הגיע הזמן שנדבר על פורנוגרפיה, לא?

הגיע הזמן שנדבר על פורנוגרפיה, לא?

לפורנוגרפיה פנים רבות וכמעט ולא ניתן להגדירה.
אוכל רק לומר לכם כי משמעותה המקורית הנה מהמילים היווניות: פורנה- זונה
גרפיה- מילים. הפורנוגרפיה באה לידי ביטוי כמעט בכל אספקט בחיינו
בין אם באופן יזום על ידינו ובין אם בעל כורחנו ובתכנים שנכפים עלינו
פרסומית בכל כלי תקשורת אפשרי.
אז תהיתי ביני לביני מה נחשב עבורכם לפורנוגרפיה ובמובן הרחב
של המילה על כל הבטיה?
האם אתם סבורים שפורנוגרפיה יכולה להיות גם נפשית?
יען, האם קיים בעינכם המושג פורנוגרפיה נפשית? או פורנוגרפיה של הרגש?
-
איזה תפקיד הייתם מעניקים למדיה להתפתחות פורנוגרפית הרגש?
האם רשתות חברתיות כגון טוויטר, פייסבוק, וכמו גם סדרות ריאלטי
הזניקו את פורנוגרפית הרגש קדימה?
האם הפכנו ליצורים המכורים למציצנות בעודנו צופים או קוראים
על הרגלי המיטה, הרגלי צחצוח השיניים, והרגלי הכלום למעשה?
האם כל מי שנתנה בידו מצלמה הפך לבמאי וצלם המוכר לכל דיכפין
את שיממון חייו? ואנחנו, אנחנו הפכנו לצרכנים של זה?
-
ומה באשר לפורנוגרפית הכאב, ופורנוגרפית הטרור,
ופורנוגרפית העוני?
מה לדעתכם היתרונות של פורנוגרפיה, ומהן החסרונות?
-
אסיים בהתחלה ובמקור לפורנגורפיה:
היום לבטח ימצאו בציורי התנוחות המיניות על הכדים ברומא וביוון העתיקה,
כפרטי אמנות לכל דבר, אבל זוהי למעשה תחילת הפורנוגרפיה.
מטרת ציורים אלו היתה דווקא ביטוי ליופי והערצה לגוף האשה וגוף הגבר.
 
אחלה נושא מצאת לך על הבוקר


https://www.facebook.com/photo.php?...=a.93065008030.86172.738508030&type=1&theater

אז כן. קראתי את כל שאלותייך ותהיותייך בקשר לפורנוגרפיה,
ואני חושבת שמלבד העובדה שפורנוגרפיה היא שאלה של גיאוגרפיה,
הרי אין ספק שכל חיינו הולכים ופונים לעבר הפורנוגרפיה המילולית, המוחשית, הויזואלית, התקשורתית וכו'.
סף הגירוי אצל בני האדם בעת האחרונה, ללא מלחמות עולם, ללא מגיפות המפילות מיליונים, עם התקדמות טכנולוגית אדירה, רק עולה ועולה, לכן גם תוכניות הטלויזיה, הסדרות (משחקי הכס לדוגמא, אוז וכו') הופכות להיות אלימות יותר ויותר, סצינות המין גובלות יותר ויותר בפורנוגרפיה לשמה, עד שהפורנוגרפיה בעצם הופכת למציאות עצמה. אין כבר מעשים שבינו לבינה בחדרי חדרים שאף אחד לא רואה אלא רק מנחש או מדמיין. היום יש לך את הכל על השולחן, פתוח ומוחצן. זה ריאליטי. זה חלק מהחיים.
כתוצאה מכך, יש לנו גם פורנוגרפיה של רגשות. אנשים חושפים בפני כל, כל פצע וכל שריטה וכל חבלה בנשמתם הדווייה. מה שהיה פעם נחשף בפני פסיכולוג בלבד, היום הוא נחשף בפריים טיים לעיני העולם כולו.
ככה אפשר להרחיב עוד ועוד את כל נושא הפורנוגרפיה. שידור אמיתי משדה קרב, זאת פורנוגרפיה לשמה. צילומים מזירת פיגוע, אברים מרוטשים וכו', הכל זאת פורנוגרפיה, והשאלה היא מתי האדם יחליט שהוא לא יכול יותר עם הפורנוגרפיה הזאת ויילך להקיא.
 
