הג'ירו ד'איטליה 2005 הנה המסלול

ככה -

1999 - הוא ניצח בקטעים 4-5-6-7 אבל לא לבש את הצהובה כי לא סגר על יאן קריסיפו את הפער שנותר 14 שניות אחרי הקטע ה 7 ובקטע השמיני כבר היה נג"ש וארמסטרונג התחיל מה שלא נגמר עד עכשיו. 1998 - הוא ניצח בקטעים 5-6 אבל היה רחוק מאוד מהצהובה אותה לבש אוגריידי. 1997 - בפרולוג ניצח קריס בורדמן וצ'יפו היה 23 בפיגור של 18 שניות. למחרת צ'יפו ניצח בקטע ראשון ולקח לבורדמן את הצהובה בזכות יתרון של 10 שניות בונוס. בקטע השני שוב ניצח צ'יפו (אני חושב שזה הקטע שאתה זוכר אותו עם הבגדים והאופניים הצהובים) ונשאר בצהוב. בקטע השלישי הוא נשאר בקבוצה שסיימה 11 שניות אחרי הקבוצה של המנצח... אריק צאבל אבל עדיין לבש צהוב בזכות 14 שניות יתרון על צאבל שהתמקם בשני הכללי אבל לא הצליח לקחת את צהובה . צ'יפו איבד את הצהובה לסדריק וואסר בקטע החמישי אחרי בריחה ענקית של וואסר אבל זה לסיפור אחר.
 

ido mazor

New member
וואלה צודק

4 הקטעים הרצופים ב-1999 גם הם שיא, הוא הראשון מאז ג'ינו ברטאלי ב-1948 שניצח לפחות 3 קטעים רצופים בטור.
 

ido mazor

New member
ו'ציפו גם קיבל קנס כמובן

למה? כי הוא לבש תלבושת צהובה שלמה ולא רק חולצה.
 
ותראה את האבסורד -

בשנה שעברה כבר סופקו בגדים צהובים לחלוטין לווקסלר בעת שהוליך בטור. ההוכחה האולטימטיבית שאין קשר ישיר ומחייב בין חוקים לצדק.
 

ido mazor

New member
לדעתי סטואי לא היה רוכב קילו

סטואי הוא רוכב מסלול מהולל ומעוטר נצחונות (כולל מדליית זהב במדיסון באתונה ועוד 3 מדליות אולימפיות מ-96 ו-92) , אבל כמו ברד מגי הוא רכב יותר בתחרויות מרדף (PURSUIT) אישי וקבוצתי ולא קילו.
 
עידו את כמובן צודק

שם נוסף שהייתי מסמן, הוא רוכב ספרדי בשם סרגי אסקובר. אסקובר הוא אלוף העולם ב-2004 במרדף אישי (אני חושב שהוא לקח ארד באתונה), הוא חתם השנה באיים הבאלרים, והוא כנראה רוצה לנסות קצת מרוצי כביש ולא רק וולודרום. אני חייב להדגיש שזה ניחוש ממש לא מבוסס, כי אני לא יודע עם האיים הבאלרים ישלחו אותו לג'ירו.
 

bergolizatzia

New member
הפרולוג:

צריך רוכב חזק אך לא ספרינטר מחונן, אני מהמר על מקס ואן הייזוויק בהנחה שישתתף בג'ירו. הבחור הוא הולנדי שם לא חסר מישור... אלון.
 
יש עוד ארבעה חודשים

אבל החברה פה כבר רצים עם הימורים, אז גם אני אצטרף. אני מקבל את התאוריה של ירנין ואני הולך על מרקו ולו שהוא המושך הלפני, לפני אחרון של פטאקי וגם רוכב טוב נגד השעון. דרך אגב, הזכירו פה את סבא צ'יפוליני. אני זוכר שלפני שנתיים או שלוש באחד הפרולוגים שהיה קצר במיוחד הוא ניסה לנצח ודווקא היה לו זמן ביניים טוב מאוד, אבל בסוף הוא לא סיים בין הראשונים. הוא טען להגנתו, אם אני זוכר נכון, שהיה לו פנצ'ר קטן שגרם לו בסוף לרכוב על גלגל בלי מספיק אוויר.
 

ido mazor

New member
אם ככה יש לי הימור בטוח

אם מקגי לא יתחרה בג'ירו השנה הוא לא ינצח בפרולוג של הג'ירו השנה.
 
