"הארה" ו"התעוררות"

"הארה" ו"התעוררות"

לטובת אלה שמגיעים לפורום ולא מבינים את פשר שתי המלים האלה, אכתוב על כך כמה מלים, איזשהו הסבר קצר... ואחרים גם כן יוכלו להוסיף ולפרש (ואולי גם להתווכח בהנאה, כמו שקורה כאן הרבה, כמו שקורה בכל מקום - ברוכה השם).

במקרה הנפוץ, מדובר באיזשהי פנטזיה שיש לאנשים רבים מאלה המתעניינים ב"עולם הרוח" (אין לי רעיון למושג אחר, כרגע, מלבד "עולם הרוח").
זוהי פנטזיה שמשתנית מאדם לאדם, אך במקרים רבים היא כוללת את הדמיון של חיים באושר, ללא סבל, בחוכמה עמוקה, אינסופית.
יש המייחסים למצב הדמיוני הזה גם סוגים שונים של שלמות פנימית או חיצונית, איש איש לפי פנטזיותיו המיוחדות.
זה לא דבר רע בהכרח, שיש למישהו פנטזיה כזאת. במקרים מסויימים, בתקופות מסויימות, לאנשים מסויימים, זה יכול להיות אפילו דבר טוב ביותר, המנחה אותם אל עבר טוב אישי רב יותר.


במקרה הפחות נפוץ, זהו מצב מסויים של תודעה, שאיננו קשור למחשבות או לרגשות, בהכרח, אלא למשהו שבאמת אין דרך טובה לתאר אותו, אבל הוא שם הכל בפרופורציות וכאשר הוא עמוק ויציב דיו, אפשר להגיד שהוא "מי שאנחנו באמת" וגם במידה מסויימת "גן העדן האבוד".
אנשים המכירים מצב זה של תודעה, יכולים ללמוד לאפשר לו להתקיים בהם יותר ויותר, באופן עמוק ומבוסס יותר ויותר
(בדרך כלל זה לא משהו שאחרים מבחוץ יכולים לדעת עליו או להבחין בו).
באפשרותם לפלס בעדינות את דרכם אל עומק גן העדן הזה
(שיש המכנים אותו גם "הרגע הזה" או "עצמנו האמיתיים"), גם בעזרת התנהגויות מסויימות העוזרות להם, אנשים מסויימים העוזרים להם, ספרים מסויימים העוזרים להם, פעילויות מסויימות העוזרות להם וכו'. זה אינדוידואלי מאוד.

אז זהו.
"פנטזיה" או "מצב מסויים של תודעה".
במקרים רבים, אנשים החושבים שהם "התנסו בזה בעבר" ו"מנסים להגיע לזה שוב", מספקים דוגמה של הקטגוריה הראשונה שתיארתי. מדובר במצב הרבה יותר טבעי ועדין מכפי שהם מדמיינים. כזה שכולנו מתנסים בו מדי יום, לחלקיקי שניה ומעלה, מבלי לשים לב לכך, בדרך כלל.
זה עדיין נדיר כיום, שאדם מוצא את מצב התודעה האמיתי הזה וגם הדרכת-עזר מתאימה, המאפשרים לו לאפשר את זה באמת, להשקות את הדבר האמיתי ולטפחו, ברגע הזה. הרבה יותר נפוצים פנטזיות ודיונים
(חיצוניים ו/או פנימיים).
 
"מצב מסויים של תודעה"

הכוונה במלים האלה היא למצב, שיכול ללוות אדם בכל מעשיו השונים.
כלומר, לא מדובר דווקא בישיבה בעיניים עצומות אלא נניח גם בקריאת הודעות בתפוז, בכתיבתן, בעשיית קקי, באכילה, בהשתטות, בצפיה בטלוויזיה, בהופעה בטלוויזיה, בניהול שיחה, בחשיבה ותכנון, בכל פעילות אנושית נפוצה...
 

lightflake

New member
הגדרה מוזרה

כי אם זה ''גן עדן האבוד'' (מהגדרה 2) אז לא פלא שאנשים יחפשו את זה ויתארו את זה כ''אושר'' ו''שלמות פנימית'' וכו'... (מהגדרה 1)
&nbsp
אז מדוע זו פנטזיה? כלומר הפנטזיה ( מהגדרה 1) היא להגיע ולהכיר מקרוב את ה''מצב'' (של הגדרה 2) ....
 
