הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה

ש מים

New member
הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה

אולי בסוף השכל וההגיון וינצח... כי הנה פעמי המשיח/השכל!
מעט טפיחה עצמית על השכם: את הרעיון הזה ניסיתי לקדם לפני מספר שנים והתשובה שקיבלתי היתה: "אי-אפשר, כי קיימת התנגשות עם צרכי הצבא". אני שמח שהצליחו להתגבר על הבעיה.
 

משה12333

New member
ההסכם שחתמו עליו שר האוצר ושר הביטחון אפשר את הארכת המסלול.

משרד הביטחון ויתר על מתקנים רבים בחיפה ובת"א תמורת כסף רב ממכירת הקרקעות שלהם.

בת"א, מוזיאון צה"ל יפונה כדי לאפשר את התכנית של נווה צדק החדשה. בחיפה, יפונו מתקנים רבים כדי לאפשר את הגדלת שדה התעופה ואת השינויים הרבים הצפויים בנמל חיפה שחלק ממנו ייפתח לציבור כמתחם בילוי על הים.

 

משה12333

New member
אתה חושב בטעות שהמסלול יוארך לתוך הים, כפי שהצעת. המסלול

יוארך רק ב-300 מ' ויסתיים במרחק של מאות מטרים לפני החוף.

בין סוף המסלול לבין קו החוף מוקמת רצועת תשתיות ענפה לנמל המפרץ החדש שנבנה בימים אלה בתוך הים.

שדה התעופה בחיפה לא ישמש כשדה תעופה בי"ל גדול אלא כשדה תעופה קטן עם מגבלות רבות לשעות וימי הטיסה ועם טיסות בי"ל אך ורק ליעדים קרובים באגן הים התיכון, בעיקר בחודשי הקיץ.

שדה התעופה "גליל" המתוכנן להיבנות במקום בסיס רמת-דוד שליד עפולה ישמש כשדה תעופה בי"ל ענק, כמו נתב"ג, עם טיסות לכל העולם סביב השעון.

העתיד של שדה התעופה בחיפה הוא ברור: הוא ייסגר בסופו של דבר וכל פעילותו תועבר לשדה התעופה "גליל".

זה בדיוק המקרה של שדה דב ושל נתב"ג (או של אילת ו"רמון").

 

nitro11

New member
האם השדה בחיפה יהיה בר-קיימא בעתיד,

עם בניית השדה ברמת דוד,
השדה בחיפה יהיה בנחיתות למול השדה ברמת דוד.
השדה ברמת דוד יהיה מחובר יותר טוב לערים
בצפון, יהיה פתוח במשך רוב היום
וכנראה מבוקש יותר בקרב חברות התעופה.
לשדה בחיפה תהיינה טיסות ליוון, קפריסין וטורקיה,
מגוון יעדים דל ביותר.
האם לא היה עדיף לסגור את השדה
ולהשתמש בשטח למען שימושים אחרים?
אולי היה ניתן להשתמש בשטח זה בשביל הנמל הנבנה
בימים אלה, וכך להקטין את שטח הנמל בים
המהווה מפגע נופי משמעותי.

 

ש מים

New member
שאלות מעניינות

אבל...
  1. לא ידוע לי על החלטה לפתח/לפתוח את רמת-דוד לנמל תעופה אזרחי (תכלעס, ככל הידוע לי, הממשלה עדיין לא נסוגה מההחלטה (האווילית לדעתי) להקים נמל-תעופה בעמק יזרעאל/עפולה).
  2. עפ"י המאמר שהבאתי, נמל התעופה של חיפה ייועד ל-"טיסות קצרות" לאירופה בעיקר. אני מניח שהכוונה היא להקל/להפחית עומסים (ובהכרח - גם פחות שטח) מהנמל החדש שייבנה בהמשך. לאור מצוקות הקרקע בארץ - כל חיסכון הוא חיוני ומבורך.
  3. אני לא מכיר את התכנון המפורט והבינוי של נמל התעופה בחיפה/הארכת המסלול, אבל מה שאני הצעתי בזמנו (לפני למעלה מ-13 שנים!) היה "עירוב שימושים": לצד מסלול המטוסים המוארך ייבנה גם מזח. במידה וזו התכנית, אני לא רואה פגיעה/מניעה בפיתוח הנמל.
  4. יחד עם זאת - ואני לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה טוען שהנמל המורחב יהיה "מפגע משמעותי" - חלק מ"פרוייקט הנמל" הינו הפיכתו לחזית מסחרית ותיירותית לעיר חיפה. כלומר - חיבור המושבה הגרמנית ובת-גלים לנמל מסחרי (והבעייה היא דגון בעיני, לא הנמל...).
 

nitro11

New member
התכוונתי לנמל המפרץ הנבנה בימים אלו.

אפשר לראות בתמונה את הנמל הנבנה
ואת שדה התעופה.
כיום מבוצע תכנון מפורט לשדה תעופה ברמת דוד
וכן לשדה בנבטים, אני חושב שהתכנון יסתיים באפריל 2019.
אחד משני אלו ייבחר כשדה הבא,
זה כנראה יהיה רמת דוד, נבטים אינו אופציה
ריאלית עקב מגבלות אוויריות וקרקעיות.

 

משה12333

New member
ברור ששדה התעופה בחיפה יפונה בסופו של דבר ופעילותו תועבר

ל"גליל", אבל השטח שיתפנה בחיפה הוא יקר מידי בשביל להשתמש בו כעורף לנמל המפרץ. לכן לוקחים מהים שטחים ולא מהיבשה.

