הבנת עקרון ההזרה
הבנת עיקרון ההזרה - הפיכת המוכר למוזר על כל כותב מתחיל להבין את עיקרון "ההזרה", (דה-אוטומטיזציה) של האמנות. תארו לעצמכם שאתם הולכים כל יום לעבודה וחלק מהנוף המוכר כל כך הוא עץ אורן קטן, אחד מעשרה בחורשה זעירה. אם יום אחד מישהו יצבע אותו באדום תשימו אליו לב מייד. הגוף נדרך כשהוא רואה משהו החורג מהרגיל. כך גם באמנות. אם אתם חשים תוגה בסתיו וכותבים הגשם הקריר מעציב את לבי, הרי שהמשפט הזה הוא כמו נוף מוכר מידי. אם יש אלף שירי סתיו אז הוא יראה בדיוק כמו כולם. צריך לצבוע את העץ הפרטי שלכם בצבע מיוחד. אם אתם כותבים, שוב גשם פח טורף עלים למדורות של שכחה הקורא נדרך. דבר ראשון שואל את עצמו, מה זה בכלל גשם פח. כמו שאנשים שגרים ליד הים כבר לא שומעים את רעש הגלים (על פי מאמר של יעל רנן) המשורר צריך לגרום לקורא שלו ´לשמוע´ מחדש. אם הביטוי "עינייך יונים" הוא ´נוף´ מוכר מידי ,הרי שמטאפורה חדשה על אותו נושא כמו שובך עינייך האפל מושך גם מלאכי מרום הרי שהקורא נדרך ומבחין ב´עץ´ ש´נצבע´ מחדש. בזמנו היה לנו משתתף בשם משב עלים והוא בזמנו העלה את החומר וזה נמצא בלוחות והובא לכאן. במיוחד עבור femme ששאלה למה יצירה בנאלית לא יכולה להיות מרגשת. או משהו בדומה.
הבנת עיקרון ההזרה - הפיכת המוכר למוזר על כל כותב מתחיל להבין את עיקרון "ההזרה", (דה-אוטומטיזציה) של האמנות. תארו לעצמכם שאתם הולכים כל יום לעבודה וחלק מהנוף המוכר כל כך הוא עץ אורן קטן, אחד מעשרה בחורשה זעירה. אם יום אחד מישהו יצבע אותו באדום תשימו אליו לב מייד. הגוף נדרך כשהוא רואה משהו החורג מהרגיל. כך גם באמנות. אם אתם חשים תוגה בסתיו וכותבים הגשם הקריר מעציב את לבי, הרי שהמשפט הזה הוא כמו נוף מוכר מידי. אם יש אלף שירי סתיו אז הוא יראה בדיוק כמו כולם. צריך לצבוע את העץ הפרטי שלכם בצבע מיוחד. אם אתם כותבים, שוב גשם פח טורף עלים למדורות של שכחה הקורא נדרך. דבר ראשון שואל את עצמו, מה זה בכלל גשם פח. כמו שאנשים שגרים ליד הים כבר לא שומעים את רעש הגלים (על פי מאמר של יעל רנן) המשורר צריך לגרום לקורא שלו ´לשמוע´ מחדש. אם הביטוי "עינייך יונים" הוא ´נוף´ מוכר מידי ,הרי שמטאפורה חדשה על אותו נושא כמו שובך עינייך האפל מושך גם מלאכי מרום הרי שהקורא נדרך ומבחין ב´עץ´ ש´נצבע´ מחדש. בזמנו היה לנו משתתף בשם משב עלים והוא בזמנו העלה את החומר וזה נמצא בלוחות והובא לכאן. במיוחד עבור femme ששאלה למה יצירה בנאלית לא יכולה להיות מרגשת. או משהו בדומה.