אין בעד מה, לגבי השמיעה -
יכול להיות שיש בעיה בשמיעה (ועל כך צריך להפגש עם א.א.ג. כי לנו את הכלים לאבחן) ויכול להיות שמדובר בשמיעה רציונלית (כלומר הוא שומע מה שבא לו ומסנן מה שלא בא לו). לגבי איבחונים, אין ברירה. אני רצה עם הילדים שלי לאבחונים ויש התקדמות (קראי את ההודעה שפתחתי היום לגבי הקלינאית תקשורת והמרפאה בעיסוק). איבחון במחוננות יעזור לך לאתר לפחות חלק מהבעיה, מדוע הילד משחק ומתקשר עם ילדים שגדולים ממנו. עיצוב התנהגות פירושו, ללמד את הילד מחדש ולתקן את ההתנהגות שלו במקומות שיש בהם צורך, למשל נימוסין, קודים חברתיים ועוד. עיצוב התנהגות נעשה בסדנא לעיצוב התנהגות ששייכת לשירות הפסיכולוגי החינוכי בבית הספר או בגן בשילוב ובשיתוף פסיכולוג אחת לכמה פגישות, בהדרכת ההורים ובליוויים ועידכונם לאורך כל תקופת הטיפול. מדריכים את הילד, מדברים איתו ומלמדים אותו איך להתנהג, להראות לו את נקודות החולשה שלו, לחזק אותם ולשבח הישגים. הטיפול נעשה באמצעות התעסקות במשהו אחר ולא באופן ישיר אלא בדרך עקיפה. לדוגמא, באמצעות הצגה (טיפול בדרמה), או באמצעות טיפול באומנויות (תוך כדי יצירה משוחחים ועולים על דברים). אם תרצי, אשיג לך את הדף שמסביר על השלבים ועל דרך הטיפול.