הבטחה אלוהית לשמור על המדינה בזמן העלייה לרגל

galgal761

New member
סיגריות זה לא ענין של תבונה. זו תשוקה בלתי נשלטת.

אבל מרבית היהודים לא העלו בדעתם שאסון קטלני עומד לנחות על ירושלים בשנת 70 לספירה. המשיחיים לא עשו בעיות לאימפריה. לאימפריה לא היה איכפת במה אתה מאמין. כל דרישותיה היו שתשלם מיסים, תכיר בשלטונה ותציית לחוקיה. המשיחייים עשו את כל זה ומנקודת מבט של האימפריה הם היו אזרחים למופת.
 

BravoMan

Active member
איזו תשוקה בלתי נשלטת יש לאנשים שלא עשנו?

נכון, סיגריות ממכרות, אבל כשמתחילים זה דווקא מגעיל, ולוקח זמן להתמכר. &nbsp ועדיין אנשים מתחילים לעשן כל הזמן. &nbsp אנחנו לא יודעים מה יהודים העלו או לא העלו על דעתם. אולי היה להם יותר חשוב לקיים את מה שראו כרצון האל שלהם, מאשר להיזהר מהסכנה האפשרית? &nbsp שוב - זה שאנשים מתעלמים ממשהו, לא אומר שהוא לא מובן מעליו. זה רק אומר שהם מתעלמים ממנו. אתה רוצה דוגמה מודרנית? מלא אנשים ובארה"ב מתעלמים עכשיו מסכנות הקורונה ויוצאים להפגנות צפופות. מה תגיד - גם זו תשוקה בלתי נשלטת? יש בכלל איזה משהו שלגביו אנו שולטים בעצמנו? &nbsp רק שלא באמת היו "משיחיים" אז, לא במובן המודרני לפחות. כמובן, הם גם לא היו בדיוק אף גלגול אחר של נצרות מודרנית, אבל כך או כך למיטב זכרוני לאימפריה היית סיבה טובה לזרוק אותם לאריות, וזאת למרות שאכן האימפריה היית סובלנית מאוד כלפי דתות שונות, לפני שהפכה למונותאיסטית. &nbsp זה אחד היתרונות המשמעותיים בדתות פולתאיסטיות על הזוועה המונותאיסטית - יש הרבה יותר מקום לקבל את האחר, כמובן כל עוד הוא לא מלכלך על האל שלך לטובת האל שלו.
 
תשוקה בלתי נשלטת? מה אתה, חי בערוץ ויוה?

בתור אחד שעישן הרבה שנים אני יכול להעיד שלא מדובר בתשוקה אלא פשוט בהתמכרות. &nbsp ניקוטין הוא אחד החומרים הממכרים ביותר הידועים לאדם - ולמרות שהסיגריות הראשונות הן בהחלט מגעילות (גם אם עישנת בעבר והפסקת לתקופה, הכמה סיגריות הראשונות שתעשן בפעם הבאה יהיו מגעילות) - יש טענה שהרבה מעשנים התמכרו כבר מהסיגריה הראשונה. &nbsp התמכרות, למי שזה עדיין לא ברור לו, היא עניין מורכב שכוללת מרכיב פסיכולוגי וברוב המקרים (גם כאן) גם מרכיב פיזיולוגי - וההתמודדות עם התמכרות היא לכל החיים. &nbsp בדיוק כמו אלכוהוליסטים, מעשן שנגמל עלול לחזור לעשן מאוד בקלות גם אחרי שנים ללא עישון - צריך רק סיגריה אחת בשביל לפתוח את הסכר. &nbsp
 

BravoMan

Active member
כל הכבוד על הידע ההיסטורי!

נראה שטעיתי, ולא היה כ"כ קשה למצוא דוגמה מוחצת כנגד הטענה. ואני סתם חלש בהיסטוריה. &nbsp באמת כל הכבוד!
 
למעלה