הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה

משה12333

New member
שדה התעופה "גליל" גם ישפר את איכות חייהם של תושבי העמק כי

לא יהיו יותר מטוסי קרב שם.

מטוסי הקרב גורמים לרעש נוראי ובלתי נסבל לכל סביבות הבסיס.

מטוסי נוסעים גורמים לרעש יחסית נמוך ולמשל, כל הערים הצמודות לנתב"ג או הישובים הקטנים שצמודים אליו לא סובלים מהם באופן ניכר למרות שמס' שכונות מגורים נמצאות ממש בקירבה מוגזמת למסלולי השדה שמשמשים את מטוסי הנוסעים והמטען הגדולים בעולם.

המיקום של נתב"ג מלמד שאין כל ממש בחשש של תושבי העמק למפגעי רעש חריגים אצלם.

אם מוסיפים לכך את הסילוק של מטוסי הקרב משמי העמק, התושבים רק מרוויחים מהקמת השדה הבי"ל החדש.

(ולא הזכרתי את מס' העובדים העצום שיידרשו כדי להפעיל אותו, עובדים שיגיעו מישובי העמק. השדה החדש רק יביא ברכה לעמק).

 

ש מים

New member
מה קיים? מנחת מגידו???


כמו לקחת מריצה וללכת איתה למירוץ פורמולה 1, בטענה שזה "כלי רכב".
 

nitro11

New member
אתה לא איתנו, השדה המדובר הוא ברמת דוד.

רוב המתקנים שיבנו בשביל השדה
יהיו בתוך שטח הבסיס.
אם ייבנה מסלול נוסף רובו יהיה
על חשבון שטחים חקלאיים.
 

ש מים

New member
וואלה לא

כנראה שאני לא מעודכן ...
החלופה האחרונה שעליה אני יודע דיברה על מנחת מגידו. אתה אומר שהיא ירדה מהפרק? והיום מדברים על רמת דוד??
אם ככה, אז זה הרבה פחות "העורף של חיפה" (ויותר "העורף של נצרת", שזה רעיון מעניין ואני לא לגמרי בטוח שהוא רעיון גרוע...).
 

אבישי ק

New member
לרוב אני מסכים איתך הפעם תרשה לי לחלוק

העיר חיפה היא עיר מרכזית בצפון הארץ והמטרופולין של חיפה קריות הולך ומתרחב וממזג לתוכו גם את כל האזור עד נהריה ועד עפולה.
זה לא נכון לראות את האזור כיחידות נפרדות.
 

ש מים

New member
יש עוד צדדים למטבע...

ככל שאני יודע יש למדינה/ממשלה כוונות לבסס את נצרת (בדגש על נצרת, ולא "נצרת עילית", ששמעתי שיש כוונות לשנות את שמה. ובשכל!) כמטרופולין נוסף, כמטרופולין הערבי הראשון במדינה. יש לי משום-מה תחושבה שזה אחד השיקולים המסתתרים בהעדפת רמת-דוד... אבל "ימים יגידו"
(או מישהו שבקיא יותר ממני במתרחש בחדרי-החדרים של מינהל התכנון)
 

ש מים

New member
תכנון ופוליטיקה הם שני צדדים של אותו מטבע

אין תכנון ללא פוליטיקה, אין "תכנון לא פוליטי. מי שטוען אחרת הוא או או שאינו מבין מה הוא תכנון ערים ואזורים, או שהוא בור, או טיפש.
אבל נראה לי שאחת הבעיות היא שאנשים משתמשים המון במונח "פוליטיקה" בלי להבין מה הוא אומר. אז למען התזכורת, פוליטיקה היא: מדיניות (פּוֹלִיטִיקָה), היא תחום הפעילות האנושית העוסק בכוחות הפועלים בחברה או במדינה, בשימוש הנעשה בהם ובחלוקתם.
 

רשר

Well-known member
מנהל
אולי ירדו מה"גליל" ויעלו ל "נצרת" כשם לשדה התעופה

לפחות יהיה קידום לתירות (אם החרדים לא יתנגדו ויפילו על כך ממשלה),
 

רשר

Well-known member
מנהל
אני לא בנוי לזה - לכן אם בא לך קח קרדיט ותנסה

 

ש מים

New member
חבל

אנסה להעלות את הרעיון בפורומים מתאימים, אבל לצערי האנרגיה שלי מוגבלת

אבל הרעיון שלך מבריק, בעיני!
 

רשר

Well-known member
מנהל
תירות השיא של יהודים ונצרות זולה 1/2M נגמרה

כדי להוסיף צריך פיתוי
ראה "לורד" בצרפת
 

אבישי ק

New member
בנוגע להחלטה להקמת נמל התעופה בעמק יזרעאל

עמק יזרעאל, אני מתייחס לאזור עד עפולה, הופך להיות העורף של העיר חיפה כמו שאזור השרון ואזור ראשון רחובות וכו.. הם של תל אביב.
האזור כבר עובר תהליך של מעבר מאזור חקלאי לאזור יותר אורבני.
הקמת נמל תעופה על בסיס הקיים עם המזדרונות של המראה ונחיתה שכבר קיימים היום ימשיך את התהליך שקורה בכל מקרה וישמש עוגן כלכלי מעולה לאזור.
במקום התפתחות של אזור אורבני ממוצע מינוס האזור יוכל להתפתח כמרכז כלכלי ולוגיסטי. כמות החברות שיקומו שם העוסקים בשילוח, השכרת רכבים, מלונות ועוד שירותים תומכים יכולים לקדם את האזור משמעותית.
 