כי ברוב המקרים (מהתרשמותי כמובן) זו פנטזיה.

שאין לה קשר למצב התודעה המסויים שהזכרתי (ושציינתי שקשה מאוד לתארו).
פנטזיה שלא קשורה אליו ולא מובילה אליו.
לא יודע אם אני ברור
 

lightflake

New member
אף אחד לא בדיוק יודע מה הוא מחפש לפני שהוא מוצא

מבטיח לך שגם בודהה שעזב הכל והלך ''לחפש'' לא ידע בדיוק מה הוא מחפש, אבל הוא עזב הכל ויצא לחפש, כי חוסר הסיפוק התמידי (הסבל) מגיע לרמה מסויימת שממנה אין ברירה אלא להתחיל לחפש משהו, לא משנה מה, משהו שיחסל-יעלים-יבטל-יאיין-יביא לקצו של אותו סבל תמידי.
&nbsp
גם לקרוא להארה ''מצב תודעה'' זה לא מדויק, כי מצבי תודעה משתנים תדיר, ואיך אמר רמנה לפפה, מה שבא והולך הוא לא אמיתי. זה גם מתקשר למה שכתב סינבד, איך תדע להבדיל מה אמיתי ומה לא ? אם זה בא והולך, אם זה מופיע ונעלם, זה לא זה.
 
קודם כל לייק לגבי הפסקה הראשונה.

לגבי השאר, וואו, אני לא יודע איך לתקשר את זה, זה כל כך מוזר... נראה כאילו זה נושא שבלתי אפשרי לדבר עליו בלי שיווצרו טריליון אי הבנות (או לפחות אחת). אני אקרא שוב את השרשור ואראה אם יש לי מה להוסיף
 
זה בדיוק העניין...


נדמה לי שדי קלעת לכוונתי, איכשהו (מבלי לדעת שלכך התכוונתי).
הבודהא לא ידע מה הוא מחפש.
הוא מן הסתם ידע מה הוא לא מחפש.
במלים אחרות, הוא ידע מה הוא מחפש ברמה שאפשרה לו למצוא (כלומר היו ברשותו חוסר פשרות, פתיחות, הקשבה, העדר אמונה, אי-מתן-אמון-במה-שאנשים-אומרים...) ולא ברמה שלא אפשרה לו למצוא (כלומר הוא לא הצטייד בפנטזיה... אלא נפטר ממנה).
אם היתה לו תמונה מוקדמת שקרית של הדבר, איך היה מוצא?...
על כך בעצם ניסיתי לכתוב. על הפנטזיה המוטעית (אינני אומר שהיא "לא בסדר", כל אחד רשאי לפנטז... וגם ציינתי שיכולות להיות לכך השפעות חיוביות מאוד).
עכשיו היה לי דחף לכתוב "הדבר ש'הם' מחפשים, הרי נמצא כבר כאן, כל הזמן", אבל זה נשמע לי כמו הניסוחים האלה שמבלבלים את כולם... ואני קולט כמה כל זה יכול להיקרא בצורה מבלבלת... הקיצר, דיברנו על אותו הדבר בערך, אבל יכול להיות שכיוונתי לעוד איזשהו דקוּת או דיוק או גוון, שכנראה קשה מאוד לקלוט מהטקסט שכתבתי.
אז מה עובר במחשבתך עכשיו?
 

lightflake

New member
עובר במחשבתי שזו טחינת מים עודפת על דברים שמיותר לנסות

להסביר במילים (לשכל)
&nbsp
&nbsp
 
יש מצב שמחשבתך צודקת, לייטפלייק...

מחשבתי אמרה לכתוב ולנסות... והלוואי שיעזור למי

המשך יממה נעימה
 

lightflake

New member
מממ... מחשבה היא רק מחשבה

צודקת או לא זו עוד מחשבה על המחשבה הראשונה
&nbsp
למרחב הריק אין דיעה בעד או נגד
&nbsp
|משיכתכתפיים|
&nbsp
 
למעלה