויש בעיה בזמן ההסבה לשמר את התיפקוד המקורי ולכן מבוצעים שינויים
ליקשור את זה לתאונה כזו או אחרת זה קצת מופרך.
להביע דעה וההאשמות בלי שתרד לעומק הנושאים הטכניים בהסבת רכב נכה זה קצת לא מכבד אותך ומציב אותך באור מגוחך משהוא.
 
למעלה