ש מים

New member
זו נקודת מבט בעייתית

שמתעלמת לחלוטין מכמה היבטים חשובים וחיוניים:

  1. ככל שעולה הצפיפות (נשפות ליחידת שטח) וגובר הכירסום בשאריות השטחים הפתוחים, כן עולה ערכם הכלכלי (של השטחים הפתוחים).
  2. אתה מתייחס למעשה למצב של "עיר-מדינה" (אגב, תחזית לה שותפים מתכננים רבים בארץ...). תחזית זו עלולה אמנם להתממש בטווח כל שהוא (לדעתי אי-אפשר לחזות אותו, בשל סיבות רבות, שרובן אינן בשליטתנו). ואם נאמץ עכשיו את התחזית הזו, עלינו לאמץ את כל כללי התכנון, כולל הקצאת שטחים פתוחי/ירוקים, החיוניים לתפקוד אנושי ועירוני בריא. ייעוד שטח לנמל תעופה, שלא במסגרת ראיה ותכנון כולל, לכל מרחב התכנון ("עיר-מדינה", כאמור) הנו דבר שלא יעשה(!) ועלול לגרום לנזקים בלתי ניתנים לתיקון.
  3. בהמשך לסעיף הקודם: בכל תכנון, גם כזה המתייחס ל-"עיר-מדינה", יש להביא בחשבון מגוון של פעילויות כלכליות. גם בתחזית העירונית ביותר, אי-אפשר לוותר על קיום חקלאות. יש להתייחס להיבט זה במסגרת כל תכנון כולל.
המסקנה העולה מן הנ"ל היא שאסור קבוע מסמרות/להחליט על הקמת שדה-תעופה חדש ללא בחינת ההשלכות הכלליות, שאותן יש לבצע רק במסגרת תכנית מתאר ארצית חדשה.
 

nitro11

New member
בסקר אתרים התייחסו להיבט התכנון.

נקרא התאמה למדיניות תכנון.
ציון אדום קיבל שטח שאינו מיועד בתכניות לשדה תעופה ואין שדה תעופה בפועל.
ציון צהוב קיבל שטח שבו קיים שדה תעופה בפועל אך אינו מעוגן בתכנית מאושרת.
ציון ירוק קיבל שטח מאושר בתכנית מפורטת לשדה תעופה או מיועד לשדה תעופה בתכנית מתאר ארצית או מחוזית.
&nbsp
אני לא מסכים עם דעתו של אבישי,
עמק יזרעאל אינו העורף של חיפה אלא יותר
מטרופולין בפני עצמו.
אני לא חושב שהאזור יהפוך למרכז לוגיסטי
עקב כך שהשדה אינו מתוכנן לשמש טיסות מטען.
&nbsp
&nbsp
 

ש מים

New member
אני די מסכים איתך לעניין "העורף של חיפה"

מעניין איך סומן מנחת מגידו (עליו מתוכנן לקום נמל התעופה המדובר בעמק). בכל מקרה, לקחת "מנחתון" מסכן ולעשות אותו "נמל תעופה בין-לאומי" זהה במקרה זה לייעוד "שטח אדום" לנמל תעופה.
 

אבישי ק

New member
זה ממש לא הגיון, הקריות הופכות ליותר ויותר צפופות

לבנות עכשיו שדה תעופה באזור יהיה טעות גדולה.
לפני 10 שנים זה היה רעיון לא רע אבל עכשיו כבר מאוחר מדי.
שדה תעופה ברמת דויד הוא הרעיון הכי ישים כרגע.
האזור כבר לא חקלאי כמו בעבר ויש רכבת ישירה לחיפה.
אין צורך "לתקוע" שדה תעופה בלב אזור צפוף במיוחד כשהוא נהיה יותר ויותר צפוף.
 

ש מים

New member
ייבוש שטח ים

אני לא רואה שום מניעה בהרחבת/הקמת שדה-תעופה או מנחת על הים/ע"י ייבוש שטח ימי. זה דבר שקיים ומתפקד היטב בכל העולם, באזורים צפופים לא פחות מן הקריות של חיפה. וזה עדיף בהרבה עפ"י "נגיסת" שטחי יבשה ושטחים חקלאיים פתוחים, ההולכים ונעלמים במדינה. בכלל, צריך להתחיל לפעול להעתקת תשתיות לתחום מרחבים חדשים ולא מנוצלים (תת"ק והמרחב הימי למשל).
 
מבחינה מטאורולוגית שחשובה מאוד! חיפה עדיף ללא שום ספק

מפרץ חיפה, מסיבות שלא כאן המקום לפרט, יוצר מיקרו אקלים מצויין לטיסות.
לעומתו, בעמק ישנם אירועי ערפל נרחבים (של פחות מ100 מטר CAT3c למי שמבין), מתחילת הלילה ועד שעות הבוקר המאוחרות..
המשמעות היא ששדה חלופי בעמק יהיה סגור!!! לטיסות לפחות בשליש!! מהלילות..
פשוט איוולת..
אגב בנתבג יש בממוצע לילה אחד של "סגירה" בשנה! לרוב של עד 3 שעות..
 
למעלה