נהדרת את,

מעבר לעובדה שהנחת את האצבע על
האלמנט המובהק של פורנוגרפיה
או למען הדיוק על מטרתה העיקרית להוות גירוי.
אהבתי את התיאור הרחב שלך למאפיניה, גרציה.
וחוב מהפוסט המקורי:
ציורי כדים 430 שנה לפני הספירה. יוון העתיקה
ואולי אעלה בשארית הזמן ציור נוסף.
 
אני חייבת לצאת לאבא, אבל אחד נוסף:

האם בעינכם זו פורנוגרפיה?
ומה ההבדל בעצם?
*
בת שבע עצובה

בַּת שֶׁבַע עֲצוּבָה
מַבָּטָהּ שָׁמוּט
גּוּפָהּ מְבֻיָּשׁ
הַחֲטָאִים רוֹבְצִים בַּצָּד
מְכֻסִּים בִּשְׂמִיכַת הַשְּׂרָד.


בַּת שֶׁבַע עֲצוּבָה
מִטְפַּחַת מֻנַּחַת עַל יְרֵכֶיהָ
הָרוֹחֶצֶת מַנְבִּיטָה בְּכַפּוֹת רַגְלֶיהָ חַיִּים
מַמְלִיכָה אֶת בַּת שֶׁבַע מִכַּף רֶגֶל.

בַּת שֶׁבַע עֲיֵפָה
נַפְשָׁהּ דְּמוּמָה
אַהֲבָתָהּ לַמֶּלֶךְ
וּבְנָהּ
עַל לוּחַ לִבָּהּ
מַצֵּבַת אוּרִיָּה.
*
הכוונה כמובן לציורו של רמברדנט "בת שבע במקלחת"
גרציה, פומה!
נתראה בהמשך, יום טוב שיהיה.
 
פוס וריינה, ומי שמוכן לקחת על עצמו את

אתגר להשיב.
האם מי מאתנו אוהבי האמנות בעצם נוהג בצביעות,
כשהפורנוגרפיה מוגשת לנו בחסות אמנות פלסטית, או ספרותית?
 

poseidon111

Active member
ראיתי את הכותרת ואמרתי שהנה מישהי שמבינה...

עניין. עד שראיתי את הסיבוכים בעלילה הפשוטה...

אז בכל זאת. פורנוגרפיה היא עניין מסחרי לכל דבר. יש את הצרכן ויש את הספק. אני מדבר על כל סוגי הפורנוגרפיה, לאו דווקא המינית.
למעשה פרט לשניים האלו יש בדרך מישהו נוסף, זה שמתווך בין השניים ועושה מזה רווח. זה אותו איש עסקים שיודע מה האנשים רוצים,
ויודע כיצד לספק את הביקוש. לעיתים הספק הוא אותו איש אמצעי גם.
אז מה הופך בעצם כל עיסוק לגיטימי בנושא מסויים, לעיסוק פורנוגרפי בו? יש מספר פרמטרים שהחשובים לדעתי, הם:
1. המינון.
2. המניפולציה שעומדת בבסיס הפורנוגרפיה.
3. הרצון לרווח.
4.המציצנות הטבועה עמוק באדם.
5. המוכנות של הפורנוגרף לא להחסיר דבר.
6. רמת הפירוט.

למעשה כבר אתמול השתמשתי במילה הזו בכדי לתאר סיטואציה שרחוקה ממה שאנו חושבים שפורנוגרפיה אמורה להיות, דהיינו סצנה מינית מפורטת.
השתמשתי בה בכדי לומר שבתכנית מסויימת עשו פורנוגרפיה מהשכול של מישהי. כל הפרמטרים שציינתי למעלה התקיימו בסצנה המביכה מאוד ששודרה
לכל דיכפין, ולא רק לקהל בוגר. צדקה יחפה. הצורך והטישטוש בין מה לגיטימי לבין מה לא, בראי החברה, יוצר כר פורה לפורנוגרפיה בכל תחום כמעט,
גם לפורנוגרפיה יש דינמיקה ואבולוציה משלה, וחלק מהדברים שהיום נחשבים פורנוגרפים במספר תחומים, יראו כחומר לגיטימי לחלוטין בעוד מספר שנים.

יופי של נושא, דאג.
 