במקום השדה המפונה ייבנו פרוייקטים של דיור/דיור יוקרתי/עסקים שיניבו לממשלה כסף רב ממכירת הקרקע המבוקשת.

הבנייה לתוך הים מקובלת מאד בעולם ועד עתה לא השתמשו בה בישראל כי לא היה בכך צורך. כעת יש בישראל מצוקת קרקעות גדולה לאורך הים והפתרון המתבקש הוא כיבוש הים.

נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, הנבנים כרגע, כובשים שטחים עצומים בתוך הים כי אין לישראל ברירה אחרת. המגמה הזאת צפויה להתרחב בישראל.

 

nitro11

New member
לא יבנו דיור בשדה בחיפה

כל האזור מוקף בתשתיות ארציות,
לא יבנו שום שכונות יוקרה ועסקים.
&nbsp
אני חושב שהסיבה לבניית הנמל בים היא הנדסית
ולא מחסור קרקע על החוף, גם הנמלים הקודמים
נבנו עמוק לתוך הים.
אני חושב ששטח השדה שייך לרש"ת
והיא לא תתרום שטח לנמל.
 

משה12333

New member
בוודאות יבנו שם למגורים ולעסקים. זה גורלו של כל שדה תעופה

קטן שנסגר כי מטוסיו עוברים לשדה ענק חדש סמוך.

תשתיות ארציות רק מושכות אליהן בנייה ולא מרחיקות אותה. מסילת ברזל וכביש ראשי מהווים מוקד משיכה ולא דחייה. יש לך את הדוגמאות של האיילון או של כביש 6 ששינו את מפת המדינה.

הרי סלילת הכבישים החדשים ובניית מסילות הברזל החדשות בכל המדינה הם השיטה של הממשלה לביטול הפריפריה. לכל אזרח במדינה יהיה כביש ראשי או מסילת רכבת שתגיע למקום מגוריו.

(המתכונת החדשה של נמל המפרץ ושל נמל הדרום עם משטחי הבטון העצומים בלב הים, במרחק רב מהחוף, כדי שישמשו לאגירת המכולות באה לחסוך שטח מהיבשה.
עד עתה, בנו בישראל עד ללב הים רק מבני מזח צרים או שוברי גלים צרים. כל המכולות נערמו ביבשה. אבל היום אין יותר שטח לכך.

הבנייה לתוך הים באה לחסוך בשטח והיא מקובלת בכל העולם).

 

ש מים

New member
פינוי מחנות ותשתיות

שיקול מכריע ביעוד הקרקע העתידי הנו כלכלי. שיקול זה גובר ברוב המקרים על השיקול התכנוני הרחב. כאשר מפנים תשתית מסויימת נלקחים בחשבון מספר פרמטרים. למשל:
  1. עלות הפינוי (הריסת הקיים ופינוי הפסולת).
  2. עלות הכשרת הקרקע לבינוי חדש (וכאן יש לקחת בחשבון את שימושי הקרקע הקודמים. במקרים של שימושים תעשייתיים ובסיסי צה"ל, יש לקחת בחשבון שיידרש טיהור הקרקע, דבר שעלול להיות מאוד יקר).
  3. עלות הקמת המפעל/הבסיס השימוש מחדש, במקומו החדש.
בשל כל הגורמים הללו ובשל הבדלי הרנטה הכלכלית בין היעודים והשימושים, השונים, הסבירות הגדולה ביותר היא להקמת מגורים על השטח המתפנה. במידה ושימוש זה לא יתאפשר, מסיבות תכנוניות שונות, אני מאמין שהפינוי לא יתבצע (אלא אם יימצא לכך תקציב מיוחד, שיגיע בשל צורך חיוני בעצם הפינוי).
 

ש מים

New member
איפה "המפגע הנופי" עליו אתה מדבר?

איפה אתה רואה את קיומו?
חוץ מזה, לפי התצא (ולפי ההיגיון), נראה שהארכת המסלול משתלבת עם תכניות הנמל. לא? איפה אתה רואה התנגשות בין התכניות?
 

משה12333

New member
הוא מתייחס לכיבוש הים כאל מפגע נופי (המסלול לא יוארך לתוך

הים ולכן אין שום התנגשות עם הקמת נמל המפרץ החדש).

 

nitro11

New member
כנראה "מפגע נופי" הוא סובייקטיבי.

זו דעתי, אבל אני לא גר באזור.
במסמך של רת"א כתוב שכדי
להפוך את שדה חיפה לשדה בינ"ל משלים
נדרש לבטל את נמל המפרץ ועוד תשתיות,
וגם אז כנראה אין היתכנות לכך.
 

ש מים

New member
אההה... כלומר אין שום מפגע.

קל להפריח שמועות וסיסמאות. קשה להזים שמועה לא מבוססת. חבל שזורעים מהומות שלא לצורך. הפרחת אמירות/הפחדות ללא בסיס פוגעות במאבק הסביבתי. אם אתה טוען טענה (ואני לא שולל אותה...) אנא הראה לנו על מה אתה מתבסס.
 

nitro11

New member
יש לך בעיה בהבנת הנקרא?

שמועות, סיסמאות, איפה כתבתי את זה?
קרא עוד פעם את דבריי והבן.
 

ש מים

New member
זו דעתי, אבל אני לא גר באזור.

זה נימוק שאמור לשכנע?? (בעיקר את מי שלא מכיר את האזור והתכניות)
 

nitro11

New member
הייתי שם וראיתי את זה במו עיניי.

אתה כותב שהקמת שדה בעמק יזרעאל היא
איוולת בלי לדעת שרובו יהיה על בסיס קיים.
 
למעלה