האם מישהו יודע/ יכול לבדוק

האם ומתי היה פרולוג כ"כ קצר. לי לא זכור כזה דבר מהשנים האחרונות (אני מדבר על שלושת הגרנד-טורים).
 

ido mazor

New member
ב- TDF לא היה פרולוג כזה קצר

בטור דה פראנס הפרולוג הראשון היה ב-1967, כאשר הקצר ביותר היה בשנת 1986 (4.6 ק"מ) והארוך ביותר בשנת 1969 (10.4 ק"מ).
 
פביאן קאנסלרה הוא המועמד שלי במידה

וישתתף. בתור מנצח הפרולוג של הטור שנה שעברה, שהיה טכני ובתוך העיר ויחסית קצר, נראה לי שסיכוייו טובים בהחלט. לגבי בקשטד-הוא נראה לי כבד מדי ולא מספיק טכני.
 

cobra_1

New member
שלי,אני הייתי קודם../images/Emo7.gif

נשבע לך עמנואל שאני ניסיתי היום להגיב לשרשור הנפלא הזה [לטעמי]בצהריים ממקום העבודה אבל כל הניסיונות כשלו , לחצתי "שלח" שוב ושוב אבל נאדה בקיצור : קנסלארה .
 

catcycle

New member
פרולוג, פיזיקה ופיזיולוגיה

בעקבות האתגר שהציב תמיר למעלה, קצת נתונים וספקולציות על ספרינטרים מול רוכבי מסלול (1K). ספרינטר ברמה עולמית מסוגל להפיק הספק אדיר של כ 1500 ואט ואף יותר מכך, לפרקי זמן קצרים מאוד (מספר שניות) זה בוודאי יאפשר לו להשיג יתרון בתחילת פרולוג מאוד קצר. השאלה היא האם יהיה מסוגל לשמור על יתרון כזה. מחקר מעניין (ראו כאן) משווה בין ביצועיהם של ספרינטרים ורוכבים שאינם ספרינטרים מהנבחרת הלאומית הספרדית במבחן מאמץ אנארובי מקסימלי של 30 שניות (מבחן וינגייט, שפותח במכון וינגייט). המחקר מראה שספרינטרים אומנם מגיעים להספק מקסימלי גבוה יותר, אבל לאורך זמן, הספק הספרינטרים יורד בקצב מהיר יותר מזה של רוכבים אחרים (0.46 ואט לק"ג לשניה לעומת 0.32). למעשה, אחרי כחצי דקה, ההספקים משתווים, ולאחר מכן, יש יתרון ללא-ספרינטרים. אז מה זה אומר? אם ספרינטר השוקל 80 ק"ג מגיע להספק ולמהירות שיא של 70 קמ"ש תוך כ 5 שניות (יתכן שהמספר הזה קטן מדי, אבל נניח כך) ומאותו רגע ההספק יורד ע"פ המודל המתואר במחקר, יגיע הספרינטר לסיום במהירות של פחות מ 50 קמ"ש. לעומתו נסתכל על רוכב 1K אידאלי, שרוכב כל הדרך ב 60 קמ"ש, ונגלה שאחרי כ 50 שניות ו 900 מטר, רוכב ה 1K עוקף את הספרינטר ומנצח את הפרולוג. (ראו גרף) אז לא הייתי שם על זה כסף, אבל נראה שספרינטר טהור הוא לא מועמד מוצלח לניצחון בפרולוג. יובל.
 
למעלה