אני מסכים שיש כאן הזדמנות מסחרית שלא נעלמת

מעיני אנשים.ֿ
אבל אני שואל מה מניע את הצרכן להעמיק במעגל הקסמים הזה ?
האם פורנגורפיה גם היא סוג של סם שאנשים בעצם מכורים לו מימים ימימה ?
 
כן

כל פורנוגרפיה שהיא, כפי שהזכרנו כאן, היא מעין סם שאנחנו צורכים ובעיקר כאשר הוא ניתן לנו חינם. בהתחלה קיבלנו אותה במנות קטנות ומדודות, אך לאט לאט עקב הדרישה, התחלנו לקבל אותה במנות גדושות. עכשיו לך תיגמל מזה.
 

poseidon111

Active member
יצר המציצנות שטבוע בנו כל כך חזק, ואינו יודע

שבעה. צריך להאכילו במנות גדולות יותר כל הזמן.
 

רינתי77

Active member
ההיסטוריה של הפורנוגרפיה אורכה

כאורך ההיסטוריה האנושית. ציורים פורנוגרפיים נמצאו על
קירות המערות, כלומר במקורות הגרפיים הקדומים ביותר.
פורנוגרפיה מספקת צורך אנושי, כפי הנראה.כולנו מתגרים מויזואליה
כלשהי ברמה זו או אחרת. וכמו כל דבר שאדם צורך, תמיד ימצא
מי שיספק לו את זה. לחשוב שניתן "להיגמל" מזה ע''י כיבוי
הטלוויזיה זאת תמימות. זה נמצא בכל מקום, ואם להתיחס לפורנוגרפיה
במובן הרחב של המילה, כל חומר כתוב או מצולם ניתן להפוך לכזה.
 
רינתי! כפרה עלייך, שאלה בעקבות דברייך

גם אני ציינתי כי ראשיתה של הפורנוגרפיה הויזואלית לפחות,
ביוון וברומא הקדומה, והעלתי דוגמא.
אבל אני תוהה, האם ראשיתה של הפורנוגרפיה אינה דווקא
מהמקרא? ואם יש צורך בדוגמא, אז עלילת אמנון ותמר, שלמה ובת שבע,
וכו'. ומה לדעתך היחס של החברה הדתית לכך, האם קיימת כאן צביעות?
כי בשם האמונה זה לא פסול?
אשמח לתשובתך המחכימה.
:)
 

רינתי77

Active member
אני חושבת שזאת תהייה טעות

להתיחס לעלילות מקראיות אלה כאל ספרות פורנוגרפית
וזאת משום שמטרתם לא הייתה לגרות מינית את הקוראים, אלא
להציג את הגיבורים הגדולים ביותר( כמו דוד למשל..) כבני
תמותה בעלי חסרונות ולולשות וכמובן להראות שאין איש חסין מפני
עונש אלוהי, יהי מעמדו רם ככל שיהי.לכן,אני לא רואה פה צביעות של
הדת כיוון שאין התנגשות בין ערכים שהיא מטיפה להם לבין קיומם.
נהפוך הוא: עלילות אלה באות להראות שכל עבירה על החוקים תיענש,
בלי קשר למי הוא מבצע העבירה.
 
שיט. חרבת לי את הטיעון. אבל, אני לא אכנע

כל כך מהר. אנסה להקשות עלייך, נכון שתרשי?
:)
קראתי מאמר מרתק בנושא, אני מביאה לך כמה קטעים ממנו מקווה שתמצאי בו עניין:

נושא הדת מעניין אף יותר, שכן מסתבר כי ההתייחסות לפורנוגרפיה משתנה מדת לדת, ואין אלו חולקות את אותה הגישה לנושא. השוני מתחיל ביחס הדתות השונות למין ומשם ממשיך ביחסן לפורנוגרפיה. בעוד שבנצרות, באיסלם וביהדות נתפשות הנשים כנתונות למרות הגברים ומחויבות בכללי צניעות ברמה זו או אחרת, ישנה בהן התנגדות עזה לפורנוגרפיה. לעומתן, דתות המזרח, הרואות במין ובמיניות חלק מן החיים, הפורנוגרפיה לא נתפשת כמאיימת כל כך, וזוכה ללגיטימיות כללית המתבטאת בכתבי הקמא סוטרא ובקיומם של שווקי המין במזרח אסיה.

