גם מבחינת פני השטח וגם מבחינת מזג האוויר, אין מקום אחר
בצפון הארץ שניתן להקים בו נמל תעופה בי"ל ענק, פרט לעמק יזרעאל.
במפרץ חיפה אין מספיק מקום פנוי לכך (גם המיקום לחוף הים הוא מאד בעייתי מבחינת מזג האוויר).
לכן בסיס הטיסה הצבאי הצפוני ביותר של מדינת ישראל נמצא בעמק יזרעאל והבסיס הזה ייהרס לטובת הקמת נמל תעופה בי"ל חדש בשטח שלו ובשטח שמסביבו (רמת דוד).
פני השטח הבעייתיים של צפון הארץ מקשים מאוד על בניית התשתיות בו ומייקרים את הקמתן. הקמת המסילה לכרמיאל והקמת החלק הצפוני של כביש 6 היו מאוד מסובכים, עם מנהרות וגשרים, בגלל פני השטח ההרריים.
לעומתם, עמק יזרעאל הוא שטח מישורי ענק וריק. הקמת המסילה החדשה שבו היתה יחסית פשוטה וכך גם סלילת הכבישים החדשים שבו. הבנייה המהירה של נמל התעופה הבי"ל בערבה מלמדת שניתן לבנות מאפס בקלות ובמהירות תשתיות ענק שכאלה בשטח מישורי.
אם תוסיף למיקום של רמת דוד עוד מס' גורמים תומכים כגון: קיבוצים ומושבים שישמחו להיפטר מהשטחים החקלאיים שלהם שמניבים להם רק הפסדים כספיים (הם בכוונה מתנגדים להקמת נמל התעופה כדי להגדיל את גובה הפיצויים שהם יקבלו), כביש ארצי ומסילה ארצית שכבר מגיעים לקירבת נמל התעופה, אזור שמשווע למקורות תעסוקה, אזור שמשווע להכרה לאומית ובי"ל, אזור שמשווע לשינוי תודעתי לגביו, תבין שהמיקום של רמת דוד הוא מיקום מנצח.
וגם, נתב"ג כבר קורס בגלל העומס שיש עליו. אין לישראל ברירה אחרת אלא להקים כבר את "גליל".
(בעוד מס' שנים, ערפל לא יהווה בעיה למטוסים או למכוניות כי פשוט לא יהיו טייסים או נהגים. כבר כעת, למטוסים ולמכוניות יש את האפשרות לטוס/להמריא/לנחות/לנסוע ללא התערבות טייס או נהג אנושי בתוכם. היכולת הזאת משתפרת מיום ליום ואין בכלל ספק שהיא תשתלט על כל כלי תחבורה שקיים בעולם בים, באוויר, ביבשה, בחלל, מתחת לים ומתחת ליבשה).