פסיפלורה החדשה
New member
הבעייתיות שבהקבלת סיפור אימוץ משה לאימוץ שלנו
לפני מספר שנים קבלתי בקבוצה כלשהי שהשתתפתי בה לפני פסח רעיון לתת את סיפור אימוצו של משה כדוגמא לילדים על מצב שבו אישה יולדת ילד ומסיבות שונות לא יכולה לגדל אותו, ואז דאגה לו לפתרון הטוב ביותר שיכלה - שמישהו אחר יאמץ אותו.
מאוד שמחתי על הסיפור, ואני זוכרת שאפילו ספרתי אותו בליל הסדר בחיק המשפחה המורחבת, וכולם מאוד התרגשו.
אבל עם הזמן למדתי שיש בעייתיות בדוגמא הזו, וזו התחדדה כשבנותיי צפו בטלויזיה בסרט על משה רבנו, ובו משה מתחיל לחפש את האמא "האמיתית" שלו [המילה הזו מודגשת שוב ושוב], ומוצא את הזהות שלו כנצר לעם היהודי. המשך הסיפור ידוע - הוא חזר למשפחתו, לעם המקורי שלו, לעם "הביולוגי" שלו, ואף הפך להיות המנהיג הדגול שלהם.
האם יצא לכם לשוחח עם ילדיכם על הסיפור, ואיך התייחסתם לסוגיה הזו? אשמח לשמוע.
לפני מספר שנים קבלתי בקבוצה כלשהי שהשתתפתי בה לפני פסח רעיון לתת את סיפור אימוצו של משה כדוגמא לילדים על מצב שבו אישה יולדת ילד ומסיבות שונות לא יכולה לגדל אותו, ואז דאגה לו לפתרון הטוב ביותר שיכלה - שמישהו אחר יאמץ אותו.
מאוד שמחתי על הסיפור, ואני זוכרת שאפילו ספרתי אותו בליל הסדר בחיק המשפחה המורחבת, וכולם מאוד התרגשו.
אבל עם הזמן למדתי שיש בעייתיות בדוגמא הזו, וזו התחדדה כשבנותיי צפו בטלויזיה בסרט על משה רבנו, ובו משה מתחיל לחפש את האמא "האמיתית" שלו [המילה הזו מודגשת שוב ושוב], ומוצא את הזהות שלו כנצר לעם היהודי. המשך הסיפור ידוע - הוא חזר למשפחתו, לעם המקורי שלו, לעם "הביולוגי" שלו, ואף הפך להיות המנהיג הדגול שלהם.
האם יצא לכם לשוחח עם ילדיכם על הסיפור, ואיך התייחסתם לסוגיה הזו? אשמח לשמוע.