ביהדות היחס למין ומיניות מורכב יחסית. בעוד שבתנ"ך מופיעים סיפורים בעלי אופי מיני ופורנוגרפי שלא היו מביישים אף פרסום פורנו מודרני, החל מסיפור לוט, סיפורו של אונן וסיפורם של אמנון ותמר, היהדות נוקטת גישה של צניעות וכבוד לאישה. קולה של האישה אסור שיישמע בפומבי, והוגדר כי 'כבוד בת מלך פנימה'. הנשים היהודיות מחויבות ללכת בצניעות ולציית לכללי לבוש מוגדרים. כל אלה אינם פוגעים בהכרת היהדות בחשיבות המין בחיי בני האדם, ואינה שוללת את אלה או מבטלת אותם. היהדות מקבלת את המיניות, אולם מחליטה להדחיק אותה מחיי היומיום, לתעל אותה לבית האנשים, ולא להופכה ציבורית. ההתנגדות לפורנוגרפיה היא, לפיכך, מוחלטת, שכן זו האחרונה חושפת את הנשים במערומיהן ופוגעת בטוהר המחשבה ובערכי המשפחה.

הנצרות היא הדת היחידה שניסתה, הלכה למעשה, להילחם במיניות האנושית. הפילוסוף הנוצרי הרשמי הראשון, אוגוסטינוס הקדוש, כותב כי הנשים והמיניות הן מקור החטא ובני האדם הם יצורים הנשלטים על ידי תאוותיהם. גישה זו כלפי המיניות האנושית הייתה נהוגה לאורך ימי הביניים, ושאריות ממנה מופיעות גם בימינו. בעיני הנוקטים בגישה זו הפורנוגרפיה אשמה באונס, ניצול מיני של ילדים, הומופיליה, סאדו -מאזוכיזם ורציחות על רקע מיני. בעיניהם הפשעים הללו הם תוצאה של תמונות ומילים המופיעים בחוברות פורנוגרפיות[19]. הדרך היחידה להיפטר מפשעים אלו היא מניעתה של הפורנוגרפיה, לדעתם.

המתנגדים לפורנוגרפיה מטעמי דת טוענים שהאיסור עליה בחוק יפחית בצורה משמעותית את מקרי האונס, זאת במקביל לענישה נוקשה יותר על פשעים אלו. אותם מאמינים מטילים על הפורנוגרפיה את מלוא האחריות לחוליי החברה האלימה והמנצלת נשים. גישה זו כלפי המיניות באה בעיקרה על מנת לתת תשובה למוסר הרומאי שהיה מתירני ביותר. האורגיות המיניות והפריצות שהיו נהוגים ברומא שימשו אתגר לנוצרים הראשונים, ואלה נענו לאתגר בקביעה שהמין הביא לגירוש האדם מגן העדן, וכי הוא מקור החטא הקדמון. על כן על האדם לדחות התנהגות המעודדת מיניות. האישה הוצגה כמפתה לחטא, חטאים שיש למנוע אותם, ולפיכך לסבול בהווה, כל זאת על מנת לזכות להיכנס לגן העדן בעולם הבא. הדחקת המיניות האנושית מביאה ללידתם של מיתוסים המלווים את החברה האנושית עד עצם היום הזה - מכשפה כאישה מסרסת, ערפד מייצג את המיניות המסתורית והשטנית. איש הזאב המייצג את המיניות החייתית והיצרית.

