בטח שזה מוזר...
אז שאנסה להסביר למה התכוונתי?
אנשים לא מחפשים
את זה, בדרך כלל.
לא.
הם מחפשים משהו אחר.
הם מחפשים, משהו שהם מדמיינים.
שלא קיים בדרך כלל.
נניח, קצת כמו שמישהו ינסה לחפש את האפשרות לעוף (בגרסה הלא אפשרית של זה, לא בגרסה האפשרית של זה).
אתה מבין את כוונתי או שמתעוררת בך התנגדות? ("מי אמר שאי אפשר לעוף?!?
תאר לך שהאחים רייט היו חושבים כמוך!!! מה היה קורה אז?!?
" למשל... או כל התנגדות מסמאת-הקשבה אחרת).
הם מחפשים משהו שהם שמעו עליו מיד שניה או עשירית או מאתיים.
משהו שכבר מ"יד ראשונה" אפשר בקלות לטעות לגביו.
כמו למשל בדוגמה שהיתה עכשיו, שכתבתי "
...באמת אין דרך טובה לתאר אותו... כאשר הוא עמוק ויציב דיו, אפשר להגיד שהוא 'מי שאנחנו באמת' וגם במידה מסויימת 'גן העדן האבוד'..." וכל אחד כמעט יכול בקלות לקרוא את זה בטעות כאילו מדובר אשכרה ב"גן העדן האבוד" בכבודו ובעצמו (ולא לשים לב ל"
במידה מסויימת" ול"
אפשר להגיד" ול"
באמת אין דרך טובה לאתר אותו" ולנימה הרגשית של הכתיבה, אלא לחפש
הגדרות. יש בנו משהו שעובד ככה, עם הגדרות. לפעמים, לעתים קרובות אפילו, אנחנו מקשיבים רק דרכו, כלומר מקשיבים באופן חלקי מאוד לדברים. ככה זה, איתנו, בני האדם, כמדומני).
ואז, אפילו מ"יד ראשונה", זה כבר נשמע כמו "גן העדן האבוד".
וקל לדמיון להמשיך לפתח את זה משם עוד ועוד ועוד, אפילו במקרה של "יד ראשונה", שלא לדבר על כך שבדרך כלל מדובר במשהו שיותר דומה ל"יד עשירית", ככה שהדברים בכלל יכולים ללבוש כל צורה שהיא וניתנים לכל פירוש שהוא.
אפשר
לדבר ממש עם מישהו שנמצא שם ועדיין לפרש בצורה עקומה לחלוטין - זה אפילו מה שסביר להניח שיקרה, בגלל טבע המצב הזה עצמו.
ממש כמו שחתול איננו יכול להבין מתמטיקה, כך אדם "ישן" איננו יכול להבין מהי "ערות". זה פשוט לא עובד ככה...
זוהי רק צורה אחת של העניין.
נפוץ מאוד, למשל, שמישהו חווה משהו רב עוצמה, "זיקוקין די-נור" תודעתיים -
ומניח שבזה בדיוק מדובר. הוא מנסה להגיע לשם, לחזור לשם.
זוהי דוגמה של פנטזיה, בדרך כלל, מפני שהמקום אליו הוא מנסה להגיע, הוא מקום תפישתי או רגשי שאיננו נוגע בדרך כלל בעניין "הסוד הגלוי", אלא אפילו
מרחיק ממנו.
הו, א-פרופו "הסוד הגלוי", אני זוכר שטוני פרסונס ציין, שזה קרה לו
למרות התרגולים שעשה בנושאי "התעוררות", לא
בזכותם...
ויש עוד כל מיני ואריאציות של המקרה הראשון...