הוויכוח הדתי, במערב לפחות, נוקט בגישה כמעט חדה וחלקה נגד הפורנוגרפיה. הוא אינו שנוי במחלוקת כמו הפמיניזם, המתלבט ומקיים דיונים פנימיים בנושא, ונמצא בדעה אחת - הפורנוגרפיה היא רעה ומזיקה. החל מפגיעה בנשים ובצניעותן וכלה בפגיעה במוחם של הגברים ובטהרתם, החל מהאשמתה במחלות חברתיות כגון אונס, ופירוק המשפחה וכלה בהאשמתה בהומוסקסואליות ושאר צרות. אך בניגוד לגישה המונותיאסטית למין, ישנה גישה אחרת. למיניות מקום חשוב בתרבות הסינית. היין והיאן, המייצגים בין השאר את הגבר והאישה, משולבים יחד ומבטאים את הקשר לטאו, הסדר העולמי[20] .
ביפן, שם שולטת האידיאולוגיה של קונפוציוס, החומרים המיניים נועדו לדברים אחרים. טקסטים וציורים בעלי אופי מיני ביותר נועדו לסמל פריון, לשמש כמדריכים למין וליצירת רגשות חושניים. בכפרים יפניים בני 2000 שנה היו נהוגים ירידי מין שנועדו לתרום לפריון האדמה, זאת מתוך אמונה שהפריון האנושי ופריון האדמה קשורים זה בזה[21]. הארוטיקה הייתה, מאז המאה ה-12, אומנות לגיטימית ביפן, ובאה לידי ביטוי בכל האומניות, החל מציור תיאטרון וכלה בפיסול. ציורים בעלי אופי מיני במיוחד היו נהוגים כמתנות לאמהות הכלה על מנת לסייע בידן בחינוך המיני. ציורים אלו קובצו לחוברות, ברבות הימים, ונועדו לתיאור תנוחות מיניות שונות ולדירוג זונות הצמרת המקומיות.

מן ההתבוננות על התנהגות הדתות והתרבויות השונות ניתן ללמוד דבר מעניין. היחס לפורנוגרפיה נובע מיחס החברה לנושא המיניות. בעוד שבתרבויות המערביות נתפשת המיניות כמסיתה עד מסוכנת ממש וגוררת איסור מוחלט על הפורנוגרפיה, בתרבויות המזרחיות נתפשת המיניות כחלק חיובי מן החיים, ללגיטימיות ולמקום בחיי האדם.

-
ריינה, האם זה שינה כהוא זה את דעתך?
 

קפצילי

New member
אחת מעבודות הסמינריון הכי אהובות עליי

(מעניין למה) היתה עבודה שעסקה ביחס האסלאם למין אנאלי.

לא יודעת מניין כותב/ת המאמר הסיק/ה את המסקנות האלה, אני רק יודעת שהתיאורים שאני מצאתי בספרי ההלכה המוסלמיים, בנוגע לאיזה תנוחות מותרות או אסורות לשימוש, איזה אביזרים מותרים או אסורים לשימוש וכיצד, ובאיזה מקומות מותר או אסור לקיים יחסי מין..... היכו אותי בתדהמה, שלא לומר בהייה בלתי פוסקת בפה פעור בדפים, שלא לומר חרטה על זה שבחרתי להתעסק בזה בכלל (כאילו, איך פאקינג מסגננים את זה בעבודה ומגישים למרצה, ואיך לעזאזל עונים לאמא ששואלת שוב ושוב במה אני כ"כ שקועה שעות.... ???).

וזה עוד כלום, לעומת השירה האירוטית הסופית, שמטרתה להביע אהבה, כמיהה ותשוקה ל.... אלוהים, בכבודו ובעצמו !!

אבל בעצם נכון. זאת לא פורנוגרפיה. לא בספרי ההלכה ולא בשירה. כי המטרה אינה לספק יצרים ותאוות בשר, אלא להפך - המטרה היא דווקא להפוך את האקט המיני לאקט רוחני ראשון במעלה.
 

somewoman

New member
אנשים

מתמכרים לריגושים ולאדרנלין שמביאה הפורנוגרפיה, וככל שהם דוגמים יותר הם רוצים יותר כי סף הריגוש שלהם עולה ועולה..

הפורנוגרפיה היא האמצעי פשוט שלא כמו הסם שהוא המטרה..
 

רינתי77

Active member
גם הסם אינו מטרה, אלא אמצעי להשגת

היי, אילחוש רגשי,בריחה ממציאות לא רצויה.
 

somewoman

New member
נכון

רק שבשלב כלשהו הוא הופך למטרה, כשזה מגיע לשלב התלותי פיזי שלו.

נכון שלא כל סוגי הסמים, אבל אם מדברים על הקשים מבינהם.

מצד שני את הריגוש ניתן להשיג בכל מיני תחומים, נכון שחלק לא קטן מגיע מהפורנוגרפיה והיא בעצם הכי זמינה, ועדיין ההתמכרות היא לריגוש, אין פה תלות פיזית.
 

poseidon111

Active member
כל התמכרות למשהו, אותו "משהו" הוא רק אמצעי.

הסיפוק הנפשי, אותו "היי", היא המטרה.
 
למעלה